Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Ohddan skrev: 2021-10-15 13:03:35
Jim Morrison skrev: 2021-10-15 11:34:21 Uppgifterna om Jocke
Vilka uppgifter?
Att Jocke skulle få sparken om vi förlorar mot Timrå. Vad är det för konstigt ultimatum till en sportchef förövrigt?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_

Säsongen 21/22

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2021-10-15 13:55:06
Ohddan skrev: 2021-10-15 13:03:35
Jim Morrison skrev: 2021-10-15 11:34:21 Uppgifterna om Jocke
Vilka uppgifter?
Att Jocke skulle få sparken om vi förlorar mot Timrå. Vad är det för konstigt ultimatum till en sportchef förövrigt?
Förstår inte heller detta och det är ju knappast truppen som är det största felet. Visst att vi saknar lite spets men vi har ju ingen dålig trupp på pappret. Inte såhär dålig iallafall.

Tror problemet ligger i spelidén och tränartrion, som ej verkar passa ihop.
B.I.B.A

Säsongen 21/22

Inlägg av B.I.B.A »

Nattuggla_ skrev: 2021-10-15 14:01:38 Tror problemet ligger i spelidén och tränartrion, som ej verkar passa ihop.
Och vem har anställt dem?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Finns ingen positiv effekt av att sparka en sportchef efter 10 dåliga matcher. Snarare tvärtom då vi skulle få färre pengar att lägga på förstärkningar till spelartruppen. Hade enbart varit för att göra vissa supportrar nöjda som låter högst i sociala medier. En sportchef utvärderar man emellan säsonger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Nästa två matcher blir väldigt avgörande när de möter två lag som de ska vara före i tabellen. Avgörande, inte så mycket för tabelläget men för att få lite självförtroende och bryta denna negativa trend. DIF har ju haft ett tufft spelschema på senare tid som kom väldigt olägligt, så att få möta lite sämre motstånd nu kan vara bra. Men om de blir förlust också mot Timrå då är det dags att ta till stora åtgärder.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
gadden78

Säsongen 21/22

Inlägg av gadden78 »

Om nu uppgifterna stämmer att Jocke hänger löst efter lördagens match mot Timrå hoppas jag nästan att vi torskar där så han får gå! Vill inte se en torsk till men om det ska krävas för hans avgång "so be it"...

Efter Jockes klavertramp förra säsongen då han hängde ut spelare vid namn i en intervju sjönk han till botten av alla bottnar och om det fanns nån ryggrad i styrelsen så hade han fått sparken där och då... Inte undra på att Robban, Hank, Tjomme stack för klubbar med lite framåtanda och lite mer fria tyglar...

Fyfan det här är nog det sämsta jag sett sedan man började se hockey i mitten på 90 talet, hur är det ens möjligt är min fråga? Inte ens året vi åkte ur kändes så här hopplöst...

Torsk på lördag och städning i föreningen, sen bara blicka framåt, borra ner huvudet, vässa armbågarna och köra utav helvete!
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 21/22

Inlägg av Ohddan »

Jim Morrison skrev: 2021-10-15 14:10:53 Finns ingen positiv effekt av att sparka en sportchef efter 10 dåliga matcher. Snarare tvärtom då vi skulle få färre pengar att lägga på förstärkningar till spelartruppen. Hade enbart varit för att göra vissa supportrar nöjda som låter högst i sociala medier. En sportchef utvärderar man emellan säsonger.

Nu såg det ju ut som röv redan förra säsongen, men är med helt med på att det är ju inte nu han ska packa väskan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Ohddan skrev: 2021-10-15 14:55:30
Jim Morrison skrev: 2021-10-15 14:10:53 Finns ingen positiv effekt av att sparka en sportchef efter 10 dåliga matcher. Snarare tvärtom då vi skulle få färre pengar att lägga på förstärkningar till spelartruppen. Hade enbart varit för att göra vissa supportrar nöjda som låter högst i sociala medier. En sportchef utvärderar man emellan säsonger.

Nu såg det ju ut som röv redan förra säsongen, men är med helt med på att det är ju inte nu han ska packa väskan.
Jag tycker att vi var ett av ligans bästa lag fram tills att Josefson och Strandberg skadade sig typ samtidigt och vi blev utan våra två bästa centrar. Då hade vi en riktigt dålig stretch i slutskedet av säsongen. Innan dess kan jag inte minnas att det har sett dåligt ut öht. Snarare tvärtom då vi gått till slutspel och även final.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

gadden78 skrev: 2021-10-15 14:25:38
Efter Jockes klavertramp förra säsongen då han hängde ut spelare vid namn i en intervju sjönk han till botten av alla bottnar och om det fanns nån ryggrad i styrelsen så hade han fått sparken där och då...
Det var ju intern DIF-tv och han uttryckte ju ungefär det som säkert många frustrerade Djurgårdsfans kände just då. Han tog "smällen" istället för att Robban skulle stå och gapa. Det var inget från omklädningsrummet utan en rak utläggning till supporter-TV.

Jag begriper inte det här med att man inte får ha en kravställning i DIF idag kring DIF-identiteten men jag kanske bara blivit gammal.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2021-10-15 14:57:13
Ohddan skrev: 2021-10-15 14:55:30

Jag tycker att vi var ett av ligans bästa lag fram tills att Josefson och Strandberg skadade sig typ samtidigt och vi blev utan våra två bästa centrar. Då hade vi en riktigt dålig stretch i slutskedet av säsongen. Innan dess kan jag inte minnas att det har sett dåligt ut öht. Snarare tvärtom då vi gått till slutspel och även final.
Så är det. Hockeyfans har ofta minne guldfisk och lever för dagen. Var ju till och med nån som ville sparka Sörensen då han "aldrig presterat" - trots att det var hans mål som startade vändningen i Kvalserien mot Västerås, och hans bragdmål som höll oss kvar i ligan 14/15. Karln har kanske varit den enskilt största anledningen till att vi är i SHL, men de har tydligen glömts bort.

Nej onödigt att sparka sportchefen nu, vi har ju det lag vi har så att säga.
Säg den glädje som varar
gadden78

Säsongen 21/22

Inlägg av gadden78 »

Praetori skrev: 2021-10-15 15:52:42
Efter Jockes klavertramp förra säsongen då han hängde ut spelare vid namn i en intervju sjönk han till botten av alla bottnar och om det fanns nån ryggrad i styrelsen så hade han fått sparken där och då...
Det var ju intern DIF-tv och han uttryckte ju ungefär det som säkert många frustrerade Djurgårdsfans kände just då. Han tog "smällen" istället för att Robban skulle stå och gapa. Det var inget från omklädningsrummet utan en rak utläggning till supporter-TV.

Jag begriper inte det här med att man inte får ha en kravställning i DIF idag kring DIF-identiteten men jag kanske bara blivit gammal.
Sen att det kavlades ut i Expressen, cmore och dyligt av det han sagt i intervjun är väl ganska känt faktum... Ta det i omklädningsrummet isf... Så fort det hamnar på film så nappar parasiterna, har man inte fattat det så borde man inte vara sportchef... Är man chef tar man det öga mot öga!
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

gadden78 skrev: 2021-10-15 16:19:42
Praetori skrev: 2021-10-15 15:52:42

Sen att det kavlades ut i Expressen, cmore och dyligt av det han sagt i intervjun är väl ganska känt faktum... Ta det i omklädningsrummet isf... Så fort det hamnar på film så nappar parasiterna, har man inte fattat det så borde man inte vara sportchef... Är man chef tar man det öga mot öga!
Fast Sportchefen har även medlemmarna (och I viss mån även supportrar i övrigt) att tänka på. Jag gillar absolut den enade fronten mot media men inom de egna kanalerna måste man kunna kommunicera med delägare och medlemmar på ett annat sätt.

Jag gillar inte alls den här wannabe-NHL-mentaliteten som Elitlagen lagt sig till med. Svensk idrott är generellt medlemsstyrd (51 regeln) även om den är bolagiserad.
Det är medlemmarnas (och delägarnas) förening.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

En massa tomhundar från Luleå har polisanmält Holland för misshandel :lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

#10 skrev: 2021-10-15 17:10:58 En massa tomhundar från Luleå har polisanmält Holland för misshandel :lol:
Det är attacker på DIF från alla möjliga håll nu. Wikegård säger att vi åker ut. Abrahamsson säger att Holland är skit. Sanny säger att Jocke bör få sparken. Varenda supporter drevar mot oss just nu och försöker skapa splittringar. Se vad som är på väg att hända och stå upp för klubben nu. Om vi hakar på deras drev mot oss och våra spelare och ledare är denna klubb dödsdömd. Folk vill inget hellre än att se Djurgårdens IF misslyckas.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2021-10-15 17:10:58 En massa tomhundar från Luleå har polisanmält Holland för misshandel :lol:
Lex Poeten då el?
Bra att de lägger energin på rätt (fel) ställe. Skönt att DIF för en gångs skull kan komma innanför skinnet på en motståndare.
Skriv svar