SHL 21/22: Djurgårdens IF - Leksands IF 30/9
Ja, detta får faktiskt Jocke ta på sig, det är han som sportchef som har godkänt detta spelsystem i och med värvningen av Barry.
Kolla backarna i egen zon när vi har pucken, dom ger bort den hela jävla tiden, makalöst
Vetefan om jag orkar en ångest säsong till. Börjar bli otroligt less på Jockes backbyggen, forwards mässigt tror jag det är ok om vi skulle ha ett försvarsspel, men står man still som en vägkon och tittar i egen zon så även om man vinner puck står man helt still och får inte heller till nåt anfallsspel, plus att motståndarna får ständigt anfall på minuten eller mer.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Grym publikfest. Jag nöjer mig så ikväll orkar inte såga enskilda spelare eller Barrys system, världens bästa publik levererade. När allt summeras hoppas och tror jag två lag ska ligga bakom oss, med lite tid och tålamod och och några spelare in bööör det blir bättre. Until that, grymt med publik igen snacka om efterlängtat.
Spela fult
Håller med om publiken, men vetfan om vi har två lag bakom oss, med ett sånt passivt försvarsspel kommer vi inte ha det, dags att träna försvarsspel med vända klubbor, som säcken gärna körde just för att spelarna ska lära sig att ligga nära och följa motståndaren
- Harmageddon
Menar du att det är bättre spelmässigt el. poängmässigt?
Poängmässigt lyckades vi iaf ta poäng mot detta lag i våras.
Lag som vi måste ta poäng för att skapa lite andrum i tabellen.
Det spelar ingen roll hur bra offensiven ser ut. Är det motorvägskaos i defensiv zon så spelar det ingen roll vilka offensiva spelare som väntar.
Det är otroligt viktigt att man inte ignorerar problemen som man gjorde i våras. Tror vi lärt oss att det inte funkar imed ”det löser sig med tiden”.
Annars var det kul att se Sörensen och publiken idag. Mantas som vanligt…strålande
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-09-30 20:47:21, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Ja det här är inte roligt. Alls. Gallerpojken, Sören, Mantas och Högström får godkänt (Sören börjar komma in i det, enda positiva).
Resten av spelarna Tillsammans med Bäret i båset får ett stort fett underbetyg...
Jag tror Jocke börjar svettas tämligen betänkligt.
Resten av spelarna Tillsammans med Bäret i båset får ett stort fett underbetyg...
Jag tror Jocke börjar svettas tämligen betänkligt.
Backarnas spel i egen zon i den här matchen var bland det sämsta jag har sett på bra länge. Tappade man inte puck stup i kvarten så missades istället varenda passning och då förstår man ju också varför vi knappt skapar nånting framåt, bortsett några minuter i första perioden.
Detta kan bli en riktigt jobbig säsong...
Detta kan bli en riktigt jobbig säsong...
Senast redigerad av Djurgårn den 2021-09-30 20:41:50, redigerad totalt 1 gånger.
-
Vi i publiken, Mantas, Sören och Högström är de enda som kommer undan med godkänt betyg idag.
Vid 1-2 målet, vad i helaste helvete gör försvararna?
Tur att man har fotbollen att gå på i oktober och november.
Vid 1-2 målet, vad i helaste helvete gör försvararna?
Tur att man har fotbollen att gå på i oktober och november.
- reservjesus
En bedrövlig insats återigen, spelarna är som yra höns i egen zon.
clowns to the left of me, jokers to the right
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Noll lagspel. Noll kemi i kedjorna.
Avskaffa tre mot tre.
-
Mytomanen till sportchef måste avgå som kokat ihop den här skiten
1) Pensio till tränare
2) Backar som överlag är usla
3) Obefintligt spelsystem
1) Pensio till tränare
2) Backar som överlag är usla
3) Obefintligt spelsystem
- Lee Harvey Oswald
Tänkte vänta med sågen tills 15–20 omgångar var spelade, men...
Det resonemanget byggde lite på att vi möjligtvis tog små steg framåt varje match, att linjerna i spelet började skymta, men så är inte fallet, det är om möjligt ännu sämre nu än i premiären.
Vi har varit det klart sämsta laget i alla matcher utom mot lhc och Mantas ensam har räddat oss från 0p och -45 i målskillnad
Idag blev det pinsamt på riktigt.
Vi är bra sista 6min av första perioden och första 2min av andraperioden, sedan är vi ingenting annat än bajs.
Period 2 är det sämsta jag sett…….sedan förra säsongens avslutande 15 omgångar.
Ingen slump att vi inte fick med oss några utvisningar då vi spelar Äldreboende/Dement-Hockey, vi är så himla långsamma och tröga i huvudet så det finns ingen anledning för motståndarna att vare sig haka eller hålla i oss, det är bara åka med ….tills vi tappat eller gett bort pucken
Har sett två omgångar Allsvensk hockey, dagens DIF skulle ligga på nedra halvan även i den serien.
Barry blir inte kvar säsongen ut
Det resonemanget byggde lite på att vi möjligtvis tog små steg framåt varje match, att linjerna i spelet började skymta, men så är inte fallet, det är om möjligt ännu sämre nu än i premiären.
Vi har varit det klart sämsta laget i alla matcher utom mot lhc och Mantas ensam har räddat oss från 0p och -45 i målskillnad
Vi är bra sista 6min av första perioden och första 2min av andraperioden, sedan är vi ingenting annat än bajs.
Ingen slump att vi inte fick med oss några utvisningar då vi spelar Äldreboende/Dement-Hockey, vi är så himla långsamma och tröga i huvudet så det finns ingen anledning för motståndarna att vare sig haka eller hålla i oss, det är bara åka med ….tills vi tappat eller gett bort pucken
Har sett två omgångar Allsvensk hockey, dagens DIF skulle ligga på nedra halvan även i den serien.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Liam och Mantas godkända. Sörensen när han blev arg. I övrigt var det fullkomligt uselt.
-
...det är min uppfattning också att pensionären ryker snart men återigen vem var det som tog in honom...Lee Harvey Oswald skrev: ↑2021-09-30 21:06:01 Tänkte vänta med sågen tills 15–20 omgångar var spelade, men...