Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AirQ

Inlägg av AirQ »

Skidlöparn skrev: 2021-11-01 12:11:49 Folk som skämtat om att Fimpen vore bra som sportchef, men kan inte låta bli att tycka den idén är intressant. Åtminstone att man använder honom som en mer officiell rekryterare/scout. Hans kontaktnät och sociala skills är inte att leka med. Både Sören och nu Warg verkar ha rekryterats indirekt av Fimpen.
Glöm inte att det va fimpen började sin karriär som sportchef redan 2012, drog ju in linkan genom rekryteringsfilmer och lovade att bära trunken hela året osv :)
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

BigJ skrev: 2021-11-01 18:43:22
Manijock skrev: 2021-11-01 18:20:50 Däremot, vart är Loritos ersättare? Med tanke på den bristande bredden i detta laget så tog jag faktiskt för givet att en ny forward i stort sett var muntligt överens med oss. Man sparkar liksom inte spelare när man redan har manfall.
Kan man ändå sätta ett litet, litet hopp till att 31 presenteras inom kort...
Jag tänker att de lät lite luriga i den där podcasten hos AB.
Dick lär inte ha tagit ett skär sedan i maj. Han må vara unik men vi sysslar med elitverksamhet. Tar minst tre månader innan han är igång ordentligt…
BigJ

Inlägg av BigJ »

EspenK skrev: 2021-11-01 21:20:07
BigJ skrev: 2021-11-01 18:43:22
Manijock skrev: 2021-11-01 18:20:50 Däremot, vart är Loritos ersättare? Med tanke på den bristande bredden i detta laget så tog jag faktiskt för givet att en ny forward i stort sett var muntligt överens med oss. Man sparkar liksom inte spelare när man redan har manfall.
Dick lär inte ha tagit ett skär sedan i maj. Han må vara unik men vi sysslar med elitverksamhet. Tar minst tre månader innan han är igång ordentligt…
Fast det har han ju, han lirar varje vecka i ngt lag med andra ex-spelare. Sedan naturligtvis inte på topp men jämför med för 2 år sedan då han var pappaledig och sedan kom in i just november om jag kommer ihåg rätt, då gjorde han ju inte bort sig direkt...
EspenK

Inlägg av EspenK »

BigJ skrev: 2021-11-01 21:33:30 [quote=EspenK post_id=484879 time=<a href="tel:1635798007">1635798007</a> user_id=9108]
[quote=BigJ post_id=484874 time=<a href="tel:1635788602">1635788602</a> user_id=8652]
[quote=Manijock post_id=484873 time=<a href="tel:1635787250">1635787250</a> user_id=7890]
Däremot, vart är Loritos ersättare? Med tanke på den bristande bredden i detta laget så tog jag faktiskt för givet att en ny forward i stort sett var muntligt överens med oss. Man sparkar liksom inte spelare när man redan har manfall.
[/quote]

[/quote]
Fast det har han ju, han lirar varje vecka i ngt lag med andra ex-spelare. Sedan naturligtvis inte på topp men jämför med för 2 år sedan då han var pappaledig och sedan kom in i just november om jag kommer ihåg rätt, då gjorde han ju inte bort sig direkt...
[/quote]

Låt oss hoppas att du har rätt.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Släpp Dicken nu.

Han kommer inte spela med oss och om han hade gjort så hade han gått sönder direkt, knäna skulle inte palla tyngden från överkroppen i många byten. Ja, jag menar att han blivit än mer lönnfet än vad han var på fotot från Modo-tiden.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Så i förlusten mot Rögle hade Falken 11 seniorforwards, inklusive Bjerselius som inte borde ha en plats. Efter Lorito 10. Om Holland är fortsatt sjuk 9. Berätta igen för mig någon hur det förbättrar möjligheterna att ta poäng på kort sikt…
Praetori

Inlägg av Praetori »

Ekberg gick alltså till lyxfällan och blir +/- +2 med 2 assists mot Malmö. Nytändning eller är det vi som sätter våra backar i skiten?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2021-11-02 09:02:32 Ekberg gick alltså till lyxfällan och blir +/- +2 med 2 assists mot Malmö. Nytändning eller är det vi som sätter våra backar i skiten?
Han gav en gliring till DIFs spelidé i en pausintervju, han sade att det var väldigt uppstyrt medan det i leksand var en friare roll som passade honom bättre om jag förstod det rätt.
BigJ

Inlägg av BigJ »

DRC skrev: 2021-11-02 07:10:41
Så i förlusten mot Rögle hade Falken 11 seniorforwards, inklusive Bjerselius som inte borde ha en plats. Efter Lorito 10. Om Holland är fortsatt sjuk 9. Berätta igen för mig någon hur det förbättrar möjligheterna att ta poäng på kort sikt…
Måste ju ha varit ngt i Loritos kontrakt iom att det skedde den sista oktober, gissningsvis att det var ngn typ av provspel fram till den 31/10 så vi kanske inte har kvar ngn kostnad nu.
Martboy78
Säsongskort: Ja

Inlägg av Martboy78 »

BigJ skrev: 2021-11-02 09:16:31
Praetori skrev: 2021-11-02 09:02:32 Ekberg gick alltså till lyxfällan och blir +/- +2 med 2 assists mot Malmö. Nytändning eller är det vi som sätter våra backar i skiten?
Han gav en gliring till DIFs spelidé i en pausintervju, han sade att det var väldigt uppstyrt medan det i leksand var en friare roll som passade honom bättre om jag förstod det rätt.
Jag undrar också hur Ekberg blev en stjärna (liten överdrift kanske) så fort han lämnade DIF. Kanske var socialt det inte funkade???
Alltid ------- Oavsett
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Martboy78 skrev: 2021-11-02 10:17:25
Jag undrar också hur Ekberg blev en stjärna (liten överdrift kanske) så fort han lämnade DIF. Kanske var socialt det inte funkade???
Han var riktigt bra i Malmö innan han kom till oss. Vissa passar hos oss, andra inte. Kul för Ekberg att han hittat rätt.
Vem vet, kanske Warg kommer spela bra med oss?
Ska jag tro något så är vår miljö den som sticker ut mest om du inte är van storstan. Kontrasten mot Leksand är enorm. Där kan du i princip köra skoter fram till spelaringången. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Utöver att han inte passade in i spelet (han sa själv att så var det redan förra året men han ville testa under en ny coach och se om det blev någon skillnad) så har han ju även sagt att det socialt inte riktigt funkat.

Med risk för att det hade blivit samma sak här, kille från mindre ort, hade jag varit sugen på att ta Bryggman från Malmö. Helt ok poängskörd tidigare men framförallt storlek som jag gillar och spelar med hjärtat. Han hade kunnat hjälpa till och få igång några av de andra spelarna. Däremot är jag inte säker på att vi är rätt fit för honom och det kommer inte hända.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Sen var Ekberg bra hos oss första halvåret. Men under Robban var det väl på gott och ont väldigt tydligt vad backarna skulle göra. Nu känns det med Barry och nu med Falk/Aaro väldigt otydligt hur vi vill spela. Jag kan iaf inte greppa vad tanken är riktigt.

Ge Ekberg lite längre tid för utvärdering. Det är också lätt att komma in i ett fungerande lag som leder serien. Men han är väl egentligen en fjärde/femteback på SHL-nivå. I Leksand spelar han väl i typ tredje backpar.

Att han vantrivdes har jag kanske gjort mig lustig över tidigare och kallat honom bonde. Men serlöst är väl inte Sthlm för alla. Vi kan nog locka rätt många spelare som vill bo i en stor stad eller är härifrån. Men Ekberg som är från Töreboda gissar jag trivs bättre i Leksand. Dessutom är det svårare att änna lust när laget går dåligt. Känslan jag har är att stämningen i laget inte är den bästa just nu. Det känns som ett allvarligt problem om min känsla är rätt.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Holland sjuk idag...
Så vi ska alltså köra med junioren Nilsson, Bjerselius, Engsund och Rensfeldt som Centrar 🤡🤡😂🤣🤡
FBK sitter nog och darrar av skräck i bussen just nu....

Utöver det ska vi lira med ytterligare 2-3 jr FW !
Och Brännstam och Ingman kommer få ganska mycket istid som 6-7 backar...

Med lite tur kan vi få till hyfsade siffror men det blir garanterat torsk idag. 1-3.
(Fast det var närmare 1-10 än 2-3.)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-11-02 10:32:55
Han var riktigt bra i Malmö innan han kom till oss. Vissa passar hos oss, andra inte. Kul för Ekberg att han hittat rätt.
Vem vet, kanske Warg kommer spela bra med oss?
Ska jag tro något så är vår miljö den som sticker ut mest om du inte är van storstan. Kontrasten mot Leksand är enorm. Där kan du i princip köra skoter fram till spelaringången. :D
Stockholmare är ju ett underligt släkte. En grå massa som piskar på varandra att stressa till tunnelbanan fast nästa går om 4 min, eller envisas med att åka bil fast det fanimig går fortare att krypa till jobbet under rusning. Och då har vi inte ens snuddat vid den värsta grupperingen av alla- cyklisterna. Funkar för vissa, andra inte. Åtminstone stänger inte krogen kl 18:30, så där går ju Ekberg bet.

Vi får hoppas Warg trivs bättre med kollektivet här. Spelmässigt är hans typ ytterst välkommen även om jag inte tycker Ekberg var så dålig som vissa vill få det att låta.
Säg den glädje som varar
Låst