Det man kan konstatera nu är ju att det inte var "dinosaurien" Barrys fel att vi igger där vi ligger...diftobbe89 skrev: ↑2021-11-20 22:15:07Men vad behöver vi då, kan du testa framföra några egna idéer och utveckla dina resonemang nångång. Fyll dina inlägg med något matnyttigt som omväxling.#10 skrev: ↑2021-11-20 22:02:46Vi behöver ingen dinosaurieMomentumet skrev: ↑2021-11-20 21:46:34 Det absolut viktigaste är att Jocke försvinner från föreningen.
Sen tror jag att Per-Erik Johnsson skulle vara något. Absolut inget framtidsnamn, men just nu behöver vi någon som kan skapa en positiv anda i laget och få ihop spelarna till en fungerande enhet resterande del av säsongen och det är han erkänt duktig på
Förslag på ny SPORTCHEF och HUVUDTRÄNARE
Om du menar matnyttigt som vilket märke på golfbilar spelare använder så passar jag, du är väl fan den sista här som ska snacka om matnyttiga inlägg. Läs igenom dina egna inlägg innan du uttalar dig.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-20 22:15:07Men vad behöver vi då, kan du testa framföra några egna idéer och utveckla dina resonemang nångång. Fyll dina inlägg med något matnyttigt som omväxling.#10 skrev: ↑2021-11-20 22:02:46Vi behöver ingen dinosaurieMomentumet skrev: ↑2021-11-20 21:46:34 Det absolut viktigaste är att Jocke försvinner från föreningen.
Sen tror jag att Per-Erik Johnsson skulle vara något. Absolut inget framtidsnamn, men just nu behöver vi någon som kan skapa en positiv anda i laget och få ihop spelarna till en fungerande enhet resterande del av säsongen och det är han erkänt duktig på
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag kombinerar ju iallafall humor med pricksäkerhet ibland#10 skrev: ↑2021-11-20 22:21:47Om du menar matnyttigt som vilket märke på golfbilar spelare använder så passar jag, du är väl fan den sista här som ska snacka om matnyttiga inlägg. Läs igenom dina egna inlägg innan du uttalar dig.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-20 22:15:07Men vad behöver vi då, kan du testa framföra några egna idéer och utveckla dina resonemang nångång. Fyll dina inlägg med något matnyttigt som omväxling.#10 skrev: ↑2021-11-20 22:02:46Vi behöver ingen dinosaurieMomentumet skrev: ↑2021-11-20 21:46:34 Det absolut viktigaste är att Jocke försvinner från föreningen.

Men lyssna på mitt råd, du behöver steppa upp.
Spela fult
Nisse Ekman, Falken och Nyman.
Head Coach: Nisse är en vinnare ut i fingerspetsarna och jag tror på hans pondus/karisma.
Ass. forwards: Falken kan sina grejer och skulle kunna jobba som ass. på forwardsidan.
Ass. tränare backar: Nyman skulle skicka alla syltryggar i backuppsättningen till Svalbard om de inte skötte jobbet 100%-igt.
Head Coach: Nisse är en vinnare ut i fingerspetsarna och jag tror på hans pondus/karisma.
Ass. forwards: Falken kan sina grejer och skulle kunna jobba som ass. på forwardsidan.
Ass. tränare backar: Nyman skulle skicka alla syltryggar i backuppsättningen till Svalbard om de inte skötte jobbet 100%-igt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håll inte andan Tobbe.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-20 22:26:49Jag kombinerar ju iallafall humor med pricksäkerhet ibland#10 skrev: ↑2021-11-20 22:21:47Om du menar matnyttigt som vilket märke på golfbilar spelare använder så passar jag, du är väl fan den sista här som ska snacka om matnyttiga inlägg. Läs igenom dina egna inlägg innan du uttalar dig.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-20 22:15:07Men vad behöver vi då, kan du testa framföra några egna idéer och utveckla dina resonemang nångång. Fyll dina inlägg med något matnyttigt som omväxling.#10 skrev: ↑2021-11-20 22:02:46Vi behöver ingen dinosaurieMomentumet skrev: ↑2021-11-20 21:46:34 Det absolut viktigaste är att Jocke försvinner från föreningen.
Sen tror jag att Per-Erik Johnsson skulle vara något. Absolut inget framtidsnamn, men just nu behöver vi någon som kan skapa en positiv anda i laget och få ihop spelarna till en fungerande enhet resterande del av säsongen och det är han erkänt duktig påI övrigt ungefär det svaret jag förväntade mig.
Men lyssna på mitt råd, du behöver steppa upp.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- diftobbe89
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-11-20 23:35:10Håll inte andan Tobbe.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-20 22:26:49Jag kombinerar ju iallafall humor med pricksäkerhet ibland#10 skrev: ↑2021-11-20 22:21:47Om du menar matnyttigt som vilket märke på golfbilar spelare använder så passar jag, du är väl fan den sista här som ska snacka om matnyttiga inlägg. Läs igenom dina egna inlägg innan du uttalar dig.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-20 22:15:07Men vad behöver vi då, kan du testa framföra några egna idéer och utveckla dina resonemang nångång. Fyll dina inlägg med något matnyttigt som omväxling.I övrigt ungefär det svaret jag förväntade mig.
Men lyssna på mitt råd, du behöver steppa upp.![]()
Spela fult
Kör Rögle-spåret och ta in två bröder. Kronwalls.
Jag vill påstå att det inte är inavel, tillsammans har man endast 7 säsonger i A-laget. Staffan säger även (i Femtefemman-podden) att han inte är Djurgårdare, han är inget speciellt.
Så, vad Staffan dock säger i podden är mycket annat som är bra och framförallt hur han brinner för hockey och utbildning. Samt, vad jag upplever, att i hans värld ställs det mycket krav och bortförklaringar kommer man inte långt med.
Jag vill påstå att det inte är inavel, tillsammans har man endast 7 säsonger i A-laget. Staffan säger även (i Femtefemman-podden) att han inte är Djurgårdare, han är inget speciellt.
Så, vad Staffan dock säger i podden är mycket annat som är bra och framförallt hur han brinner för hockey och utbildning. Samt, vad jag upplever, att i hans värld ställs det mycket krav och bortförklaringar kommer man inte långt med.
Säcken. På riktigt! Säcken.
Han har erfarenhet,lugn och den pondus som behövs för att skapa hopp i truppen.
Brödraspåret med Micke och Kenta J?
Sportchef. Lägg alla pengar vi har på Pär Kentää. Bästa sc någonsin. Kan göra guld av skit.
Han har erfarenhet,lugn och den pondus som behövs för att skapa hopp i truppen.
Brödraspåret med Micke och Kenta J?
Sportchef. Lägg alla pengar vi har på Pär Kentää. Bästa sc någonsin. Kan göra guld av skit.
Sportchef/chefer: H.Södergren / E.Knutsen. Dom verkar ju ha gjort underverk med Vålerenga samt båda har DIF-anknytning. Ge dom fria tyglar. Tränare? Vette katten riktigt.
-
- Säsongskort: Ja
Ska vi klara säsongen och överleva i högsta serien vad avser tränarposten finns det bara ett svar.
Hans Särkijärvi.
Hans Särkijärvi.
25/4-2025
Jag skulle gärna vilja se Hans Särkijärvi i DIF igen, men varför skulle han vilja ställa upp?förevigtdjurgården skrev: ↑2021-11-21 16:10:38 Ska vi klara säsongen och överleva i högsta serien vad avser tränarposten finns det bara ett svar.
Hans Särkijärvi.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Säcken har allt att förlora på att ställa upp, sin hjältestatus bland annat.HCCL skrev: ↑2021-11-21 17:26:00Jag skulle gärna vilja se Hans Särkijärvi i DIF igen, men varför skulle han vilja ställa upp?förevigtdjurgården skrev: ↑2021-11-21 16:10:38 Ska vi klara säsongen och överleva i högsta serien vad avser tränarposten finns det bara ett svar.
Hans Särkijärvi.
DIF!
Ännu en dag som går till spillo. Va fan sysslar DIF hockey med? In med nya tränare och ny sportchef,sedan väck med Pehrsson.
- DIF_Soldier
Ibland förstår jag inte folks resonemang. Verkar som att man vill att huvuden ska rulla för rullandets skull, att det är katarsis för sin egen kortsiktiga vilja man söker snarare än något hållbart.
Det är givetvis full panik i DIF-led just nu,folk skiter ju på sig på kansliet. Men påtryckningar från pöbeln leder ofta till ett beslut i affekt, och då står vi där med ännu en Tony Zabel.
Klart något måste göras, men det gynnar ingen att något görs bara för att göras. Det är livsviktigt för föreningens överlevnad att nästa beslut visar sig vara ett positivt, men ju mer folk står och bultar på dörren och skriker "Jag skiter i vad ni gör, men gör något så det känns bra för MIG!" så kommer det bli ett skitbeslut.
Ja, då kommer ett illa övervägt panikdrag från DIF bara för att få tyst på all press utifrån. Och då står vi verkligen på gravens kant.
Fråga er; vad vill jag uppnå? Att rädda DIF såklart. Ja, och hur uppnås det bäst? ÄR det verkligen så klokt att pressa ett så redan sönderpressat Djurgården ännu mer? Vad får allt gap och skrik för effekt i förlängningen? Fattas bra beslut bäst under enorm press eller med arbetsro? Tänk!
Det är lite som att skjuta mot någon med revolver tills man träffar, för att sedan bli förbannad och ledsen för att vederbörande trillade ihop och dog.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-11-21 19:49:34, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Tack för detta inlägg. Exakt mina tankar. 5+