Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2021-10-26 15:57:11
Manijock skrev: 2021-10-26 15:20:06
DIF_Soldier skrev: 2021-10-26 13:17:15
Manijock skrev: 2021-10-26 12:50:57
Vikas skrev: 2021-10-26 12:45:35 Tydligen kommer vi inte ta in någon ny huvudtränare utan står kvar med de assisterande vi har.

Så antagligen kommer ingenting ändras.
Därav är alltså beslutet att bara ta bort den enda med erfarenhet och sen fortsätta som vanligt??? Begåvat!

Så vi är nu samma gamla dåliga trupp som nu leds av två bakbundna tränare istället för tre. Med den lilla skillnaden att de nu också lider av brist på rutin? Jävlar vad handlingskraftigt.... MÅSTE verkligen köpa biljetter till resterande matcher nu.
Men har du inte fattat nånting? Barry sa ju upp sig själv, han fick inte sparken.

Edit: Bekräftat av blaskan nu också.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Där kan man ju undra varför isåfall. Av samma anledning som Robban? Oerhört troligt. Förmodligen även därför som Jocke inte vill ha in någon annan. Finns ingen kuvbar i nuläget. Skulle vilja se honom försöka förklara för en auktoritär Peter Andersson hur man ska spela hockey utan att vara i egen zon..
Av den anledning han angav; han kände att han inte nådde fram till spelarna. Konspirationer ska man vara jäkligt försiktig med att veva igång, speciellt i det läge vi är i.

Och ser jag gnällspiken Peter A i DIF så får jag hjärnblödning. Du verkar galet kåt på karln, får jag fråga varför? Inte lyckats speciellt väl i de föreningar han varit i.

Plumpen var Brynäs, som jag är tämligen säker på att ingen kunde lyckats i. Felet sitter högre upp, precis som här.

I Malmö var han extremt populär och inte bara stabiliserade klubben i högsta serien. Han tog även deras tveksamma material och gjorde det till ett slutspelslag. Duktig på att svetsa samman grupper och bygga försvarsspel. En yngre Säcken med lite hetare temperament.

Hatade honom när man mötte honom, men just den typen skulle kunna göra DIF jobbiga igen.
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Nån mer som hört att Patte Kjellberg är på G som sportchef nästa säsong?
Jim Morrison! ?
BigJ

Inlägg av BigJ »

Frankie skrev: 2021-10-26 17:24:53
DIF_Soldier skrev: 2021-10-26 13:17:15
Manijock skrev: 2021-10-26 12:50:57
Vikas skrev: 2021-10-26 12:45:35 Tydligen kommer vi inte ta in någon ny huvudtränare utan står kvar med de assisterande vi har.

Så antagligen kommer ingenting ändras.
Därav är alltså beslutet att bara ta bort den enda med erfarenhet och sen fortsätta som vanligt??? Begåvat!

Så vi är nu samma gamla dåliga trupp som nu leds av två bakbundna tränare istället för tre. Med den lilla skillnaden att de nu också lider av brist på rutin? Jävlar vad handlingskraftigt.... MÅSTE verkligen köpa biljetter till resterande matcher nu.
Men har du inte fattat nånting? Barry sa ju upp sig själv, han fick inte sparken.

Edit: Bekräftat av blaskan nu också.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Dock är det Jocke som uppgifterna kommer ifrån enligt AB. Så det skall ju vägas mot uttaladet att "Det var Hank som tackade nej till kontraktsförslaget som gavs".

Undrar hur "frivilligt" den uppsägningen var egentligen. Men cred till Barry som verkar vara proffsig om det hela (..och om han nu avsäger sig fortsatt lön ifrån DIF).
Det kan mycket väl vara som du säger och det kan även vara att man kommit överens om att gå ut med att Barry sagt upp sig för att det ser bättre ut för alla parter och även skapa lugn bland fansen. Samma sak med att styrelsen ger JE sitt fulla förtroende utåt kan ju bara ha att göra med att skapa lugn, självklart ser de vilket lagbygge JE satt ihop och kan ju omöjligt vara nöjda

Att en tränare av Barrys dignitet skulle ge upp efter 13 matcher låter osannolikt, men visst, man kan aldrig veta säkert.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Vad svamlar ni om? Klart Barry gick självmant, Jocke är inte den typen som sparkar tränare. Han sparkade inte Robban i hans tidiga kräftgång.

Sen ser jag inte vitsen med att plocka in random huvudtränare som ska komma in i detta kaos och skapa ännu mer förvirring, visst om det inte blir bättre nu med bara Falken och Aaro. Men min känsla är att Falk är väldigt bra att ha som ansvarig i ett lag som behöver vända en dålig trend. En tränare som vill spela tråkhockey för att få lite vinster och vända trenden. Han tog väl över i ett kaosigt SSK och vände en dålig trend till något bra. Skillnad på SHL och HA men ändå.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Hur som helst så kan det inte bli sämre än vad det är just nu!

/thebottomisnådd
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Inlägg av KnoxBlue »

Finns väl bara en som kan rädda oss?

Men tror inte Säcken är sugen att hjälpa Jocke efter det som hände sist.
Wrong one - Andrén out
EspenK

Inlägg av EspenK »

Boeman skrev: 2021-10-26 18:56:58 Nån mer som hört att Patte Kjellberg är på G som sportchef nästa säsong?
Jim Morrison! ?
Om det som sas på pk:n stämmer så är Det inte enbart Jockes fel att vi är där vi är. Tänker att det är i mars som vi får utvärdera hans roll som sc.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

captcash skrev: 2021-10-26 21:34:40 Hur som helst så kan det inte bli sämre än vad det är just nu!

/thebottomisnådd
Jorå
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Boeman skrev: 2021-10-26 18:56:58 Nån mer som hört att Patte Kjellberg är på G som sportchef nästa säsong?
Jim Morrison! ?
Har ej hört något. Men om jag skulle spekulera så tror jag att Jocke sitter rätt säkert med tanke på att han bara har ett år kvar på kontraktet. Jag tror att han har skaffat sig tillräckligt med förtroendekapital för det samt att om man läser mellan raderna tror jag att han planerat att nästa säsong blir hans sista oavsett.

Men det är klart - känner styrelsen att det är på väg åt helt fel håll kanske man måste tänka drastiskt. Men då förstår jag inte varför man inte tar tillbaka Tjomme istället. Jag tror han är mycket mer lämpad till att bestämma hur spelsystemet ska vara genomgående i hela organisationen. Men han kanske ville ha tidigare garantier för att inte sajna nytt med Leksand och DIF vill istället vänta och se.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Bogart skrev: 2021-10-26 13:04:24 Sami Lepistö och Niclas Andersén är två backar som vi är intresserade av enligt Hockeynews.

https://hockeynews.se/articles/21717/
Sami är klar för Luleå.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

supreme skrev: 2021-10-27 09:55:20
Bogart skrev: 2021-10-26 13:04:24 Sami Lepistö och Niclas Andersén är två backar som vi är intresserade av enligt Hockeynews.

https://hockeynews.se/articles/21717/
Sami är klar för Luleå.
Jävla kuk, Jocke skulle väl försöka snåla till sig honom
Steef

Inlägg av Steef »

Undrar om Barrys frivilliga avgång har nåt med turbulensen i Blackhawks organisation att göra, då han ju bara är tjänstledig därifrån.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Dags att ersätta Strandberg han håller ju uppenbarligen inte. Varken fysiskt eller spelmässigt.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Malmö verkar vara nära Pääjärvi
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-malmo

Percy verkar ha pytsat in en rejäl summa i år.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev: 2021-10-26 11:09:40
Skidlöparn skrev: 2021-10-26 09:08:12 En sportchef borde snarare bytas ut ungefär nu, innan trupperna för nästa säsong börjar sättas. Tänker man att man vill ha en ny inför nästa säsong är det för sent att göra det under våren då stommen redan ska vara satt. Viktigt också att göra det tidigt med avseende på tränarfrågan, så att dessa hinner prata ihop sig, alternativt att sportchefen hinner tillsätta en tränare i tid.
Jaa mer turbulens är nog precis vad truppen behöver /sarkasm
Menar inte att han ska sparkas för sparkandets skull. Väldigt onödigt i detta läge som du också menar.
Menar att om man vill gå vidare med en ny sportchef till nästa säsong är det bättre att rekrytera någon redan nu så att personen hinner sätta sig in i föreningen, vet vilka tränare man bör leta efter och vilka spelare som ska ingå i nästa års stomme, som antagligen kommer se väldigt annorlunda ut jämfört med i år. Gör man detta under våren blir det lätt en konstig mix av Jockes spelare och nya.
Låst