SHL 21/22: Rögle - Djurgårdens IF 30/10
Tycker ändå att vi spelar upp oss rejält i andra men inte orkar riktigt hela vägen (mot seriens bästa lag) i tredje. Chanserna finns där, men vi klarar inte av att förvalta dem. Men ingen hade väl på riktigt trott att vi skulle gå in och spela ut rögle som vi gjorde i andra. Det är dags att börja plocka lite poäng nu.
It's the hope that kills you.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Carey har en två mot etta där jag liksom kräver att han ska sätta pucken - istället får han iväg en fjösare i magplattan.
Lorito missar friläge, som import kräver jag lite mer? Han gör höger vänster skott i magplattan, katastrofdåligt.
4 skott i matchen framåt från importerna, well spended money..
Lorito missar friläge, som import kräver jag lite mer? Han gör höger vänster skott i magplattan, katastrofdåligt.
4 skott i matchen framåt från importerna, well spended money..
DIF!
Vi spelar sjukt mycket bättre än tidigare.
Sedan har vi mött två potentiella sm guld vinnare. Likadant på tisdag.
Sedan har vi mött två potentiella sm guld vinnare. Likadant på tisdag.
Sa Aaro nåt om daglig verksamhet? Var det inte dom jag såg på femman i veckan
Skämt å sido. Men vi släpper ju alldeles för kvalitativa lägen till motståndarna. Medan vi får kämpa kämpa för kvalitativa skott mot mål. Där är det ett bekymmer.

Skämt å sido. Men vi släpper ju alldeles för kvalitativa lägen till motståndarna. Medan vi får kämpa kämpa för kvalitativa skott mot mål. Där är det ett bekymmer.
Fall framåt... November väntar.Grabben från Söder skrev: ↑2021-10-30 16:30:02 Om man ska se på det nyktert är det väl ändå säsongens bästa match. Vi utmanar verkligen Rögle på deras hemmaplan
Grabbarna sitter fortfarande i skiten tyvärr.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Byta till rött?Praetori skrev: ↑2021-10-30 16:36:11Fall framåt... November väntar.Grabben från Söder skrev: ↑2021-10-30 16:30:02 Om man ska se på det nyktert är det väl ändå säsongens bästa match. Vi utmanar verkligen Rögle på deras hemmaplan
Grabbarna sitter fortfarande i skiten tyvärr.

Jag älskar "gamla" DIF men utöver typ Mantas, Josefson, Videll och Sörensen, hur många tror du fattar referenserna?Dusinator skrev: ↑2021-10-30 16:36:55Byta till rött?Praetori skrev: ↑2021-10-30 16:36:11Fall framåt... November väntar.Grabben från Söder skrev: ↑2021-10-30 16:30:02 Om man ska se på det nyktert är det väl ändå säsongens bästa match. Vi utmanar verkligen Rögle på deras hemmaplan
Grabbarna sitter fortfarande i skiten tyvärr.![]()
Haha ja det är väl Falken då.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
All heder till dom som var på isen idag förutom Lorito och Rhett, vi kan inte förvänta oss mer mot serieledarna borta med den uppställningen
-
Är så jävla less på att behöva leta efter saker att vara "nöjd" över medans förlusterna radas upp på löpande band. Tror faktiskt att det kommer att bli svårt att inte bli botten 2 med den här sargade, psykiskt skakade truppen. Om inget drastiskt händer inom kommande 5 matcherna.
-
Örebro var riktigt bleka, inte så mycket till motstånd. Men Rögle spelar på toppnivå och vi bräcker dom nästa. Jag har fått tillbaka lite hopp efter det här.Mattias_87 skrev: ↑2021-10-30 16:30:37Nja. Var bättre mot Örebro tycker jag.Grabben från Söder skrev: ↑2021-10-30 16:30:02 Om man ska se på det nyktert är det väl ändå säsongens bästa match. Vi utmanar verkligen Rögle på deras hemmaplan
Höjdpunkterna visas nu…. I läget vi är i kan inte Sörensen halvhjärtat glida fram innan skottet på 3-2… KÄKA PUCK. Måste finnas i DNAt… inte ok kan jag känna. Kämpa nu grabbar framöver!!!
- DIF_Soldier
Vi kommer kvala, så är det.Detblir3poäng skrev: ↑2021-10-30 16:41:57 Är så jävla less på att behöva leta efter saker att vara "nöjd" över medans förlusterna radas upp på löpande band. Tror faktiskt att det kommer att bli svårt att inte bli botten 2 med den här sargade, psykiskt skakade truppen. Om inget drastiskt händer inom kommande 5 matcherna.
Nu måste vi, publiken, rycka upp oss och hoppas att psyket pallar 7 matcher mot Timrå. Vi är bättre än dem, på pappret... Med full trupp.
Säg den glädje som varar
-
Svedberg är riktigt bra. Carey är bättre än tidigare, Bergfors också bättre. Alla unga spelare gör det med bravur. Ingman gör också mycket bra, behöver bara bli mer rejäl. Även hyll till domarna som låter spelet gå och inte letar utvisningar.
- DIF_Soldier
Man vet att det är halmstrån när domaren hyllasGrabben från Söder skrev: ↑2021-10-30 16:48:31 Svedberg är riktigt bra. Carey är bättre än tidigare, Bergfors också bättre. Alla unga spelare gör det med bravur. Ingman gör också mycket bra, behöver bara bli mer rejäl. Även hyll till domarna som låter spelet gå och inte letar utvisningar.

Men ja, håller med. Viktigt att LHC och TIK torskade också.
Säg den glädje som varar
Bara ta nya tag.