Klart det går. Men jag tvivlar på att Oskarshamn etablerar sig i SHL utan är snarare ett jojo-lag vars egentliga tillhörighet är i HA. Typ som för oss nuförtiden. Långsiktigt iaf.BigJ skrev: ↑2021-10-30 14:53:36Fel, vi har långt ifrån sämsta ekonomin. gissningsvis runt 8-10 i denna serie. Se3 på Oskarshamn t.ex., betydligt sämre ekonomi men har fått ihop ett bra lag och en bra tränare. Allt går tillbaks till JE.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 14:46:26 Jag tror den bistra verkligheten är att vår ekonomiska kostym gör sig bättre i HockeyAllsvenskan nu för tiden. Vi är bortsprungna av konkurrenter ute på landet där deras lag samt hockey är det enda som betyder något och man kan pumpa in pengar.
SHL 21/22: Rögle - Djurgårdens IF 30/10
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Blir inte ens upprörd, det är bara att konstatera att man inte kan vinna i SHL med backpar som består av J20/HA-lirare... Inte för att forwardssidan ser sådär speciellt mycket bättre ut heller.
Kan säga såhär. De finns privatpersoner som kommer lägga in vad som krävs i dif för att hålla oss kvar. Föreningen har inte mkt pengar haha.
Nej Andersen hade ju inte gjort någon skillnad i det här laget…
Herregud 4/5 målchanser emot är ju skapade av nån stackars junior, Bengtsson eller Ingman som inte kan eller borde spela i SHL.
Man klarar aldrig spela spela sig ur press eller egen zon och istället ett par minuter till defensivt spel.
Nog för att Rögle är bra med vi sponsrar ju allt.
Det här är ytterligare en match på Jockes konto. Fan ta dig för att du inte ger oss chansen att vinna och fan ta dig Karel och ditt jävla ansvar som kommer spela ner oss i Allsvenskan.
Fan ta er
Herregud 4/5 målchanser emot är ju skapade av nån stackars junior, Bengtsson eller Ingman som inte kan eller borde spela i SHL.
Man klarar aldrig spela spela sig ur press eller egen zon och istället ett par minuter till defensivt spel.
Nog för att Rögle är bra med vi sponsrar ju allt.
Det här är ytterligare en match på Jockes konto. Fan ta dig för att du inte ger oss chansen att vinna och fan ta dig Karel och ditt jävla ansvar som kommer spela ner oss i Allsvenskan.
Fan ta er
- Lee Harvey Oswald
Yepp, jag vet.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-30 14:54:45Det är lugnt - Praetori säger att det är en lång säsong.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-30 14:49:38 När gapet upp till LHC och BIF blir 12-13p, då är det definitivt kört.
Innan dess finns en våt dröm om plats 11-12
Och denna kommer kännas extremt lång
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Anfallet får ju aldrig möjlighet att spela i offensivzon eftersom backarna inte klarar sätta upp ett uppspel
Var är den mentala coachen?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi har inte den sämsta det stämmer. Oskarshamn har fått till det nu men dom har sämsta ekonomin och kommer förmodligen åka ur inom några år iallafall. Dålig ekonomi håller inte i längden.
Avskaffa tre mot tre.
OIK var ett exempel, det jag påtalade var att vi har långt ifrån den sämsta ekonomin. Ekonomi är dessutom inte all, se på HV, Brynär och LHC förra året, 3 lag som satsat ekonomiskt inför säsongen men kommer sist.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 14:55:45Klart det går. Men jag tvivlar på att Oskarshamn etablerar sig i SHL utan är snarare ett jojo-lag vars egentliga tillhörighet är i HA. Typ som för oss nuförtiden. Långsiktigt iaf.BigJ skrev: ↑2021-10-30 14:53:36Fel, vi har långt ifrån sämsta ekonomin. gissningsvis runt 8-10 i denna serie. Se3 på Oskarshamn t.ex., betydligt sämre ekonomi men har fått ihop ett bra lag och en bra tränare. Allt går tillbaks till JE.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 14:46:26 Jag tror den bistra verkligheten är att vår ekonomiska kostym gör sig bättre i HockeyAllsvenskan nu för tiden. Vi är bortsprungna av konkurrenter ute på landet där deras lag samt hockey är det enda som betyder något och man kan pumpa in pengar.
Hahahah, såg reprisen nu på 2-0. Vad gör Ingman… Bambi snurrar runt där med klubban uppe i belysningen
orkar inte

Det är för att vi snålat och snålat och sparat och sparat på det mesta. Åker tåg istället för flyger, dragit ner på fasta utgifter (personal) osv. Inte för att vi har ekonomiska förutsättningar inom Stockholm.BigJ skrev: ↑2021-10-30 14:53:36Fel, vi har långt ifrån sämsta ekonomin. gissningsvis runt 8-10 i denna serie. Se3 på Oskarshamn t.ex., betydligt sämre ekonomi men har fått ihop ett bra lag och en bra tränare. Allt går tillbaks till JE.Jim Morrison skrev: ↑2021-10-30 14:46:26 Jag tror den bistra verkligheten är att vår ekonomiska kostym gör sig bättre i HockeyAllsvenskan nu för tiden. Vi är bortsprungna av konkurrenter ute på landet där deras lag samt hockey är det enda som betyder något och man kan pumpa in pengar.
I Stockholm måste du plussa på för spelaren behöver boende som kostar miljoner medan det i Oskarshamn är ett icke-problem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem