Där har du garanterat rätt, tror heller inte att återkomsten till Djurgården är den stora besvikelsen, det får mig lite att undra vad han fick för signaler från Sharks, har fiskat runt bland olika forum mm för att försöka skapa mig en bild av hans situation, det som lyser igenom är att de flesta tycker att Sharks har gjort fel beslut i detta fall.wardo skrev: ↑2021-11-06 12:25:57 Med little Fimp i laget får vi in en spets som inget annat lag kan jämföra sig med. Tänker på att han kostar absolut inget alls samt att hans utvecklingspotential är enorm.
Har läst på forumet att folk inte har några högre förväntningar på honom, hur är det möjligt?! Jag har skyhöga förväntningar på honom! Framförallt efter jag sett alla highlights från matcherna han spelat, visst inga mål men 3-4 missade frilägen och detta i världens bästa liga.
Jag tycker även att diskussionerna kring att han är sur över att bli hemskickad är larviga. Han är sur för att han inte fick en tröja i Sharks inte för att han ska spela i Djurgården. Tycker att det är två helt skilda saker.
Om vi leker med tanken kring framtida kedjor kan det se ut såhär:
Sören - Rensfeldt - Fimp
Rhett - Holland - Carey
Videll- Strandberg - Cederqvist
Berget - Bjerselius - Andersson/Öhgren
Om det här laget håller sig friskt och att backarna spelar som 3 senaste matcherna, finns det inte på världskartan att det här laget åker ur.
Med det sagt så kan det ju vara så att William har fått helt andra signaler på vad som kommer hända, och då naturligtvis blir grymt besviken på att behöva lämna.
Tror inte vi behöver vara oroliga för att få hem en omotiverat William, besviken ja men garanterat en som kommer kriga för vår sköld, det tvivlar jag inte en sekund på.
Att det finns kritik kring hans återkomst gör mig bara ont, en ung grabb som har framtiden framför sig, och det skickas signaler att man inte är välkommen tillbaka för att drömmen klickas på paus ett år, känns sjukt och ovärdigt, vi som förening är tvungna att skapa bra band till de som försvinner från oss, och sen kan vi bara hoppas att de vill återvända när tiden är inne.
Man kan ligga i sin soffa med matchtröjan på och hävda att alla som drar på sig tröjan ska ha samma känsla som som mig, och många som försvinner från oss har säkert det, men har kanske större ambitioner än att harva runt i SHL, testa sina vingar i den högsta liga som finns, mäta sina kunskaper med de bästa.
Fanns inte den motorn hos spelarna så tror jag vi på sikt skulle vara riktigt illa ute.
Själv skulle jag aldrig lämna Djurgården trots enorma kontrakt förslag, men jag är 48år och ligger i min soffa med mysbyxor på och har inte en tanke på att lägga ner den tid på träning som krävs