Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Boeman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Boeman »

gaspo skrev: 2021-10-28 12:49:13
Patrik_N skrev: 2021-10-28 10:25:24
gaspo skrev: 2021-10-27 15:39:42 Ingen som ställer sig frågan varför Jocke åker iväg till Schweiz mitt under detta jävla mörker? Att åka till Schweiz för att prata med krüger och Brodin om nästa säsong. Istället för att koncentrera sig på nuvarande säsong det är ju inget annat än skrattretande. Dessutom vill nån av dom spela i allsvenskan? Nä detta bevisar bara vilken inkompetens det är från ordförande och neråt. Fan va jag hoppas det rensas upp ordentligt i denna klubb.
Det är väl inte ett dugg uppseendeväckande, man måste rimligtvis kunna hantera mer än en arbetsuppgift åt gången. Om inte sportchefen planerar framåt, vem ska då göra det? Annars står vi ju nästa sommar igen och letar nyförvärv på en minimal marknad.
Finns telefon!
Fast vem vill inte kombinera jobbresa med lite skidåkning när man kan slå två flugor i en smäll.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Det kommer inte bli ngn skillnad innan JE är borta om man tror på det CMorestudion sade innan matchen.

De sade att Robban inte ville förlänga för att han inte fick spela sitt spel och att det var samma sak med Barry. De hade hört både spelare och tränare säga att DIF var alltför toppstyrt om jag tolkade saken rätt.

Jag håller helt med CMorestudion.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev: 2021-10-28 21:49:54 Det kommer inte bli ngn skillnad innan JE är borta om man tror på det CMorestudion sade innan matchen.

De sade att Robban inte ville förlänga för att han inte fick spela sitt spel och att det var samma sak med Barry. De hade hört både spelare och tränare säga att DIF var alltför toppstyrt om jag tolkade saken rätt.

Det kommer inte bli någon skillnad alls helt osvsett. Och helt osvsett "Alltid Oavsett" också för den delen. Vi har just nu det spelarmaterial vi har och de skador, frånvaro och NHL-stölder som läget är.

Gilla läget eller inte men det är korten som vi just nu sitter på.

Cmore studion kan hoppa och skita. DIF mot rubbet och sen får vi summera säsongen när den feta damen har sjungit. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2021-10-28 22:10:14
BigJ skrev: 2021-10-28 21:49:54 Det kommer inte bli ngn skillnad innan JE är borta om man tror på det CMorestudion sade innan matchen.

Det kommer inte bli någon skillnad alls helt osvsett. Och helt osvsett "Alltid Oavsett" också för den delen. Vi har just nu det spelarmaterial vi har och de skador, frånvaro och NHL-stölder som läget är.

Gilla läget eller inte men det är korten som vi just nu sitter på.

Cmore studion kan hoppa och skita. DIF mot rubbet och sen får vi summera säsongen när den feta damen har sjungit. 8)
Håller inte alls med, tror absolut att JE bort kan ge en riktig boost in i laget om det är så toppstyrt som antytts. Känns också jävligt fel att JE ska få tag på en back som kan rädda säsongen när han misslyckats flera år i rad just när det gäller backarna.
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Jag hoppas verkligen inte våra duktiga juniorer knäcks av situationen vi har. De har gjort det jäkligt bra men det finns en anledning att man inte spelar med så många juniorer som vi gör. De är med för att lära och de kommer att göra misstag, omöjligt att alla är som Lillfimpen i sin mognad. Det är anledningen till att man matchar in juniorer som extraspelare och får mer och mer speltid om man svarar på ett bra sätt.
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

ni som kräver Jockes huvud på ett fat kan väl först berätta hur han skulle parerat frånvarolistan som jag till stor del tror ligger till grund till vår kräftgång. visst vi är inte byggda för topp 4 (eller topp 6) som ledningen hävdar är/var ett mål men med ordinarie lag så är vi i mitt tycke definitivt ett stabilt mittenlag

skadade backar
Våra tre ordinarie toppbackar och viktiga defensiva pjäser borta. Hur skulle man parerat det?

Marc-André Gragnani (D)
Marcus Högström (D)   “A”
Tom Nilsson (D)

skadade/avstängda centrar och forwards
topp 4 centrar som är typ navet i en femma och ska vara dom som leder och driver spelet. hur skulle man parerat det?

Jacob Josefson (C)   “C”  
Sebastian Strandberg (C)   “A”
Linus Videll (W/C)   “C”
Peter Holland (C)
Manuel Ågren

till NHL/AHL
grabbarna lever sin dröm å gör det bra men sannolikheten att båda skulle stanna "over there" var väl inte överhängande innan dom gjorde succé på försäsongen. Hur skulle man parerat det?

Lillfimpen
Holtz

17 åriga grabbar som ordinarie
unga grabbar som egentligen bara ska vara med å krydda ett lag och gjort det bra. framtiden men lite för tidigt. åker väl iväg på landslagsläger nu/snart?

Liam Öhgren (LW)
Noah Östlund (C
Jonathan Lekkerimäki (C)
Grabben från Söder

Säsongen 21/22

Inlägg av Grabben från Söder »

Jocke hit och Jocke dit. Vet inte om han är rätt man för jobbet. Men det som är helt sinnessjukt är att vi har skadar på flera av våra toppbackar som är borta i många matcher och vi ersätter inte det med något. Hur i hela helvete kan vi åka till Göteborg där 4 av 7 backar är juniorer? Något ska snabbt in. Kortidslån, breddspelare, punga ut stora pengar för en toppback. Vad som helst. Att sitta lugnt i båten och hoppas att laget vi ställer upp med ska lösa det är fan helt sinnessjukt.
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

Grabben från Söder skrev: 2021-10-29 08:17:18 Jocke hit och Jocke dit. Vet inte om han är rätt man för jobbet. Men det som är helt sinnessjukt är att vi har skadar på flera av våra toppbackar som är borta i många matcher och vi ersätter inte det med något. Hur i hela helvete kan vi åka till Göteborg där 4 av 7 backar är juniorer? Något ska snabbt in. Kortidslån, breddspelare, punga ut stora pengar för en toppback. Vad som helst. Att sitta lugnt i båten och hoppas att laget vi ställer upp med ska lösa det är fan helt sinnessjukt.
att bara "ta in nån" behöver inte lösa nånting. Det är en chansning. SHL går man inte bara in och dominerar och dom som är lediga nu, vad är det för några? 4e handssorteringen eller såna som inte spelat sen förra säsongen?

vi har nog insett att jämfört med andra lag i SHL så är vi ett mittenlag om vi är friska och nu innan landslagsuppehållet så möter vi på typ en bortaturné:

Frölunda borta (förlust igår)
Rögle Borta
Färjestad hemma
Leksand borta
Luleå borta (spelas 6e november)

visst är det bra att ta poäng där men strategiskt är det inte där vi ska bränna krutet och chansa att spela halvfriska spelare utan det är efter landslagsuppehållet den 18e november pushen ska komma och DÅ vi ska vara friska vilket förmodligen ledningen och Jocke också inser och ser. prognosen för dom skadade (förutom josef och Ågren då) borde vara att dom är tillbaka i full fräs då (?)

Timrå hemma (18e november)
Linköping hemma
Skellefteå borta
Örebro hemma
Malmö hemma
Oskarshamn borta
Brynäs borta

ställer vi inte upp med i princip 90% ordinarie lag på plan mot Timrå 18e november och börjar få poängen med oss då så kan vi nog hälsa hem....

(edit)
Tittar man på tabellen år för år så efter 10-15 omgångar är den skapligt satt hur det kommer att se ut efter 52. visst det händer väl att nått lag nån gång sjunker som en sten eller skjuter iväg som en komet men annars är det några platsjusteringar upp eller ner det brukar handla om.

alla möter alla 4 gånger och mot ex frölunda är det väl kanske 1 på 4 att vi vinner. Dom viktigaste poängen kommer mot SHL kollegor i samma region i tabellen och där är det viktigt att vi har det inbördes övertaget poängmässigt för att vi ska kravla oss upp på fast mark, därför tycker jag man inte ska chansa med halvfriska spelare nu innan landslagsuppehållet för efter så möter vi just kollegor i botten
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 21/22

Inlägg av Hepsnastian »

Jag klandrar inte nån i detta läge. Inte Barry, inte Jocke, inte ölve, eller resten av ledningen.

Det handlar i stort om att vi fått skador på väldigt många bra/ledande spelare. Otur? Kanske. Eller mer slump.
Att Dif inte går bra är ju självklart.

Ta bort 5-6 av dom ledande spelarna i vilket lag som helst och se vad som händer. Frölunda, Rögle, Leksand, färjestad för att nämna några. Det hade gått käpprätt för dom med.
Delägare
gadden78

Säsongen 21/22

Inlägg av gadden78 »

Hepsnastian skrev: 2021-10-29 11:54:22 Jag klandrar inte nån i detta läge. Inte Barry, inte Jocke, inte ölve, eller resten av ledningen.

Det handlar i stort om att vi fått skador på väldigt många bra/ledande spelare. Otur? Kanske. Eller mer slump.

Ta bort 5-6 av dom ledande spelarna i vilket lag som helst och se vad som händer. Frölunda, Rögle, Leksand, färjestad för att nämna några. Det hade gått käpprätt för dom med.
Jo du har en poäng i det... Men något är det ju inte som stämmer när år efter år har vi spelare på skadelistan, Ågren va ju borta en hel säsong när vi värvade honom... Antingen får vi skadebenägna spelare för att plånboken inte finns, eller så är dom alldeles för hårt tränade så dom går sönder... Är det spelsystemet som kör sönder spelarna? Det är ju underkropps skador på tamejfan varenda spelare förutom Högga och Josef...

Man har ju sett dom här tendenserna år efter år att Djurgården inte spelar med full trupp och skadorna är ju långvariga dessutom... Näe jag tror något är fel i upplägget, Schumi och Ölve får nog ta sig en funderare här! Frågan är väl hur länge Sören håller? Men med tanke på att han inte va med på försäsongen så är han den enda som är hel typ... Man har ju hört i intervjuer från försäsonger att spelare är förvånade hur hårt DIF tränar, kanske dags att ta in ett nytt fysteam?
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

gadden78 skrev: 2021-10-29 12:53:07
Hepsnastian skrev: 2021-10-29 11:54:22 Jag klandrar inte nån i detta läge. Inte Barry, inte Jocke, inte ölve, eller resten av ledningen.

Jo du har en poäng i det... Men något är det ju inte som stämmer när år efter år har vi spelare på skadelistan, Ågren va ju borta en hel säsong när vi värvade honom... Antingen får vi skadebenägna spelare för att plånboken inte finns, eller så är dom alldeles för hårt tränade så dom går sönder... Är det spelsystemet som kör sönder spelarna? Det är ju underkropps skador på tamejfan varenda spelare förutom Högga och Josef...

Man har ju sett dom här tendenserna år efter år att Djurgården inte spelar med full trupp och skadorna är ju långvariga dessutom... Näe jag tror något är fel i upplägget, Schumi och Ölve får nog ta sig en funderare här! Frågan är väl hur länge Sören håller? Men med tanke på att han inte va med på försäsongen så är han den enda som är hel typ... Man har ju hört i intervjuer från försäsonger att spelare är förvånade hur hårt DIF tränar, kanske dags att ta in ett nytt fysteam?
I Ågrens fall hade han nån leversjukdom första året och nu korsbandskada, knappast nåt man kan lasta Dif för.
gadden78

Säsongen 21/22

Inlägg av gadden78 »

#10 skrev: 2021-10-29 13:07:19

I Ågrens fall hade han nån leversjukdom första året och nu korsbandskada, knappast nåt man kan lasta Dif för.
Kolla historiken och intervjuer så ser man en röd tråd i Djurgården, bara att läsa här på forumet... Skadelistan är alltid lång i Djurgården... Dick Axelsson tex, alla va så jäkla less på han som junior, lata jävel, tjockis osv... Nu en frälsare, ikon osv, han gick sin egna väg då träningen inte passade honom, säger inte att han inte gjorde ett hårt jobb men han kanske såg något i träningen som inte är utvecklande? Linkan likaså...

Kolla Hank nu, fullkomlig personlighetsförändring borta i Finland... Tror ansvaret, spelsystem och hjärta för Djurgården höll honom tillbaka tyvärr och nu har ryggsäcken ställts ner... Finns fler exempel man kan ta fram i namn som Widing som var osynlig i DIF... Thinking outside the box är inget om man ska spela i ett inrutat Djurgården och bara gnugga på det hårt hållna spelsystem, tar död på en hel del kreativitet..

Bara att kolla Hallams hockey filosofi och se att Djurgården är ljusår ifrån något liknande...
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

gadden78 skrev: 2021-10-29 13:41:28

Kolla historiken och intervjuer så ser man en röd tråd i Djurgården, bara att läsa här på forumet... Skadelistan är alltid lång i Djurgården... Dick Axelsson tex, alla va så jäkla less på han som junior, lata jävel, tjockis osv... Nu en frälsare, ikon osv, han gick sin egna väg då träningen inte passade honom, säger inte att han inte gjorde ett hårt jobb men han kanske såg något i träningen som inte är utvecklande? Linkan likaså...

Kolla Hank nu, fullkomlig personlighetsförändring borta i Finland... Tror ansvaret, spelsystem och hjärta för Djurgården höll honom tillbaka tyvärr och nu har ryggsäcken ställts ner... Finns fler exempel man kan ta fram i namn som Widing som var osynlig i DIF... Thinking outside the box är inget om man ska spela i ett inrutat Djurgården och bara gnugga på det hårt hållna spelsystem, tar död på en hel del kreativitet..

Bara att kolla Hallams hockey filosofi och se att Djurgården är ljusår ifrån något liknande...
Jag sa bara att Ågren var ett dåligt motiv till att vi har och får många skador
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Varför hackar alla på backsidan? Är det bara jag som tycker Marc, Högga, Arnesson och Tom är fyra backar som absolut ska kunna köra på i ett mittenlag (i enstaka fall i topplag)? Högga slet lite förra året men han har det ju i sig, antingen får man sparka honom för att han inte levererar enligt lön eller så får man satsa på honom.

Varenda back som pratar säger att det är optimalt med 6 backar och att då ha 4 bra och två utfyllnad tycker jag är ok. Sen kan man säga att 4 bra är för lite för vad händer om en går sönder? Ja förhoppningsvis hade någon annan kunnat ta steg och bevisa sig själv men det är omöjligt att alla 4 går sönder och att man har tillräckligt med reserver som kan täcka upp. Även om plånboken hade tillåtit det så funkar det inte i praktiken.
mb81
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

gadden78 skrev: 2021-10-29 13:41:28

Det ska såklart utvärderas hur vi tränar. Jag tror och hoppas man gör det. Sen är många skador sådana man ändå kan kategorisera under "otur". Sen håller jag med om att man ska inte träna hårt bara för att träna hårt. Viktigt att träna rätt saker som man har nytta av i just hockey.

Sen dumt att jämföra spelare hur det fungerat under så lång tid med olika fystänare och tränare. Widing var det väl runt 10 år sen han hade svårt att prestera? Eller menar du hans korta inhopp då han inte var bättre än en fjärdekedjespelare? Att Hank gör en del poäng i finska ligan som är lite bättre än allsvenskan är väl inte värsta grejen. Jag är glad att det går bra för honom såklart, det är han värd!

I år har väl vi knappt haft nåt spelsystem känns det som. Gått sämre än nånsin. Under Robbans tid så var det väldigt styrt men var ändå rätt lyckat om man kollar över hela hans tid. Sam är en väldigt duktig coach men har också haft riktigt bra spelarmaterial att leka med. Vet inte om han hade lyckats lika bra hos oss.
Skriv svar