Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Donkels-3.0 skrev: 2021-10-09 18:56:14
Vinge skrev: 2021-10-09 16:49:05
Praetori skrev: 2021-10-06 20:14:24
diftobbe89 skrev: 2021-10-06 19:50:40
Praetori skrev: 2021-10-06 19:22:09

Vänta till från mitten av säsongen och framåt. Berget är grym men oftast lite seg i starten.
Han kommer säkert peta in endel poäng, men du borde väl också se att hans skridskoåkning är ett problem i det tempo matcherna spelas i.
Han brukar alltid vara top-1-3 bäst tränade i laget. I början av säsongen gör det ofta att sådana spelare ser lite svullo ut på skridskorna men det brukar bli bättre med tiden och det faktum att han aldrig slutar trampa.
Med det sagt så blir han inte yngre men varje säsong som man tänkt att "nu är han trög" så har han motbevisat det när det väl gäller.

Jag skulle faktiskt inte bli överraskad om Bergfors, om han fortsätter ett par säsonger till gör en "Lundqvist" och skaffar ny profil på skridskorna och ändrar åkstil för att vara relevant ett par år till.

Helt oavsett så är det inte i speeden som hans styrkor sitter.
Jojo, visst är han en fysisk spelare, men han du jämför Bergfors med har levt 100% på sin SKRIDSKOÅKNING och fysik. Dessutom går spelet snabbare för varje år och mer speed krävs av spelarna, så nej, Bergfors ska INTE spela (i DIF ! ) tills han är 40. Han kan eventuellt spelas just nu med tex Holland och Sörensen, och ENBART stå med klubban i isen fra.för kassen hela tiden.detbär så han gör och KAN göra sina poäng. Så jag skulle hålla med första som skrev här och säga att Bergfors kommer inte bli bättre och absolut ingenting att satsa på, om han inte accepterar en 4e lina och löne sänkning. Då, ok.
Bergfors må vara bäst tränad men han hänger inte med längre i spelet
Idag gjorde han ju nytta
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

#10 skrev: 2021-10-09 18:57:19
Donkels-3.0 skrev: 2021-10-09 18:56:14
Vinge skrev: 2021-10-09 16:49:05
Praetori skrev: 2021-10-06 20:14:24
diftobbe89 skrev: 2021-10-06 19:50:40
Han kommer säkert peta in endel poäng, men du borde väl också se att hans skridskoåkning är ett problem i det tempo matcherna spelas i.
Han brukar alltid vara top-1-3 bäst tränade i laget. I början av säsongen gör det ofta att sådana spelare ser lite svullo ut på skridskorna men det brukar bli bättre med tiden och det faktum att han aldrig slutar trampa.
Med det sagt så blir han inte yngre men varje säsong som man tänkt att "nu är han trög" så har han motbevisat det när det väl gäller.

Jag skulle faktiskt inte bli överraskad om Bergfors, om han fortsätter ett par säsonger till gör en "Lundqvist" och skaffar ny profil på skridskorna och ändrar åkstil för att vara relevant ett par år till.

Helt oavsett så är det inte i speeden som hans styrkor sitter.
Jojo, visst är han en fysisk spelare, men han du jämför Bergfors med har levt 100% på sin SKRIDSKOÅKNING och fysik. Dessutom går spelet snabbare för varje år och mer speed krävs av spelarna, så nej, Bergfors ska INTE spela (i DIF ! ) tills han är 40. Han kan eventuellt spelas just nu med tex Holland och Sörensen, och ENBART stå med klubban i isen fra.för kassen hela tiden.detbär så han gör och KAN göra sina poäng. Så jag skulle hålla med första som skrev här och säga att Bergfors kommer inte bli bättre och absolut ingenting att satsa på, om han inte accepterar en 4e lina och löne sänkning. Då, ok.
Bergfors må vara bäst tränad men han hänger inte med längre i spelet
Idag gjorde han ju nytta
...kan möjligtvis få en Hankroll i laget men det lär vara hans sista säsong i DIF oavsett utgången av säsongen
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ekberg på väg bort.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... shl-rival/

Riktigt bra lösning. Ekberg verkar vara en jättebra kille på alla sätt. Men hos oss har han inte lyckats, vare sig förra säsongen eller nu.
Att Djurgårdshataren Sanny säger att det beror på avsaknad av system stämmer såklart inte. Ekberg var dålig redan förra säsongen.

En annan spelare som behöver ny klubb är Linus Andersson. Tillför inget i spelet som inte en junior gör lika bra eller bättre.

Gillar att man gör så här. Lyckas man inte på 1-2 säsonger hos en ny klubb är det bättre att gå skilda vägar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Undrar om det blir som brutet kontrakt eller utlåning med att stora delar av lönen täcks. Tror oavsett att det är bra. Får man drömma lite på ersättare så skulle William Lagesson vara perfekt på ett lån tror jag. Skickad ner i ahl, varit i Djurgården tidigare. Stor, defensiv och trygg och lägger inga fingrar emellan.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Detblir3poäng skrev: 2021-10-11 11:17:27 Undrar om det blir som brutet kontrakt eller utlåning med att stora delar av lönen täcks. Tror oavsett att det är bra. Får man drömma lite på ersättare så skulle William Lagesson vara perfekt på ett lån tror jag. Skickad ner i ahl, varit i Djurgården tidigare. Stor, defensiv och trygg och lägger inga fingrar emellan.
Eller Calle Dahlström.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Detblir3poäng skrev: 2021-10-11 11:17:27 Undrar om det blir som brutet kontrakt eller utlåning med att stora delar av lönen täcks. Tror oavsett att det är bra. Får man drömma lite på ersättare så skulle William Lagesson vara perfekt på ett lån tror jag. Skickad ner i ahl, varit i Djurgården tidigare. Stor, defensiv och trygg och lägger inga fingrar emellan.
Gärna Lagesson.
Är säker på att vi kommer fylla på med något liknande i varje fall.
Att sitta lugn i båten under rådande omständigheter vore tjänstefel.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-10-11 12:10:53
Gärna Lagesson.
Är säker på att vi kommer fylla på med något liknande i varje fall.
Att sitta lugn i båten under rådande omständigheter vore tjänstefel.
Bra att man skickar signaler tidigt att man inte är nöjd med inledningen. Hellre nu än omgång 35

Det viktigaste nu är att Barry får vara med i beslutet om vilken spelare som ska in laget. Får absolut inte tillhöra Jockes umgänge el. släkt! Ni kanske fattar vad jag menar

Samtidigt önskar jag all lycka att Ekberg hittar rätt i en annan klubb och omgivning.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Märkligt att Holtz blev petad från New Jerseys trupp, ändå 2+2 på 3 matcher och poängkung i " pre season".
Dock verkar dem inte ha för avsikt att låna ut honom heller
gaspo

Inlägg av gaspo »

Jävla pajasliga!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ekberg har ju kommit in i det här helt fel, han var väl något bättre förra säsongen men är ju helt lost därute. Så det är bra att göra sig av med honom.

Linus Andersson tycker jag är mer tveksam, en sådan spelare som måste få chansen på riktigt om han skall lyckas. Anser inte att han riktigt fått den möjligheten under Bäret.
Praetori

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2021-10-11 19:17:31 Ekberg har ju kommit in i det här helt fel, han var väl något bättre förra säsongen men är ju helt lost därute. Så det är bra att göra sig av med honom.

Linus Andersson tycker jag är mer tveksam, en sådan spelare som måste få chansen på riktigt om han skall lyckas. Anser inte att han riktigt fått den möjligheten under Bäret.
LA är en spelare som egentligen borde spela med Videll, Rhett eller dylikt. Hans styrka är inte att tillverka målchanser, det är att fullfölja dem.

I största allmänhet så tycker jag vi överbearbetar förstaläget allt för ofta. Man söker en lång pass över centrallinjen eller kantbyte via sargen. När vi är i dålig synk så sitter ofta inte pucken på bladet utan då blir det "kludd" och vi får börja om eller råkar ut för turnovers.

Jag skulle vilja se att man ligger närmare med en fri spelare (tex LA) och kör ett kortpass med direktskott betydligt oftare istället.
Det är svårt för målvakterna och den lilla lilla förflyttningen räcker för att motståndarna inte skall hinna blocka skotten. När den biten "sitter" kan man bygga på med skottfinter och direktpassningar vidare eller dragningar.

Det är enkelt, kräver inte lika grym passprecision och det genererar som minst skott på mål för returer där vi ändå har gubbar som Berget, Lorito mfl som kan trycka in den.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

Nån annan som faktiskt tycker DIF underpresterar men inte fattar varför. Tycker vi på pappret borde ha ett lag på plats 7-10. Men att Strandberg, Sören, Rhett och Videll inte alls kommit upp i nivå. Transatlanterna, förutom Holland, ser jag inte som förstärkningar utan mer som utfyllnad. PJ är väl egentligen den enda som överraskat positivt. Nån som har nån teori om varför?
Alltid ------- Oavsett
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Mvildma skrev: 2021-10-11 16:27:49 Märkligt att Holtz blev petad från New Jerseys trupp, ändå 2+2 på 3 matcher och poängkung i " pre season".
Dock verkar dem inte ha för avsikt att låna ut honom heller
Inte ens i NHL räcker en fin statistik. Holtz hade behövt lyfte sig ordentligt från förra säsongen för att ta plats i världens mest överskattade(?) hockeyliga. ( kvällstidningarna kör fortfarande med ”NHL-meriterad spelare till……”).

Holtz är för NY vad Linus A är för oss. Deras skott är av högsta klass. Men de kan inte leva enbart på skottet. Kanske om de öser in mål, då kan väl deras brister i övriga spelet överskuggas.

Jag vill ha tillbaka Wille. Holtz gör nog bäst i att nöta AHL någon säsong.

Har sedan länge varit övertygad om att Wille kommer spela med oss. Han gör väl sina obligatoriska 10 matcher och kommer sedan hem lagom till serielunken.

(Kanske inte är 10 matcher, NHL har sina märkliga regler, men det är något med ett visst antal rookiematcher innan ett visst typ av kontrakt kickar in).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Doyle skrev: 2021-10-11 16:25:47 https://hockeynews.se/articles/21532/

Holtz till AHL
NHL bör få grava böter när de okynnes suger ut alla andra ligor bara för att skicka spelare problemfritt till AHL.

Kanske om NJs GM får 20 piskrapp och DIF-skölden inbränd på arslet? Han borde få välja på det ELLER skicka Holtz till DIF.
DET är bra TV - skulle slå alla tittarrekord.
Säg den glädje som varar
Låst