Doyle skrev: ↑2021-09-29 14:58:00
Är så galet less på dessa eviga skador på nyckelspelare i DIF. Man måste ju snart börja titta o åtgärda denna problematik. Måste ju vara galet frustrerande att varje säsong hamna i detta ständiga mörker….
Det är väldigt många tongivande spelare som gått sönder på olika sätt de senaste säsongerna. När vi för en gångs skull inte lirat CHL så har vi ändå fått folk som går sönder. Bara de senaste åren är det ju Ante, Josefson och Guter med hjärnmos, Brodin och Alsing som pajade knäna, Basse, Ågren och nu Rhett med ljumskar och nåt okänt på Sörensen. Sen har ju både Högga och Tom haft ryggknas i omgångar och jag glömmer säkert ett tjog till.
Det är ju typ bara Hank och Bergfors som varit nästan skade och sjukdomsfria genom säsongerna.
Någonstans slutar det handla om oflyt/otur.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Är så galet less på dessa eviga skador på nyckelspelare i DIF. Man måste ju snart börja titta o åtgärda denna problematik. Måste ju vara galet frustrerande att varje säsong hamna i detta ständiga mörker….
Det är väldigt många tongivande spelare som gått sönder på olika sätt de senaste säsongerna. När vi för en gångs skull inte lirat CHL så har vi ändå fått folk som går sönder. Bara de senaste åren är det ju Ante, Josefson och Guter med hjärnmos, Brodin och Alsing som pajade knäna, Basse, Ågren och nu Rhett med ljumskar och nåt okänt på Sörensen. Sen har ju både Högga och Tom haft ryggknas i omgångar och jag glömmer säkert ett tjog till.
Det är ju typ bara Hank och Bergfors som varit nästan skade och sjukdomsfria genom säsongerna.
Det är det jag säger. Älskar Jimmie Ölvestad och vad han gjort som spelare, men vad har han egentligen för akademisk bakgrund gällande träning? Är han utbildad PT eller nåt? Hur kan det vara att vi ständigt går sönder? Alla tränare som ansvarat för isträning är ju utbytta så det ligger ju inte där - den enda som varit närvarande under hela skadekaoset från dag ett är Jimmie. Vi var inte alls lika skadeskjutna när Högberg(namn?) ansvarade.
DIF_Soldier skrev: ↑2021-09-29 16:23:25Det är det jag säger. Älskar Jimmie Ölvestad och vad han gjort som spelare, men vad har han egentligen för akademisk bakgrund gällande träning? Är han utbildad PT eller nåt? Hur kan det vara att vi ständigt går sönder? Alla tränare som ansvarat för isträning är ju utbytta så det ligger ju inte där - den enda som varit närvarande under hela skadekaoset från dag ett är Jimmie. Vi var inte alls lika skadeskjutna när Högberg(namn?) ansvarade.
Det är det jag säger. Älskar Jimmie Ölvestad och vad han gjort som spelare, men vad har han egentligen för akademisk bakgrund gällande träning? Är han utbildad PT eller nåt? Hur kan det vara att vi ständigt går sönder? Alla tränare som ansvarat för isträning är ju utbytta så det ligger ju inte där - den enda som varit närvarande under hela skadekaoset från dag ett är Jimmie. Vi var inte alls lika skadeskjutna när Högberg(namn?) ansvarade.
Jimmie har väl nån utbildning från STAC i Ronneby. De låg iaf i framkant förut vad gäller träning. Vet inte hur det är nu för tiden. Dok tror jag bara han gått någon kurs på några månader. Vet inte hur mycket han uppdaterar sina kunskaper och vidareutbildar sig och hänger med i nya rön osv.
Sen tror jag mycket med skadeproblemen är lite slumpartat.
mb81 skrev: ↑2021-10-01 19:42:24
Sen tror jag mycket med skadeproblemen är lite slumpartat.
Ja det är knappast Ölves fel att Ante, Josefson, Alsing, Brodin mfl skadade sig så den biten kan vi lägga ner.
Men vi känns ändå jinxade på skadefronten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Enligt matchmail från DIF-hockey är tydligen Högström, Widell, Strandberg, Nilsson borta från matchen ikväll + Holland avstängd. Nu har vi snart inget lag kvar o ställa på isen
gaspo skrev: ↑2021-10-21 16:35:06
Känns som att vissa spelare inte vill lira. Dom kan sedan när allt skitit sig skylla på att jag hade allt känningar inte mitt fel.
Brukar säga det så man leder ett företag så blir resultatet... Går man ut och hänger ut folk med namn, behandlar trotjänare som skit, tro fasen att man ringer in sig "sjuk" om man inte vet att chefen backar en... En riktig ledare tar det mellan fyra ögon om något ska rättas till... Inte du får sparken om du gör så en gång till på sms, erbjuda ett kontrakt som är piss värt för en trotjänare bara för å få bort han, sen senare när kritiken kommer så kan ha gömma sig bakom kritiken genom att säga att han erbjöd ett kontrakt men han tackade nej... Feg liten skitstövel är vad han är och ska bort ur vår förening!