Jag var otydlig.... Styrmans faktiska utförande är kanske inte att föredra med upprepade cross-checkings. Men att skydda vårt mål och vår målvakt i alla lägen. Det saknar jag. Tycker vi mest tittar på när motståndaren får stå helt ohotad. Nog fan ska det göra ont att parkera framför vårt mål!?sauron skrev: ↑2021-10-15 09:57:39Det kallas disciplin, om vi gör som styrman gjorde, så åker vi ut (och det blir mediadrev för "överfall"), sanningen är att vi har en annan regelbok att rätta oss efter.Dusinator skrev: ↑2021-10-15 08:19:03Exakt! Tuffa till oss. Ser väldigt sällan den behandlingen som Styrman gjorde framför vårat mål. Vi står mest och tittar på och ser om motståndaren ska lyckas eller inte. Håglöst...m0ng00se skrev: ↑2021-10-15 07:56:23 skickat iväg Ekberg och Gragnani på ingång så den mediokra backsidan blir lite bättre men vi behöver ju tuffa till oss i försvaret. vi ska fan äga vårt defensiva slott. nu får motståndarna gå in och göra vad fan dom vill framför vår egen målis.
tills vi fått ordning på försvarsspelt vilket lär ta +10 matcher till iallafall. Låt Armalis stå så många matcher som möjligt. Inte för att Svedberg varit tokdålig men Armalis kan iallfall göra sjuka matcher och stå på huvudet och ensam ta dom där poängen som behövs just nu.
gör man 4 mål framåt ska det vara rätt stor chans att man vinner matchen med ett "normalt" försvarsspel. Släppa in 5-6 mål i varje match håller inte. hur många matcher i ett liv vinner man med 7-6 på seniornivå?
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
det ska göra ont, eller iallfall ska man fan få svettas och ta i som fan för att ta sig in dit och väl där ska dom inte få allt serverat på silverfat. hockey är till viss del en kampsport och varje spelare där ute måste ta upp kampen i sin man man situation. passion. leave it all out there. vi behöver poängen och kanske framförallt en vinst så att självförtroendet får ett litet uppsving då tror jag det kan börja studsa med oss istället för mot oss. Grisa till oss en seger som Strandberg säger i nån intervju. Behöver inte vara proagandahockey och klapp klapp. För min del räcker sarg ut och enkelt och så kontrar vi in 2-1 och vinner med 3-1 i öppen kasse sen. så får man slipa på klapp klapp spelet sen när grunderna och enkelheten sitter.Dusinator skrev: ↑2021-10-15 10:21:24Jag var otydlig.... Styrmans faktiska utförande är kanske inte att föredra med upprepade cross-checkings. Men att skydda vårt mål och vår målvakt i alla lägen. Det saknar jag. Tycker vi mest tittar på när motståndaren får stå helt ohotad. Nog fan ska det göra ont att parkera framför vårt mål!?sauron skrev: ↑2021-10-15 09:57:39Det kallas disciplin, om vi gör som styrman gjorde, så åker vi ut (och det blir mediadrev för "överfall"), sanningen är att vi har en annan regelbok att rätta oss efter.Dusinator skrev: ↑2021-10-15 08:19:03Exakt! Tuffa till oss. Ser väldigt sällan den behandlingen som Styrman gjorde framför vårat mål. Vi står mest och tittar på och ser om motståndaren ska lyckas eller inte. Håglöst...m0ng00se skrev: ↑2021-10-15 07:56:23 skickat iväg Ekberg och Gragnani på ingång så den mediokra backsidan blir lite bättre men vi behöver ju tuffa till oss i försvaret. vi ska fan äga vårt defensiva slott. nu får motståndarna gå in och göra vad fan dom vill framför vår egen målis.
tills vi fått ordning på försvarsspelt vilket lär ta +10 matcher till iallafall. Låt Armalis stå så många matcher som möjligt. Inte för att Svedberg varit tokdålig men Armalis kan iallfall göra sjuka matcher och stå på huvudet och ensam ta dom där poängen som behövs just nu.
gör man 4 mål framåt ska det vara rätt stor chans att man vinner matchen med ett "normalt" försvarsspel. Släppa in 5-6 mål i varje match håller inte. hur många matcher i ett liv vinner man med 7-6 på seniornivå?
Säsongen 21/22
Åter igen, om domarna inte blåser så skall DIF skita i vilket och skipa sin egen rättvisa. Hade det varit omvänt och vi fått med oss ett matchstraff på motståndarna framför vår kasse så hade det ju varit tummen upp.Dusinator skrev: ↑2021-10-15 10:21:24Jag var otydlig.... Styrmans faktiska utförande är kanske inte att föredra med upprepade cross-checkings. Men att skydda vårt mål och vår målvakt i alla lägen. Det saknar jag. Tycker vi mest tittar på när motståndaren får stå helt ohotad. Nog fan ska det göra ont att parkera framför vårt mål!?sauron skrev: ↑2021-10-15 09:57:39Det kallas disciplin, om vi gör som styrman gjorde, så åker vi ut (och det blir mediadrev för "överfall"), sanningen är att vi har en annan regelbok att rätta oss efter.Dusinator skrev: ↑2021-10-15 08:19:03Exakt! Tuffa till oss. Ser väldigt sällan den behandlingen som Styrman gjorde framför vårat mål. Vi står mest och tittar på och ser om motståndaren ska lyckas eller inte. Håglöst...m0ng00se skrev: ↑2021-10-15 07:56:23 skickat iväg Ekberg och Gragnani på ingång så den mediokra backsidan blir lite bättre men vi behöver ju tuffa till oss i försvaret. vi ska fan äga vårt defensiva slott. nu får motståndarna gå in och göra vad fan dom vill framför vår egen målis.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
7-8 matcher tror jag på Holland. Det vart en dyr värvning det där. Han vill väl inte spela skiten.
Säsongen 21/22
Skjutjärnsjournalisterna på Expressen skriver:
Vidare i samma artikel hörs den 12-fingrade tränaren Stridh:
Oj... Här tar packet i så att dom skiter ner sig själva och hela Södermalm! Här blir det en nominering till det stora journalistpriset direkt..."Då rann det över för Djurgårdens Peter Holland och ett jätteslagsmål bröt ut mellan honom och en till synes liggande Fredrik Styrman. Luleå-stjärnan låg ner samtidigt som Holland mottade slag."
Vidare i samma artikel hörs den 12-fingrade tränaren Stridh:
Desto fler fingrar, ju färre ögon tydligen... Vilken jävla pajas!"– Styrman står bara där och Djurgårdens spelare startar det, då ska han ha en tvåa. Han drar av honom hjälmen, då ska han ha en tvåa. Han ger honom ordentligt med pisk, då ska han ha en femma. Så det ska åtminstone vara en femma plus två minuter."
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Uppgifterna om Jocke tar jag med en nypa salt. Många som njuter av att se oss ligga ned för räkning och vill trycka dit oss ännu mer. Skapa ännu mer turbulens. Stå fast.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
En till intressant iakttagelse vid matchstraffet är att domarkontrollanten tydligen tyckte att Styrmans tvåa var felaktig… sure, han kanske inte skulle fått för roughing, men nog fan måste han få minst en tvåa för crosscheckingarna?
Från AB: ”Fredrik Styrman fick också två minuters utvisning för roughing efter situationen.
Thomas ”Bulan” Berglund säger till NSD att Thomas Thorsbrink som var domarkontrollant i matchen sagt att den utvisningen blev fel.”
Från AB: ”Fredrik Styrman fick också två minuters utvisning för roughing efter situationen.
Thomas ”Bulan” Berglund säger till NSD att Thomas Thorsbrink som var domarkontrollant i matchen sagt att den utvisningen blev fel.”
Säsongen 21/22
Vilka uppgifter?
Säsongen 21/22
4 matcher för Holland
Säsongen 21/22
-
Säsongen 21/22
325k i lön för Holland då enligt böterna.
Aningen hög va? lol
Aningen hög va? lol
Säsongen 21/22
Nej,då han skulle ersätta Josefson som sitter på i princip lika mycket i lön.Nattuggla_ skrev: ↑2021-10-15 13:26:24 325k i lön för Holland då enligt böterna.
Aningen hög va? lol
Säsongen 21/22
hur fick du fram den lönen?Nattuggla_ skrev: ↑2021-10-15 13:26:24 325k i lön för Holland då enligt böterna.
Aningen hög va? lol