Det är små marginaler i hockey de kunde lika gärna ha haft några fler poäng också om det har studsat rätt, men man förtjänar tur som de heter.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-26 07:09:13För en inbiten supporter kan det kännas så
Men det är ingen slump att du förlorar 90% av matcherna, då vi släpper till så sjukt många lägen framför egen kasse, även skott mot egna målet ligger på en ohälsosam nivå
De matcher där Mantas stått på huvudet, då har vi tagit poäng.
Skulle vilja påstå att poängskörden skulle kunna varit ännu sämre, typ Väsby-dålig
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 21/22
tror stort på den mentala biten. det är nästan 50% av spelet i mitt tycke att klara av att hantera hjärnspökena och pressen att spela på högsta elitnivå. Är inte huvuet med så spelar det ingen roll hur många benböj du kan göra eller vad du springer cooperstestet på. Sen är det liksom med all träning, högst individuellt. Vissa fixar säkert det där galant själva medans andra behöver hjälp.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-26 16:31:18Vi hade en i många år - Hans Jöhnk. Men han avled dessvärre i somras. Det har givetvis också bidragit negativt iår.Dusinator skrev: ↑2021-10-26 16:27:57 Om jag tolkar Jocke rätt så arbetar vi inte aktivt med någon mental tränare just nu utan Jocke & Tobias fixar biffen? Tror inte dem ska underskatta detta.... Frölunda har börjat jobba med Susanne Pettersson senaste året, de ligger i topp. Säger inte att det är hela biten, men tror heller inte de ska nedvärdera det.... Just sayin'...
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Lika bra att man gör hockeynews till vår officiella hemsida direkt....
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Helt otroligt med dessa skador. Man känner sig så galet uppgiven o ledsen över detta DIF som nu i rask fart är på väg mot avgrunden
Vi gick oxå torsk på Finnbacken Lepistö som Luleå knep. Andersen känns inte heller som någon värt o satsa på. Frågan är nu vad man gör..Vi lär inte heller vara attraktiva att spela för med vår bottenlags aura
Suck…

Vi gick oxå torsk på Finnbacken Lepistö som Luleå knep. Andersen känns inte heller som någon värt o satsa på. Frågan är nu vad man gör..Vi lär inte heller vara attraktiva att spela för med vår bottenlags aura

Suck…
Säsongen 21/22
jag har hittat NÅTT positivt!!
Kommande 5 matcher ser ju på pappret helt hopplösa ut.
Frölunda borta
Rögle Borta
Färjestad hemma
Leksand borta
Luleå borta
men kollar man endast bortatabellen så ligger vi faktiskt på 10e plats och iaf Luleå och i viss mån Rögle ligger halvdåligt i hemmatabellen.
vad tror ni? hur många points kan vi skrapa ihop på dom här fem kommande matcherna?
Frölunda borta
Rögle Borta
Färjestad hemma
Leksand borta
Luleå borta
men kollar man endast bortatabellen så ligger vi faktiskt på 10e plats och iaf Luleå och i viss mån Rögle ligger halvdåligt i hemmatabellen.
vad tror ni? hur många points kan vi skrapa ihop på dom här fem kommande matcherna?
Säsongen 21/22
0/15 100% det e så jävla avgrundsdjupt inom DIF hockey.m0ng00se skrev: ↑2021-10-27 10:12:44 jag har hittat NÅTT positivt!!
Frölunda borta
Rögle Borta
Färjestad hemma
Leksand borta
Luleå borta
Säsongen 21/22
Ja, laget vi ställer på isen slår inte ens ett mediokert allsvenskt lag. Så efter November-uppehållet så kommer vi vara ännu mer cementerade på kvalplats.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Jag hade varit mer orolig över att ha många hemmamatcher nu. Mindre press borta. Tror särskilt mot Frölunda och Luleå att vi har en bra chansm0ng00se skrev: ↑2021-10-27 10:12:44 jag har hittat NÅTT positivt!!
Frölunda borta
Rögle Borta
Färjestad hemma
Leksand borta
Luleå borta
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 21/22
Tar vi 1 eller 2 poäng har vi gjort det fantastiskt med det lag vi ställer på isen.Mattias_87 skrev: ↑2021-10-27 11:56:11Jag hade varit mer orolig över att ha många hemmamatcher nu. Mindre press borta. Tror särskilt mot Frölunda och Luleå att vi har en bra chansm0ng00se skrev: ↑2021-10-27 10:12:44 jag har hittat NÅTT positivt!!
Frölunda borta
Rögle Borta
Färjestad hemma
Leksand borta
Luleå borta
Säsongen 21/22
Lyssna på de första 10 minutrarna av podden "Femtefemman" som släpptes igår, uteslutande om DIF och nuvarande situation.
Enligt vad Fimpen säger har ju Barry egentligen gjort allt han kunnat och han verkar ha allas respekt (kanske inte spelarnas...), sen kanske han inte har fått fram det men jag är oerhört rädd att spelarna som vi har helt enkelt inte kommer förmå att göra det bättre. Om inte Holland, Strandberg och Videll kan komma in och göra skillnad samt få med sig Rhett och Bergfors (vilka jag tycker varit långt under förväntan) blir det kval för jag tror inte det har hängt på tränaren och/eller sportchefen.
...rätt bra om Tom och Högström också kommer tillbaka.
Även om nu Jocke får kapital är det inte heller lätt att locka till sig spelare som kommer göra skillnad för varför ska dessa välja oss i det läget vi befinner oss i? Kan direkt vara skadligt för karriären.
Återupprepning, jag tror tyvärr inte tränarförändringen kommer göra någon skillnad och jag tycker inte heller Jocke gjort ett dåligt jobb. Vi har ändå 4 bra backar (på pappret) i truppen nu (Tom, Högström, Arnesson och Marc), dessa ska kunna ligga på 22-25min vardera och då kan de övriga få tävla om kvarvarande 10-13min, det ska dom klara.
På forwardssidan är vi som många sa innan säsongen startade "tjocka" men det är total icke leverans av nästan samtliga adderat med skador.
Enligt vad Fimpen säger har ju Barry egentligen gjort allt han kunnat och han verkar ha allas respekt (kanske inte spelarnas...), sen kanske han inte har fått fram det men jag är oerhört rädd att spelarna som vi har helt enkelt inte kommer förmå att göra det bättre. Om inte Holland, Strandberg och Videll kan komma in och göra skillnad samt få med sig Rhett och Bergfors (vilka jag tycker varit långt under förväntan) blir det kval för jag tror inte det har hängt på tränaren och/eller sportchefen.
...rätt bra om Tom och Högström också kommer tillbaka.
Även om nu Jocke får kapital är det inte heller lätt att locka till sig spelare som kommer göra skillnad för varför ska dessa välja oss i det läget vi befinner oss i? Kan direkt vara skadligt för karriären.
Återupprepning, jag tror tyvärr inte tränarförändringen kommer göra någon skillnad och jag tycker inte heller Jocke gjort ett dåligt jobb. Vi har ändå 4 bra backar (på pappret) i truppen nu (Tom, Högström, Arnesson och Marc), dessa ska kunna ligga på 22-25min vardera och då kan de övriga få tävla om kvarvarande 10-13min, det ska dom klara.
På forwardssidan är vi som många sa innan säsongen startade "tjocka" men det är total icke leverans av nästan samtliga adderat med skador.
Säsongen 21/22
Ingen som ställer sig frågan varför Jocke åker iväg till Schweiz mitt under detta jävla mörker? Att åka till Schweiz för att prata med krüger och Brodin om nästa säsong. Istället för att koncentrera sig på nuvarande säsong det är ju inget annat än skrattretande. Dessutom vill nån av dom spela i allsvenskan? Nä detta bevisar bara vilken inkompetens det är från ordförande och neråt. Fan va jag hoppas det rensas upp ordentligt i denna klubb.
- Harmageddon
Säsongen 21/22
Hoppas såklart på en nytändning när firma Falk/Aaro ta över men usch vilka Ole Gunnar Solskjær vibbar man får.
Det hade inte varit dumt med en bra start imorgon. 3 poäng. Känns som man blir mer negativ för varje dag som går och oavsett vilka nyheter som släpps hos DIF ser blir ljuset allt mer avlägset.
Det hade inte varit dumt med en bra start imorgon. 3 poäng. Känns som man blir mer negativ för varje dag som går och oavsett vilka nyheter som släpps hos DIF ser blir ljuset allt mer avlägset.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Säsongen 21/22
Det är väl inte ett dugg uppseendeväckande, man måste rimligtvis kunna hantera mer än en arbetsuppgift åt gången. Om inte sportchefen planerar framåt, vem ska då göra det? Annars står vi ju nästa sommar igen och letar nyförvärv på en minimal marknad.gaspo skrev: ↑2021-10-27 15:39:42 Ingen som ställer sig frågan varför Jocke åker iväg till Schweiz mitt under detta jävla mörker? Att åka till Schweiz för att prata med krüger och Brodin om nästa säsong. Istället för att koncentrera sig på nuvarande säsong det är ju inget annat än skrattretande. Dessutom vill nån av dom spela i allsvenskan? Nä detta bevisar bara vilken inkompetens det är från ordförande och neråt. Fan va jag hoppas det rensas upp ordentligt i denna klubb.
Säsongen 21/22
Finns telefon!Patrik_N skrev: ↑2021-10-28 10:25:24Det är väl inte ett dugg uppseendeväckande, man måste rimligtvis kunna hantera mer än en arbetsuppgift åt gången. Om inte sportchefen planerar framåt, vem ska då göra det? Annars står vi ju nästa sommar igen och letar nyförvärv på en minimal marknad.gaspo skrev: ↑2021-10-27 15:39:42 Ingen som ställer sig frågan varför Jocke åker iväg till Schweiz mitt under detta jävla mörker? Att åka till Schweiz för att prata med krüger och Brodin om nästa säsong. Istället för att koncentrera sig på nuvarande säsong det är ju inget annat än skrattretande. Dessutom vill nån av dom spela i allsvenskan? Nä detta bevisar bara vilken inkompetens det är från ordförande och neråt. Fan va jag hoppas det rensas upp ordentligt i denna klubb.