SHL 21/22: Djurgårdens IF - Färjestad 2/11
Var tvungen att slänga på matchen igen och spana målen. Noterar att vi är 6 på isen vid 3-3 målet 

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt sjukt ändå att vi vände med 1/3 av laget på frånvarolistan. Galet.
Avskaffa tre mot tre.
Hur ser du det?
Såg nu. Pinsamt att missa det.
Satan vad skönt det känns att säga ändå haha!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Fan att man mår bra nu, hade fan glömt att man kan vara på bra humör efter en Hockeymatch med Djurgården inblandat
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja vi har inte varit bortskämda med det. Hoppas verkligen vi får tillbaka lite folk snart, för detta frånvaroläge håller inte i längden.
Avskaffa tre mot tre.
Fan vad skönt med en trepoängare igen, det är man ju inte direkt bortskämd med den här säsongen!
Klart värt att få konstiga blickar från frugan och bordsgrannarna på restaurangen när jag gjorde en liten 'happy dance' vid slutsignalen
Klart värt att få konstiga blickar från frugan och bordsgrannarna på restaurangen när jag gjorde en liten 'happy dance' vid slutsignalen
It's the hope that kills you.
Tycker Sören sade det bra i intervjun efteråt, man gav helt plötsligt flera proppar istället för att bara ta emot och då vaknade publiken och bar fram laget. Gav även eloge till Svedberg med all rätt. Hans första insläppta synd det tydligt att han gör all för att göra sig så lång som möjligt, det var ett jäkligt bra skott helt enkelt. Gör sedan flera mycket bra räddningar även om han kunde tagit ngt av målen men så är det ju med Mantas också. Naturligtvis även en eloge till Warg. Sören känns som en bra kapten.
Lite intressant att titta på +/- bland backar:
Warg +2! Just en sådan back som vi saknat sedan Urbom, tack JE äntligen
Hedström +5 Får nästan inget beröm och har spelat ganska mycket
Johansson -7 Får massor med beröm, har inte spelat lika mycket. Väldigt lovande offensiv back men defensivt finns det lite att jobba på.
Bengtsson -9 Hujedanemej....
Johansson -7 Får massor med beröm, har inte spelat lika mycket. Väldigt lovande offensiv back men defensivt finns det lite att jobba på.
Hedström kan vi väl prata lite om. En ung back som begriper sig på försvarsspel. Uppfriskande! Kul! I min bok bör han gå före Ingman, Johansson, Högström och framförallt Bengtsson som vi bör försöka låna ut när Tom är tillbaka. Maken till dålig defensiv! Något säsongen i Tingsryd vittnade om då tydligen.
Tom, Arnesson, Warg, Gragnani(om han spelar någonting mer. Bör värvas ersättare?) och Hedström är ändå en bra grund att stå på. Så kan Högström och Johansson kriga om 6-7 platserna.
Mantas gärna tillbaka på torsdag. Snälla!
Tom, Arnesson, Warg, Gragnani(om han spelar någonting mer. Bör värvas ersättare?) och Hedström är ändå en bra grund att stå på. Så kan Högström och Johansson kriga om 6-7 platserna.
Mantas gärna tillbaka på torsdag. Snälla!
Kollar du lite djupare med corsin(det är inte allt såklart men ger ändå mer än +/-) så har Bengtsson näst bäst i laget. Hedström har en av de sämsta i hela SHL. Johansson har ok och Ingman bäst i laget. Ska väl tillägga att jag tycker Hedström gör det bra men han precis som Pontus och Bengtsson har de fått spela för mycket pga skador och Grags sena ankomst. Bengtsson ser jag till exempel gärna i ett tredje backpar och i PP. Inte någon som snittar över 20 min.BigJ skrev: ↑2021-11-02 23:38:49 Tycker Sören sade det bra i intervjun efteråt, man gav helt plötsligt flera proppar istället för att bara ta emot och då vaknade publiken och bar fram laget. Gav även eloge till Svedberg med all rätt. Hans första insläppta synd det tydligt att han gör all för att göra sig så lång som möjligt, det var ett jäkligt bra skott helt enkelt. Gör sedan flera mycket bra räddningar även om han kunde tagit ngt av målen men så är det ju med Mantas också. Naturligtvis även en eloge till Warg. Sören känns som en bra kapten.
Btw så startade Warg fint med både +/- och fina corsisiffror.
Bengtssons stats kanske inte imponerat än så länge men han har skills med en förmåga att hitta riktigt fina pass (som tex direkt på bladet på LA i slottet igår). Kan han ta ett kliv till och kugga in i SHL-tempot i defensiven kan han bli riktigt bra men frågan är om vi i nuläget har "råd" att ge honom så mycket speltid att de offensiva uppsidorna gör nytta. Hade vi legat i tabelltopp istället för botten hade det varit en no-brainer att ge honom Hultström-förtroende men nu?
Sörensen var monumental igår. Arbetet och skridskoåkningen över hela banan var helt klart värdigt en lagkapten i DIF. Backchecken på Rydahl och att han helt enkelt rev ner honom med straff hellre än frilägeschans sänder signaler. Sen en hel del ögongodis i tredje perioden, passningar på bladet, dragningar i rätt lägen och ja, 4p på en match säger väl det mesta. Fortfarande helt stört att han spelar hos oss och inte i NHL denna säsong. Järnkamin.
Svedberg var bra igår men det märks att han inte stått så mycket för det var lite överbearbetning av vissa lägen (som han förvisso räddade). Han spikade igen vid flera direkt matchavgörande lägen (sett såhär i efterhand) och kniper både en bra straff och friläge. Skönt att klacken körde Svedberg klappklapp, det är han värd. Första målet är ett suveränt skott, andra ett misstag av lagkamraterna till en tvåetta och tredje skulle han tagit så som han positionerade sig om det inte gått på Ingmans klubblad. Visst vill man gärna att målvakterna tar något till som de egentligen inte borde men överlag så är jag helt lugn angående båda våra målvakters kvalitéer.
Vad ska vi säga om Warg då? Väldigt tidigt men klart skönt med en back som inte är rädd för att få skit under naglarna och samtidigt har huvud och handleder till att sätta förstapassen utan fördröjning. "Droppen" till Rensfeldt var ju iofs sådär men annars en helt ok första match.
Våra "nya" transatlanter måste lära sig backchecka som Järnkaminer. Både 2-0 och 3-1 tillkommer pga underskattning från Carey respektive Holland. Det är "deras" gubbar som gör målen. Ingen skugga över backarna där. Carey står förvisso på öronen på egen hand men hade han trampat fullt i förstaläget istället för att försöka byta sida på sin gubbe hade det inte hänt och hade Holland jobbat helhjärtat på sin gubbe istället för att glida hade det blivit offside eller ingen passning alls.
Sen tycker jag att våra juniorer (och då räknar jag samtliga under 21) bara fortsätter växa spelmässigt. Synd bara att de får dra ett så pass tungt lass och inte kan åka ut och bara njuta och lära sig. Hedström lyfte ju Rhett (en misstänkt tröttkörd Rhett fö, mörkad skada?) och fick ett välförtjänt mål.
Öhgren kan bli sjukt bra. Har egentligen allt som krävs men det har nog NHL-scouterna redan sett tyvärr. Även om man hoppas att vi slipper fler skador så skulle man vilja se mer av Lekkerimäki och Östlund på A-lagsnivå också men jag antar att man får hålla sig till tåls. Öhgren är väl förtjänt sitt rookiekontrakt för övrigt.
Sörensen var monumental igår. Arbetet och skridskoåkningen över hela banan var helt klart värdigt en lagkapten i DIF. Backchecken på Rydahl och att han helt enkelt rev ner honom med straff hellre än frilägeschans sänder signaler. Sen en hel del ögongodis i tredje perioden, passningar på bladet, dragningar i rätt lägen och ja, 4p på en match säger väl det mesta. Fortfarande helt stört att han spelar hos oss och inte i NHL denna säsong. Järnkamin.
Svedberg var bra igår men det märks att han inte stått så mycket för det var lite överbearbetning av vissa lägen (som han förvisso räddade). Han spikade igen vid flera direkt matchavgörande lägen (sett såhär i efterhand) och kniper både en bra straff och friläge. Skönt att klacken körde Svedberg klappklapp, det är han värd. Första målet är ett suveränt skott, andra ett misstag av lagkamraterna till en tvåetta och tredje skulle han tagit så som han positionerade sig om det inte gått på Ingmans klubblad. Visst vill man gärna att målvakterna tar något till som de egentligen inte borde men överlag så är jag helt lugn angående båda våra målvakters kvalitéer.
Vad ska vi säga om Warg då? Väldigt tidigt men klart skönt med en back som inte är rädd för att få skit under naglarna och samtidigt har huvud och handleder till att sätta förstapassen utan fördröjning. "Droppen" till Rensfeldt var ju iofs sådär men annars en helt ok första match.
Våra "nya" transatlanter måste lära sig backchecka som Järnkaminer. Både 2-0 och 3-1 tillkommer pga underskattning från Carey respektive Holland. Det är "deras" gubbar som gör målen. Ingen skugga över backarna där. Carey står förvisso på öronen på egen hand men hade han trampat fullt i förstaläget istället för att försöka byta sida på sin gubbe hade det inte hänt och hade Holland jobbat helhjärtat på sin gubbe istället för att glida hade det blivit offside eller ingen passning alls.
Sen tycker jag att våra juniorer (och då räknar jag samtliga under 21) bara fortsätter växa spelmässigt. Synd bara att de får dra ett så pass tungt lass och inte kan åka ut och bara njuta och lära sig. Hedström lyfte ju Rhett (en misstänkt tröttkörd Rhett fö, mörkad skada?) och fick ett välförtjänt mål.
Öhgren kan bli sjukt bra. Har egentligen allt som krävs men det har nog NHL-scouterna redan sett tyvärr. Även om man hoppas att vi slipper fler skador så skulle man vilja se mer av Lekkerimäki och Östlund på A-lagsnivå också men jag antar att man får hålla sig till tåls. Öhgren är väl förtjänt sitt rookiekontrakt för övrigt.
Senast redigerad av Praetori den 2021-11-03 12:46:07, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Som jag skrev på ett annat ställe, att Bengtsson har bra corsi, alltså indirekt mer tid i anfallszon och ändå har -9 är katastrofalt dåligt.mb81 skrev: ↑2021-11-03 11:34:02Kollar du lite djupare med corsin(det är inte allt såklart men ger ändå mer än +/-) så har Bengtsson näst bäst i laget. Hedström har en av de sämsta i hela SHL. Johansson har ok och Ingman bäst i laget. Ska väl tillägga att jag tycker Hedström gör det bra men han precis som Pontus och Bengtsson har de fått spela för mycket pga skador och Grags sena ankomst. Bengtsson ser jag till exempel gärna i ett tredje backpar och i PP. Inte någon som snittar över 20 min.BigJ skrev: ↑2021-11-02 23:38:49 Tycker Sören sade det bra i intervjun efteråt, man gav helt plötsligt flera proppar istället för att bara ta emot och då vaknade publiken och bar fram laget. Gav även eloge till Svedberg med all rätt. Hans första insläppta synd det tydligt att han gör all för att göra sig så lång som möjligt, det var ett jäkligt bra skott helt enkelt. Gör sedan flera mycket bra räddningar även om han kunde tagit ngt av målen men så är det ju med Mantas också. Naturligtvis även en eloge till Warg. Sören känns som en bra kapten.
Hedström är ju i princip tvärtom då, har varit mer tid i egen zon men ändå +5, bra gjort!
Haha surprise ändå att du hittar stats som lyfter fram våra defensivt svagaste backarmb81 skrev: ↑2021-11-03 11:34:02Kollar du lite djupare med corsin(det är inte allt såklart men ger ändå mer än +/-) så har Bengtsson näst bäst i laget. Hedström har en av de sämsta i hela SHL. Johansson har ok och Ingman bäst i laget. Ska väl tillägga att jag tycker Hedström gör det bra men han precis som Pontus och Bengtsson har de fått spela för mycket pga skador och Grags sena ankomst. Bengtsson ser jag till exempel gärna i ett tredje backpar och i PP. Inte någon som snittar över 20 min.BigJ skrev: ↑2021-11-02 23:38:49 Tycker Sören sade det bra i intervjun efteråt, man gav helt plötsligt flera proppar istället för att bara ta emot och då vaknade publiken och bar fram laget. Gav även eloge till Svedberg med all rätt. Hans första insläppta synd det tydligt att han gör all för att göra sig så lång som möjligt, det var ett jäkligt bra skott helt enkelt. Gör sedan flera mycket bra räddningar även om han kunde tagit ngt av målen men så är det ju med Mantas också. Naturligtvis även en eloge till Warg. Sören känns som en bra kapten.

Nej men allvarligt nu, ingen, inte ns du kan försvara värvningen av Ingman längre. Bengtsson absolut, men Josef är en riktigt svag chansning med i stort sett noll möjlig vinning. Förstår inte varför vi inte bara behöll Norell som både är Stockholmare och minst lika "okej" på isen. Ser helt klart att vi har våra egna spelare på de där utfyllnadsplatserna.
En billig Ingman har inte varit lyckad. Men som sjätte/sjundeback är han ok. Det är inte där vi har problemet. Problemet är toppen bland backarna. En spelare som Arnesson har vart otroligt svag och spelar alldeles för mycket(kanske inte heller tanken) för vårt bästa. Högström och Tom har väl gjort det ok det lilla de spelat och Grag håller hög kvalitet. Men vi har saknat toppbackar vilket gjort att spelare som Arnesson, Bengtsson och "juniorbackarna" fått spela på tok för mycket.Manijock skrev: ↑2021-11-03 11:57:04Haha surprise ändå att du hittar stats som lyfter fram våra defensivt svagaste backarmb81 skrev: ↑2021-11-03 11:34:02Kollar du lite djupare med corsin(det är inte allt såklart men ger ändå mer än +/-) så har Bengtsson näst bäst i laget. Hedström har en av de sämsta i hela SHL. Johansson har ok och Ingman bäst i laget. Ska väl tillägga att jag tycker Hedström gör det bra men han precis som Pontus och Bengtsson har de fått spela för mycket pga skador och Grags sena ankomst. Bengtsson ser jag till exempel gärna i ett tredje backpar och i PP. Inte någon som snittar över 20 min.BigJ skrev: ↑2021-11-02 23:38:49 Tycker Sören sade det bra i intervjun efteråt, man gav helt plötsligt flera proppar istället för att bara ta emot och då vaknade publiken och bar fram laget. Gav även eloge till Svedberg med all rätt. Hans första insläppta synd det tydligt att han gör all för att göra sig så lång som möjligt, det var ett jäkligt bra skott helt enkelt. Gör sedan flera mycket bra räddningar även om han kunde tagit ngt av målen men så är det ju med Mantas också. Naturligtvis även en eloge till Warg. Sören känns som en bra kapten.
Btw så startade Warg fint med både +/- och fina corsisiffror.Kudos!
Nej men allvarligt nu, ingen, inte ns du kan försvara värvningen av Ingman längre. Bengtsson absolut, men Josef är en riktigt svag chansning med i stort sett noll möjlig vinning. Förstår inte varför vi inte bara behöll Norell som både är Stockholmare och minst lika "okej" på isen. Ser helt klart att vi har våra egna spelare på de där utfyllnadsplatserna.
Jag ser nog hellre också att ha egna killar på platserna runt sjätte/sjundeback. Men Norell gick snarare bakåt än framåt så var nog dags att bryta där och få in en billigare back i Ingman som var en chansning men med potential. Alla dessa kommer inte gå hem. Sen har det inte direkt varit lätt att lyckas i DIF denna säsong.
Corsi och stats är skräp. Vinn tävlingarna och gör fler mål än motståndet. Sluta försöka förvandla (reducera) idrott till ett jävla exceldokument.
Vi vann igår. Bra. Nu måste vi vinna fler poäng än vi förlorar för att klara oss undan kval. Det är fokus. Vinn. Tävla för vinst i varje situation.
Vem i helvete fick mandatet att förvandla gladiatorsporten till en jävla rubriks kub...
Vi vann igår. Bra. Nu måste vi vinna fler poäng än vi förlorar för att klara oss undan kval. Det är fokus. Vinn. Tävla för vinst i varje situation.
Vem i helvete fick mandatet att förvandla gladiatorsporten till en jävla rubriks kub...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.