JVM 07/08
-
JVM 07/08
Nåja, dags för JVM igen. Var väll förmodligen bara inte jag som såg matchen emellan Tre kronor och Slovakien? Oscar Eklund och Stefan Ridderwall fick inte spela nåt, tyvärr. Robin Frigren är en riktigt rolig spelare att kolla på, bäst idag. Ingen som har några tankar inför kommande matcher?
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
-
10-1 mot gröthalsarna, Ridderwall jr vaktade kassen. Robin Figren bjöd på hockeygodis!
Om Sverige spelar som senast och Kanada spelar som de gjort de första två matcherna så vinner Sverige, hyfsat enkelt tror jag.stolpskott skrev:Rubbar Sverige Kanada?
Men nu tror jag tyvärr inte att det blir så (Enroth skulle ju stå
-
Tycker det är helt rätt att Enroth får stå, han känns bäst i just denna match, Kanada är otroligt bra, Enroth tro jag kan jäcka dom rejält. Det gäller att Lagerström och Backlund producerar så ska detta nog gå vägen!blocco skrev:Om Sverige spelar som senast och Kanada spelar som de gjort de första två matcherna så vinner Sverige, hyfsat enkelt tror jag.stolpskott skrev:Rubbar Sverige Kanada?
Men nu tror jag tyvärr inte att det blir så (Enroth skulle ju stå). Jag tror att Kanada lägger i en högre växel och spelar hem den här matchen. Tror dock att det blir jämt, säger 3-2 till Kanada.
Du får gärna göra ett Zorro mål om du vill Figren!

Sätter Oscar den idag?
-
Vad var det jag sa??blocco skrev:så vinner Sverige, hyfsat enkelt tror jag.stolpskott skrev:Rubbar Sverige Kanada?

Underbar seger och en helt sanslös vändning. Stort pojkar!
Mina herrar... Ni känner naturligtvis till detta, men här är ett utmärkt sammandrag av matchen Sverige - Kanada
http://live.tsn.ca/wj08/?tab=1&vid=25420
http://live.tsn.ca/wj08/?tab=1&vid=25420

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

-
Vad menar dustolpskott skrev:Och Bauta, vad menar du med föregående inlägg? Ska vi inte skriva på forumet utan istället att kolla på sammanfattningen?
stolpskott skrev:Ska vi inte skriva på forumet utan istället att kolla på sammanfattningen?

Inlägget var bara en service för de som inte sett matchen. The Sportingnews är en kalassida för övrigt!
Tredje perioden, som du säger, mycket bra. Men har du inte sett finalmatcherna i Canada Cup -87 har du missat något historiskt. Så bra hockey kommer ALDRIG mer att spelas.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

Mycket underhållande match, såna här matcher ser man inte ofta i ES om man säger så. Bäst i Sverige tycker jag Hedman var, knappt ett misstag på hela matchen, Backlund var också bra likaså Lagerström (ett under att han inte platsar i SSK), dem vore dumma om dem inte plockade upp honom igen killen är ju både stor och stark och verkar ha en del puck i sig.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Ja, det var an mycket bra och underhållande match. Två spelare var bänkade och det var tyvärr Oscar Eklund och Stefan Ridderwall.Bautabröl skrev:Jag skulle nog säga 1 av 100.pekka21 skrev:...såna här matcher ser man inte ofta i ES om man säger så.
Hur mycket jag än älskar Djurgår´n, så är inte Elitserien någon vidare underhållning, förutom den matchen av hundra då´rå!
Djurgården