Eh. Sören har ju spelat upp sig 1000%.Han är och kommer vara superviktig. Carey har börjat visa mer också.
Lorito är extremt onyttig.
Holland måste få chans att komma in i stor rink.
Rakshani är en besvikelse.
Helt enig. Jag hoppas att kemin kommer när Holland spelat in sig. Det finns förutsättningar för att den kedjan ska vara otroligt bra.
Håller med om det mesta men jag tycker inte J20 grabbarna är det stora felet, tvärtom, de gör det väldigt bra även om för många tvingas spela just nu. Felet är snarare rekryteringen av fd Allsvenskaspelare eller dåliga SHL spelare. Ibland kommer ett guldkorn typ Cederqvist, vilket det även gör bland våra juniorer men alltsom oftast klarar de inte steget eller att de blommar ut först efter några år och sedan drar, typ Östman, då de inte har några band till klubben.Magnutz skrev: ↑2021-10-30 19:18:35 Spännande hur DIF-familjens krav på sin supportertillvaro sänkts till oanade djup och oanat djupt mörker.
Vi hoppas allt så på att importerna ska vänja sig vid stor rink, att Sören ska börja spela uppoffrande och effektivt, att vi ska.. spela bättre.
Det gör ju jag också men..
Att sitta och jubla över att Timrå och Cluben åker på dängelidäng för att det hindrar dem att dra ifrån i tabellen, det är så jävla white-trashigt att jag kräks.
Bygg ett DIF Hockey som kommer att nå framgång långsiktigt. Betala för spelare. Se till att de stannar länge. Sluta satsa allt på "om de inte går sönder/om de stannar och inte spelar i NHL"-spelare. Bygg aldrig ett SHL-lag med j20-spelare som ordinarie.
Om inte DIF Hockey ordnar detta kommer vi snart att spela mot Tingsryd och andra hetingar i Hockeyallsvenskan. Länge. Och om inte satsningar kan göras och detta är vad vi ska vänja oss vid vet jag inte om det är värt att fortsätta. Ska vi studsa mellan 14e och 9e plats i tabellen och hoppas att vi inte är sämre än de sämsta?
Om allt är bra. Om alla skadade spelare blir tillgängliga och om vi börjar spela bra hockey - som spelarna klarar av - då ska vi kunna klara att hålla Timrå och Cluben bakom oss och kanske klättra förbi Brynäs, men mer än så? Jag vet inte. Jag tror inte det, men jag vet inte.
Jag gillar positivism men har svårt för pucko.
Nej, j20-boysen är inte huvudproblemet men de är en av effekterna av det. Skadebenägna seniorspelare banar väg för tonåringar som gör det bra men vi behöver män. Hårda och håriga män som äter is, puckar och motståndare till frukost, lunch och middag. Vi behöver stabila fjärde- och tredje-linor. Vi behöver en svinvass andra- och första-lina. Samtliga linor behöver hårdhet och hår. Borst. Massiva jävla skägg och knogar av stål.BigJ skrev: ↑2021-10-30 20:28:03Håller med om det mesta men jag tycker inte J20 grabbarna är det stora felet, tvärtom, de gör det väldigt bra även om för många tvingas spela just nu. Felet är snarare rekryteringen av fd Allsvenskaspelare eller dåliga SHL spelare. Ibland kommer ett guldkorn typ Cederqvist, vilket det även gör bland våra juniorer men alltsom oftast klarar de inte steget eller att de blommar ut först efter några år och sedan drar, typ Östman, då de inte har några band till klubben.Magnutz skrev: ↑2021-10-30 19:18:35 Spännande hur DIF-familjens krav på sin supportertillvaro sänkts till oanade djup och oanat djupt mörker.
Vi hoppas allt så på att importerna ska vänja sig vid stor rink, att Sören ska börja spela uppoffrande och effektivt, att vi ska.. spela bättre.
Det gör ju jag också men..
Att sitta och jubla över att Timrå och Cluben åker på dängelidäng för att det hindrar dem att dra ifrån i tabellen, det är så jävla white-trashigt att jag kräks.
Bygg ett DIF Hockey som kommer att nå framgång långsiktigt. Betala för spelare. Se till att de stannar länge. Sluta satsa allt på "om de inte går sönder/om de stannar och inte spelar i NHL"-spelare. Bygg aldrig ett SHL-lag med j20-spelare som ordinarie.
Om inte DIF Hockey ordnar detta kommer vi snart att spela mot Tingsryd och andra hetingar i Hockeyallsvenskan. Länge. Och om inte satsningar kan göras och detta är vad vi ska vänja oss vid vet jag inte om det är värt att fortsätta. Ska vi studsa mellan 14e och 9e plats i tabellen och hoppas att vi inte är sämre än de sämsta?
Om allt är bra. Om alla skadade spelare blir tillgängliga och om vi börjar spela bra hockey - som spelarna klarar av - då ska vi kunna klara att hålla Timrå och Cluben bakom oss och kanske klättra förbi Brynäs, men mer än så? Jag vet inte. Jag tror inte det, men jag vet inte.
Jag gillar positivism men har svårt för pucko.
Satsa istället mer på egna juniorer då de har band till klubben och är väldigt billiga och då finns mer pengar till ytterligare ngn klassback istället. Tycker t.ex Hedström absolut är mogen för SHL, även Johansson och Öhgren medan Bengtsson, Ingman, Ekberg, nyss nämnde Östman, Andersson snarare är bevis för mina tankar ovan.
Sedan att duktiga juniorer drar iväg till NHL, väldigt fort ibland typ Lillfimpen, men de har fortfarande band till klubben vilket är en fördel om de inte lyckas i NHL t.ex. Satsar man mer på juniorerna så tänker jag att det lockar fler duktiga juniorer till klubben dessutom.
Jo det gjorde han, men han gjorde jävligt bra saker oxå och spelade ett försvarsspel som inte existerar bland övriga backargaspo skrev: ↑2021-11-02 22:50:11 Härlig vändning grymt starkt jobbat. Dock får vi komma ihåg att det är emot ett FBI som på kraftig dekis. Warg gjorde en hel del blunders. Hoppas han spelar upp sig. För mer backar som gör galna misstag behöver inte. Sedan Carey förklara för mig vad det e som han gör bra?