Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-11-20 22:48:36 Wow det gick fort, på torsdag är vi klara för Play out, måste ju vara rekordtidigt.
Rekord slår man med kontinuitet och målmedvetenhet och DIF har ju faktiskt uppträtt lika uselt hela tiden.
Så vi kommer iaf slippa snacka om otur
Mitt lyckorus när Wille ”Foppa-passa” till Ludde mot Timrå var lättnad, hoppfullhet och växande vattenskalle.
Plastköpings 2-3 var tyngd, ångest och depression.

Väljer att inte slå in öppna dörrar.
Men många frågetecken nu.

Stärker mig med att vara frisk och inte sjukt döende eller död.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Har Jocke hunnit avgått och tagit med sig resten av den usla ledningen?
Det lär väl dröja tills det negativa kvalspelet står inför dörren och då är det för sent.

Gå på medlemsmötet och gör era röster hörda.
Detta är inte värdigt mesta mästarna.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Förra säsongen efter 20 matcher så låg DIF sist också på 18 poäng så det är inte så jättestor skillnad mot den här säsongen. Och i år har ju DIF ett bättre lag på pappret än de hade förra säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Enligt JE så äger ju föreningen=JE spelidén. I min värld så spelar det då ingen som helst roll vilka tränare vi tar in, om de ändå måste följa vad JE säger åt dem. Alltså måste JE, med bihang, iväg senast nu på onsdag.

Frågan därefter är ju om nuvarande tränare är tillräckligt kapabla när de får köra sitt eget race? Jag är tveksam och tror att de skulle må bra av att gå tillbaka till sina enklare roller och ngn rutinerad tar över huvudansvaret. Jag tror absolut på en Säcken typ just nu som bygger bakifrån så att vi slutar släppa in så jävla många baljor i röven hela tiden.

Med facit i hand skulle vi haft kvar Robban och kickat JE men även hållt kvar Tjomme och kanske Säcken ihop med Robban i ngn konstellation hade fungerat, jaja, det sista är bara lite önsketänkande...
Tobbe350

Säsongen 21/22

Inlägg av Tobbe350 »

Har de hänt nått under natten? Någon som gjort något? Eller gick alla hem och så fortsätter dom med planen? Vilken är planen? Vad? Nu är de faktiskt tid till att de sker något i laget. Sparka spelare, ledare, tjänstemän, bara de sker något. Den här starten efter uppehållet är är ju… inte så jätte bra..
7/4-2014
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

klintan85 skrev: 2021-11-20 23:50:48 Förra säsongen efter 20 matcher så låg DIF sist också på 18 poäng så det är inte så jättestor skillnad mot den här säsongen. Och i år har ju DIF ett bättre lag på pappret än de hade förra säsongen.
Gör om gör rätt. Vi låg näst sist på 21 poäng hade vi då -7, nu 15 poäng -25
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

gaspo skrev: 2021-11-21 13:56:17
klintan85 skrev: 2021-11-20 23:50:48 Förra säsongen efter 20 matcher så låg DIF sist också på 18 poäng så det är inte så jättestor skillnad mot den här säsongen. Och i år har ju DIF ett bättre lag på pappret än de hade förra säsongen.
Gör om gör rätt. Vi låg näst sist på 21 poäng hade vi då -7, nu 15 poäng -25
Och jag ser inte poängen med jämförelsen öht. Det var ett annat lag. Ett annat läge.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
bolja

Säsongen 21/22

Inlägg av bolja »

Något är på g i kulisserna , nästan hela styrelsen saknades på sina läcktar platser
under matchen igår ! Har inte hänt tidigare vad jag vet .
Även kända sponsorer saknades .
Tyvärr såg jag även Roger Melin på Matchen . Gud bevare oss om han är aktuell !
B.I.B.A

Säsongen 21/22

Inlägg av B.I.B.A »

bolja skrev: 2021-11-21 15:00:55 Något är på g i kulisserna , nästan hela styrelsen saknades på sina läcktar platser
Gud vad hemskt det vore med en kompetent person i den sportsliga ledningen.
Avgå Jocke.
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

bolja skrev: 2021-11-21 15:00:55 Något är på g i kulisserna , nästan hela styrelsen saknades på sina läcktar platser
Äh knappast Jocke håller tal i 20 min på onsdag Ktaft står bara och håller med. Kaarel kunde inte komma han va förkyld. Äh jävla lallare. Ska vi sitta o vänta på ett möte på onsdag som inte kommer ge oss supportrar ett skit. Agera nu för helvete. Händer inget innan onsdag så är detta 99,99% allsvenskan nästa säsong.
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Söndag 21/11 klockan 17:20.

Har styrelsen lämnat in sin avskedsansökan?
Ny tränare kontrakterad?
Albijänkarna hemförlovade?
Är idrottspsykolog kontrakterad?

FÖR FAN AGERA NU.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

Va fan... Till och med Praetori verkar ha gett upp, vill gärna höra hans analys av läget nu! :lol:
HCCL

Säsongen 21/22

Inlägg av HCCL »

Per-Allan skrev: 2021-11-21 17:22:13 Söndag 21/11 klockan 17:20.

Har styrelsen lämnat in sin avskedsansökan?
Ny tränare kontrakterad?
Albijänkarna hemförlovade?
Är idrottspsykolog kontrakterad?

FÖR FAN AGERA NU.
Man skulle ju önska det... Men troligen inte...
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Buford skrev: 2021-11-21 17:29:11 Va fan... Till och med Praetori verkar ha gett upp, vill gärna höra hans analys av läget nu! :lol:
Praetori är JE under cover. ;) Skämt åsido..

Men, lite udda att han/hon ändå inte uttalat sig öht under/efter matchen mot LHC. Det brukar ju alltid komma flertalet inlägg per match.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev: 2021-11-21 17:33:43
Buford skrev: 2021-11-21 17:29:11 Va fan... Till och med Praetori verkar ha gett upp, vill gärna höra hans analys av läget nu! :lol:
Praetori är JE under cover. ;) Skämt åsido..

Men, lite udda att han/hon ändå inte uttalat sig öht under/efter matchen mot LHC. Det brukar ju alltid komma flertalet inlägg per match.
Som jag sa: all positivitet har sin gräns. Maybe he finally snapped. Blivit Michael Douglas i Falling Down. Gått lös med yxa på stan och efterlyses för mord på tre personer. :D

Stooort skämt åsido. Saknar hans imput. Hade värmt i denna enorma DIF-kyla. Come back!
Säg den glädje som varar
Skriv svar