SHL 21/22: Djurgårdens IF - Timrå 18/11
Jesper Pettersson hade varit stjärnback i detta lag
Om kaffe hade ett enda skäl, så har vi vid det här laget samlat på oss oändligt massa skäl…Dusinator skrev: ↑2021-11-18 20:24:36Otroligt märkligt. Färjen har värvat typ bästa laget på pappret på bra länge. Sparkar GM. Vi har värvat sämsta fuskbygget, fullt förtroende för sportchefen…Wishes skrev: ↑2021-11-18 20:03:14 Kanske dags då att tillslut att följa exempel, och visa lite ”guts” från styrelsen…
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... jakobsson/
Stolt, men aldrig nöjd
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Sparka alla. Vilket otroligt jävla skitlag. Har aldrig på över 25 år mått så illa över att se mitt lag. Är så jävla bitter just nu.
Stjärnor?DIFLuWi skrev: ↑2021-11-18 21:06:32 FAAN vad förbannad jag blir. 9 spelare tillbaka och vi ska börja klättra, så får vi det här?
Vad fan pysslar våra "stjärnor" med? Carey, Rhett, Holland helt jävla osynlig. Backarna fan mer vilsna är Waldo!
Riktigt jävla besviken är jag! Jävla alibilir med jävla ointresserade nollor!
Skickade vi Hank för att han inte platsade i det här?
Jävla skämt. Fyfan!
Finns bara ett stort svart hål i Djurgården hockey. Detta hål stavas Jocke och suger bort allt fint som DIF hockey uträttat genom historien. Undergången började redan när ordförande ställde sig på ståplatsklacken i någon form av demonstration som ni säkert minns och sedan var Ultras med flera grupper borta från läktaren.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag började tro att vi hade något efter vinst mot Färjestad och Leksand men jag är jävligt naiv ibland.
Vi kommer att spela kval mot Timrå så nu gäller det att hitta ett grundspel mot fungerar mot Timrå. Vi måste hitta ett sätt att försvars oss. Kolla på Oskarshamn vad deras lågbudgetlag klarar av.
Vi har ju en hel del eget kapital. Nu ska vi sätta sprätt på dessa pengar för att hålla oss kvar. Kanske även en ny målvakt. Inget ont om Mantas och Svedberg men vi behöver en jävla vägg i mål i kvalet.
Vi kommer att spela kval mot Timrå så nu gäller det att hitta ett grundspel mot fungerar mot Timrå. Vi måste hitta ett sätt att försvars oss. Kolla på Oskarshamn vad deras lågbudgetlag klarar av.
Vi har ju en hel del eget kapital. Nu ska vi sätta sprätt på dessa pengar för att hålla oss kvar. Kanske även en ny målvakt. Inget ont om Mantas och Svedberg men vi behöver en jävla vägg i mål i kvalet.
Avskaffa tre mot tre.
Någon som tror på vinst i det negativa kvalspelet?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-11-17 11:53:42Låter drastiskt, men jag tror det ligger mycket i det du säger.Mattias_87 skrev: ↑2021-11-16 11:30:54 Resultaten denna vecka avgör nog om det blir kval eller inte.
Mycket viktigt att vinna nu direkt. Vi behöver självförtroende och arbetsro.
Nu finns INGET att skylla på längre. VINN!
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Vad höll vi på med under uppehållet? Teambuilding hemma hos Jocke!? Tränade straffar gjorde vi iaf eftersom Rhett fick slå. Vann väl nån straffturnering på träning… känns som vi är hela världens menlösa lag just nu…
Nej. Inte med dagens lag. De måste bry sig om Djurgårdens IF och göra allt de kan för klubben. Vi har inget sånt lag. Det har däremot Timrå.Per-Allan skrev: ↑2021-11-18 21:20:59Någon som tror på vinst i det negativa kvalspelet?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-11-17 11:53:42Låter drastiskt, men jag tror det ligger mycket i det du säger.Mattias_87 skrev: ↑2021-11-16 11:30:54 Resultaten denna vecka avgör nog om det blir kval eller inte.
Mycket viktigt att vinna nu direkt. Vi behöver självförtroende och arbetsro.
Nu finns INGET att skylla på längre. VINN!
Hamnar vi i kval åker vi ur.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håglöst, oengagerat och fegt.
-
Nu kan ni som häcklade Barry dra igen era limp saxar...detta lag är ett KATASTROFBYGGE av Jocke och en ryggradslös styrelse... AVGÅ och låt inte resterande stab få ansvars frihet när det ser ut så här efter uppehållet där man inte ens klarar av mini nivån för försvarsspel...HUR ÄR DET ENS MÖJLIGT 2021...första gången på många år där publiken buar åt sitt dif...VÄDRA UT SKITEN NU ! skicka ut spelare ur truppen som inte håller måttet och det är nog runt 5 - 8 st... vi får av juniorerna det man kan förvänta sig men tyvärr för mycket skalle och för lite smartness då nån idiot i staben har blåst upp ett luftslott i pallet på dom och nu knackar verkligheten på..som säger att ni är ett år för tidigt i SHL..och när ledande spelare "HATAR" att spela för föreningen och skämmer ut skölden som aldrig tidigare gång efter gång så förstår man att det är UNKET I FÖRENINGEN och ingen lyssnar längre på ledningen...AVGÅ NU det finns andra som har hjärtat på rätt ställe för föreningen ❤

Fanns fler bra backspelare i pojklaget som spelade mellan 1a och andra perioden. Hur fan har man låtit detta hända. Vem ser fram mot matcher mot Bobcats nästa säsong?
Jag skulle behöva en psykolog, har vi nån på forumet
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Detta kan vara den sämsta match jag sett Djurgården spela, i paritet med Rögle hemma den där hemska kvalserien 2011/12…
Var finns viljan och drivet? Inte en enda tackling eller uppoffring, inte en enda gång någon slängde sig efter puck eller drev in mot mål. Hade hellre sett J20 torska med 2-10 än det här håglösa laget.
Brukar vara en obotlig optimist men nu kan inte ens jag se någon ljusning, förutom möjligtvis Lill-Fimpens intåg, men då måste han få ha någon att leka med istället för Sörensens utställda skridskor.
Var finns viljan och drivet? Inte en enda tackling eller uppoffring, inte en enda gång någon slängde sig efter puck eller drev in mot mål. Hade hellre sett J20 torska med 2-10 än det här håglösa laget.
Brukar vara en obotlig optimist men nu kan inte ens jag se någon ljusning, förutom möjligtvis Lill-Fimpens intåg, men då måste han få ha någon att leka med istället för Sörensens utställda skridskor.