Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

wardo skrev: 2021-11-06 12:25:57 Med little Fimp i laget får vi in en spets som inget annat lag kan jämföra sig med. Tänker på att han kostar absolut inget alls samt att hans utvecklingspotential är enorm.

Har läst på forumet att folk inte har några högre förväntningar på honom, hur är det möjligt?! Jag har skyhöga förväntningar på honom! Framförallt efter jag sett alla highlights från matcherna han spelat, visst inga mål men 3-4 missade frilägen och detta i världens bästa liga.

Jag tycker även att diskussionerna kring att han är sur över att bli hemskickad är larviga. Han är sur för att han inte fick en tröja i Sharks inte för att han ska spela i Djurgården. Tycker att det är två helt skilda saker.

Om vi leker med tanken kring framtida kedjor kan det se ut såhär:

Sören - Rensfeldt - Fimp
Rhett - Holland - Carey
Videll- Strandberg - Cederqvist
Berget - Bjerselius - Andersson/Öhgren

Om det här laget håller sig friskt och att backarna spelar som 3 senaste matcherna, finns det inte på världskartan att det här laget åker ur.
Där har du garanterat rätt, tror heller inte att återkomsten till Djurgården är den stora besvikelsen, det får mig lite att undra vad han fick för signaler från Sharks, har fiskat runt bland olika forum mm för att försöka skapa mig en bild av hans situation, det som lyser igenom är att de flesta tycker att Sharks har gjort fel beslut i detta fall.
Med det sagt så kan det ju vara så att William har fått helt andra signaler på vad som kommer hända, och då naturligtvis blir grymt besviken på att behöva lämna.
Tror inte vi behöver vara oroliga för att få hem en omotiverat William, besviken ja men garanterat en som kommer kriga för vår sköld, det tvivlar jag inte en sekund på.
Att det finns kritik kring hans återkomst gör mig bara ont, en ung grabb som har framtiden framför sig, och det skickas signaler att man inte är välkommen tillbaka för att drömmen klickas på paus ett år, känns sjukt och ovärdigt, vi som förening är tvungna att skapa bra band till de som försvinner från oss, och sen kan vi bara hoppas att de vill återvända när tiden är inne.
Man kan ligga i sin soffa med matchtröjan på och hävda att alla som drar på sig tröjan ska ha samma känsla som som mig, och många som försvinner från oss har säkert det, men har kanske större ambitioner än att harva runt i SHL, testa sina vingar i den högsta liga som finns, mäta sina kunskaper med de bästa.
Fanns inte den motorn hos spelarna så tror jag vi på sikt skulle vara riktigt illa ute.
Själv skulle jag aldrig lämna Djurgården trots enorma kontrakt förslag, men jag är 48år och ligger i min soffa med mysbyxor på och har inte en tanke på att lägga ner den tid på träning som krävs😉
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev: 2021-11-06 13:51:26
Låter som han har dömts till death by lethal injection.
Men han är ju den största djurgårdaren som planeten har skådat tydligen, så vad vet jag.

Jag vet, jag ska hålla käften. Jag sätter mig i ett hörn, korsar mina armar och väntar på facit. Ttja.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

DIF_Soldier skrev: 2021-11-06 14:30:10
Men han är ju den största djurgårdaren som planeten har skådat tydligen, så vad vet jag.

Jag vet, jag ska hålla käften. Jag sätter mig i ett hörn, korsar mina armar och väntar på facit. Ttja.
Hade det inte varit mer oroväckande om han INTE hade varit besviken?
DIF!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev: 2021-11-06 14:34:28

Jag vet inte och bryr mig inte heller. Min konsekventa linje är att jag vill ha spelare som brinner för och vill spela i DIF.
Men som sagt, han är ju tydligen djurgårdare så om det stämmer kommer det visa sig jävligt snart.
Så. Jag är klar med ämnet. Nu ser vi vad facit blir.
Säg den glädje som varar
Praetori

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2021-11-06 14:41:48

Jag vet inte och bryr mig inte heller. Min konsekventa linje är att jag vill ha spelare som brinner för och vill spela i DIF.
Men som sagt, han är ju tydligen djurgårdare så om det stämmer kommer det visa sig jävligt snart.
Så, om man får gissa så är du inte förtjust i ur-djurgårdare som Zibanejad eller Stefan Rehn för att de har/haft ambitioner inom sin idrott som DIF aldrig kunnat uppfylla?
Antar att du inte kollar på NHL, Premier League osv?
Jag säger inte att det är något fel men det är alltid intressant att förstå hur andra tänker.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Haha... Inte bli flicksur nu soldaten :lol: :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2021-11-06 15:11:54
DIF_Soldier skrev: 2021-11-06 14:41:48

Så, om man får gissa så är du inte förtjust i ur-djurgårdare som Zibanejad eller Stefan Rehn för att de har/haft ambitioner inom sin idrott som DIF aldrig kunnat uppfylla?
Antar att du inte kollar på NHL, Premier League osv?
Jag säger inte att det är något fel men det är alltid intressant att förstå hur andra tänker.
Kortfattat bryr jag mig mycket lite om idrottare som individer. Har aldrig fattat vitsen med att heja på solo-idrottare som hoppar långt eller simmar snabbast, eller dreglande individer i skidspår (om det inte är stafett). För mig är laginsatsen det häftiga, att kämpa för varandra och ett gemensamt mål. Processen, lagandan - att offra sig för lagets bästa.

Christian Ohlsson hoppade längst i en sandlåda en gång. Jamen vad kul för honom, men varför ska jag bry mig?

Jag följer NHL objektivt då spelet är underhållande, men har alltid haft en aversion mot hela systemet - tinga spelare, hitta på lag ur tomma intet med nåt häftigt djur som identitet, cheerleaders, maskotar. Och det faktum att spelare kan bytas bort med en handvändning. Spelarna är boskap, kort sagt och de öses över med pengar så att de inte ska fatta det själva.

Mitt lag är Djurgården och jag vill att det ska gå bra för föreningen, så vad spelare gör efter sin sejour här rör mig inte så mycket. I fallet Mika är jag glad att han går bra, då han aviserat att han vill återvända hem någon dag. Typ så.

Nu är det JÄVLIGT off topic, så vill du snacka vidare kan du alltid dra ett PM.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

Kollade lite på fimpens sommar, det måste räcka med 5 minuter med farsan så är Fimpen JR på gott humör igen
Praetori

Inlägg av Praetori »

ken1968 skrev: 2021-11-06 17:10:38 Kollade lite på fimpens sommar, det måste räcka med 5 minuter med farsan så är Fimpen JR på gott humör igen
Ja, bästa idrottstv som gjorts på år och dar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Helt sjukt om lill fimp inte skulle spela hos oss? Har inte han kontrakt med oss eller?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2021-11-06 18:27:27 Helt sjukt om lill fimp inte skulle spela hos oss? Har inte han kontrakt med oss eller?
Var får du det ifrån? Att han inte skulle spela hos oss?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Jim Morrison skrev: 2021-11-06 18:31:20
EspenK skrev: 2021-11-06 18:27:27 Helt sjukt om lill fimp inte skulle spela hos oss? Har inte han kontrakt med oss eller?
Var får du det ifrån? Att han inte skulle spela hos oss?
Falken sade nånting om att de (tränarna) inte hört huruvida det var 100% klart osv.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Ha rimliga förväntningar på lill-fimpen, tack. Året vi åkte ur var förväntningarna skyhöga på Zibanejad som kom hem och skulle frälsa oss när spelet inte stämde. Han gjorde inget superstort avtryck den gången.

William är ett varmt välkommet tillskott, men glöm att en 19-åring skulle kunna komma in och förvandla ett bottenlag till slutspelskandidat.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Detta DIF har så stora problem som inte kommer lösas med nya spelare eller nya tränare utan de måste göras högre upp och förutsättningarna måste bli bättre.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst