SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10
HockeyAllsvenskan är också en rolig liga. HockeyAllsvenskan är också en rolig liga.
Hockeyallsvenskan är också en rolig liga.
Nä det blir inte sant bara för att man säger det många gånger.
Eller hur är det Jocke?
Vår backsida är onödigt bra som man sa året vi åkte ur.
Redan nu låter det som på Hvs forum. Karman biter tillbaka. Man mår inte så bra på den här sidan staketet.
Grags kommer inte kunna frälsa oss. Behövs en 2 metersback med lite elakhet i sig för att skrämma bort motståndarna. Junisarna gör vad de kan men studsar mot genomtränade kroppar.
Hockeyallsvenskan är också en rolig liga.
Nä det blir inte sant bara för att man säger det många gånger.
Eller hur är det Jocke?
Vår backsida är onödigt bra som man sa året vi åkte ur.
Redan nu låter det som på Hvs forum. Karman biter tillbaka. Man mår inte så bra på den här sidan staketet.
Grags kommer inte kunna frälsa oss. Behövs en 2 metersback med lite elakhet i sig för att skrämma bort motståndarna. Junisarna gör vad de kan men studsar mot genomtränade kroppar.
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-10-09 21:51:44 Sörensen hade mått bra av en säsong till i NHL. Inte riktigt mogen för SHL.
Åker mer upprätt än vad Bergfors gör efter ett monsterbyte på över minuten.
Både Videll och Sören blixtrar till ibland men allt för sällan. Hade så gärna haft Davidssons här som spelar med fart och fläkt. Tillsammans med Öhgren kunde de varit riktigt trevliga att se på. Det tåget har gått nu.
Hade vi adderat Hank, Micke Ahlén och Urbom hade vi redan spelat i HA, men det kanske å andra sidan inte spelar så stor roll så länge det visas ”hjärta”? Det kanske inte är försent att snöra på Lasse Björn ett par grillor ändå?
Jag tyckte de lirade helt okej från där jag satt, men jag kanske satt på fel ställe. Men vi bör ju kunna hålla två lag bakom oss i alla fall.
Jag kommer i alla fall fortsätta köpa biljetter eftersom jag älskar föreningen och inte enskilda spelare eller ledare, men alla är givetvis fria att villkora det så som det passar.
Jag tyckte de lirade helt okej från där jag satt, men jag kanske satt på fel ställe. Men vi bör ju kunna hålla två lag bakom oss i alla fall.
Jag kommer i alla fall fortsätta köpa biljetter eftersom jag älskar föreningen och inte enskilda spelare eller ledare, men alla är givetvis fria att villkora det så som det passar.
Slampa? Är du tolv? Om du A: Använder misogyna begrepp för att B: beskriva DIF Hockey så kanske du borde fokusera på fotbollen. Förslagsvis i AIK:s klack eller i hockeysammanhang kanske Brynäs klack.Manijock skrev: ↑2021-10-09 18:04:07Besviken på att bli rånad på en av mina främsta kärleksaffärer. De fick mig att hoppas för några år sen. Men nog fan är det en slampa?#10 skrev: ↑2021-10-09 17:58:43Gå du på fotbollen om det intresserar dig mer och känner att hockeyn inte är nåt för dig nu, vart fan vill du komma?Manijock skrev: ↑2021-10-09 17:37:26#10 skrev: ↑2021-10-09 17:12:09ALLT var väl bättre förr, anpassa dig till nutid så blir besvikelsen mindreManijock skrev: ↑2021-10-09 16:56:58
Jag nämner Carey och Barry. Jag mår alldeles utmärkt i övrigt tack. Klart det suger att vi är på väg mot bakgården dock.
Diftobbe89 förstod uppenbarligen. Fattar inte varför det är så få härinne som begriper i allmänhet. Precis som med laget så var det bättre på forumet förr. Kom tillbaka mäklaren.
Juste. Vi är ett bottenlag och ska anpassa oss dit. Lite det som felar. Står dåren Jocke och tokdillar om topp 6. Skickar signaler om naivitet.
Jag släpper hockeyn nu. Så undrar man varför fotbollen prioriteras.... God dag mitt namn är yxskaft jag begriper ingenting.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Hank är 31 och Urbom är 30, Lasse är 89. Alla tre har ett stort DIF-hjärta. Varför skriver du "hjärta" inom citat? Det är en viktig del i hockeyn. Nåväl, att offra hjärtat kan man ju göra. Jag skulle bli mycket förvånad om DIF Hockey inte spelar i allsvenskan nästa säsong. Vi behandlade Hank likt HV behandlade Thörnberg (eller vad bonden heter). Skillnaden är att HV har de ekonomiska musklerna för att ta sig upp direkt. Vi kommer att käka bajsmacka i ett decennium i HA, vilket är mycket välförtjänt om man gör sig av med ikoner som är 31 år.Rudi skrev: ↑2021-10-09 23:52:16 Hade vi adderat Hank, Micke Ahlén och Urbom hade vi redan spelat i HA, men det kanske å andra sidan inte spelar så stor roll så länge det visas ”hjärta”? Det kanske inte är försent att snöra på Lasse Björn ett par grillor ändå?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Du lamenterar om ordet slampa men slänger själv ur dig ordet bonde. Lustigkurre där.Berra skrev: ↑2021-10-10 01:01:01Hank är 31 och Urbom är 30, Lasse är 89. Alla tre har ett stort DIF-hjärta. Varför skriver du "hjärta" inom citat? Det är en viktig del i hockeyn. Nåväl, att offra hjärtat kan man ju göra. Jag skulle bli mycket förvånad om DIF Hockey inte spelar i allsvenskan nästa säsong. Vi behandlade Hank likt HV behandlade Thörnberg (eller vad bonden heter). Skillnaden är att HV har de ekonomiska musklerna för att ta sig upp direkt. Vi kommer att käka bajsmacka i ett decennium i HA, vilket är mycket välförtjänt om man gör sig av med ikoner som är 31 år.Rudi skrev: ↑2021-10-09 23:52:16 Hade vi adderat Hank, Micke Ahlén och Urbom hade vi redan spelat i HA, men det kanske å andra sidan inte spelar så stor roll så länge det visas ”hjärta”? Det kanske inte är försent att snöra på Lasse Björn ett par grillor ändå?
Hahaha när man inte är familjär med metaforer....Berra skrev: ↑2021-10-10 00:29:34Slampa? Är du tolv? Om du A: Använder misogyna begrepp för att B: beskriva DIF Hockey så kanske du borde fokusera på fotbollen. Förslagsvis i AIK:s klack eller i hockeysammanhang kanske Brynäs klack.Manijock skrev: ↑2021-10-09 18:04:07Besviken på att bli rånad på en av mina främsta kärleksaffärer. De fick mig att hoppas för några år sen. Men nog fan är det en slampa?#10 skrev: ↑2021-10-09 17:58:43Gå du på fotbollen om det intresserar dig mer och känner att hockeyn inte är nåt för dig nu, vart fan vill du komma?Manijock skrev: ↑2021-10-09 17:37:26
Juste. Vi är ett bottenlag och ska anpassa oss dit. Lite det som felar. Står dåren Jocke och tokdillar om topp 6. Skickar signaler om naivitet.
Jag släpper hockeyn nu. Så undrar man varför fotbollen prioriteras.... God dag mitt namn är yxskaft jag begriper ingenting.
Hc Andersens fetisch till ankor? Menade Henrik Dorsin verkligen att kriget i Afghanistan är bögarnas fel? Varför vill Thomas Stenström att vi ska slå honom hårt i ansiktet? Så många frågor.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Något jag lärt mig genom åren som chef o arbetsledare är att gnäll o kaskadspyor knappast leder till förbättringar varken på kort eller lång sikt. Däremot är ett forum lika bra som en KBT-behandling. Man tömmer hjärnan på onda tankar och får utrymme att få in nytt fräscht tänk i knoppen. Ansvar o avgångar får utrönas efter säsongen. Nu handlar det i stället om kreativt tänkande.Ta bort det som förblindar den positiva genen o se vad som bäst behövs för att åstadkomma en förbättring. Prio just nu ör att få folk till Hovet o vinna matcher. Inte faaan gör man det genom kölhala ledning o delar av spelartruppen. Man är faaan naiv om man tror detta gynnar laget o dess ledning. Den dagen kommer när det är dags att utkräva ansvar men det är faaan inte nu när man inte ens spelat 10 omgångar. Här handlar det i stället om att bildligt rädda en patient som kommit in på sjukhus med covid innan denne hamnar i respirator på IVA. Så alla ni kreativa människor här på forumet. Jag vet att ni finns. Många av er har en unik förmåga att forma underbara o kreativa texter som kan förgylla en dag när man läser dom positivt eller negativt. Vill nu framöver läsa vad vi ska stötta med o få detta o vända i stället för att ge viruset utrymme o få patienten ett steg närmare respiratorbehandling på IVA o ev dö.
Så alla ni härliga supportrar nu vänder vi detta o ger laget vårt STÖD o fyller Hovet framöver. Vi har då gjort vad vi kan o laget får ta sig i nackskinnet o bidra på isen. JUST SAYING…
Så alla ni härliga supportrar nu vänder vi detta o ger laget vårt STÖD o fyller Hovet framöver. Vi har då gjort vad vi kan o laget får ta sig i nackskinnet o bidra på isen. JUST SAYING…
Jag tycker väl knappast att jag var en lustigkurre. Slampa är ett nedsättande begrepp riktat mot kvinnor och riktar sig mot deras sexualitet och bonde är ett för det mesta ett icke nedsättande begrepp även om det kan användas nedsättande i betydelsen tölp. Typ att man beter sig som en bonde om man kallar kvinnor för slampor. Eller beter sig som en tölp mot sina trotjänare. Så jag får nog be Thörnberg om ursäkt om det var så du menade.daaviid skrev: ↑2021-10-10 02:57:35Du lamenterar om ordet slampa men slänger själv ur dig ordet bonde. Lustigkurre där.Berra skrev: ↑2021-10-10 01:01:01Hank är 31 och Urbom är 30, Lasse är 89. Alla tre har ett stort DIF-hjärta. Varför skriver du "hjärta" inom citat? Det är en viktig del i hockeyn. Nåväl, att offra hjärtat kan man ju göra. Jag skulle bli mycket förvånad om DIF Hockey inte spelar i allsvenskan nästa säsong. Vi behandlade Hank likt HV behandlade Thörnberg (eller vad bonden heter). Skillnaden är att HV har de ekonomiska musklerna för att ta sig upp direkt. Vi kommer att käka bajsmacka i ett decennium i HA, vilket är mycket välförtjänt om man gör sig av med ikoner som är 31 år.Rudi skrev: ↑2021-10-09 23:52:16 Hade vi adderat Hank, Micke Ahlén och Urbom hade vi redan spelat i HA, men det kanske å andra sidan inte spelar så stor roll så länge det visas ”hjärta”? Det kanske inte är försent att snöra på Lasse Björn ett par grillor ändå?
Jaha, du utryckte dig konstnärligt i en metafor alltså? Då ber jag helhjärtat om ursäkt.Manijock skrev: ↑2021-10-10 07:24:03Hahaha när man inte är familjär med metaforer....Berra skrev: ↑2021-10-10 00:29:34Slampa? Är du tolv? Om du A: Använder misogyna begrepp för att B: beskriva DIF Hockey så kanske du borde fokusera på fotbollen. Förslagsvis i AIK:s klack eller i hockeysammanhang kanske Brynäs klack.Manijock skrev: ↑2021-10-09 18:04:07Besviken på att bli rånad på en av mina främsta kärleksaffärer. De fick mig att hoppas för några år sen. Men nog fan är det en slampa?#10 skrev: ↑2021-10-09 17:58:43Gå du på fotbollen om det intresserar dig mer och känner att hockeyn inte är nåt för dig nu, vart fan vill du komma?Manijock skrev: ↑2021-10-09 17:37:26
Hc Andersens fetisch till ankor? Menade Henrik Dorsin verkligen att kriget i Afghanistan är bögarnas fel? Varför vill Thomas Stenström att vi ska slå honom hårt i ansiktet? Så många frågor.
Tillbaks till hockeyn efter corona-året och lite strul med vpn-trams.
Tyckte det var en ganska skaplig match rent allmänt.
Sörensen har liksom de flesta NHL-hemvändare anammat upprätt NHL-åkning, ser så coolt ut. Kommer följas noggrant, och det kommer släppa med produktionen, det är jag ganska övertygad om.
I övrigt avvaktar jag ett tag för att lära känna spelarna bättre innan jag ger mig in i djupare diskussioner.
Tyckte det var en ganska skaplig match rent allmänt.
Sörensen har liksom de flesta NHL-hemvändare anammat upprätt NHL-åkning, ser så coolt ut. Kommer följas noggrant, och det kommer släppa med produktionen, det är jag ganska övertygad om.
I övrigt avvaktar jag ett tag för att lära känna spelarna bättre innan jag ger mig in i djupare diskussioner.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock skrev: ↑2021-10-10 07:24:03Hahaha när man inte är familjär med metaforer....Berra skrev: ↑2021-10-10 00:29:34Slampa? Är du tolv? Om du A: Använder misogyna begrepp för att B: beskriva DIF Hockey så kanske du borde fokusera på fotbollen. Förslagsvis i AIK:s klack eller i hockeysammanhang kanske Brynäs klack.Manijock skrev: ↑2021-10-09 18:04:07Besviken på att bli rånad på en av mina främsta kärleksaffärer. De fick mig att hoppas för några år sen. Men nog fan är det en slampa?#10 skrev: ↑2021-10-09 17:58:43Gå du på fotbollen om det intresserar dig mer och känner att hockeyn inte är nåt för dig nu, vart fan vill du komma?Manijock skrev: ↑2021-10-09 17:37:26
Så är det inte annat än just bögarnas fel.