SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 18/11
Själv ska man göra en gastroskopi undersökning imorgon, ska bli skönt med lite avkoppling från denna misär 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fullständigt enig.Skidlöparn skrev: ↑2021-11-18 21:49:54 Detta kan vara den sämsta match jag sett Djurgården spela, i paritet med Rögle hemma den där hemska kvalserien 2011/12…
Var finns viljan och drivet? Inte en enda tackling eller uppoffring, inte en enda gång någon slängde sig efter puck eller drev in mot mål. Hade hellre sett J20 torska med 2-10 än det här håglösa laget.
Brukar vara en obotlig optimist men nu kan inte ens jag se någon ljusning, förutom möjligtvis Lill-Fimpens intåg, men då måste han få ha någon att leka med istället för Sörensens utställda skridskor.
Ingen uppoffring, inget driv och framförallt (kanske mest av allt skrämmande) inte en tillstymmelse till energi i båset. Fullständig pyspunka, läckage, och ångest.
Satt rakt över ifrån bänken. Till synes ingen drev på någon överhuvudtaget. Ute på isen såg vi mer ut som ett gäng individualister än som ett lag.
Man vinner inga ishockeymatcher om man inte kan spela ett någorlunda kombinerat passningsspel, och man vinner absolut inga ishockeymatcher om man inte kan sortera i egen zon. Må vara att både Timrås första mål, samt det de gör på tekning, är riktiga raketskott, men på dem övriga målen får det ju åkas ända in i buren innan man behöver skjuta.
Mantas hade ingen bra dag.
MAG åkte mest runt och surade på domarn och motspelare, och gnabbade på medspelare.
Holland fullständigt osynlig i spelet och extremt långsam i sin backcheck.
Avgå Jocke.
Jag saknar Robban.
25/4-2025
- Lee Harvey Oswald
Offensiven såg ändå lite lovande ut första 5-6 min, fram tills vi började läcka som ett såll.
Då låste sig allt, vi var aldrig ens nära efter 2-2 målet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Säsongskort: Ja
Enig även här. Såg intressant ut rätt länge, det är nog därför man är så besviken. Fullkomligen pissad i ansiktet efter en ändå relativt lovande (frånsett 0-1-målet) inledning där vi verkligen satte snurr på Timrå.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-11-18 22:01:38 Offensiven såg ändå lite lovande ut första 5-6 min, fram tills vi började läcka som ett såll.
Sen slutade vi kunna passa till varandra, har inte möjligheten att skjuta direkt och tappade dessutom allt vad försvarsspel heter - om vi ens hade det från början.
Bedrövligt.
25/4-2025
Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.
Vem behöver sånt när vi har Strandberg och golfbil.
- Lee Harvey Oswald
Rudi skrev: ↑2021-11-18 22:11:01Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ja... Vad fan ska man säga...
Vi lyckas alltså torska mot fuckin Timrå. Ordentligt.
Vi trodde inte på det efter 2-3 och det märktes. Kvalet är nog ett faktum nu och jag är långt ifrån säker på att vi skulle lyckas vinna fyra matcher mot detta Timrå, som trots allt gjorde det bra.
Finns inget kvar att skylla på längre, vi verkar inte vara bättre än så här.
Mantas måste ju dock sluta med ovanan att fortsätta släppa in matchens första skott, det är definitivt inte ett sätt att vinna matcher på. Hans stats måste ju vara nere på 60% och det håller inte. Kanske läge att kolla till vad vår målvaktstränare håller på med eftersom ingen av våra målvakter utvecklas åt rätt håll.
*edit* Hyll till klacken och alla som faktiskt gick på detta debacle.
Vi lyckas alltså torska mot fuckin Timrå. Ordentligt.
Vi trodde inte på det efter 2-3 och det märktes. Kvalet är nog ett faktum nu och jag är långt ifrån säker på att vi skulle lyckas vinna fyra matcher mot detta Timrå, som trots allt gjorde det bra.
Finns inget kvar att skylla på längre, vi verkar inte vara bättre än så här.
Mantas måste ju dock sluta med ovanan att fortsätta släppa in matchens första skott, det är definitivt inte ett sätt att vinna matcher på. Hans stats måste ju vara nere på 60% och det håller inte. Kanske läge att kolla till vad vår målvaktstränare håller på med eftersom ingen av våra målvakter utvecklas åt rätt håll.
*edit* Hyll till klacken och alla som faktiskt gick på detta debacle.
Senast redigerad av sauron den 2021-11-18 22:48:02, redigerad totalt 1 gånger.
It's the hope that kills you.
- diftobbe89
Kom in i matchen nångång. Ditt dreamteam fullt av tekniska konståkare är sämst i SHL.Rudi skrev: ↑2021-11-18 22:11:01Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.
Spela fult
Jag har alltid trott att det är mb81 som är Jocke Eriksson men mer och mer tyder på att det är gossen Ruda, eller kanske bägge?diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 22:22:58Kom in i matchen nångång. Ditt dreamteam fullt av tekniska konståkare är sämst i SHL.Rudi skrev: ↑2021-11-18 22:11:01Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.
- Jim Morrison
HahaRudi skrev: ↑2021-11-18 22:11:01Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
För mycket tv-spel. Vi har ju ett lag som borde passa som handen i handsken för dessa, men vi är sämst i SHL. Allt vad attitydspelare heter togs bort och ersattes med golfspelare som skiter i DIF. Men fan, dom har säkert högre attribut på NHL 21, då måste dom ju vara bättre?BigJ skrev: ↑2021-11-18 22:31:50Jag har alltid trott att det är mb81 som är Jocke Eriksson men mer och mer tyder på att det är gossen Ruda, eller kanske bägge?diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 22:22:58Kom in i matchen nångång. Ditt dreamteam fullt av tekniska konståkare är sämst i SHL.Rudi skrev: ↑2021-11-18 22:11:01Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.
Spela fult
Ja vårt försvarsspel är absolut det sämsta jag sett i SHL och även i elitserien då jag är gammal. Match efter match så står man still passivt 3-4 meter från sina motståndare i egen zon, det är hur enkel som helst att passa pucken ta emot ha 1-2 sekunder innan en Djurgårdsspelare en kommer i närheten. Matas gör absolut en dålig match men han ställs inför ganska mariga lägen av vår totala avsaknad av normalt försvarsspel i egen zon. Stå 3 meter ifrån en motståndare och titta har aldrig vunnit en hockeymatch, ser man sen Timrå i egen zon så ligger man nära bjuder inte på ytor som vi även om vi stundtals i första spelar skapligt i anfallzon.
Detta lag är helt felbyggt, det finns ingen ide hur man ska spela i egen zon, och när vi väl lyckas få tag i pucken när motståndarna slår en dålig passning, så har vi ingen back som kan slå en vettig passning utan vi slår oftast bara iväg en puck som kommer tillbaka. NEj ska denna säsong sluta i nåt annat än moll så krävs det att Jocke drar, och att nya får pengar till minst 3 backar som håller i SHL, och tränare som vet hur man spelar försvarsspel, vi ser ut som mitt jobbs rinkbandylag i egen zon, där dom flesta är usla på rören och kondition som en flodhäst och där är det okej då det bara är på lek. Men Jocke har absolut ansvaret då man skrapat ihop en back besättning som håller kanske i div ett. Försvarsspel verkar man inte ha tränat heller.
Detta lag är helt felbyggt, det finns ingen ide hur man ska spela i egen zon, och när vi väl lyckas få tag i pucken när motståndarna slår en dålig passning, så har vi ingen back som kan slå en vettig passning utan vi slår oftast bara iväg en puck som kommer tillbaka. NEj ska denna säsong sluta i nåt annat än moll så krävs det att Jocke drar, och att nya får pengar till minst 3 backar som håller i SHL, och tränare som vet hur man spelar försvarsspel, vi ser ut som mitt jobbs rinkbandylag i egen zon, där dom flesta är usla på rören och kondition som en flodhäst och där är det okej då det bara är på lek. Men Jocke har absolut ansvaret då man skrapat ihop en back besättning som håller kanske i div ett. Försvarsspel verkar man inte ha tränat heller.
Det lär va mer spännande än Djurgården rinkbandylag 21/22 iallafall. Hoppas det går bra det är inget trevligt undersökning, även om det är ännu mer otrevligt att se Jockes lagbygge i år.
Ruda jobbar på avd 44 på Sundsvalls kommun, Timråfan? Men med tanke på att man inte får se ansiktet så kan din tes stämmaBigJ skrev: ↑2021-11-18 22:31:50Jag har alltid trott att det är mb81 som är Jocke Eriksson men mer och mer tyder på att det är gossen Ruda, eller kanske bägge?diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 22:22:58Kom in i matchen nångång. Ditt dreamteam fullt av tekniska konståkare är sämst i SHL.Rudi skrev: ↑2021-11-18 22:11:01Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.

Ca 4 min in i klippet. Mycket nöje…
- diftobbe89
HahahahahDusinator skrev: ↑2021-11-18 23:09:39Ruda jobbar på avd 44 på Sundsvalls kommun, Timråfan? Men med tanke på att man inte får se ansiktet så kan din tes stämmaBigJ skrev: ↑2021-11-18 22:31:50Jag har alltid trott att det är mb81 som är Jocke Eriksson men mer och mer tyder på att det är gossen Ruda, eller kanske bägge?diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 22:22:58Kom in i matchen nångång. Ditt dreamteam fullt av tekniska konståkare är sämst i SHL.Rudi skrev: ↑2021-11-18 22:11:01Det är ändå märkligt att inte Bergfors får mer kärlek. Han kan säkert marklyfta lika mycket eller mer än Hank och går mot en säsong med noll i poängsnitt.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-18 20:27:56 Fan vad bra det går utan mediokra brunkare hörru, eller vad säger du.
Vem behöver sånt när vi har Strandberg och golfbil.![]()
Ca 4 min in i klippet. Mycket nöje…

Spela fult