Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

daaviid skrev: 2021-10-13 21:25:31 [quote=crike post_id=482087 time=<a href="tel:1634146150">1634146150</a> user_id=6255]
Enligt AB är inte vi eller Kaffe någon av de flera SHL-klubbarna som jagar Åberg. Finns bara en anledning till att vi inte gör det, att vi har så bra relation med honom att vi vet exakt var han står och att det är att han nobbar SHL för att försöka i NHL.
Det vore en smärre skandal ifall Pontus hamnar hos en konkurrent istället. Men det skulle heller inte förvåna mig ett skit.
[/quote]

Inte mig heller. Gissar på Växjö eller Frölunda. Där finns på nåt sätt alltid pengar. Luleå är ju också täta på grund av minecraftsnubben.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Vakna upp ur din opium koma nu Jocke! Fixa en back. Eller ska vi tro att juniorer löser allt? Sedan fan Sörensen visa att du klarar SHL nivå.
Highwind

Inlägg av Highwind »

En Urbom i form hade varit perfekt. Men han har ju inte spelat på länge. Tuff och stark framför mål. Stark i närkamper och har tillräcklig spelförståelse och pass för att ta sig ur zon. Ska vi ge han chansen och ge han tid att komma tillbaka i form?
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

gaspo skrev: 2021-10-14 12:46:40 Vakna upp ur din opium koma nu Jocke! Fixa en back. Eller ska vi tro att juniorer löser allt? Sedan fan Sörensen visa att du klarar SHL nivå.
...som sagt var han befinner sig ett parallellt universum så att han är nöjd med försvarsspelet är ju inte förvånande
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Får hoppas som någon var inne på att Jockes uttalande om backspelet mest handlar om att inte bryta ned grabbarna mentalt - att han lärt sig läxan sedan han sågade spelarna i media ifjol.

Säga vad man vill om Ekberg men han hade rutinen för SHL-spel och i denna backbesättning mätt hyfsat stabil sett över dessa två säsonger.
Jag hoppas verkligen att man plockar in någon med rutin som kan bidra och inte förlitar sig på de unga. Kan vi lösa W Lagesson vore det fantastiskt- året han var här var han vår absolut främste back - bra skridskoåkning, kan transportera puck men framförallt trygg i defensiven.

Agera nu, inte sen. Alldeles för sen reaktion var det som kostade oss SHL senast. Vår enda förstärkning då var burväktaren Tyler Plante (herregud)
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nu ska tydligen Engsund vara på G bort också, och Lorito eventuellt.....

Ja nu får du sota för din inkompetens Jocke. Slösat bort en hel silly med usla beslut och arrogans mot Djurgårdshjältar. Rätt jävla åt dig!

Synd bara att det är vi Djurgårdare som kommer få städa upp efter dig när du förhoppningsvis får foten. Klantarsel!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2021-10-14 17:17:51 Nu ska tydligen Engsund vara på G bort också, och Lorito eventuellt.....

Ja nu får du sota för din inkompetens Jocke. Slösat bort en hel silly med usla beslut och arrogans mot Djurgårdshjältar. Rätt jävla åt dig!

Synd bara att det är vi Djurgårdare som kommer få städa upp efter dig när du förhoppningsvis får foten. Klantarsel!
Källa? Det är alltid så enerverande när det hänvisas till grejer man måste leta upp.

Kan alla försöka länka till grejer? Tack.
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2021-10-14 17:37:01
Manijock skrev: 2021-10-14 17:17:51 Nu ska tydligen Engsund vara på G bort också, och Lorito eventuellt.....

Källa? Det är alltid så enerverande när det hänvisas till grejer man måste leta upp.

Madhawk. Jag såg det hos svenskafans-Högsander! Angående Engsund alltså! Lorito är bara spekulation.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2021-10-14 17:41:28
DIF_Soldier skrev: 2021-10-14 17:37:01

Madhawk. Jag såg det hos svenskafans-Högsander! Angående Engsund alltså! Lorito är bara spekulation.
Tack! Gör gärna såhär nästa gång (det gäller alla). Nu är Högsander själv usel på att referera till Madhawk här så jag kan inte se var Madhawk sagt detta, men ändå.
Exempel skrev: Engsund på väg bort:

crike skrev: 2021-10-13 18:29:10 Enligt AB är inte vi eller Kaffe någon av de flera SHL-klubbarna som jagar Åberg. Finns bara en anledning till att vi inte gör det, att vi har så bra relation med honom att vi vet exakt var han står och att det är att han nobbar SHL för att försöka i NHL.
Samma här, crike. Lägg gärna en länk (https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ntus-aberg) och underlätta för oss andra. Även om du får extra poäng för "enligt AB". :)
Säg den glädje som varar
Vinge

Inlägg av Vinge »

OM INTE JOCKE , NU, HAR FÖRSTÅND NOG ATT SPARKA BERRY, NU !!!! (JA HAN SKA FAN AVSÄTTAS UNDER PÅGÅENDE MATCH) SÅ SKALL VD TA SITT JÄVLA ANSVAR OCH SPARKA BÅDE JOCKE OCH BERRY !!!!
JOCKE HALLÅ !!!!!!! 0-3 EFTER 15 MINUTER.

Vad EXAKT !!!!????????????????? Ser du DIF VD, i Jockes extremt jävla lama backar han kontrakterat ? Och exakt vad ????? Ser du i Berry NU ? EXAKT VARFOR ?????? Ska han få leda DIF !!! Vad är det nu, sjunde raka förlusten, och 1 , dessutom en jävla två poängare på HEMMA plan !!!!
EXAKT VAD ???????? och varför ??????? Ska denna värdelösa tränare, och även sportchef ??? Tillföra. Ni ska avgå fattar ni det !!

Ni ska fan inte dra ner DIF hockey mer än nödvändigt. Hör ni det!!!! Ni SKA ALLA avgå och nu sitter och håller varandra om ryggen !!!
Vinge

Inlägg av Vinge »

Skiter i om någon inte gillar min ton. Vill ni jamsa vidare med Berry och kanske ge honom en kram !??????? Så kanske allt blir bättre.?. Ja, vad gulligt !!

Det här är DIF och elit idrott !!!!?
Alla som har något DIF hjärta överhuvudtaget bör ta sitt lilla ansvar och maila Jocke personligen eller DIF och KRÄVA Berrys avgång, och fråga EXAKT VARFÖR ??? han ska få stanna i klubben ?
Absolut INGEN TRÄNARE I SVERIGE SKULLE KUNNA GÖRA DET SÄMRE !!!!!!!
Kommer ni fortfarande dragandes med , ge det tid, bla bla bla.... Allvarligt talat, inte det minsta förvånad över förfallet !!!!! Av landet när så många av er här inne jamsar och tycker det inte är så illa.... Vi kanske kan prata med Berry, ge han en kram, bjuda på pizza ???
SEN när vi röstar om ny tränare, så röstar vi på han som förvandlade DIF till absolut SÄMST i serien. Det är jävligt mångas logik när det gäller mycket tydligen....

Hallå !!!!!!
Vinge

Inlägg av Vinge »

Jocke ska bort ! Berry ska bort !

Vi ska ta in en till BRA back.
Utöver 34 åringen som kommer.som har spelat fem matcher på ett år 😂😂😂 det är Jockes lösning, hans drag. Han trodde PÅ RIKTIGT att det skulle räcka. Exakt där har ni Jockes förmåga att bedöma en trupp som klarar shl.
Allvarligt talat, vi spelar med två backar som kan försvara. Arnesson och tom, resten håller inte, Johansson bra offensivt. Som 6e back.
Bengtsson, Hedström, Ingman, Högström, Ekberg är i stort sett lika jävla dåliga på försvarspel.
Ja. Även Högström, det bevisade han förra året och räddas av Arne eller matas.

Svedberg är totalt värdelös. Han ska oxå bort.

Sörensen lär tyvärr stanna alla fyra åren, mest överskattade spelaren i Shl ? Kanske även någonsin. Gör skäl för din jävla lön !!!
Strandberg är ocå överskattad. Han bör spela 4e Center, han har fan inte vunnit närkamp och kommit på insidan en enda gång iår framför offensiv kasse. Sparris-armar !!!! Tönt! Gå till gymmet och kom tillbaka om ett år.
Bjerselius är bättre.

Videll är långsam med pucken, påminner en hel del och Berglund.
Sen är jag trött på allas jävla lama dragakott hela tiden. Tar tid och knappt styrfart, extremt få som kan skjuta en puck av våra forwards.

Ingman, Lorito, Hedström, Bengtsson, Andersson, bör skickas till J 20. CEDERQVIST gör extremt enkla misstag. Carey är överskattad, Bergfors kan inte spela utan Dick

Jävligt BRA JOBBAT JOAKIM ERIKSSON !!!!!!!!!.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vinge skrev: 2021-10-14 19:14:01
Du kanske borde göra en copypaste i matchtråden istället? Det är där de flesta läser just nu misstänker jag.
Eller så kortar du bara ner en summering i stil med "AVGÅ ALLA".

Poäng för engagemanget dock. Jag önskar att alla DIF supportrar hade sådan passion för Hockeyn.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Praetori skrev: 2021-10-14 19:19:46
Du kanske borde göra en copypaste i matchtråden istället? Det är där de flesta läser just nu misstänker jag.

Poäng för engagemanget dock. Jag önskar att alla DIF supportrar hade sådan passion för Hockeyn.
Ja eller så skiter du i att berätta för mig vad jag ska göra..
Är förbannat trött på att åka till hovet för att 9 av 10 ggr dra för de är så enormt jävla dåliga.
Jocke ska fan inte bara komma undan med att sparka Berry, om han ens får tummen ur och gör det !
Säger en del om han...
Jocke ska själv avgå ocå! HAN SKA FAN STÅ OCH FALLA MED DE IQ FISKMÅS BESLUT HAN TAGIT.
Bergfors och Cederqvist minus 3
Johansson minus 4 👋🏻👋🏻👋🏻🎯🎯🎯🎯👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vinge skrev: 2021-10-14 19:33:27
Praetori skrev: 2021-10-14 19:19:46

Ja eller så skiter du i att berätta för mig vad jag ska göra..
Är förbannat trött på att åka till hovet för att 9 av 10 ggr dra för de är så enormt jävla dåliga.
Jocke ska fan inte bara komma undan med att sparka Berry, om han ens får tummen ur och gör det !
Säger en del om han...
Jocke ska själv avgå ocå! HAN SKA FAN STÅ OCH FALLA MED DE IQ FISKMÅS BESLUT HAN TAGIT.
Bergfors och Cederqvist minus 3
Johansson minus 4 👋🏻👋🏻👋🏻🎯🎯🎯🎯👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻
Sitter man där i motgång så känns det sååå mycket bättre i medgång också. Det är toppar och dalar men en del av känslan som infinner sig just när man knatar in på Hovet innan match är åtminstone min terapi. Sen är det sååå mycket bättre om man går därifrån med "å en sån härlig dag" i öronen men men...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst