Djurgårdens IF - Södertälje SK, 18/12 2007
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
- Säsongskort: Ja
Det är lite konstigt att vissa vill placera Printz i 4:de backpar, det måste vara förutfattade meningar. För ser du till dem 10 sista matcherna har han varit grym i defensiven & spelet 3/5-4/5, har svårt att se t.e.x en matchotränad Ronnie få mer speltid eller Edvin för den delen. Printz gör "skit" jobbet på ett mycket bra sätt.
Blev lite felformulerat, jag har inte vinterkräksjukan, jag skiter helt enkelt i att min polare inte kan gå och går självCaveman skrev:Hmmm... Du har väl inte med dej vinterkräksjukan till Hovet?ludde- skrev:Har en biljett till övers i sektion A15 PGA vinterkräksjuka, går själv likförbannat men har 2 biljetter...
Skicka ett meddelande över forumet vid intresse

Kort och gott: de är min polare som drabbats, inte jag
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Jag tycker nog att Printz är typexemplet på en back som bara borde spela boxplay egentligen; Med puck svag vidare tenderar han att haka mer än han åker skridskor vilket medför många korkade utvisningar. Avslutningsvis; För att vara så stor använder han sin kropp rätt dåligt. Hade gärna sett flera hårda rena tacklingar från Davids sida.Caveman skrev:Det är lite konstigt att vissa vill placera Printz i 4:de backpar, det måste vara förutfattade meningar. För ser du till dem 10 sista matcherna har han varit grym i defensiven & spelet 3/5-4/5, har svårt att se t.e.x en matchotränad Ronnie få mer speltid eller Edvin för den delen. Printz gör "skit" jobbet på ett mycket bra sätt.
Självfallet skall Ronnie spela 60 minuter ikväll då han är kung! Skämt å sido skall man givetvis matcha in Ronnie lagom snabbt. Ser gärna att han för spela lite boxplay där även han gör sig allra bäst i min mening.
Då jag har spelat på DIF-seger ikväll betyder väl tyvärr detta att vi som bäst får med oss ett kryss, men det känns som att detta är en match som vi borde vinna med typ 3-1 eller något liknande.
Du vet hur man retar mej, "Ronnie är kung"....Kall-El skrev:Jag tycker nog att Printz är typexemplet på en back som bara borde spela boxplay egentligen; Med puck svag vidare tenderar han att haka mer än han åker skridskor vilket medför många korkade utvisningar. Avslutningsvis; För att vara så stor använder han sin kropp rätt dåligt. Hade gärna sett flera hårda rena tacklingar från Davids sida.Caveman skrev:Det är lite konstigt att vissa vill placera Printz i 4:de backpar, det måste vara förutfattade meningar. För ser du till dem 10 sista matcherna har han varit grym i defensiven & spelet 3/5-4/5, har svårt att se t.e.x en matchotränad Ronnie få mer speltid eller Edvin för den delen. Printz gör "skit" jobbet på ett mycket bra sätt.
Självfallet skall Ronnie spela 60 minuter ikväll då han är kung! Skämt å sido skall man givetvis matcha in Ronnie lagom snabbt. Ser gärna att han för spela lite boxplay där även han gör sig allra bäst i min mening.
Då jag har spelat på DIF-seger ikväll betyder väl tyvärr detta att vi som bäst får med oss ett kryss, men det känns som att detta är en match som vi borde vinna med typ 3-1 eller något liknande.
Håller med dej om att Printz borde använda kroppen mer ( Frylen & Ronnie är än mer kassa på använda kroppen). Men på sistone har Printz bara blivit bättre och bättre, han har också spelat enklare med puck, för att inte tala om avgörandet uppe i Karlstad där han fyllde på som om han inte gjort annat. Nu har jag inte kollat upp Printz utvisningsstatistik men det känns inte som om han drar på sig fler onödiga utvisningar än någon annan?
Idag känns DIF riktigt starka, iallafall på papperet, vi kan få ihop 4 starka kedjor men SSK är snåla, så det blir antagligen en hård och jämn match som DIF vinner.
Nu tar vi dom jävlarna!
Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 18/12 2007
Jo, men jag tror det är många som är tillabaka efter upphållet, lyssnade på pucksnack och de sa att det bara var Falken som var osäker för spel men får hoppas att han kan döda utvisningar
Tyvärr så e jag sjuk å kan inte gå på matchen som jag sett fram emot i typ 3 veckor!! men men, får väl köpa matchen på C+!

melker skrev:Första matchen efter uppehållet, hoppas vi kan få några fler tillbaka från skador och mer publik än mot Mora vilket jag tror det blir!
Tippar på att DIF vinner med iaf 3 baljor, lite ny här på forumet hoppas det är så här man ska skapa trådar för matcherna
Sorger kommer och sorger går - men min kärlek till Djurgår´n består!
-
-
Säcken o co verkar slänga om rejält i femmorna
1. Daniel Larsson (30. Mark Owuya)
18. Thomas Johansson - 3. David Printz
19. Jimmie Ölvestad - 24. Pär Bäcker - 61. Johan Ryno
29. Jiri Marusak - 4. Ossi Väänänen
10. Patric Hörnqvist - 20. Christian Eklund - 23. Fredrik Bremberg
33. Timmy Pettersson - 36. Edvin Frylén
17. Niklas Anger - 9. Kristofer Ottosson - 28. Carl Gustafsson
38. Fredrik Ericson - 6. Ronnie Pettersson
44. Nicklas Danielsson - 21. Andreas Engqvist - 14. Dick Axelsson

100% DJURGÅRDSJ***L
Vad är det för jäkla uppställning? Vila landslagsspelarna?Jockmaniac skrev:Säcken o co verkar slänga om rejält i femmorna 8)
i