Det ekar härinne

Det ekar härinne
Mycket märkligt agerat av Styrman, och varför försvarar han sig inte om han vill undvika bråk fast han var med och startade det, istället står han bara där med ansiktet helt fritt, klart som fan Holland slår det är ju ett gyllene läge. Han får ju antingen försvara sig eller stå upp för situationen han var med och skapade.. Likadant med tacklingar, vissas agerande ser ju ut som rena självskadebeteenden att vilja råka ut för något riktigt farligt, börjar bli ett stort problem i den här ligan.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-14 23:09:42Helt riktigt, Holland slutar sekunden Båtsman träffar isen. Och efter detta satte vi dessutom 4 kassar (även om vi släppte ytterligare 3..).diftobbe89 skrev: ↑2021-10-14 22:54:05Holland har ingen aning om hans skadehistorik, Styrman gick in hårt i situationen han också och det var en bråk-situation, sen att en svensk hockeyspelare chickar ur när det redan är igång får fan stå för honom. Hade Holland fortsatt slå när han låg ner hade det varit en annan sak, sånt är alltid fegt. Stå upp istället Styrman om du ger dig in i situationen, det ser ju så illa ut för att svenska spelare generellt inte vet vad fan dom håller på med när det brinner till och då kan det sluta i en knockout. Synd för honom men han lärde sig kanske något.
Svenska spelare kan varken försvara sig vid tacklingar eller vid fajter. Är väl förmodligen därför Båtsman har den historik han har också.
"För mycket saft och bulle i svensk hockey" för att citera Kronwall.
Fattar inte. När spelarna inte markerar så gnälls det på ovilja och håglöshet. Död sport, känslolöst etc. Men när någon väl står upp för att ändra en matchbild så är det helt plötsligt tvärtom.
Kognitiv dissonans deluxe. Får jag föreslå innebandy?
Jag hoppas ni skämtar! Detta var det roligaste jag läst på länge
Trevligt att du tycker det är roligt att läsa mitt inlägg.Harmageddon skrev: ↑2021-10-15 05:08:06Jag hoppas ni skämtar! Detta var det roligaste jag läst på länge![]()
Hahaha för det första var inte Ahlén vår förstecenter som ska vara en ledande, offensiv spelare som ska hjälp till offensiven. Det är en väldigt stor skillnad
En spelare får gärna tända laget och jag älskar sånt, likt som Gabbe gör för Colorado med sitt fysiska spel och visar ledaregenskaper. Många matcher kan vända i NHL pg av det när någon tar en fight men då vill man inte att McDavid ska göra det. McDavids egenskaper kommer till bättre användning under matchsekvenserna
Däremot hade jag önskat att en annan spelare i DIF typ som Lorito, Ekberg, etc kunde tagit en fight som kan skicka signaler till laget.
Det handlar inte om hyckleri utan att vara taktisk och smart så man inte förstör DIFs möjligheter i våra nästkommande matcher då det redan är pressat.
Löjligt och jag blir så förbannad när flera på forumet inte fattar det hur det på verkar DIF på långsikt. Men det är klart, jag är väl en Wennerholmare för jag försöker tänka på våra nästkommande matcher![]()
Ja, det var en bra reaktion målmässigt i andra och tredje igår men till vilket pris.
Aja, bara hålla tummarna tar vi lyckas ta poäng utan(?) Holland de nästkommande matcher och vi inte halkar efter ännu mer.
Det är superroligt när du önskar att vår meritmässigt bästa poängplockare gör detta och blir borta flera matcher. Kommer han ta en ny matchstraff igen när han kommer tillbaks. Då kunde man lika gärna värva en annan förstecenter och tagit in Holland som en annan rolldaaviid skrev: ↑2021-10-15 06:24:12Trevligt att du tycker det är roligt att läsa mitt inlägg.Harmageddon skrev: ↑2021-10-15 05:08:06Jag hoppas ni skämtar! Detta var det roligaste jag läst på länge![]()
Hahaha för det första var inte Ahlén vår förstecenter som ska vara en ledande, offensiv spelare som ska hjälp till offensiven. Det är en väldigt stor skillnad
En spelare får gärna tända laget och jag älskar sånt, likt som Gabbe gör för Colorado med sitt fysiska spel och visar ledaregenskaper. Många matcher kan vända i NHL pg av det när någon tar en fight men då vill man inte att McDavid ska göra det. McDavids egenskaper kommer till bättre användning under matchsekvenserna
Däremot hade jag önskat att en annan spelare i DIF typ som Lorito, Ekberg, etc kunde tagit en fight som kan skicka signaler till laget.
Det handlar inte om hyckleri utan att vara taktisk och smart så man inte förstör DIFs möjligheter i våra nästkommande matcher då det redan är pressat.
Löjligt och jag blir så förbannad när flera på forumet inte fattar det hur det på verkar DIF på långsikt. Men det är klart, jag är väl en Wennerholmare för jag försöker tänka på våra nästkommande matcher![]()
Ja, det var en bra reaktion målmässigt i andra och tredje igår men till vilket pris.
Aja, bara hålla tummarna tar vi lyckas ta poäng utan(?) Holland de nästkommande matcher och vi inte halkar efter ännu mer.
Nej, jag skämtar inte. Lorito? Ekberg? Dom fanns ju inte ens tillgängliga. Vem utav de andra tror du har stake nog?
Nej, ingen visade varken framfötterna eller stake, då får Holland ta tag i det så att något händer. Sedan hade han naturligtvis inte gjort det utan provokationen.
Nu är han inte på isen framöver, då måste någon annan kliva fram. Återstår att se om det sker.
Var så snäll och peka exakt vart jag skriver att det var min önskan. Har du så svårt med läsförståelse? Seriöst.Harmageddon skrev: ↑2021-10-15 06:25:52Det är superroligt när du önskar att vår meritmässigt bästa poängplockare gör detta och blir borta flera matcher. Kommer han ta en ny matchstraff igen när han kommer tillbaks. Då kunde man lika gärna värva en annan förstecenter och tagit in Holland som en annan rolldaaviid skrev: ↑2021-10-15 06:24:12Trevligt att du tycker det är roligt att läsa mitt inlägg.Harmageddon skrev: ↑2021-10-15 05:08:06Jag hoppas ni skämtar! Detta var det roligaste jag läst på länge![]()
Nej, jag skämtar inte. Lorito? Ekberg? Dom fanns ju inte ens tillgängliga. Vem utav de andra tror du har stake nog?
Nej, ingen visade varken framfötterna eller stake, då får Holland ta tag i det så att något händer. Sedan hade han naturligtvis inte gjort det utan provokationen.
Nu är han inte på isen framöver, då måste någon annan kliva fram. Återstår att se om det sker.
Ja, för det gick ju så bra innan Holland kom in laget när vi producerade målchanser på löpande band hahah
Däremot håller jag med om att spelarna ska ha stake. Men som du förstår så har ett lag rollspelare el. ja, ett lag ska ha det. Men inte tusen är det vår förstecenter som har den rollen.
Det är ju inte ultimat att vår förstecenter blir borta då och då. Fy satan vad jag önskar att JJ kommer tillbaks(håller sig frisk) och sen kan Holland göra det han bäst vill. Men då kanske han ska få en annan roll i laget isf.
Det som är understruketdaaviid skrev: ↑2021-10-15 07:19:25 Trevligt att du tycker det är roligt att läsa mitt inlägg.
Nu är han inte på isen framöver, då måste någon annan kliva fram. Återstår att se om det sker
Var så snäll och peka exakt vart jag skriver att det var min önskan. Har du så svårt med läsförståelse? Seriöst.
Vi har dock inte tagit en ända poäng med Holland på isen än, så det hänger nog bara inte på det, dock så är det en riktigt bra tillgång på isen när han lirarHarmageddon skrev: ↑2021-10-15 05:08:06Jag hoppas ni skämtar! Detta var det roligaste jag läst på länge![]()
Du sitter och diktar ihop dina egna sanningar. Du påstår dig veta mina kunskaper. Du har noll koll och försöker hävda dig på ett patetiskt sätt. Varför skulle jag ens vilja få ett pm från dig? Det räcker så med vårat snack när du inte kan höja dig mer än så här. Ha det fint.Harmageddon skrev: ↑2021-10-15 07:50:30Det som är understruketdaaviid skrev: ↑2021-10-15 07:19:25 Trevligt att du tycker det är roligt att läsa mitt inlägg.
Nu är han inte på isen framöver, då måste någon annan kliva fram. Återstår att se om det sker
Var så snäll och peka exakt vart jag skriver att det var min önskan. Har du så svårt med läsförståelse? Seriöst.
I mina ögon ska Holland visa stake, i sovrummet och när han visar sina ledande, offensiva egenskaper. Men inte vid såna situationer.
Sen att du jämför Ahlén och Hollands agerande i ditt första svar visar att du har noll koll på att dessa hade två olika sorters roller inom DIF.
Sen om du har något problem med mig personligen, tar det via PM. Tror inte övriga forum medlemmar vill läsa/lyssna på detta frustraterade, löjliga konversationen som inte leder någon vart.
Vi kommer tycka olika….punkt. Så vi kan dropp detta om du inte vill ta det via PM
Tydligen är det du som har läsförståelse svårigheter då jag bokstavligen skrev att vi skulle ta det via PM. Bara för att man inte håller med dina åsikter så drar du läsförståelse kortet. Det är ett tecken på en person som saknar argument el. inte kan bidra med något vettigt överhuvudtaget.daaviid skrev: ↑2021-10-15 08:52:31Du sitter och diktar ihop dina egna sanningar. Du påstår dig veta mina kunskaper. Du har noll koll och försöker hävda dig på ett patetiskt sätt. Varför skulle jag ens vilja få ett pm från dig? Det räcker så med vårat snack när du inte kan höja dig mer än så här. Ha det fint.Harmageddon skrev: ↑2021-10-15 07:50:30Det som är understruketdaaviid skrev: ↑2021-10-15 07:19:25 Trevligt att du tycker det är roligt att läsa mitt inlägg.
I mina ögon ska Holland visa stake, i sovrummet och när han visar sina ledande, offensiva egenskaper. Men inte vid såna situationer.
Sen att du jämför Ahlén och Hollands agerande i ditt första svar visar att du har noll koll på att dessa hade två olika sorters roller inom DIF.
Sen om du har något problem med mig personligen, tar det via PM. Tror inte övriga forum medlemmar vill läsa/lyssna på detta frustraterade, löjliga konversationen som inte leder någon vart.
Vi kommer tycka olika….punkt. Så vi kan dropp detta om du inte vill ta det via PM
PS. Du bevisade även att du HAR svårt med läsförståelse. Du får träna på det. DS