Djurgårdens IF - Södertälje SK, 18/12 2007
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Lee Harvey Oswald
-
Var är våran fina defensiv. Sen så är det ju ingen tillfällighet att Printz är inne på i stort sett alla baklängesmål. När Printz spelar så är vi ju en man mindre för fan. Ronnie gjorde en bra match tycker jag, iallafall för att vara första matchen. Ronnie, Bengan, Ossi och Larsson är dem enda som är godkända idag. Sämst var Printz, Marusak och Dicken.
Forma backarna så här nästa match:
Thomas Johansson - Ossi Väänänen
Timmy Pettersson - Edvin Frylén
Ronnie Pettersson - Fredrik Ericson
Bara för att markera att Printz eller Marusak måste skärpa sig. Ericson gör också helt okej ifrån sig idag i mitt tycke.
Forma backarna så här nästa match:
Thomas Johansson - Ossi Väänänen
Timmy Pettersson - Edvin Frylén
Ronnie Pettersson - Fredrik Ericson
Bara för att markera att Printz eller Marusak måste skärpa sig. Ericson gör också helt okej ifrån sig idag i mitt tycke.
100% DJURGÅRDSJ***L
Hoppas att "Säcken" packar sina väskor och lämnar klubben en gång för alla. (Gärna redan i periodpausen).warrant skrev:Hoppas säcken höjer rösten rejält under period pausen
Är det så jävla svårt att se att VARENDA detalj som man kan hävda att tränaren är ansvarig för är helt jävla felkalibrerad. Som detta tex.. hur väl laget är förberett fysiskt inför omstarten efter uppehåll är väl till väldigt stor del tränarens ansvar med träningsupplägg osv.. men återigen blir det klockrent fiasko pga "Säckens" omätbara inkompetens. Han misslyckas i varenda förening han varit i, får sparken från Södertälje (Europas sämsta lag?), men i Djurgården sitter han så jävla säkert. GAAAAAHHH!!!! Jag blir helt tokig...
- Lee Harvey Oswald
4p till en smickrande 9:e plats, 6p till kvalplats.
När DIF väl fått upp farten (åt fel håll) kan det gå fort
DIF & MoDo är seriens formmässigt klart sämsta lag, händer inget revolutionerande närmaste omgångarna har vi tappat slutspelsplatsen till nyår
Nov. var bara marginellt bättre än förra årets mörker.
Dec. ser ut att bli något liknande.
Skotten i 2:a per 2-14, kom igen...
När DIF väl fått upp farten (åt fel håll) kan det gå fort
DIF & MoDo är seriens formmässigt klart sämsta lag, händer inget revolutionerande närmaste omgångarna har vi tappat slutspelsplatsen till nyår
Nov. var bara marginellt bättre än förra årets mörker.
Dec. ser ut att bli något liknande.
Skotten i 2:a per 2-14, kom igen...
-
Såg verkligen illa ut i dag. Killarna var kvar på semestern tycktes det som.
Alla lag gör bottennapp. Det gäller bara att vi kommer igen snabbt för den här serien är ju rysligt tajt.
Ronnie såg tyvärr väldigt seg ut. Jag tror han skulle behöva några matcher i allsvenskan för att komma igång. Killen har ju varit borta länge.
Alla lag gör bottennapp. Det gäller bara att vi kommer igen snabbt för den här serien är ju rysligt tajt.
Ronnie såg tyvärr väldigt seg ut. Jag tror han skulle behöva några matcher i allsvenskan för att komma igång. Killen har ju varit borta länge.
- Emil Svelander
Ber redan nu om ursäkt om jag skulle gå överstyr i detta inlägg, risken är att det blir så.
Hans Särkijärvi, vad i hela jävla helvetet sysslar du med ikväll? För det första, han ändrar våra mycket framgångsrika formationer med Bremberg och Danielsson, och Anger, Otto och Dick. Han slänger istället ihop något jävla påhitt som är en av utav de mest korkade laguttagningar jag någonsin varit med om, jag förstår inte vad som rör sig i karlns huvud, vad fan sysslar han med?
För det andra, han rullar runt på 4 femmor nästan hela matchen. Alla femmor rullar runt och det är fan nästan så att han rullar runt på 4 kedjor i powerplay vilket är skandal!
För det tredje, vad jag noterade så gjorde han inte en enda jävla ändring i laget efter att ha blivit totalt förnedrade och ifrånåkta av elitseriens absolut sämsta hockeylag i andra perioden. Han fortsätter istället med samma fastkörda linor och det renderar i att vi före 10:e minuten inte skapar en enda het målchans, när vi jagar kvittering, inför hemmapubliken på ett kokande Hovet. Jag förstår absolut ingenting.
För det fjärde, vad tänker han med när han match efter match verkar be våra spelare att liga så långt ner i banan som möjligt i boxplay, spelarna kryper ju för fan in i eget mål och skotten bara viner runt Larsson. Har lagt märke till detta under de senaste 15 omgångarna och vad jag vet så finns det absolut ingen fördel med att låta motståndarna få fria skottfällt och låta dem rada upp skott efter skott. Bara tur at SSK inte ledde med 7, 8-2 inför tredje.
Jag kräver inte Säckens avgång om ni tror det, förstår bara inte hur karln tänker hockey ibland.
Cred till Linkan som ständigt levererar på en mycket hög nivå.
Skärpning, Säcken, skärpning DIF!
Hans Särkijärvi, vad i hela jävla helvetet sysslar du med ikväll? För det första, han ändrar våra mycket framgångsrika formationer med Bremberg och Danielsson, och Anger, Otto och Dick. Han slänger istället ihop något jävla påhitt som är en av utav de mest korkade laguttagningar jag någonsin varit med om, jag förstår inte vad som rör sig i karlns huvud, vad fan sysslar han med?
För det andra, han rullar runt på 4 femmor nästan hela matchen. Alla femmor rullar runt och det är fan nästan så att han rullar runt på 4 kedjor i powerplay vilket är skandal!
För det tredje, vad jag noterade så gjorde han inte en enda jävla ändring i laget efter att ha blivit totalt förnedrade och ifrånåkta av elitseriens absolut sämsta hockeylag i andra perioden. Han fortsätter istället med samma fastkörda linor och det renderar i att vi före 10:e minuten inte skapar en enda het målchans, när vi jagar kvittering, inför hemmapubliken på ett kokande Hovet. Jag förstår absolut ingenting.
För det fjärde, vad tänker han med när han match efter match verkar be våra spelare att liga så långt ner i banan som möjligt i boxplay, spelarna kryper ju för fan in i eget mål och skotten bara viner runt Larsson. Har lagt märke till detta under de senaste 15 omgångarna och vad jag vet så finns det absolut ingen fördel med att låta motståndarna få fria skottfällt och låta dem rada upp skott efter skott. Bara tur at SSK inte ledde med 7, 8-2 inför tredje.
Jag kräver inte Säckens avgång om ni tror det, förstår bara inte hur karln tänker hockey ibland.
Cred till Linkan som ständigt levererar på en mycket hög nivå.
Skärpning, Säcken, skärpning DIF!
Tittar på kedjeformationerna till kvällens match.. trots många bra spelare så lyckas "Säcken" på ett sätt som bara han kan få samtliga formationer uddlösa och dåliga, såväl på isen som på papperet..
Om det om några år kommer fram att "Säcken" var en fientlig infiltratör (kom ihåg var ni läste det först..) med uppdraget att köra föreningen i botten så ska jag dock ta av mig hatten för honom. I sådana fall har han utfört sitt "mission" med otäck perfektion.
Om det om några år kommer fram att "Säcken" var en fientlig infiltratör (kom ihåg var ni läste det först..) med uppdraget att köra föreningen i botten så ska jag dock ta av mig hatten för honom. I sådana fall har han utfört sitt "mission" med otäck perfektion.
Senast redigerad av *Knirre den 2007-12-18 22:12:18, redigerad totalt 2 gång.
-
Ronnie såg tyvärr väldigt seg ut. Jag tror han skulle behöva några matcher i allsvenskan för att komma igång. Killen har ju varit borta länge.[/quote]
Håller inte riktigt med dig där. Ronnie var ju i mitt tycke våran bästa back idag tillsammans med Ossi. Som när han fick spela typ 5 minuter i streck under andra perioden och gjorde det betydligt bättre än exempelvis Marusak och Printz när de körde 30 sekunders byten.
Håller inte riktigt med dig där. Ronnie var ju i mitt tycke våran bästa back idag tillsammans med Ossi. Som när han fick spela typ 5 minuter i streck under andra perioden och gjorde det betydligt bättre än exempelvis Marusak och Printz när de körde 30 sekunders byten.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Förlåt mig Emil, men Linkan var fan inte bra ikväll. Åkte själv, vägrade lägga pucken på mål och istället skulle han runda varenda SSK-spelare, något som han aldrig lyckades med. Jag vet hur mycket du beundrar honom, men ikväll är du nog aningen enögd.
I övrigt håller jag med om kedjorna. Dick-Engqvist-Danielsson var en flopp, Ölve-Bäcker-Ryno var en ännu större sådan.
I övrigt håller jag med om kedjorna. Dick-Engqvist-Danielsson var en flopp, Ölve-Bäcker-Ryno var en ännu större sådan.
- Emil Svelander
Möjligt att jag är lite för enögd. Men han skapade ändå fram 5-6 riktigt vassa chanser på egen hand och hade som vanligr en del makalösa grejjer. Klart bäst i laget.Diffe89 skrev:Förlåt mig Emil, men Linkan var fan inte bra ikväll. Åkte själv, vägrade lägga pucken på mål och istället skulle han runda varenda SSK-spelare, något som han aldrig lyckades med. Jag vet hur mycket du beundrar honom, men ikväll är du nog aningen enögd.