JVM 07/08

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
stolpskott

JVM 07/08

Inlägg av stolpskott »

Nåja, dags för JVM igen. Var väll förmodligen bara inte jag som såg matchen emellan Tre kronor och Slovakien? Oscar Eklund och Stefan Ridderwall fick inte spela nåt, tyvärr. Robin Frigren är en riktigt rolig spelare att kolla på, bäst idag. Ingen som har några tankar inför kommande matcher?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Spelet var lite upp och ner från Sveriges håll, skönt med seger.
Enroth slarvade dock för mycket. Hoppas Mårts vågar ge Riddarn chansen istället!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Tror att det är just Danmark man möter nästa match talar mycket för att Lill-Riddarn får chansen. Hoppas han tar den och spelar stabilt. Eklund lär nog vara med han också och bör nog kunna peta Victor Hedman som såg lite darrig ut idag (av förklarliga skäl).
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

10-1 mot gröthalsarna, Ridderwall jr vaktade kassen. Robin Figren bjöd på hockeygodis!
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Rubbar Sverige Kanada?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

stolpskott skrev:Rubbar Sverige Kanada?
Om Sverige spelar som senast och Kanada spelar som de gjort de första två matcherna så vinner Sverige, hyfsat enkelt tror jag.

Men nu tror jag tyvärr inte att det blir så (Enroth skulle ju stå:wink:). Jag tror att Kanada lägger i en högre växel och spelar hem den här matchen. Tror dock att det blir jämt, säger 3-2 till Kanada.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

blocco skrev:
Om Sverige spelar som senast och Kanada spelar som de gjort de första två matcherna så vinner Sverige, hyfsat enkelt tror jag.

Men nu tror jag tyvärr inte att det blir så (Enroth skulle ju stå:wink:). Jag tror att Kanada lägger i en högre växel och spelar hem den här matchen. Tror dock att det blir jämt, säger 3-2 till Kanada.
Tycker det är helt rätt att Enroth får stå, han känns bäst i just denna match, Kanada är otroligt bra, Enroth tro jag kan jäcka dom rejält. Det gäller att Lagerström och Backlund producerar så ska detta nog gå vägen!
Du får gärna göra ett Zorro mål om du vill Figren! 8)
Sätter Oscar den idag?
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Vilken sensation! Oscar Möller gjorde mål, 3 perioden var helt sanslös. :O
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

blocco skrev:
så vinner Sverige, hyfsat enkelt tror jag.
Vad var det jag sa?? :wink: Hyfsat enkelt hade det varit om Kanadensarna inte fått alla domslut med sig. Hoppas Wikegård gör som han lovat och tar ett snack med den där jävla domaren. Han var fan sämre än Lahti!

Underbar seger och en helt sanslös vändning. Stort pojkar!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Mina herrar... Ni känner naturligtvis till detta, men här är ett utmärkt sammandrag av matchen Sverige - Kanada

http://live.tsn.ca/wj08/?tab=1&vid=25420
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

3:e perioden var nog den mest underhållande perioden jag nånsin sett i hela mitt liv, otroligt bra Småkronorna! Pinsamt dålig domar nivå dock.

Och Bauta, vad menar du med föregående inlägg? Ska vi inte skriva på forumet utan istället att kolla på sammanfattningen?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

stolpskott skrev:Och Bauta, vad menar du med föregående inlägg? Ska vi inte skriva på forumet utan istället att kolla på sammanfattningen?
Vad menar du
stolpskott skrev:Ska vi inte skriva på forumet utan istället att kolla på sammanfattningen?

:shock: :shock: :shock: ???

Inlägget var bara en service för de som inte sett matchen. The Sportingnews är en kalassida för övrigt!

Tredje perioden, som du säger, mycket bra. Men har du inte sett finalmatcherna i Canada Cup -87 har du missat något historiskt. Så bra hockey kommer ALDRIG mer att spelas.
Bild

pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Mycket underhållande match, såna här matcher ser man inte ofta i ES om man säger så. Bäst i Sverige tycker jag Hedman var, knappt ett misstag på hela matchen, Backlund var också bra likaså Lagerström (ett under att han inte platsar i SSK), dem vore dumma om dem inte plockade upp honom igen killen är ju både stor och stark och verkar ha en del puck i sig.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

pekka21 skrev:...såna här matcher ser man inte ofta i ES om man säger så.
Jag skulle nog säga 1 av 100.

Hur mycket jag än älskar Djurgår´n, så är inte Elitserien någon vidare underhållning, förutom den matchen av hundra då´rå!
Bild

degen

Inlägg av degen »

Bautabröl skrev:
pekka21 skrev:...såna här matcher ser man inte ofta i ES om man säger så.
Jag skulle nog säga 1 av 100.

Hur mycket jag än älskar Djurgår´n, så är inte Elitserien någon vidare underhållning, förutom den matchen av hundra då´rå!
Ja, det var an mycket bra och underhållande match. Två spelare var bänkade och det var tyvärr Oscar Eklund och Stefan Ridderwall.
Djurgården
Skriv svar