Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Tror inte det blir nån annan tränare just nu.
Ska det vara presskonferens imorgon kl 11?
-
Hockeynews.segaspo skrev: ↑2021-10-25 16:48:46Vart läser du detta?Detblir3poäng skrev: ↑2021-10-25 16:28:39 Presskonferens imorgon kl 11. Hoppas det kommer några svar då iallafall!
https://hockeynews.se/articles/21708/
Tack!Detblir3poäng skrev: ↑2021-10-25 17:11:04Hockeynews.segaspo skrev: ↑2021-10-25 16:48:46Vart läser du detta?Detblir3poäng skrev: ↑2021-10-25 16:28:39 Presskonferens imorgon kl 11. Hoppas det kommer några svar då iallafall!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Trist att Jocke får fortsatt förtroende men på sätt och vis känns det rätt att han som straff får uppgiften att reda upp skiten han satt oss i
Senast redigerad av Donkels-3.0 den 2021-10-25 17:17:49, redigerad totalt 1 gånger.
Jag känner att Jocke målar in sig längre och längre i ett hörn.
Sätter ihop ett väldigt svagt lag, felviktat och med många frågetecken.
Tar in en väldigt rutinerad tränare som ansluter sent.
Men han ska hela tiden in och peta och styra och micro-managa istället för att låta tränartrojkan styra spelet.
När det sen skiter sig så får tränaren gå. Inget ovanligt med det, men betänk att detta är samma sportchef som för mindre än ett år sedan gick ut i media och sågade spelarna.
Nu passade han dessutom på att börja bränna broarna till Robert Ohlsson, som också fick sig en känga.
”Vårt tabelläge är allvarligt, precis som det var vid samma tidpunkt för fem år sedan efter att Robert Ohlsson precis tillträtt som huvudtränare.”
Och Barry, som inte har ett skit att bevisa som tränare, sitter i en förening som egentligen inte gett honom någonting och är ett jävla superproffs! Vilken respekt jag har för den mannen nu.
Nej Jocke. Skärpning för fan. Din ledarstil är förlegad. Tro inte att du är större än någon annan. Ödmjukhet är ett ord du skulle ta till dig av.
Se dig själv i spegeln och inse vad du håller på med.
Men han ska hela tiden in och peta och styra och micro-managa istället för att låta tränartrojkan styra spelet.
När det sen skiter sig så får tränaren gå. Inget ovanligt med det, men betänk att detta är samma sportchef som för mindre än ett år sedan gick ut i media och sågade spelarna.
Nu passade han dessutom på att börja bränna broarna till Robert Ohlsson, som också fick sig en känga.
”Vårt tabelläge är allvarligt, precis som det var vid samma tidpunkt för fem år sedan efter att Robert Ohlsson precis tillträtt som huvudtränare.”
Och Barry, som inte har ett skit att bevisa som tränare, sitter i en förening som egentligen inte gett honom någonting och är ett jävla superproffs! Vilken respekt jag har för den mannen nu.
Nej Jocke. Skärpning för fan. Din ledarstil är förlegad. Tro inte att du är större än någon annan. Ödmjukhet är ett ord du skulle ta till dig av.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Enligt vad jag har hört så har han inte jättemycket förtroendekapital kvar nu...EspenK skrev: ↑2021-10-25 16:36:32 Skitstormen har börjat blåsa.
Konstigt att Barry får bära skulden? Nä. Klart tränaren får gå. Professionell till 1000-% och tar på sig misslyckandet.
Jocke har tydligen ett starkt förtroende hos styrelsen. Marknaden är skräp så just nu finns inget hopp. Bara att hoppas att de skadade är tillbaka snart så att vi får nåt material att jobba med.
Tror inte på den här tränarlösningen. Säcken borde in nu och få chansen i tid. Han har löst det bra förut.
It's the hope that kills you.
Jäklar alltså. Här har man suttit och lyssnat på Barry Smith. Det är ta mej fasen helt otroligt att en sådan människa inte lyckas med laget, även om vi inte har en suverän trupp så bör han kunna gjuta mod i varenda spelare med sitt snack. All heder åt Barry.
Hoppas att laget sitter och suger åt sig allt Barry sa i videon. Med det snacket så ska dom fan vara järnkaminer resten utav säsongen. Upp till bevis nu grabbar. Det är ni skyldiga Barry som får ta smällen åt er.
Tack Barry för allt. Respekt.
Hoppas att laget sitter och suger åt sig allt Barry sa i videon. Med det snacket så ska dom fan vara järnkaminer resten utav säsongen. Upp till bevis nu grabbar. Det är ni skyldiga Barry som får ta smällen åt er.
Tack Barry för allt. Respekt.
Har man tålamod så hörs eller syns man inte. Tyvärr får gnällvecken sin vilja igenom.
Robban fick vara kvar efter vårt äckliga rekord med antal raka hemmatorskar. Äpplen, päron.
Jag förutsätter att samtliga transatlanter entledigas om inte poängen trillar in efter detta.
Sen återstår dom som inte har 08 anknytning. Egentligen bara Videll som skall mönstras med den moderklubben.
Jätteproffsigt agerande DIF, verkligen. Framstår som ett desperat bondlag i h-allsvenskan.
Robban fick vara kvar efter vårt äckliga rekord med antal raka hemmatorskar. Äpplen, päron.
Jag förutsätter att samtliga transatlanter entledigas om inte poängen trillar in efter detta.
Sen återstår dom som inte har 08 anknytning. Egentligen bara Videll som skall mönstras med den moderklubben.
Jätteproffsigt agerande DIF, verkligen. Framstår som ett desperat bondlag i h-allsvenskan.
Senast redigerad av Jitenu den 2021-10-25 17:32:38, redigerad totalt 1 gånger.
Så Falk och Aaro vid rodret alltså... Klarar de av vända skutan som Jocke byggt? Om felet verkligen satt vid Barry får vi snart se!
-
- Säsongskort: Ja
Ändå en spännande aspekt att Jocke tydligen ska ha ställt sin plats till förfogande men att styrelsen fortsatt står bakom densamme.DIFLuWi skrev: ↑2021-10-25 17:17:36 Jag känner att Jocke målar in sig längre och längre i ett hörn.
"Sportchefen Joakim Eriksson, som har kontrakt till och med våren 2023, har ställt sin plats till förfogande. Och han har fått ett svar tillbaka från ordföranden Kaarel Lehiste.
– Jag har ett stort ansvar i det här jag också vilket jag har förmedlat. Kaarel har förmedlat från styrelsens sida att det finns ett stort förtroende för mig och de vill att jag fortsätter och det kommer jag så också göra, säger Eriksson i en webb-tv-intervju på klubbens hemsida."
Vidare, extrem respekt för Barry. Precis som respekten för Robban. Oerhört professionell i sin framtoning - långt mycket mer än vad som hade endera behövts, eller som jag hade förväntat mig mot bakgrund av situationen.
Nä.. Djurgården dog i samband med avslutandet av samarbetet med Robban. Jag tror tyvärr inte, även om jag GÄRNA blir motbevisad, att skutan kommer vändas.
Länktips. Igen.
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2021-10-25 17:30:05, redigerad totalt 1 gånger.
25/4-2025
- DIF_Soldier
Usch, fylls av ledsamhet över detta.
Rätt eller fel får tiden utvisa men jävlar, jag känner verkligen med Barry. Så helvetes ödmjuk och rakryggad från dag ett. Tvivlar inte en sekund på att han gjort allt han kan. Oerhört synd att det blev såhär.
Ska jag gissa så... Tror jag inte på det här. Jag anser att det är oerhört vanskligt att göra sig av med den mest rutinerade av tränarna. Kommer behövas när kniven verkligen är mot strupen. Som med Hardy, när det begav sig.
Nu låter det iofs som att Barry hoppat av självmant och inte fått foten, så de var väl illa tvungna.
Thanks for your efforts, Barry - no hard feelings!
Rätt eller fel får tiden utvisa men jävlar, jag känner verkligen med Barry. Så helvetes ödmjuk och rakryggad från dag ett. Tvivlar inte en sekund på att han gjort allt han kan. Oerhört synd att det blev såhär.
Ska jag gissa så... Tror jag inte på det här. Jag anser att det är oerhört vanskligt att göra sig av med den mest rutinerade av tränarna. Kommer behövas när kniven verkligen är mot strupen. Som med Hardy, när det begav sig.
Nu låter det iofs som att Barry hoppat av självmant och inte fått foten, så de var väl illa tvungna.
Thanks for your efforts, Barry - no hard feelings!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-10-25 17:48:10, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Känns ytterst tveksamt. Dessa två borde också fått gå. Tillsammans med Jocke.
Avgå Jocke.
Kan inte heller skylla allt på Barry, finns nog ingen tränare som skulle kunna få den här backuppsättningen att prestera.
- diftobbe89
Nu gör vi den här vändningen tillsammans och för Barry.
Spela fult