Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Varför får vi ingen information om Gragnani? När anländer han? Har han anlänt? Känns som en viktig kugge nu med Tom och Högga borta.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ganska otroligt. Man får läsa om spelare från andra håll IGEN.
DIFTV helt osynliga. Gjordes det någon Välkommen-intervju med Lorito? Carey?
Hur ska fansen få en relation till spelarna och därmed dra biljetter om man inte ger spelarna nån form av välkomnande? Inte undra på att biljettsiffrorna djupdyker - för publiken är ju de nya spelarna bara stumma hockeyspelare med ett nummer på ryggen.
Speciellt nu när det går som tyngst måste man ju göra allt för att skruva upp hype. Jobba hårdare. Men nä. DIFTV är under all kritik. Kan inte Jimmy göra comeback? Alexandersson? Det fick ett uppsving när Norberg var här, men nu...
Säg den glädje som varar
Just sociala medier har definitivt blivit sämre, det finns inget utrymme för personligheter varken hos spelarna eller folket som ratar DIFs konton på Twitter/Youtube/Facebook. Speciellt Twitter var mycket mer personligt där man kommenterade live det som hände på isen under en match.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-20 19:01:20För att ett spel ska kunna låsa sig krävs att det någon gång tidigare fungeratBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-20 14:01:01
Jag tycker vi har ett lag som borde kunna vända på detta och klara sig till play-inn.
Men livlinorna blir allt färre. Vi är i ett ordentligt pressat läge. Hur mycket mer press klarar vi utan att spelet till sist låser sig helt?
Så oerhört viktig match imorgon. Vi en förlust ökar pressen ännu mer på laget.
Vid en vinst så pyser en hel del press bort.
Vattendelare.![]()
![]()
Vi kan egentligen bara bli bättre, återstår att se vad det kan bli värt

Touche .
Vill ändå ,om än försiktigt, påstå att jag sett en del ljusglimtar sedan första omgångarnas totala mörker..
Lite rakare och snabbare beslut med puck.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- John Terry
- Djurgården Hockey
Grundspelet har varit bättre sedan matcherna mot Rögle och Frölunda typ. Lite för stora svackor i dom två matcherna dock. Man har börjat på stopp på anfallen tidigare och börjat något sånär ta sig ut ur zon kontrollerat samt in i off zon. Problemet är att det har skett noll utveckling i organisationen framför egen kasse. Vilket lett till att lag oavsett kunnat skapa över genomsnittet högkaratiga chanser på oss. I offensiv zon klarar man av att nagla fast pucken bättre. Men man kommer inte till skott. Trots detta har vi gjort 13 mål på de senaste matcherna, en skotteffektivitet på 19,1%. Det är ju siffror som inte kommer hålla i sig.
Så jag förstår att det känns som att det sett bättre ut, för det tycker jag det gjort också. Men vi läcker fortfarande och skapar egentligen för få chanser. Tror dock att Gragnani och Högström in kommer göra en del skillnad på hela laget. Blir det lite tryggare framför målvakt så kanske självförtroendet får sig en chans att återhämta sig.
Så jag förstår att det känns som att det sett bättre ut, för det tycker jag det gjort också. Men vi läcker fortfarande och skapar egentligen för få chanser. Tror dock att Gragnani och Högström in kommer göra en del skillnad på hela laget. Blir det lite tryggare framför målvakt så kanske självförtroendet får sig en chans att återhämta sig.
Lägg till att målvakterna ändå varit bättre än bra.John Terry skrev: ↑2021-10-21 12:21:09 Grundspelet har varit bättre sedan matcherna mot Rögle och Frölunda typ. Lite för stora svackor i dom två matcherna dock. Man har börjat på stopp på anfallen tidigare och börjat något sånär ta sig ut ur zon kontrollerat samt in i off zon. Problemet är att det har skett noll utveckling i organisationen framför egen kasse. Vilket lett till att lag oavsett kunnat skapa över genomsnittet högkaratiga chanser på oss. I offensiv zon klarar man av att nagla fast pucken bättre. Men man kommer inte till skott. Trots detta har vi gjort 13 mål på de senaste matcherna, en skotteffektivitet på 19,1%. Det är ju siffror som inte kommer hålla i sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Dimo skadad och kommer inte till spel hos Brynäs idag
Skräll att vi sumpar ännu en hemvändare. Tack Jocke.
Avgå Jocke.
Alltså…. Kan inte funnits på kartan att värva Tima.
Det är en back vi behöver. Inget annat.
Vi har tre junisar i backuppställning match efter match. Hur mycket talang som helst men kan inte förvänta oss att de ska hålla shl klass varje match. Vilket lag kan lira så här över tid? Går åt h-e om inte man vaknar från ledningen.
Alla ser det. Alla! Kom igen!
Det är en back vi behöver. Inget annat.
Vi har tre junisar i backuppställning match efter match. Hur mycket talang som helst men kan inte förvänta oss att de ska hålla shl klass varje match. Vilket lag kan lira så här över tid? Går åt h-e om inte man vaknar från ledningen.
Alla ser det. Alla! Kom igen!
Dick lirar div 4 i samma femma som Conny Strömberg, Liwing och Blomdahl, den femman skulle nog platsa i vårat lag
Skrämmande att se detta förfall av DIF. Jocke måste verkligen vara ute på andra äventyr. För i DIF är han inte. Hur jävla svårt ska det va att hitta en back? Har haft sedan säsongspremiären på sig.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Det är väldigt svårt är svaret på frågan. I synnerhet eftersom ekonomin inte finns, och att risken måste vara så pass liten som möjligt. Det måste bli rätt back. Tolva i löneligan ifjol säger det mesta.
Tror dessutom folk underskattar effekten av att ha så lite pengar att röra sig med i förhållande till sina konkurrenter. Det handlar inte bara om att kunna vinna ett budkrig över ett annat lag om spelare. Det handlar om ekonomisk rörelsefrihet över tid. Förmågan att kunna signa duktiga spelare över tid kan inte vi på samma sätt som seriens rikare föreningar. Detta medför flera effekter; färre duktiga spelare (såklart), sämre kontinuitet i gruppen och sämre framförhållning och handlingsförmåga när det väl krävs. När Färjestad värvar fyra toppspelare i SHL på flerårskontrakt så värvar vi en (Sörensen). Det är typ skillnaden. Samma mekanismer har verkat inför den här säsongen med osäkerhet kring budgetering och svag marknad under våren och sommaren (alla fria spelare var väldigt osäkra på var de skulle spela och ville invänta utvecklingen) som krävde stora pengar för att knyta upp de bästa spelarna redan då. Spelarna var dessutom ovanligt ovilliga att signa något annat än ettårskontrakt.
Jag ogillar lagbygget rejält den här säsongen, men har liksom köpt läget att det har helt enkelt inte gått med våra resurser att säkra upp bra stockholmare redan under våren/sommaren. Man har nog helt enkelt accepterat att det här är ett mellanår där osäkerheten tvingar fram handbromsen. Så tolkar jag alla konstiga ettårskontrakt iaf, inte bara på spelare utan även ledare. Tror uppriktigt att planerna inför nästa säsong är bra mycket mer ambitiösa med intressanta kontrakt som går ut på duktiga spelare med djurgårdskoppling (Krüger, Brodin, Hultström och Claesson för att nämna tre exempel där Hultström väl egentligen går för bra).
Problemet är att "skit händer" som man säger. Josefson visar sig tyvärr vara kanske slut som spelare, Ågren går sönder rejält, vi spelar uselt och kontraktet kan vara i fara osv. Då kan mellansäsongen riskera att bli en mardrömssäsong.
Jag vet att folk tycker illa om Jocke, men jag kan inte se så många fler intelligenta och kompetenta ledare som honom. Hans namn kommer ofta upp i intervjuer med sportchefer när de ombeds nämna kollegor de tycker är bäst. Jocke fattar att kontinuitet ger framgång på sikt. Han fattar att Stockholmsmodellen var framgångsrik. Men han fattar också när det inte går.