Nåja, det är väl ett mer strukturellt problem.
I nuläget är det viktigare att klara kontraktet, och där är spelare in en avgörande faktor.
Nåja, det är väl ett mer strukturellt problem.
Plus att Fimpen sa nåt i stil med att han troligtvis spelar i Djurgården men att det inte är klart.DIFLuWi skrev: ↑2021-11-06 18:36:04Falken sade nånting om att de (tränarna) inte hört huruvida det var 100% klart osv.
Men varför säger san José att han ska spela hos oss?EspenK skrev: ↑2021-11-06 19:38:59Plus att Fimpen sa nåt i stil med att han troligtvis spelar i Djurgården men att det inte är klart.DIFLuWi skrev: ↑2021-11-06 18:36:04Falken sade nånting om att de (tränarna) inte hört huruvida det var 100% klart osv.
Det enda jag tycker är märkligt, varför har inte Djurgården släppt någon nyhet i deras officiella kanaler om att Eklund återvänder?gaspo skrev: ↑2021-11-06 20:43:22Men varför säger san José att han ska spela hos oss?EspenK skrev: ↑2021-11-06 19:38:59Plus att Fimpen sa nåt i stil med att han troligtvis spelar i Djurgården men att det inte är klart.DIFLuWi skrev: ↑2021-11-06 18:36:04Falken sade nånting om att de (tränarna) inte hört huruvida det var 100% klart osv.
Ja det kan tyckas märkligt att DIF inte släppt nått. Men relativt nytt än eller hur. Att han ska spela hos oss verkar dock det inte finnas nått tvivel på. Senast Dahlén som önskar Eklund lycka till i DIF och att vinner mot alla lag förutom Timrå.Harmageddon skrev: ↑2021-11-06 20:50:23Det enda jag tycker är märkligt, varför har inte Djurgården släppt någon nyhet i deras officiella kanaler om att Eklund återvänder?gaspo skrev: ↑2021-11-06 20:43:22Men varför säger san José att han ska spela hos oss?
Men de kanske väntar på nånting. OK från Sharks innan man får släppa någon nyhet om Eklund
Edit. Jag kan ha missat det men har bara sett det på San Jose Sharks twitter och diverse kvällstidningar
Det är sant.gaspo skrev: ↑2021-11-06 21:09:43Ja det kan tyckas märkligt att DIF inte släppt nått. Men relativt nytt än eller hur. Att han ska spela hos oss verkar dock det inte finnas nått tvivel på. Senast Dahlén som önskar Eklund lycka till i DIF och att vinner mot alla lag förutom Timrå.Harmageddon skrev: ↑2021-11-06 20:50:23Det enda jag tycker är märkligt, varför har inte Djurgården släppt någon nyhet i deras officiella kanaler om att Eklund återvänder?
Men de kanske väntar på nånting. OK från Sharks innan man får släppa någon nyhet om Eklund
Edit. Jag kan ha missat det men har bara sett det på San Jose Sharks twitter och diverse kvällstidningar
DIF sparkade väl alla på kommunikation vad jag vet. Det är inhyrt nu.Harmageddon skrev: ↑2021-11-06 21:18:37Det är sant.gaspo skrev: ↑2021-11-06 21:09:43Ja det kan tyckas märkligt att DIF inte släppt nått. Men relativt nytt än eller hur. Att han ska spela hos oss verkar dock det inte finnas nått tvivel på. Senast Dahlén som önskar Eklund lycka till i DIF och att vinner mot alla lag förutom Timrå.Harmageddon skrev: ↑2021-11-06 20:50:23Det enda jag tycker är märkligt, varför har inte Djurgården släppt någon nyhet i deras officiella kanaler om att Eklund återvänder?
Men hade jag jobbat på kommunikationsavdelningen hos DIF så hade jag skrivit ett inlägg där det står ”Eklund återvänder till oss” igår direkt. Detaljer när han ansluter till DIF och Hovet kan jag förstå att man inte vet än.
Men bara hålla oss fans uppdaterad. Visst nu kan man läsa det på andra håll men det hade varit trevligt att läsa det på DIFs officiella kanaler först för en gångs skull![]()
Hell ya!vincebrgstr skrev: ↑2021-11-06 21:20:30 Skulle ni kunna tänka er Pennerborn som tränare, om han nu får kicken av Färjestad?
Ja, det stämmer
Ja för fan. Men med brasklappen att det beror på vilka jag skulle ha att välja mellan. Pennan med Fimpen d.ä. som sidekick.vincebrgstr skrev: ↑2021-11-06 21:20:30 Skulle ni kunna tänka er Pennerborn som tränare, om han nu får kicken av Färjestad?
Varför, ärlig fråga.gaspo skrev: ↑2021-11-06 21:21:01Hell ya!vincebrgstr skrev: ↑2021-11-06 21:20:30 Skulle ni kunna tänka er Pennerborn som tränare, om han nu får kicken av Färjestad?
Googlade, men kan det verkligen stämma? Lönekostnaderna för vissa lag känns rätt skumma..emilin skrev: ↑2021-11-07 00:30:32Varför, ärlig fråga.gaspo skrev: ↑2021-11-06 21:21:01Hell ya!vincebrgstr skrev: ↑2021-11-06 21:20:30 Skulle ni kunna tänka er Pennerborn som tränare, om han nu får kicken av Färjestad?
Vad är det ni anser vara så pass bra att vi inte ger de vi har nu chansen, vad har Pennan visat upp som gör honom till en perfekt tränare för oss.
Har personligen inget emot honom som person, men som tränare ser jag inte storheten.
Vi kritiserar de tränare vi har haft, anser att de inte har gjort ett bra jobb.
Ska vi titta på det material som, tränarna har haft tillgång att jobba med så ligger väl nästan FBK på det dubbla(kostnad) kontra oss, trots detta ser jag inte några större framgångar för fbk med pennan vid rodret.
Bara mina tankar ni andra kanske ser något som jag inte ser.
Hockeyklubbarnas bokföring och då särskilt löneposter är snurrigt värre. Med tanke på att eventuella bonusar som inte betalts ut, delar som är pensioner osv (som kan gömma sig bakom avdragen), utbetalningar till sparkade tränare mm så är det sjukt svårt att säga vad som faktiskt är vad i SHL. Ta tidningarnas genomgångar med en stor nypa salt.Glory1 skrev: ↑2021-11-07 01:37:07Googlade, men kan det verkligen stämma? Lönekostnaderna för vissa lag känns rätt skumma..emilin skrev: ↑2021-11-07 00:30:32Varför, ärlig fråga.gaspo skrev: ↑2021-11-06 21:21:01Hell ya!vincebrgstr skrev: ↑2021-11-06 21:20:30 Skulle ni kunna tänka er Pennerborn som tränare, om han nu får kicken av Färjestad?
Vad är det ni anser vara så pass bra att vi inte ger de vi har nu chansen, vad har Pennan visat upp som gör honom till en perfekt tränare för oss.
Har personligen inget emot honom som person, men som tränare ser jag inte storheten.
Ska vi titta på det material som, tränarna har haft tillgång att jobba med så ligger väl nästan FBK på det dubbla(kostnad) kontra oss, trots detta ser jag inte några större framgångar för fbk med pennan vid rodret.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ogst-loner
Ser konstigt ut, dock var det väl förra säsongen, tror inte FBK är i närheten av den summan denna säsong, om man tittar på vad de har som åker runt på isen.Glory1 skrev: ↑2021-11-07 01:37:07Googlade, men kan det verkligen stämma? Lönekostnaderna för vissa lag känns rätt skumma..emilin skrev: ↑2021-11-07 00:30:32Varför, ärlig fråga.gaspo skrev: ↑2021-11-06 21:21:01Hell ya!vincebrgstr skrev: ↑2021-11-06 21:20:30 Skulle ni kunna tänka er Pennerborn som tränare, om han nu får kicken av Färjestad?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ogst-loner