Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Pajaskonster på hög nivå. Videll har i ärlighetens namn aldrig känts som kaptensmaterial. Finns väl inte en sportmössa att han blir kvar, bryt kontraktet bara. Borde ju ligga i bådas intresse så som det utvecklat sig.
Säsongen 21/22
Nej, han lär inte spela mer men han kanske hoppas på att få ut en hel del pengar genom sin anmälan. Om dessa konsulter kan visa att föreningen gjort rätt kanske man kan spara miljoner.
-
Säsongen 21/22
Nu flyter skiten upp till ytan..suck !? Detta har man tyvärr känt en tid att det inte är harmoni i truppen ! Videll är inte den enda som inte verkar må bra...några bärande spelare går inte att känna igen och skador / sjukdomar verkar aldrig ta slut...
Dock kvarstår frågan hur fel JE m styrelse kunde skjuta så djävla fel i scoutingen..det var fullständigt konstaterat från amatörer till experter och försöket att lägga skulden på ekonomin blev inte transparent med dom pengarna våra importer kostat och vad vi fått för dom kronorna...lägg sedan på pressen JE satte med snack om en 6 plats alt slutspel åtminstone..HUR VAR DET ENS EN TANKE inte ens utan skadorna var det realistiskt om man tittar på truppen och bärande spelare som Josefssons o Strandbergs historik...Swedbergs darriga säsong
Svagaste back sidan någonsin i dif's historia...hadde allt varit 100 % fit från början ja kanske slutspel åtminstone...
Dock kvarstår frågan hur fel JE m styrelse kunde skjuta så djävla fel i scoutingen..det var fullständigt konstaterat från amatörer till experter och försöket att lägga skulden på ekonomin blev inte transparent med dom pengarna våra importer kostat och vad vi fått för dom kronorna...lägg sedan på pressen JE satte med snack om en 6 plats alt slutspel åtminstone..HUR VAR DET ENS EN TANKE inte ens utan skadorna var det realistiskt om man tittar på truppen och bärande spelare som Josefssons o Strandbergs historik...Swedbergs darriga säsong
Svagaste back sidan någonsin i dif's historia...hadde allt varit 100 % fit från början ja kanske slutspel åtminstone...
Säsongen 21/22
Mm…Klaudius21 skrev: ↑2021-11-24 15:41:37 Tror medlemsmötet ikväll kommer bli ännu värre än Mackan-gate.
Förhoppningen är ju att det blir nåt konstruktivt.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-11-24 16:59:15, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Vi har haft fantastiska hockeyspelare som kaptener de senaste åren men det känns tyvärr som att det brustit lite just på lagkaptenssidan, alla övriga egenskaper till trots. Jag säger inget ont om vare sig Josefson eller Videll som spelare men det är inte direkt Landeskog eller Ragge-vibbar som man fått.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
Skit rinner nedåt, och flyter sen upp till ytan.STINGRAY71 skrev: ↑2021-11-24 16:29:52 Nu flyter skiten upp till ytan..suck !? Detta har man tyvärr känt en tid att det inte är harmoni i truppen ! Videll är inte den enda som inte verkar må bra...några bärande spelare går inte att känna igen och skador / sjukdomar verkar aldrig ta slut...
Stolt, men aldrig nöjd
Säsongen 21/22
Ni inser säkert att när sånt här kommer ut finns det mycket bakom som trycker på. Detta känns som toppen på ett isberg och vi ska nog, som Djurgårdare, vara oroliga på allvar. Detta är galet på riktigt.
Våra transatlanter funkar inte.
Vår tilltänkta kapten funkar inte.
Sebastian Strandberg funkar inte.
Vårt backspel funkar inte.
Våra tränare funkar inte.
Vår förening funkar inte.
Vad är det DU tar med dig?
Jag har inte möjlighet att åka till mötet pga jobbar fortfarande men ni som ska dit: Använd era röster.
Våra transatlanter funkar inte.
Vår tilltänkta kapten funkar inte.
Sebastian Strandberg funkar inte.
Vårt backspel funkar inte.
Våra tränare funkar inte.
Vår förening funkar inte.
Vad är det DU tar med dig?
Jag har inte möjlighet att åka till mötet pga jobbar fortfarande men ni som ska dit: Använd era röster.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Säsongen 21/22
Men vafan är det frågan om
Hur är arbetsmiljön för ledningen när inte spelarna gör sitt yttersta för det de är betalda för?
Att börja gnälla på det här sättet är helt sanslöst. Jag bryr mig inte vad som har hänt (så länge det är lagligt), spelarens jobb är att gå ut och göra sitt bästa enligt tränarnas förbannade instruktioner under sin kontraktsperiod, inte känna efter om man möjligtvis känner sig lite kränkt.
Och återigen, så var särbehandlingen tydligen inget som helst problem när han fick högre lön än nästan alla andra. Men nu ska det gråtas ut i massmedia. Jag kanske börjar bli gammal men för mig är det här bara jättepinsamt.
Hur är arbetsmiljön för ledningen när inte spelarna gör sitt yttersta för det de är betalda för?
Att börja gnälla på det här sättet är helt sanslöst. Jag bryr mig inte vad som har hänt (så länge det är lagligt), spelarens jobb är att gå ut och göra sitt bästa enligt tränarnas förbannade instruktioner under sin kontraktsperiod, inte känna efter om man möjligtvis känner sig lite kränkt.
Och återigen, så var särbehandlingen tydligen inget som helst problem när han fick högre lön än nästan alla andra. Men nu ska det gråtas ut i massmedia. Jag kanske börjar bli gammal men för mig är det här bara jättepinsamt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Säsongen 21/22
Å dessutom knappt levererat...sensei skrev: ↑2021-11-24 17:15:39 Men vafan är det frågan om
Säsongen 21/22
Det åligger också arbetsgivaren att sköta sitt uppdrag och vara tydlig i sin kommunikation. Det är såklart, i ytterläget, så att arbetsgivaren leder och fördelar arbetet men har en medarbetare skrivit på ett avtal där vissa delar som avtalats sedan inte efterlevs är det problematiskt. Om det nu handlar om det.sensei skrev: ↑2021-11-24 17:15:39 Men vafan är det frågan om
När Videll anmäler arbetsgivaren för kränkande särbehandling utgår jag från att det minsta som kan ligga bakom detta är just att arbetsgivaren inte levt upp till sin del och att detta agerande dessutom åtföljts av ett problematiskt sätt att hantera det.
Videll har lirat i KHL och är nog rätt hårdhudad så jag känner att här ligger en hel jävla kennel begraven. Vi är en klubb i kris och så händer detta.
Här får nog DIF Hockey vara ytterst transparent och berätta vad som händer för detta skadar ju hela vår tillvaro.
Hoppas att det klargörs ikväll.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Säsongen 21/22
Jag vet inte mer än er. Men jag skulle chilla med att börja ansvarsutkräva någon i Videll-fallet. Vi vet inte vad som hänt mer än fragment som arbetsgivaren i det här fallet har meddelat.
Och angående kränkande särbehandling är det till chefens chef man går. Det är liksom gången om man upplever att det har inträffat något som man inte kan lösa direkt med sin chef. Det är inte någon polisanmälan eller liknande vi pratar om.
Vi ska också hålla i tanken att många presterar riktigt undermåligt nu. Det beror med stor sannolikhet på att gruppen inte mår bra – och då finns problem som behöver lösas. Efter att ha varit med om att ha åkt ut och även gått upp med DIF vet jag att det ofta är mycket som felar när det går riktigt tungt. Och det finns inte några genvägar. Ser därför positivt på att man genomlyser denna situation ordentligt. Det behöver man göra med allt som skaver nu för att snabbt kunna kämpa gemensamt på isen igen. Sopa saker under mattan leder aldrig till något positivt.
Och angående kränkande särbehandling är det till chefens chef man går. Det är liksom gången om man upplever att det har inträffat något som man inte kan lösa direkt med sin chef. Det är inte någon polisanmälan eller liknande vi pratar om.
Vi ska också hålla i tanken att många presterar riktigt undermåligt nu. Det beror med stor sannolikhet på att gruppen inte mår bra – och då finns problem som behöver lösas. Efter att ha varit med om att ha åkt ut och även gått upp med DIF vet jag att det ofta är mycket som felar när det går riktigt tungt. Och det finns inte några genvägar. Ser därför positivt på att man genomlyser denna situation ordentligt. Det behöver man göra med allt som skaver nu för att snabbt kunna kämpa gemensamt på isen igen. Sopa saker under mattan leder aldrig till något positivt.
Säsongen 21/22
Kaos. Är i alla fall uppenbart att vi ligger där vi förtjänar
Säsongen 21/22
Helt enig. En ledare som ställer folk åt sidan måste kunna kommincera varför och hur man skall komma tillbaks.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Säsongen 21/22
Jag tror det bästa för oss fans rent mentalt är att ställa in oss på hockeyallsvenskan nästa säsong. Allt annat blir bara en positiv överraskning.