Det var väl Ölvestads första byta när Ward slängde omkull honom och han fick då utgå.. Även Engqvist fick utgå efter sin täckning av skott med knät/benet. Därav T.Johansson som forward. Ossi är kung även när det bara är nära att han täcker ett skott med tänderna...Bobson skrev:Härlig seger, kom precis tillbaka från matchen! ingen röst har man kvar, och händerna ömmar fortfarande!
Härligt att se Axelsson stå upp mot Ward!
Han den där Tendeby (osäker på namnet) i HV var en riktig fart kula men hade inget som helst att säga emot när Ossi tryckte på framför mål! Flög som en liten vante, precis som Jämtin gjorde när han försökte tackla Printz, satt och skratta gott i 5 minuter efter det!
Försvann Ölvestad?
Såg mycket ofrande idag, Ossi nära att täcka skottet med anisktet när HV gör 4-5, Enqvist tar ett skott på benet och haltandes tillbaka till båset avbryter han ett anfall - ELOGE!!
Härligt Gubbs mot nya poäng!
hv71 - Djurgårdens IF, 28/12 2007
Tack ska du ha, nu ringde klockan igen! Får hoppas att han då är tillbaka fort igen! Nu njuter vi lite av segern och tar sen nya tag!Caveman skrev:Det var väl Ölvestads första byta när Ward slängde omkull honom och han fick då utgå.. Även Engqvist fick utgå efter sin täckning av skott med knät/benet. Därav T.Johansson som forward. Ossi är kung även när det bara är nära att han täcker ett skott med tänderna...Bobson skrev:Härlig seger, kom precis tillbaka från matchen! ingen röst har man kvar, och händerna ömmar fortfarande!
Härligt att se Axelsson stå upp mot Ward!
Han den där Tendeby (osäker på namnet) i HV var en riktig fart kula men hade inget som helst att säga emot när Ossi tryckte på framför mål! Flög som en liten vante, precis som Jämtin gjorde när han försökte tackla Printz, satt och skratta gott i 5 minuter efter det!
Försvann Ölvestad?
Såg mycket ofrande idag, Ossi nära att täcka skottet med anisktet när HV gör 4-5, Enqvist tar ett skott på benet och haltandes tillbaka till båset avbryter han ett anfall - ELOGE!!
Härligt Gubbs mot nya poäng!
Beklagar om jag var otydlig i matchrapporten och gav dig intrycket att jag känner till den medicinska statusen på spelarna. Jag har ingen mer information än du om hur allvarliga eller lindriga smällar de åkte på, utan det jag skrev var menat mer som en allmän förhoppning att de båda kan spela på söndag i samband med resonemanget om Djurgårdens otur med forwardsskador den här säsongen.blocco skrev:Fick en smäll mot skallen tror jag. Stod dock i matchrapporten här på hemsidan att han och Ante förhoppningsvis är tillbaka till matchen mot skellefteå på söndag.
Det jag skrev i matchrapporten kan alltså inte tas som intäkt för deras deltagande mot Skellefteå.
Okej, tackar för inlägget. Då får vi bara hoppas.Daniel skrev:Beklagar om jag var otydlig i matchrapporten och gav dig intrycket att jag känner till den medicinska statusen på spelarna. Jag har ingen mer information än du om hur allvarliga eller lindriga smällar de åkte på, utan det jag skrev var menat mer som en allmän förhoppning att de båda kan spela på söndag i samband med resonemanget om Djurgårdens otur med forwardsskador den här säsongen.blocco skrev:Fick en smäll mot skallen tror jag. Stod dock i matchrapporten här på hemsidan att han och Ante förhoppningsvis är tillbaka till matchen mot skellefteå på söndag.
Det jag skrev i matchrapporten kan alltså inte tas som intäkt för deras deltagande mot Skellefteå.
Håller med Caveman Printz har varit bra de senaste matchernaCaveman skrev:Känns nästa onödigt att skriva det.... Men Printz start var osäker men ju mer han har kommit in i elitserien & DIF desto bättre har han blivit. Du ser inte dessa idiot passningar/uppspel längre, utan nu får vi se en mer resolut och trygg Printz. Detta skrev jag redan om när värvningen blev klar, vänta och se... Edvin däremot... Oscar är och spelar Jvm, Tomas J spelar forward vid skador. Annars så tycker jag att i.o.m Ronnies återkomst borde Edvin bli sista back. Detta håller inte Säcken med om dock.Emil svelander skrev:Printz har ryckt upp sig, självklart. Men han är vår sämsta han borde göra nu heller. Gör han det, då kan vi börja diskutera.Caveman skrev:Skitsnack, Printz är skaplig... Idag var han vår bästa back, lätt. Sedan håller jag med Ossi är nr 1, Timmy kommer därefter, men som jag skrivit i en tidigare tråd, därefter kommer Printz & han kommer antagligen passera Timmy, men detta vet redan alla som kan hockey.Emil svelander skrev:Printz är skaplig, inte mer. Dock är det helt ofattbart för mig att Frylén får den istid han får. Hänger inte med någonstans på planen och har inte ett enda rätt i passningsspelet. Jag ser mycket hellre att Timmy får spela 5-6 minuter till per match, då han, efter Ossi, är vår bästa back.Caveman skrev: Kan du berätta mer om det slarviga spelet?
Jag hoppas att folk idag såg hur bra Printz är?
Till viss del kan jag hålla med den kritik han får, men vad de flesta verkar missa är det skitjobb han gör framför mål, Printz är ingen snittsare, men jag lovar det är tungt att ha honom i ryggen.
och en back som Printz som fixat 2 mål och 5 ass utan att spela powerplay har min respekt.
Full Fart Framåt
Som vanligt, p.g.a av jobb eller någon annan undanflykt har du missat DIF? Du visste inte vem Printz var när han värvades, därför känner du dej tvungen att dissa honom ( har någon berättat att han lirat i aik?), idag var han bästa back i DIF. Jag kan berätta för dej, han är som Ronnie borde vart vid denna ålder. Sämst med puck är Edvin, det vet man om man ser matcherna i sin helhet. Sen så är det så att du slaviskt följer +- statistiken, kollar du då också istiden? Så här kan det bli när man tror att man behärskar allt, men jag är snäll och berättar för dej, det som händer på isen verkar du ha svårt att förstå?Kall-El skrev:Printz är en halvtaskig spelare inte mera. Bara kika på hans +- statistik den ger en rätt bra bild av hur svag han är. Med puck är han sämst i DIF och vi får många anfall mot oss pga hans usla uppspel. Man kan möjligen nyttja honom i boxplay inte i någon annan spelform.
När ditt jullov är slut kanske du skall be din lärare lära dig hur man skriver på svenska. Du kanske tycker det är i sin ordning att ha spelare som ständigt gör sig skyldiga till indianare och ställer sina kedjekamrater i trubbel. Jag tillhör inte denna kategori personligen utan vill snarast ha backar som är snabba och skickliga med puck. Edvin är inte bra med puck, men hans passningar håller i alla fall viss kvalité. Varje gång Printz har pucken är i alla fall jag rädd att den skall hamna hos en motståndare. Ronnie är kanske inte lika bra som han en gång var, men det är ytterst sällan man ser honom slå en idiotpassning den saken är säker.Caveman skrev:Som vanligt, p.g.a av jobb eller någon annan undanflykt har du missat DIF? Du visste inte vem Printz var när han värvades, därför känner du dej tvungen att dissa honom ( har någon berättat att han lirat i aik?), idag var han bästa back i DIF. Jag kan berätta för dej, han är som Ronnie borde vart vid denna ålder. Sämst med puck är Edvin, det vet man om man ser matcherna i sin helhet. Sen så är det så att du slaviskt följer +- statistiken, kollar du då också istiden? Så här kan det bli när man tror att man behärskar allt, men jag är snäll och berättar för dej, det som händer på isen verkar du ha svårt att förstå?Kall-El skrev:Printz är en halvtaskig spelare inte mera. Bara kika på hans +- statistik den ger en rätt bra bild av hur svag han är. Med puck är han sämst i DIF och vi får många anfall mot oss pga hans usla uppspel. Man kan möjligen nyttja honom i boxplay inte i någon annan spelform.
+- statistiken är en av få hyggliga varibler att mäta hur bra en spelare presterar då den väl enbart beräknas efter spel 5 mot 5.
Att ha representerat AIK är inget plus i min bok den saken är säker, men i Printz fall spelar detta mindre roll. I Printz förväntade jag mig en stenhård spelare som skulle sätta in tacklingar så fort han fick chansen. Av detta har jag inte sett så mycket.
Vad kan man vänta av dej, jullov?? Det är väl så att det var väldigt längesedan jag hade en lärare... Men det är så den svage svarar.. Jag antar att det mesta jag skrev stämde ( Fast, du som är så smart kanske inte kunde tyda vad jag skrev?) Till saken hör att till början var Printz en katastrof, men så är inte längre fallet, detta hade du förstått om du verkligen följt DIF hockey, fast du verkar må som bäst när det går dåligt?Kall-El skrev:När ditt jullov är slut kanske du skall be din lärare lära dig hur man skriver på svenska. Du kanske tycker det är i sin ordning att ha spelare som ständigt gör sig skyldiga till indianare och ställer sina kedjekamrater i trubbel. Jag tillhör inte denna kategori personligen utan vill snarast ha backar som är snabba och skickliga med puck. Edvin är inte bra med puck, men hans passningar håller i alla fall viss kvalité. Varje gång Printz har pucken är i alla fall jag rädd att den skall hamna hos en motståndare. Ronnie är kanske inte lika bra som han en gång var, men det är ytterst sällan man ser honom slå en idiotpassning den saken är säker.Caveman skrev:Som vanligt, p.g.a av jobb eller någon annan undanflykt har du missat DIF? Du visste inte vem Printz var när han värvades, därför känner du dej tvungen att dissa honom ( har någon berättat att han lirat i aik?), idag var han bästa back i DIF. Jag kan berätta för dej, han är som Ronnie borde vart vid denna ålder. Sämst med puck är Edvin, det vet man om man ser matcherna i sin helhet. Sen så är det så att du slaviskt följer +- statistiken, kollar du då också istiden? Så här kan det bli när man tror att man behärskar allt, men jag är snäll och berättar för dej, det som händer på isen verkar du ha svårt att förstå?Kall-El skrev:Printz är en halvtaskig spelare inte mera. Bara kika på hans +- statistik den ger en rätt bra bild av hur svag han är. Med puck är han sämst i DIF och vi får många anfall mot oss pga hans usla uppspel. Man kan möjligen nyttja honom i boxplay inte i någon annan spelform.
+- statistiken är en av få hyggliga varibler att mäta hur bra en spelare presterar då den väl enbart beräknas efter spel 5 mot 5.
Att ha representerat AIK är inget plus i min bok den saken är säker, men i Printz fall spelar detta mindre roll. I Printz förväntade jag mig en stenhård spelare som skulle sätta in tacklingar så fort han fick chansen. Av detta har jag inte sett så mycket.
+- statistik.... Jag frågade om du kollar upp istiden också, det kan vara så att den är än mer viktig..?
Jag förstår inte, då du skrev aik med stora bokstäver..? Men försöker man vara en besserwisser på alla områden så förstår jag att det blir lite över.. Printz är knappats värvad som en spelförande back, inte heller Ossi.. Men vad vet du, mer än gnälla på svenskan...
Tjafsar aldrig, varken innan eller efter.. Det jag menade var att Printz var bästa back idag... Klart det ska njutas.. Hovet på Söndag...MAP skrev:För helvete gubbar. 5-4 borta mot HV och det tjafsas om David Printz i kvällens matchtråd. Det var väl bara något byte det såg tungt ut i uppspelen, annars ok. Njut av segern. Skål.