SHL 21/22: Luleå - Djurgårdens IF 6/11
Kul att de fortsätter ta billiga utvisningar på oss i ställningen 7-0 när de inte tagit en enda på Crastors Keep... Dessa herrar bör relegeras till korpen, där de hör hemma.
Annars kan jag faktiskt inte klaga på DIF, då vi ställer upp med ett j-20 lag. Men det jag tar med mig är shls hat mot oss. Från första målet till slutsignalen. Det är ovärdigt.
Mot Timrå har vi förhoppningsvis ett fullt lag, då jävlar.
Annars kan jag faktiskt inte klaga på DIF, då vi ställer upp med ett j-20 lag. Men det jag tar med mig är shls hat mot oss. Från första målet till slutsignalen. Det är ovärdigt.
Mot Timrå har vi förhoppningsvis ett fullt lag, då jävlar.
It's the hope that kills you.
-
Okey då kör vi igen...ett herrlag kan man krydda med pojkar och det ger fördelar ! Men ett ett fiaskobetonat lagbygge helt obalanserat från start med så många fel scoutningar.. är ett korthus som en bra dag där motståndaren har en katastrofdag kan ta poäng medans andra dagar när man möter män så är 7 - 0 beviset för Jockes avgång..35 kg juniorerna gör vad dom kan medans Ingman, Engsund, Arnesson, Swedberg med flera är generellt mediokra spelare i HA..Jocke som sen chansar med halvtrasiga återvändare flera säsonger i rad och gör dom till stomme är en sak som styrelsen ska ta ansvar för..någon djävla ordning måste det väl ändå vara i en styrelse..SVAGT...och förbannat nonchalant mot fansen AVGÅ ALLA I STYRELSE OCH LEDAR GRUPPEN INGEN AV SPELARNA VERKAR VILJA SPELA FÖR ER !!
Aja... Man fick vara lycklig fyra dagar i alla fall, bara att skruva av korken och titta djupt ner i flaskan igen!
Parkbänken... Here I come!
Parkbänken... Here I come!
Ett halvt lag som spelat tre matcher på fem dagar kan väl ta slut. Men detta.....
. Vilket mörker...
- Harmageddon
Kan du inte trösta dig med att DIF vann i fotbollen och ligger etta i tabellen(just nu)?
Vänta med flaskan om vi tar noll poäng mot Timrå och Linköping
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Äh.
Sitt ner i båten. Testa att låta ett annat lag tappa 10-11 spelare var av 9 är tänkta för startuppställning.
6av 9 poäng är sjukt bra denna vecka. Omstart efter uppehållet. Då hoppas jag att 7 spelare är åter och att Eklund är redo att brinna för DIF.
Då är 5 poäng ingenting. Kommer sjukt viktiga matcher efter uppehållet.
Sitt ner i båten. Testa att låta ett annat lag tappa 10-11 spelare var av 9 är tänkta för startuppställning.
6av 9 poäng är sjukt bra denna vecka. Omstart efter uppehållet. Då hoppas jag att 7 spelare är åter och att Eklund är redo att brinna för DIF.
Då är 5 poäng ingenting. Kommer sjukt viktiga matcher efter uppehållet.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Strandberg är säkert tänkt som en startspelare men han var inte bra tidigare och nu efter skadan garanterat ännu sämre. Ser honom ungefär som en Bjerselius.
I övrigt väldigt nöjd med 6 av 9 möjliga poäng senaste tiden.
Spela fult
3e mest underskattade spelaren i shl enligt herr Dick Axelssondiftobbe89 skrev: ↑2021-11-06 20:52:25Strandberg är säkert tänkt som en startspelare men han var inte bra tidigare och nu efter skadan garanterat ännu sämre. Ser honom ungefär som en Bjerselius.
Basse har ju klassats som en av SHLs bästa centrar (när han var frisk) och har inte haft någon betydande skadehistorik heller.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-06 20:52:25Strandberg är säkert tänkt som en startspelare men han var inte bra tidigare och nu efter skadan garanterat ännu sämre. Ser honom ungefär som en Bjerselius.
Dick hyllade ju honom nyligen. Förlorad försäsong pga operationen förklarar mycket men ligger väl förmodligen även bakom nuvarande skadefrånvaron.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Haha sluta nu. Strandberg är inte ens när han spelar med Dick i närheten av SHL's bästa centrar. Jag kanske är lite väl hård mot Strandberg då jag stör mig på spelartypen, men jag ser honom som en spelare som är extremt beroende av sin omgivning. Han skulle inte göra något väsen av sig alls i en fjärdekedja eller få den att lyfta, den skulle vara anonym, helt övertygad. Jag ser honom inte som någon toppspelare alls trots att han petar in lite poäng här och där.Praetori skrev: ↑2021-11-06 21:08:28Basse har ju klassats som en av SHLs bästa centrar (när han var frisk) och har inte haft någon betydande skadehistorik heller.diftobbe89 skrev: ↑2021-11-06 20:52:25Strandberg är säkert tänkt som en startspelare men han var inte bra tidigare och nu efter skadan garanterat ännu sämre. Ser honom ungefär som en Bjerselius.
Dick hyllade ju honom nyligen. Förlorad försäsong pga operationen förklarar mycket men ligger väl förmodligen även bakom nuvarande skadefrånvaron.
Spela fult
-
Såg inte matchen. Gick det bra?
Warg spelade alltså 21min och var +/- 0 trots att vi torskade med 0-7. Han borde alltså spela 60min nästa gång. 

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ja, just den typen av back vi behöver fler av, även Odelius 0 men knappa 10 min, Ingman -4, Bengtsson -3....
Varför spelas dessa två ihop? Helt vansinnigt som jag ser det.
Hedberg också bra med -1 och spelade mest med 22.31. Kan bli riktigt bra tror jag.
Fotboll intresserar mig oerhört lite, jag följer resultat men tittar väldigt sällan på den. Hockeyn däremot brinner jag för av hela mitt hjärta! Förlorar DIF i hockey så överskuggar det en vinst i jottan...Harmageddon skrev: ↑2021-11-06 20:38:00Kan du inte trösta dig med att DIF vann i fotbollen och ligger etta i tabellen(just nu)?
Vänta med flaskan om vi tar noll poäng mot Timrå och Linköping