SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev: 2021-10-14 21:19:49 Det Holland gör är inte snyggt, hoppas Styrman klarar sig bra under omständigheterna.
Är det inte jävligt svenskt att bara säcka ihop i famnen på någon under en fajt? Han böjer sig som en ostbåge och försöker att inte ramla och sträcker nyllet nedåt. Klart han får stryk då.

Han ger sig in i dansen med sina tilltag och har sedan lika bra hållning som en som en blöt fisk. Räta på ryggen Båtsman, säger jag.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-10-14 21:31:18, redigerad totalt 3 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Ja jävligt dumt av Holland men efter denna kräftgång är det inte konstigt att någon tappat humöret. Hade jag haft en handgranat på mig på Hovet idag hade jag förmodligen använt den till något
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev: 2021-10-14 21:23:44
Daniel942 skrev: 2021-10-14 21:19:49 Det Holland gör är inte snyggt, hoppas Styrman klarar sig bra under omständigheterna.
Är det inte jävligt svenskt att bara säcka ihop i famnen på någon under en fajt? Han böjer sig som en ostbåge och försöker att inte ramla och sträcker nyllet nedåt. Klart han får stryk då.

Han ger sig in i dansen med sina tilltag och hänger en som en blöt fisk. Räta på ryggen säger jag.
Vi har ingen hockeyfight-tradition här och det Holland gör är att han helt sonika slår ner en motståndare. Det är ingen fight. Det är smutsigt. Och vi behöver väl för helvete ha honom PÅ isen i de matcher som kommer för vårt lag är ett jävla rishögsbygge och varje uns av skills behövs och då ordnar han en avstängning på sig själv.. För helvete. Värdelöst!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hållit mig borta hela kvällen för att inte formulera mig i affekt.

Kommer säkerligen formulera mig i affekt ändå.

Det här är ta mig fan det mest pinsamma jag har bevittnat i mannaminne. Försvarsspelet är helt jävla obefintligt, varenda kotte verkar ha tagit socialdistansieringen på fullaste allvar så fort matchen startar, då jävlar ska man helst inte vara inom fysiskt räckhåll för närmaste motståndare. Allra helst ska man lämna dem helt soprena framför egen kasse.

Vill inte höra ett enda ord till om någon jävla procent som saknas, eller att vi "måste fokusera på att hålla motspelare från egen bur", "det ska göra ont att vara framför vår kasse", "vi spelar inte 60 minuter".

Ärligt talat.

Det räcker med alla jävla ursäkter, allt jävla skitsnack ska puts väck innan lungorna på varenda jävla spelare fullkomligen sitter utanpå. I det läget köper jag alibisurret, annars kan det fan vara. Annars är det fullständigt orimligt, skamligt, pinsamt och ovärdigt att mena att man har otur eller att det saknas en sista detalj. Problemen är så pass stora att det finns fan inga jävla detaljer att förbättra. Det är en helhetsbild som ska förbättras - helst igår.

Innan dem basala bitarna som att kunna sätta stopp i spelet, att slå tre passningar som faktiskt går på blad, att sätta spelare i fart - i spel, och att hålla rent framför egen kasse, sitter - håll bara käften, för er egen jävla skull.

Varenda.
Jävla.
Match.
Samma.
Jävla.
Visa.

0,5p/g. Det är dem enda siffrorna som betyder någonting Jocke. Kör det i ditt excelark hur många gånger du vill. Du kommer få samma resultat ändå.

Jag är fullständigt övertygad att anledningen till att Robban inte förlängde stavas Joakim Eriksson.

Robban vill vinna.

Ge tillbaka mitt ishockeylag, stick från min förening Jocke.

--

Mot 17... raka säsonger utanför SHL.

Mot topp 6... lägsta divisioner i landet.

Kämpa!
25/4-2025

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-10-14 21:30:31 Ja jävligt dumt av Holland men efter denna kräftgång är det inte konstigt att någon tappat humöret. Hade jag haft en handgranat på mig på Hovet idag hade jag förmodligen använt den till något
Jag är likadan, brinner till ordentligt ibland
förevigtdjurgården

För övrigt, finns det någon sannolikhet att man kan få in en Särkijärvi-typ?

Vad finns det annars för messias-typer som förstår hur man totalt dödar motståndarnas intresse att spela ishockey eller iallafall kan bygga ett försvarsspel?
25/4-2025
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

förevigtdjurgården skrev: 2021-10-14 21:35:13 För övrigt, finns det någon sannolikhet att man kan få in en Särkijärvi-typ?

Vad finns det annars för messias-typer som förstår hur man totalt dödar motståndarnas intresse att spela ishockey eller iallafall kan bygga ett försvarsspel?
...problemet är ju att civilekonomen satsat på "moderna" och "framåtlutade" backar så det är svårt att se hur en deftränare kan göra underverk med det här materialet
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Mattias_87 skrev: 2021-10-14 21:30:31 Ja jävligt dumt av Holland men efter denna kräftgång är det inte konstigt att någon tappat humöret. Hade jag haft en handgranat på mig på Hovet idag hade jag förmodligen använt den till något
Holland är värvad för att göra poäng och vara förstacenter. Sen har han bara spelar 4 av 7 utav förlusterna. Om hans psyke är så instabil så undrar jag varför man värvar en sån spelare överhuvudtaget.

Alltså förlåt om det är några som inte håller med mig.
Men varför ens agera sådär så när man spelar 5-4 och PP?
Ahlén framstår som ett geni när han försökte tända laget på just det sättet. Varför? Jo, han är en järnkamin som andas DIF och kan tänka.

Nej, Peter Holland. Jag hade mina tvivel kring denna värvning och ville se vad du kunna prestera. Men är detta det bästa du har att erbjuda så är du ingen spelare för mig.

Tanken är att du ska hjälpa, inte stjälpa DIF. Naturligt Är det fler personer som är ansvarig för denna kräftgång
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-10-14 21:40:59, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
förevigtdjurgården

Donkels-3.0 skrev: 2021-10-14 21:38:26
förevigtdjurgården skrev: 2021-10-14 21:35:13 För övrigt, finns det någon sannolikhet att man kan få in en Särkijärvi-typ?

...problemet är ju att civilekonomen satsat på "moderna" och "framåtlutade" backar så det är svårt att se hur en deftränare kan göra underverk med det här materialet
Förvisso - däremot, skulle man få fem lirare i fyra kedjor att fullkomligen underkasta sig en spelidé har man kommit längre än vad vi har gjort hittills denna säsong. Lyckas man dessutom, i samma hypotetiska exempel, få samtliga spelare att underkasta sig en dödgrävarishockey finns det nog helt plötsligt möjlighet för ett kontrakt.
25/4-2025
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev: 2021-10-14 21:31:16
DIF_Soldier skrev: 2021-10-14 21:23:44

Han ger sig in i dansen med sina tilltag och hänger en som en blöt fisk. Räta på ryggen säger jag.
Vi har ingen hockeyfight-tradition här och det Holland gör är att han helt sonika slår ner en motståndare. Det är ingen fight. Det är smutsigt. Och vi behöver väl för helvete ha honom PÅ isen i de matcher som kommer för vårt lag är ett jävla rishögsbygge och varje uns av skills behövs och då ordnar han en avstängning på sig själv.. För helvete. Värdelöst!
Det värdelösa var att vi i det läget redan låg under med 0-3. Holland tände laget old school och efter det satte vi 4 puckar. Dessutom har vi nya regler för i år.

Om Båtsman inte velat dansa borde han inte crosscheckat. Att det rinner över för Holland däremot, det är synd
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-10-14 21:46:16, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Wishes

Inlägg av Wishes »

förevigtdjurgården skrev: 2021-10-14 21:32:16 Hållit mig borta hela kvällen för att inte formulera mig i affekt.

Kommer säkerligen formulera mig i affekt ändå.

Det här är ta mig fan det mest pinsamma jag har bevittnat i mannaminne. Försvarsspelet är helt jävla obefintligt, varenda kotte verkar ha tagit socialdistansieringen på fullaste allvar så fort matchen startar, då jävlar ska man helst inte vara inom fysiskt räckhåll för närmaste motståndare. Allra helst ska man lämna dem helt soprena framför egen kasse.

Vill inte höra ett enda ord till om någon jävla procent som saknas, eller att vi "måste fokusera på att hålla motspelare från egen bur", "det ska göra ont att vara framför vår kasse", "vi spelar inte 60 minuter".

Ärligt talat.

Det räcker med alla jävla ursäkter, allt jävla skitsnack ska puts väck innan lungorna på varenda jävla spelare fullkomligen sitter utanpå. I det läget köper jag alibisurret, annars kan det fan vara. Annars är det fullständigt orimligt, skamligt, pinsamt och ovärdigt att mena att man har otur eller att det saknas en sista detalj. Problemen är så pass stora att det finns fan inga jävla detaljer att förbättra. Det är en helhetsbild som ska förbättras - helst igår.

Innan dem basala bitarna som att kunna sätta stopp i spelet, att slå tre passningar som faktiskt går på blad, att sätta spelare i fart - i spel, och att hålla rent framför egen kasse, sitter - håll bara käften, för er egen jävla skull.

Varenda.
Jävla.
Match.
Samma.
Jävla.
Visa.

0,5p/g. Det är dem enda siffrorna som betyder någonting Jocke. Kör det i ditt excelark hur många gånger du vill. Du kommer få samma resultat ändå.

Jag är fullständigt övertygad att anledningen till att Robban inte förlängde stavas Joakim Eriksson.

Robban vill vinna.

Ge tillbaka mitt ishockeylag, stick från min förening Jocke.

--

Mot 17... raka säsonger utanför SHL.

Mot topp 6... lägsta divisioner i landet.

Kämpa!
En bra början på lösningen är attJE avgår nu! Sen kan han sitta och konstruera excelark och snacka skit i ett random kontorslandskap där han inte hörs för alla runt honom sitter och jobbar med noise cancelling hörlurar. Couldn’t care less!
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Inlägg av Wishes »

Sparka JE, så öppnas nog några dörrar.
Stolt, men aldrig nöjd
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Även om man är positiv till fighting och vill ha det mer som i NHL så är ju det som Holland gör direkt kontraproduktivt I den frågan när han fortsätter med dom 2 sista smällarna när han märker att den andra är framåtböjd och inte gör nåt motstånd överhuvudtaget. Gillar själv fighter men då ska det vara mellan 2 som är "överens" och ger sig in med samma intentioner och är beredda.
BigJ

Inlägg av BigJ »

förevigtdjurgården skrev: 2021-10-14 21:40:57
Donkels-3.0 skrev: 2021-10-14 21:38:26

Förvisso - däremot, skulle man få fem lirare i fyra kedjor att fullkomligen underkasta sig en spelidé har man kommit längre än vad vi har gjort hittills denna säsong. Lyckas man dessutom, i samma hypotetiska exempel, få samtliga spelare att underkasta sig en dödgrävarishockey finns det nog helt plötsligt möjlighet för ett kontrakt.
In med Säcken, Dick och Urbom så löser vi det här, fast då måste JE bort först.

Inlägg av #10 »

34 sidor, fan det är jävligt bra asså
Skriv svar