Lägg ner SHL!
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Luleå HF 14/10
-
Kan man vara så mycket sämre som kapten än Videll är..!? Han är ju helt lam..
Kan köpa att domarna är enögda eller missar nån match ibland, men det pågår fan i varje match, där domarna gör allt för att gynna andra lag än Dif
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Man gör 4-5, då hade varenda lag i serien fått press på slutet, men inte Djurgården, Luleå var ju inte ens oroliga utan bara åkte upp och avgjorde lite enkelt.
Kommer inte sen en match till med detta förbannade pisslaget.
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, faktiskt.Inte svårt att analysera DIF.BigJ skrev: ↑2021-10-13 21:55:33Jag tror du fick med det mesta!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-13 21:28:10 Utvecklingsstrategen tycker vi spelar allt bättre. Tobbe vet nog vad han snackar om, för snacka kan han.
Vi sköt hela 13 skott mot mål i den orättvisa förlusten mot Karlstad.
Måste varit domarnas fel att vi förlorade, inte att FBK sköt och skapade mer än dubbelt så många chanser.
Så mot Luleå vill jag se ett fortsatt ”bra” DIF.
Få skott mot mål, inte mer än 15.
Få solklara chanser.
Släpp till mycket skott mot eget mål, gärna helt utan markering precis utanför eget mål.
Fortsatt många fina tendenser där vi lutar oss allt mer framåt. ( strunta i att vi blottlägger strupen varje gång motståndaren kommer över vår blå).
Fortsätta hålla pucken inom laget, inte så viktigt att skapa något.
Fortsatt fint pp, även om vi knappt får spela mer än 1-2 pp så är vi jävligt bra. Orka vara obekväm och skapa fler pp?!
Kollar man vidare har vi säkert ett överjävligt bra corsi. Men där gissar jag bara, har aldrig brytt mig om hur fan någon orkar sitta och räkna ut vem som egentligen är bäst. Jag kollar på matchen.
Bara för att statuera vår storhet sparkar vi en tilltänkt topp4 back och struntar i att ersätta honom.
Ekonomisk kris? Nej då, vi bara besitter en riktigt bra backsida.
Forza DIF.![]()
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nope!! Har inget att göra med domarna, även om standarden på SHL-domarna inte är den högsta kvaliteten och ytterst tveksam. Dock är det dags att JE tar ansvar och avgår nu. Det är där det har misslyckats totalt, nu är det slutsnackat på skitsnack och rita excelark. AVGÅ NU FÖR FAAAN!!!
Senast redigerad av Wishes den 2021-10-14 20:28:56, redigerad totalt 1 gånger.
Stolt, men aldrig nöjd
- Harmageddon
Kan vi få upp tråden till Timrå?
Nu måste vi rita en plan hur vi ska knäcka det vit, röda laget. Goda råd är dyra
Nu måste vi rita en plan hur vi ska knäcka det vit, röda laget. Goda råd är dyra
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-10-14 20:27:37, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Stört att Lule åker upp och typ slår ihjäl en knapp minut i vår zon och vi zonar ut och står och tittar när dom passar runt…diftobbe89 skrev: ↑2021-10-14 20:25:42 Man gör 4-5, då hade varenda lag i serien fått press på slutet, men inte Djurgården, Luleå var ju inte ens oroliga utan bara åkte upp och avgjorde lite enkelt.
Dick!? Ja in med honom…Wishes skrev: ↑2021-10-14 20:27:07Nope!! Har inget att göra med domarna, även om standarden på SHL-domarna inte är den högsta och ytterst tveksam. Dick ör det dags att JE tar ansvar och avgår nu. Det är där det har misslyckats totalt, nu är det slutsnackat på skitsnack och rita excelark. AVGÅ NU FÖR FAAAN!!!
- Lee Harvey Oswald
Det enda ofattbara här är DIF:s förstaperiod, där precis alla förutsättningar för poäng raserades
Att i detta läge stå och prata innan match om det sita procenten och sedan inte delta överhuvudtaget,
Neej, det var nådastöten för mig
SugGårdens IF.
Överlägset sämst i Sverige perioden jan-mars 2021.
Nu har vi en ny svit på G, sep-dec 2021
Att i detta läge stå och prata innan match om det sita procenten och sedan inte delta överhuvudtaget,
Neej, det var nådastöten för mig
SugGårdens IF.
Överlägset sämst i Sverige perioden jan-mars 2021.
Nu har vi en ny svit på G, sep-dec 2021
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
står och bönar och ber i tv att publiken ska fortsätta komma, ge oss en anledning att uthärda skiten istället
Ännu värre har Leksand det. Dom fick inte en enda utvisning med sig på hela matchen. Ändå vann dom med 6-1
Så även om domaren är risig så är det ingen anledning att förlora.
-
Tyckte jag såg 5-6 slashingutvisningar i tredje, men bedömningsnivån varierade en del mellan första och tredje perren. Stabil domarnivå. Just det - det är inte PK att kritisera domarna (”= brajen style”) - oavsett om den är berättigad eller inte. ”Vi skall vara större än så”. Men måste vara svårt för spelarna att färgen på tröjan är avgörande för om man skall få en utvisning med sig eller bli utvisad själv.
- DIF_Soldier
Blev bara rejält ledsen nu. Rejält jävla ledsen.
Tycker synd om spelarna som jag vet vill så mycket.

Tycker synd om spelarna som jag vet vill så mycket.

Säg den glädje som varar