Båda målen mot Malmö var (väl) mer eller mindre målvaktstavlor och så vill jag minnas att Cederqvist fick friläge efter att nån LHC-back skickat pucken rakt på täckande. Så nog görs det misstag mot oss denna säsong iaf.Praetori skrev: ↑2021-10-02 17:30:00 Jag har tänkt på en sak och undrar om det bara är min hjärna som spökar. Men det känns iaf som att lagen vi möter sällan eller i princip aldrig gör några misstag som ger oss lägen men att det omvända händer säsong efter säsong, oavsett vilka spelare eller tränare vi haft.
Säsongen 21/22
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Såg dock bättre ut spelmässigtDIF_Soldier skrev: ↑2021-10-02 16:53:49Tja, prova förra säsongen? Samma poäng då efter lika många matcher.gaspo skrev: ↑2021-10-02 16:42:21 Grattis till lagbygget och valet av tränare Jocke! Denna säsong åker vi ur tyvärr. Med backar som Högström och Ekberg som inte ens håller på korpen nivå. Då kan man inte vinna matcher. Vi behöver minst två nya backar för att hålla oss kvar denna säsong. När inledde vi en säsong så FRUKTANSVÄRT uselt sist?
Säsongen 21/22
Nja, det är väl mest det dom är poängen att det inte är. Det verkar som sagt inte spela någon roll.Donkels-3.0 skrev: ↑2021-10-02 17:39:30...kan ju beror på dom spelare/leftovers vi värvarPraetori skrev: ↑2021-10-02 17:30:00 Jag har tänkt på en sak och undrar om det bara är min hjärna som spökar. Men det känns iaf som att lagen vi möter sällan eller i princip aldrig gör några misstag som ger oss lägen men att det omvända händer säsong efter säsong, oavsett vilka spelare eller tränare vi haft.
Känslan är ju att vi typ skulle kunna låna hela Tampas lag men tar vi på dem Djurgårdströjor och trycker in dem i vårat omklädningsrum så kommer de gå ut och spela som dasslock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Vilgotczky
Säsongen 21/22
Hur kommer det sig att Gragnani kommer senare?
Säsongen 21/22
Skatt. Tillbringar du för mycket tid i Sverige som utländsk idrottsman så blir du rånad... av staten.
Vi skulle förmodligen inte ha råd med en spelare som MAG annars.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Hur som helst Jocke måste gå efter den här säsongen(borde egentligen få gå nu men det kommer tyvärr inte hända) då han är sportsligt ansvarig och då han konsekvent dom senaste säsongerna tappat det när det gäller lagbygget
Säsongen 21/22
Bokk är väl den enda profilvärvningen som varit misslyckad?Donkels-3.0 skrev: ↑2021-10-02 19:03:28 Hur som helst Jocke måste gå efter den här säsongen(borde egentligen få gå nu men det kommer tyvärr inte hända) då han är sportsligt ansvarig och då han konsekvent dom senaste säsongerna tappat det när det gäller lagbygget
Bourque, Garrison, Josefson, Nardella, Sörensen, Gragnani, Videll, Mantas, Bemström, Lillfimpen osv osv.
Och det utan att göra en lyxfällan.
Nej materialet är inte DIFs problem egentligen.
Säsongen 21/22
Sörensen håller hög nivå i allsvenskan.Praetori skrev: ↑2021-10-02 19:17:19Bokk är väl den enda profilvärvningen som varit misslyckad?Donkels-3.0 skrev: ↑2021-10-02 19:03:28 Hur som helst Jocke måste gå efter den här säsongen(borde egentligen få gå nu men det kommer tyvärr inte hända) då han är sportsligt ansvarig och då han konsekvent dom senaste säsongerna tappat det när det gäller lagbygget
Bourque, Garrison, Josefson, Nardella, Sörensen, Gragnani, Videll, Mantas, Bemström, Lillfimpen osv osv.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Jocke har gjort många lyckade värvningar igenom åren. Det är tränarstaben och spelsystemet det är fel på är jag övertygad om.
Avskaffa tre mot tre.
- Harmageddon
Säsongen 21/22
Problemet är att DIF saknar en ledare också.Praetori skrev: ↑2021-10-02 19:17:19Bokk är väl den enda profilvärvningen som varit misslyckad?Donkels-3.0 skrev: ↑2021-10-02 19:03:28 Hur som helst Jocke måste gå efter den här säsongen(borde egentligen få gå nu men det kommer tyvärr inte hända) då han är sportsligt ansvarig och då han konsekvent dom senaste säsongerna tappat det när det gäller lagbygget
Jag tror att DIF som hockeylag behöver en kompetent och uttalad ledare som Ragge, Ante el. Josefsson kaliber.
Om Holland skulle vara det så förstår jag den värvningen.
Just nu är prestationerna så ojämn när det kommer till spelarna, både vad gäller backarna och forwards.
Samtidigt saknar jag fortfarande en ”Ragge” typ på backsidan som förra säsongen.
Sen saknar jag en tydlig första lina.
Vi varskor ju om kedjorna lika ofta man behöver byta underkläder. Den enda lagdelen som får godkänt såhär långt är målvakterna.
Titta på Växjö när deras första lina spelare kliver fram i tredje perioden. Även bröderna i Malmö för att nämna få.
Jag äter gärna upp mina ord vi kommer absolut inte vara topp sex. Samtidigt tror jag inte att vi kommer att åka ut heller.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Säsongen 21/22
Apropå dåliga starter. Vad fan händer med Luleå?
Jag valde att kolla på Kaffe mot Lyxfällan istället och tycker i efterhand att det inte alls var konstigt att även vi torskade mot Leksand. De är i ett jäkla stim just nu.
Men om jag hållt på Luleå, Linköping eller Örebro hade jag faktiskt varit oroligare än vad jag är angående DIF just nu.
Jag valde att kolla på Kaffe mot Lyxfällan istället och tycker i efterhand att det inte alls var konstigt att även vi torskade mot Leksand. De är i ett jäkla stim just nu.
Men om jag hållt på Luleå, Linköping eller Örebro hade jag faktiskt varit oroligare än vad jag är angående DIF just nu.
Säsongen 21/22
Att vi förlorar matcher är ju en sak, men när det ser ut som det gjorde mot Leksand är det en annan sak, mycket bättre idag dock.Praetori skrev: ↑2021-10-02 19:58:47 Apropå dåliga starter. Vad fan händer med Luleå?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
Har inte sett Luleå eller Örebro denna säsong faktiskt men Linköping är ju fantastiskt usla (som de senaste tio åren). De får inte till det alls. Jag tror Linköping kommer att få kvala denna säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 21/22
Tänkte samma sak. Luleå sist efter fem omgångar. Vem hade tippat det?Praetori skrev: ↑2021-10-02 19:58:47 Apropå dåliga starter. Vad fan händer med Luleå?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 21/22
Såg rätt bra ut idag det lilla jag hann se. Växjö borta är fan ingen lätt match. Sen att tappa en 2-0 ledning är såklart inte bra men jmf med leksandsmatchen så var det ett fall framåt.