Rutavdrag?
SHL 21/22: Djurgårdens IF - Frölunda HC 9/10
- Harmageddon
Du kan vara lugn.
Nu väntar laget i norr och kaffebönorna.
Det blev inte 9 av 9 men 6 av 6 kan det bli. Vinden vänder nu…
Nej, jag längtar till mötena mot lhc och timrå.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- Lee Harvey Oswald
Hade vi spelat som idag mot Leksand skulle vi högst sannolikt tagit 3p där
Frölunda spelade på topp idag, värt att komma ihåg
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2021-10-09 16:44:33, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi måste verkligen höja lägstanivån och minimera misstagen, det är fan tradition att DIF alltid ska bjuda på minst ett mål, håller ej.Magnutz skrev: ↑2021-10-09 16:33:56Snart 20% av matcherna spelade. Jag tänker att vi måste få ordning på saker och ting inom två, tre matcher. Efter det blir resten av säsongen ohyggligt oviss.diftobbe89 skrev: ↑2021-10-09 16:25:25 Ett stort steg i rätt riktning. Men det går fort i tabellen i ett 3p-system, men samtidigt är det ruggigt tidigt på säsongen.
Bra idag? Vissa offensiva insatser var riktigt bra. Kvitteringen t ex. Men det räcker inte till. Vi måste höja lägstanivån och skapa trygghet i laget.
Summering efter 7 spelade: 5 poäng. En 3p och en 2p. 5 0p.
Om tre omgångar kommer analysen. Den som visar med tydlighet på vilken sida av mitten vi kommer befinna oss på när 52 omgångar är spelade.
Spela fult
Varför Barry? han har ju onekligen visat att han vet hur man gör. Jocke däremot....
- Harmageddon
Glöm inte att vi spelade på hemmaplan också…vi är inte så starka på Hovet.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-09 16:44:10 Hade vi spelat som idag mot Leksand skulle vi högst sannolikt tagit 3p där
Nej, Frölunda tryckte ner oss totalt i tredje perioden och stundtals i första perioden. Jag är mest nöjd med andra perioden från DIFs sida men det berodde på att dem gick ner sig då.
Men trots detta var det ett litet steg framåt. Det kommer krävas mycket innan jag blir nöjd denna säsong
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-10-09 16:52:21, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Ja det var ett fall framåt. Sen tycker jag mycket av dagens match påminner om hela förra säsongen. Så det är inte riktigt någon skillnad. Vi är med målmässigt, för trubbiga framåt men håller stången ok målmässigt men är oerhört nedtryckta långa stunder. Finns några gemensamma nämnare från förra säsongenLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-09 16:44:10 Hade vi spelat som idag mot Leksand skulle vi högst sannolikt tagit 3p där

Ett "fall framåt" är fortfarande ett fall. SLUTA RAMLA!
Nu vill jag se ett steg framåt. Inga jävla fall.
Och, vi ska inte "vända" på något. Vi ska förändra. Det är ett språkmissbruk utan gränser i hockeymedia idag.
Nu vill jag se ett steg framåt. Inga jävla fall.
Och, vi ska inte "vända" på något. Vi ska förändra. Det är ett språkmissbruk utan gränser i hockeymedia idag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Upp med nivån! Transatlanterna är ju näst intill de enda som bidrar så här långt. Sveriges finaste förening förtjänar inte dina bedrövliga inlägg. Hoppas du mår bättre imorgon, för allas skull.Manijock skrev: ↑2021-10-09 16:27:55Vill du gladr*nka till ännu en undergång ät det din sak. Men Sveriges bästa publik är inte värd Jockes Transatlantexperiment med sin gamla PRO-polare och hans bedrövliga polare från andra sidan pölen. Jävla lekstuga med Sveriges finaste förening!
Bojkotta så länge packet är kvar. Likheten med Hv ifjol är fan slående.
- Lee Harvey Oswald
Jodå, det finns likheter.Dusinator skrev: ↑2021-10-09 16:47:34Ja det var ett fall framåt. Sen tycker jag mycket av dagens match påminner om hela förra säsongen. Så det är inte riktigt någon skillnad. Vi är med målmässigt, för trubbiga framåt men håller stången ok målmässigt men är oerhört nedtryckta långa stunder. Finns några gemensamma nämnare från förra säsongenLee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-09 16:44:10 Hade vi spelat som idag mot Leksand skulle vi högst sannolikt tagit 3p där
Frölunda spelade på topp idag, värt att komma ihåg![]()
Förra säsongen tog vi dock en hel hög oförtjänta poäng de första 15 omgångarna, det räddade oss från riktig panik och Jumbofinal.
Spännande att se om vi förmår att vända detta, finns ju en och annan match kvar att spela

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag ska göra mitt bästa. Skål på dig käre forumkrigare!Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-10-09 16:32:59Såja JockManiac, nu tar vi och lugnar ner oss några milligram.
Du kan inte bränna av allt krut redan i omgång 8, kom igen, kämpa![]()
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Man hade verkligen hopp efter andra perioden. Men fyfan vad överkörda vi blev i tredje. Vi är verkligen lång sämre än alla lag i SHL utom möjligen LHC.
Jag kommer börja förbereda mig mentalt på kvalspel nu.
Jag kommer börja förbereda mig mentalt på kvalspel nu.
Avskaffa tre mot tre.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Rakshani är klass, men det visste vi. Vill egentligen inte kritisera Carey med tanke på omständigheterna men där tror jag alla är överens om att ingenting alls har funkat såhär långt. Lorito är också väldigt blek.daaviid skrev: ↑2021-10-09 16:51:15Upp med nivån! Transatlanterna är ju näst intill de enda som bidrar så här långt. Sveriges finaste förening förtjänar inte dina bedrövliga inlägg. Hoppas du mår bättre imorgon, för allas skull.Manijock skrev: ↑2021-10-09 16:27:55Vill du gladr*nka till ännu en undergång ät det din sak. Men Sveriges bästa publik är inte värd Jockes Transatlantexperiment med sin gamla PRO-polare och hans bedrövliga polare från andra sidan pölen. Jävla lekstuga med Sveriges finaste förening!
Spela fult
Jag nämner Carey och Barry. Jag mår alldeles utmärkt i övrigt tack. Klart det suger att vi är på väg mot bakgården dock.daaviid skrev: ↑2021-10-09 16:51:15Upp med nivån! Transatlanterna är ju näst intill de enda som bidrar så här långt. Sveriges finaste förening förtjänar inte dina bedrövliga inlägg. Hoppas du mår bättre imorgon, för allas skull.Manijock skrev: ↑2021-10-09 16:27:55Vill du gladr*nka till ännu en undergång ät det din sak. Men Sveriges bästa publik är inte värd Jockes Transatlantexperiment med sin gamla PRO-polare och hans bedrövliga polare från andra sidan pölen. Jävla lekstuga med Sveriges finaste förening!
Diftobbe89 förstod uppenbarligen. Fattar inte varför det är så få härinne som begriper i allmänhet. Precis som med laget så var det bättre på forumet förr. Kom tillbaka mäklaren.
Senast redigerad av Manijock den 2021-10-09 16:57:45, redigerad totalt 1 gånger.