SHL 21/22: Djurgårdens IF - Leksands IF 30/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Ingen kommer sparkas här, sluta dröm.
Tror dock inte vi kan värva oss ur detta utan någon måste lägga det berömda sättet vi ska spela på i papperskorgen.
Helt idiotiskt att inte ge Barry chansen nu att implementera exakt det han vill göra med laget, svårt att såga honom som tränare då.

Sjukt frustrerande.
DIF!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Och grattis på födelsedagen till LHO, synd att laget levererade denna bajsmacka.
DIF!
Berra

Inlägg av Berra »

Daniel942 skrev: 2021-09-30 21:13:07 Ingen kommer sparkas här, sluta dröm.
Tror dock inte vi kan värva oss ur detta utan någon måste lägga det berömda sättet vi ska spela på i papperskorgen.
Helt idiotiskt att inte ge Barry chansen nu att implementera exakt det han vill göra med laget, svårt att såga honom som tränare då.

Sjukt frustrerande.
Hur menar du nu...Är Barry bakbunden på något sätt?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Tanken är väl inte att man ska öva in ett spelsystem under pågående säsong? Det är just det som man har försäsongen till...
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Berra skrev: 2021-09-30 21:19:06

Sjukt frustrerande.
Ja, vi har ju uttalat att vi har vårt system som vilken tränare som helst ska kunna gå in och köra i. Klubben ska stå för sättet vi ska spela.
Jag är övertygad om att det var det som gick snett mellan Robban och Jocke.
DIF!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Daniel942 skrev: 2021-09-30 21:14:14 Och grattis på födelsedagen till LHO, synd att laget levererade denna bajsmacka.
Stort grattis LHO :D kramis gamle man.
Spela fult
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

När jag hörde att Barry klev in så var jag försiktigt skeptisk, men inte längre tyvärr, snarare hsyteriskt skeptisk.
De nya importerna har inte direkt övertygat och försvarsspelet är så snurrigt att man blir mindre yr av en karusell som snurrar med 12000varv/min.

Mot Malmoe var det hönsgård vid 3-1, samma sak nu fast värre. Får känslan av att Barry-hockey kanske funkar på andra sidan pölen, men av det jag sett här så tror jag det är bättre att ta ut pensionen och låta Falken styra skutan Tror att han har mera magkänsla på vilka som passar i hop i de olika femmorna, som det är nu så är det bara.... :shock:

Blir det ingen bättring på de kommande fem matcherna så tror jag att vi är cementerade i botten framöver.
Bajsmacka deluxe idag
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Precis hem kommen och shit vad vi slarvade i defensiven idag, det var inte många passar som satt rätt. Dock ska man erkänna att Leksand var riktigt usla de också, vi hade lätt kunnat vinna denna match om vi bara haft lite flyt med oss i anfallen. Matchens stora behållning var utan tvekan Sören, fyfan vad killen flög över banan! Tvåa kommer vi i publiken. Kul o gå på hockey igen, trist att vi har en struktur som liknar knatte-hockey, men men, kan väl bara bli bättre från detta, väl?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
BigJ

Inlägg av BigJ »

Daniel942 skrev: 2021-09-30 21:21:41

Sjukt frustrerande.
Ja, vi har ju uttalat att vi har vårt system som vilken tränare som helst ska kunna gå in och köra i. Klubben ska stå för sättet vi ska spela.
Japp, övertygad om att det är JE som är det stora problemet och har varit det länge. Funkade så länge Tjomme fanns med som en som kunde hålla tillbaka de värsta stollerierna, som t.ex. hur man bygger (eller inte bygger) en backsida...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev: 2021-09-30 21:14:14 Och grattis på födelsedagen till LHO, synd att laget levererade denna bajsmacka.
Tackar.
Jaa, det sved lite i själen :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

diftobbe89 skrev: 2021-09-30 21:23:39
Stort grattis LHO :D kramis gamle man.
Tack :)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Berra

Inlägg av Berra »

Daniel942 skrev: 2021-09-30 21:21:41

Sjukt frustrerande.
Låter problematiskt. Systemet verkar mest gå ut på att köra en och en och tappa puck. Det kan såklart vilken tränare som helst gå in och köra i såklart. Men främst motståndare.

Inför säsongen var det ju en massa prat om Barrys nya filosofi om jag minns rätt. Att man skulle förutse motståndaren och reagera eller var det nu var för floskler.

Jag tänker exempelvis på denna artikel: https://www.difhockey.se/artikel/iylbak ... gsinstinkt

Med följande citat: "Om du spelar i 160 kilometer i timmen men tänker i 120 har du en differens på 40 kilometer i timmen".

Jag reagerade redan då. Fart och tanke bör vara i symbios. Är detta inte möjligt så bör farten vara snabbare än tanken då misstag på det förra är lättare att reparera om man håller farten. Kan inte problemet vara att vi nu sänkt farten till 120 men differensen fortfarande är 40 kilometer i timmen, dvs fart på 120 och tanke på 80? Då är det väl primärt ett tränar/kommunikationsproblem?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Nu när den värsta smaken av bajsmacka gått ur munnen kommer en liten sammanfattning.

Under all kritik, Sören Persson & Co, herre min get vad skitdåliga de är...

Pissdåligt, defensiven, makalöst passivt.

Dåligt, passningsspelet. För dåligt och nätt.

Positivt, då och då ser jag glimtar av vad som kan bli och då ser det riktigt bra ut. Öhman (heter han så? Junisen) och Mantas.

*edit *Glömde naturligtvis att hylla publiken som sjöng sig igenom hela matchen!

Med det sagt så kan det bli riktigt pinsamt mot rögle och vaxjö härnäst.

Stora sågen väntar jag med tills vi har ett komplett lag (om ett par omgångar)
Senast redigerad av sauron den 2021-10-01 00:48:22, redigerad totalt 1 gånger.
It's the hope that kills you.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Uselt naturligtvis. Älskar våran publik som öser på. Men hyckleriet vet inga gränser när spelare står och maler pm hur fantastiskt det är med vår publik, men samtidigt lider total soppatorsk rent energimässigt. Alla kör för sig själva och skiter i sina kollegor och kamrater. Sätter med en axelryckning varandra i träsket utan några som helst reprisalier vad gäller speltid.

Är detta märkligt? Jaa till viss del. Men ändå, Jocke har värvat ihop ett skitlag. Lorito? Carey? Engsund? Bengtsson? Cederqvist? Allihop en samling begränsade gnugglirare utan uppsida. Jänkarna allra tydligast. Engsund som andracenter duger ju inte ens ett halvt byte. Ring Wandell och han får ut dubbelt så mycket redan innan grillorna touchat isen. Hank raderar ut Careys så kallade spetsegenskaper med en jävla rap.

Ruskigt besviken på Jocke som säljer ut föreningens skäl för ett experiment dömt att misslyckas. Som Djurgårdare har jag aldrig varit mer orolig än vad jag är denna säsong. Tror inte vi gör ett halvt byte som är okej i egen zon. Utgångarna är parodiska på en nivå som inte är greppbar.

Jocke kan ta sin pensionerade coachpolare och lämna skeppet illa kvickt.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Inlägg av Hepsnastian »

Manijock skrev: 2021-10-01 00:31:30 Hank raderar ut Careys så kallade spetsegenskaper med en jävla rap.
Spottade nästan kaffet över bordet, Roligaste jag läst på länge. :lol: :lol:

Jag håller med om att det såg jäkligt mjölkigt ut, inte mycket stämde. Vi saknar inte bara en backgeneral, utan en riktig torped framåt. (Läs Eklund)

Å andra sidan. Jag sitter nog ner i båten ett par omgångar innan jag kräks. För det är klart att Jocke tillsammans med coacherna har en plan på hur DIF ska spela. Och det ska följas, men materialet alltså spelarna i det här fallet måste få ihop samspelet, för hade det varit robban som stod kvar i båset hade det säkert sett likadant ut.
Imorgon rånar vi Växjö på 3p, helt säker.
Delägare
Skriv svar