Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev: 2021-11-03 13:11:55
mb81 skrev: 2021-11-03 11:57:43
BigJ skrev: 2021-11-03 11:41:01
mb81 skrev: 2021-11-03 11:08:53
Vinge skrev: 2021-11-02 20:39:46 Jockes fars fortsätter....! 🤡🤡🥴🎅🎅
Ingman -2 och Bengtsson -3 efter två perioder 🤡🤡
Backar Jocke valde tidigt att """"""satsa"""""" på.
Båda bör givetvis skickas redan nu.
Bort med dom så fort det bara går och leta efter en ny stabil back istället för dessa som enbart spelar för oss pga Jockes extremt dåliga omdöme.

Visst är det bra att Svedberg räddar straff. Men det var han skyldig alla efter första målet.
Svedberg kommer inte vinna matcher åt oss.
Han har redan släppt många enkla mål de matcher han fått.
""'försvarsspelet"" är trotts varg och Grags piss dåligt 🤡

Till sist ska jag göra något så hemskt att kritisera våra jr forwards, TÄNKA SIG , VA! nått så hemskt....
De blir bort screenade i vår försvars zon hela tiden så FBK får övertag direkt.
Men vi ska inte låtsas om det . Det blir bäst så va ?
Förlåt jag glömde att det är en helig ko 🐄

Men det är klart. Vi ska inte gnälla , ellerhur.
Alla borde få medalj för dom har deltagit.
Det blir jättebra 🤡
Ingman och Bengtsson är de försvarare hos oss som ändå har bäst corsi. Och då känns det inte som vi ens har kunnat matcha speciellt mycket med offensiva och defensiva zonstarter osv. Båda tycker jag håller som backar i ett tredje backpar. Det är väl snarare bristen på toppbackar pga skador och Grags sena ankomst som har varit det stora problemet.

Men försvarsspelet har sugit men tycker nog en back som Arnesson ska ha mera skit än de du nämner. Sen ett stort problem att både juniorbackar(som ändå gjort det bättre än förväntat) och att backar som Arnesson, Bengtsson med flera får spela mera än de borde. Jag tror och hoppas det kommer bli bättre m vi kan ställa upp med ordinarie backar efter landslagsuppehållet(eller kanske redan i veckan).

Grag-Warg
Högström-Tom
Arnesson-Bengtsson
Ingman/Hedström/Pontus

Denna backbesättning ska väl kunna steppa upp tycker jag.
Att bengtsson har bra corsi, alltså mer tid i anfallszon och mindre i egen och ändå har -9 visar ju bara ännu tydligare på att han är katastrofalt dålig den tiden han är i egen zon...

Jag vet inte hur många skott han skjuter i block som sedan bir kontring istället men det är många. Byt ut bengtsson mot Hedström i din uppställning och låt Johansson vara extra back.
Visar väl mest att målvakten haft dålig räddningsprocent och i Bengtssons fall att spelarna varit lite väl ineffektiva när han är på isen.

Kollar du andel av tagna skott han tar som han får på mål så är det 53%, resten är missade/blockade. Det är bara Tom och Hedström som får högre andel på mål men de har skjutit så lite så där är det svårt att dra några slutsatser. Men när man skjuter så mycket som Bengtsson så kommer många skott bli blockade också. Hultström låg väldigt sällan över 50% av tagna skott som gick på mål som en jämförelse.

Men som jag är inne på tycker jag Bengtsson fått bära för mycket istid. Det var nog inte tanken när säsongen började men med alla skador har det blivit så. Han borde ligga på 15-18 min/matchoch inte 23 min som igår.
Japp, självklart är målvakterna och övriga spelare extra dåliga i egen zon när Bengtsson är på banan.... :lol:
Just i Bengtssons fall har det varit i offensiv zon som spelarna har varit ineffektiva som är den stora slutsatsen man kan dra. Endast 4,32% av skotten har suttit när han varit inne. Kommer det upp på en normal nivå kommer hans +/- och poängskörd förmodligen öka.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-11-01 15:27:20
Praetori skrev: 2021-11-01 15:00:28
BigJ skrev: 2021-11-01 14:25:22
Jimmy Peterson skrev: 2021-11-01 14:09:40 https://hockeynews.se/articles/21782/

Stefan Warg om att han inte planerade en förlängning med Örebro.
Vad f-n, var är skägget? Det är skägg vi behöver. :D
Vafaan, det var ju typ halva grejen med rekryteringen. :lol:
Jävla Jocke, avgå
Skämt åsido och lite mindre skägg och mer silly/rekrytering OnT. På senare år så har vi kanske inte fått till kemin i rekryteringarna som tidigare men frågan är varför. Det var ju tydligt i början av Jockes sportchefssejour att han premierade spelare som han själv kände till eller hade spelat med under sin karriär. Dvs pusslet var lättare att lägga eftersom Jocke sitter på ett galet stort hockeysense (mycket större än han själv hade skills att utnyttja som spelare) och kunde kombinera det med personkännedom om just individerna han plockade in. Sen har åren gått och pandemin gjorde det ju omöjligt att resa för att scouta på plats och spelarna som Jocke "lirat med" har antingen gått till NHL, cementerats i sina SHL lag eller pensionerats. Vi har ju inga scouter direkt heller utan det är att lusläsa SHL och Allsvenska matcher för den inhemska spelarfloran och kontakter/word-by-mouth och video/stats för utlänningar. Detta att jämföra med tidigare rekryteringar av spelare som han spelat mot eller med. Bokk, Lorito, Ekberg mfl är ju rätt tydliga exempel på när det inte fungerat som man troligen tänkt sig från början.

För att göra en lång historia lite kortare. Vi snackar mycket sportchefer fram och tillbaka men kanske skulle man behöva rekrytera duktiga spelarscouter som faktiskt kan förse sportchefen (oavsett vem det blir i framtiden) med relevant och insiktsfull information? SHL ligger sjukt långt efter på den här fronten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev: 2021-11-03 14:54:22
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-11-01 15:27:20
Praetori skrev: 2021-11-01 15:00:28
BigJ skrev: 2021-11-01 14:25:22
Jimmy Peterson skrev: 2021-11-01 14:09:40 https://hockeynews.se/articles/21782/

Stefan Warg om att han inte planerade en förlängning med Örebro.
Vad f-n, var är skägget? Det är skägg vi behöver. :D
Vafaan, det var ju typ halva grejen med rekryteringen. :lol:
Jävla Jocke, avgå
Skämt åsido och lite mindre skägg och mer silly/rekrytering OnT. På senare år så har vi kanske inte fått till kemin i rekryteringarna som tidigare men frågan är varför. Det var ju tydligt i början av Jockes sportchefssejour att han premierade spelare som han själv kände till eller hade spelat med under sin karriär. Dvs pusslet var lättare att lägga eftersom Jocke sitter på ett galet stort hockeysense (mycket större än han själv hade skills att utnyttja som spelare) och kunde kombinera det med personkännedom om just individerna han plockade in. Sen har åren gått och pandemin gjorde det ju omöjligt att resa för att scouta på plats och spelarna som Jocke "lirat med" har antingen gått till NHL, cementerats i sina SHL lag eller pensionerats. Vi har ju inga scouter direkt heller utan det är att lusläsa SHL och Allsvenska matcher för den inhemska spelarfloran och kontakter/word-by-mouth och video/stats för utlänningar. Detta att jämföra med tidigare rekryteringar av spelare som han spelat mot eller med. Bokk, Lorito, Ekberg mfl är ju rätt tydliga exempel på när det inte fungerat som man troligen tänkt sig från början.

För att göra en lång historia lite kortare. Vi snackar mycket sportchefer fram och tillbaka men kanske skulle man behöva rekrytera duktiga spelarscouter som faktiskt kan förse sportchefen (oavsett vem det blir i framtiden) med relevant och insiktsfull information? SHL ligger sjukt långt efter på den här fronten.
Vi har Patrik Hansen. https://twitter.com/patrik_hansen

Men det är inte direkt NHL med ett helt team med scouter. Sen tycker jag nog inte Jockes bästa värvningar är sådana han lirat med. Bemström, Alsing, Basse, Lilja, Linus J är väl de jag kommer på som de bästa värvningarna. Bemström hade han väl en connection med sen tidigare. Sen är väl Reideborn den bästa värvningen av de han lirade med och finns väl några till där.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-11-03 15:05:11 Men det är inte direkt NHL med ett helt team med scouter. Sen tycker jag nog inte Jockes bästa värvningar är sådana han lirat med. Bemström, Alsing, Basse, Lilja, Linus J är väl de jag kommer på som de bästa värvningarna. Bemström hade han väl en connection med sen tidigare. Sen är väl Reideborn den bästa värvningen av de han lirade med och finns väl några till där.
Menade inte specifikt att de bästa värvningarna varit sådana han lirat med utan tänkte mer på rekryteringarna i förhållande till just kemin i laget och inom formationerna, hur spelarna connectat på isen spelmässigt tycker jag varit klart sämre de senaste två kontraktssvängarna. Dvs spelare som sett bra ut på pappret men som vi inte riktigt kunnat få momentum av eftersom de inte haft lekkamrater som passar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Östman är LW i Malmös fjärdekedja påtal om att Strandberg aldrig spelar pga glaslirare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DRC skrev: 2021-11-03 16:11:56 Östman är LW i Malmös fjärdekedja påtal om att Strandberg aldrig spelar pga glaslirare.
Och Östman som ville ha en större roll än 3:e och 4:e center.
Så han drog till Malmö. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

BigJ skrev: 2021-11-02 09:19:46
DRC skrev: 2021-11-02 07:10:41
Manijock skrev: 2021-11-01 18:20:50 Däremot, vart är Loritos ersättare? Med tanke på den bristande bredden i detta laget så tog jag faktiskt för givet att en ny forward i stort sett var muntligt överens med oss. Man sparkar liksom inte spelare när man redan har manfall.
Så i förlusten mot Rögle hade Falken 11 seniorforwards, inklusive Bjerselius som inte borde ha en plats. Efter Lorito 10. Om Holland är fortsatt sjuk 9. Berätta igen för mig någon hur det förbättrar möjligheterna att ta poäng på kort sikt…
Måste ju ha varit ngt i Loritos kontrakt iom att det skedde den sista oktober, gissningsvis att det var ngn typ av provspel fram till den 31/10 så vi kanske inte har kvar ngn kostnad nu.
Problemet med att bara ha 12 forwards av SHL-klass i truppen är att om 3 av dem är skadade - då har man bara 9 forwards av SHL-klass.
BigJ

Inlägg av BigJ »

DRC skrev: 2021-11-04 05:15:59
Manijock skrev: 2021-11-01 18:20:50 Däremot, vart är Loritos ersättare? Med tanke på den bristande bredden i detta laget så tog jag faktiskt för givet att en ny forward i stort sett var muntligt överens med oss. Man sparkar liksom inte spelare när man redan har manfall.
Så i förlusten mot Rögle hade Falken 11 seniorforwards, inklusive Bjerselius som inte borde ha en plats. Efter Lorito 10. Om Holland är fortsatt sjuk 9. Berätta igen för mig någon hur det förbättrar möjligheterna att ta poäng på kort sikt…
Måste ju ha varit ngt i Loritos kontrakt iom att det skedde den sista oktober, gissningsvis att det var ngn typ av provspel fram till den 31/10 så vi kanske inte har kvar ngn kostnad nu.
Problemet med att bara ha 12 forwards av SHL-klass i truppen är att om 3 av dem är skadade - då har man bara 9 forwards av SHL-klass.
Absolut, menar bara att enda anledningen att göra sig av med en spelare innan man ny är klar måste ju vara det jag skrev ovan.
Praetori

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev: 2021-11-04 08:17:45
Absolut, menar bara att enda anledningen att göra sig av med en spelare innan man ny är klar måste ju vara det jag skrev ovan.
Det handlar ju även om professionalitet och PR också. Om man har en spelare som det inte fungerar med så vill man kommunicera rakt och med så lite drama som möjligt samtidigt som man skickar rätt signaler utåt för framtida rekryteringar.

Dvs om man inte tänker spela spelaren så är det schysstast att denne får möjlighet att söka en annan arbetsgivare direkt istället för att riskera drama och spekulationer genom att hålla på kontraktet. Buffalo och Jack Eichel är ju ett praktexempel på hur man inte bör göra om man vill framstå som en attraktiv arbetsgivare.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2021-11-04 08:55:17

Det handlar ju även om professionalitet och PR också. Om man har en spelare som det inte fungerar med så vill man kommunicera rakt och med så lite drama som möjligt samtidigt som man skickar rätt signaler utåt för framtida rekryteringar.

Dvs om man inte tänker spela spelaren så är det schysstast att denne får möjlighet att söka en annan arbetsgivare direkt istället för att riskera drama och spekulationer genom att hålla på kontraktet. Buffalo och Jack Eichel är ju ett praktexempel på hur man inte bör göra om man vill framstå som en attraktiv arbetsgivare.
Så kan det förvisso vara men just att det skedde den sista oktober gör att jag misstänker att det har med kontraktet att göra.
Praetori

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev: 2021-11-04 11:56:40

Så kan det förvisso vara men just att det skedde den sista oktober gör att jag misstänker att det har med kontraktet att göra.
Ja så kan det ju också vara. Tryout kontrakt typ men det borde väl nämnts i samband med rekryteringen? Eller iofs så nämns det ju aldrig något om vare sig tryouts, signingbonusar och annat i SHL som är världens mest bajsnödigt hemliga liga när det kommer till kontrakt.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

BigJ skrev: 2021-11-04 11:56:40

Menade inte att jag inte håller med dig utan tycker det är både slappt och direkt oansvarigt att inte kunna mönstra bättre lag givet tabellsituationen. Lorito var usel och det var rätt att skicka honom, men han behöver ersättas för status quo på FW.

Spyr på slappheten. Menar inte att Leksand gör rätt som lånar in från Mora men trots deras mer muntra tabell-läge så agerar man när det saknas folk. Något Jocke borde gjort för en månad sen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nu gillar jag Tjomme osv men satan vilket snedsteg han gjort idag med att låna in Moras kapten. Tror det kan ta lång tid(borde iaf) att reparera förtroendet bland leksandsfansen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-11-04 16:19:13 Nu gillar jag Tjomme osv men satan vilket snedsteg han gjort idag med att låna in Moras kapten. Tror det kan ta lång tid(borde iaf) att reparera förtroendet bland leksandsfansen.
Jag tror inte skadan är störst bland Leksandssupportrarna utan snarare i Mora. Hur fan tänkte Moras ledning?!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas Mora fick jäkligt bra betalt för den utlåningen....
Avskaffa tre mot tre.
Låst