SHL 21/22: Djurgårdens IF - Leksands IF 30/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Första matchen utan restriktioner, köp biljett omgående om du inte har löst det!

Stå upp och sjung hela matchen, oavsett sektion.
DIF!
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Är tyvärr inte alls övertygad att publiken i Hovet blir en stor tillgång i just denna match...Laget befinner sig i en fas där spelsystemet inte fungerar, att för första gången på 1.5 år spela inför en stor publik lär tyvärr inte göra saken bättre.

Vanligtvis så är publiken på hovet oerhört viktigt, men då har laget haft ett spelsystem att luta sig tillbaka mot.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tänker att kortsiktigt kan vi säkert ta en och annan poäng på att "spela på rus", som vi gjorde både i slutet av Brynäs och Malmömatchen.
Så står Mantas på huvudet tar vi detta

Men annars, långsiktigt, jo, ja, vi kommer behöva sätta ett tryggt grundspel.
Vi kan börja med att blå passar till blå, samtidigt som vi åker skridskor, tror det blir skitbra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori

Inlägg av Praetori »

Leksand har problem på backsidan så får vi fart på anfallsspelet kan det gå vägen. Jag förväntar mig en match med minst 7-8 mål så frågan som återstår är hur många av dem som vi gör.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2021-09-27 20:52:42 Leksand har problem på backsidan så får vi fart på anfallsspelet kan det gå vägen. Jag förväntar mig en match med minst 7-8 mål så frågan som återstår är hur många av dem som vi gör.
FYI det har vi också...
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Shit vilken upplevelse för er som kommer kunna vara på plats! Första matchen på ett och ett halvt år med riktig publik på Hovet! Hoppas ni inser det och kan skapa en sån där stämning bara vi kan så att dalbaj inte kan hålla sig till bussresan hem innan det bubblar brunt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2021-09-27 22:03:08
Praetori skrev: 2021-09-27 20:52:42 Leksand har problem på backsidan så får vi fart på anfallsspelet kan det gå vägen. Jag förväntar mig en match med minst 7-8 mål så frågan som återstår är hur många av dem som vi gör.
FYI det har vi också...
Jo det var därför jag skrev att det kan bli målrikt... 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

https://hockeynews.se/articles/21396/

Känns ju mindre bra att vi ska möta Leksand med en svag baksida, utan Sören och Rhett som ersätts av två 17-åringar.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Grabben från Söder skrev: 2021-09-29 09:10:57 https://hockeynews.se/articles/21396/

Känns ju mindre bra att vi ska möta Leksand med en svag baksida, utan Sören och Rhett som ersätts av två 17-åringar.
Börjar bli en parodi när spelare med DIF anknytning kommer tillbaks och de andra bärande spelare.
Det tog alltså fyra matcher innan Sörensen blev skadad, sen Rhett på det också. Vet inte om man ska skratta el. gråta

Anyhoo…jag är så taggad på alla möjliga sätt inför morgondagen. Ska bli sjukt intressant och se om vi kommer se någon form av förbättringar spelet.

Kämpa DIF!
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Där kom den ja, de sedvanliga skadorna på toppspelare, som man har väntat!
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Nu verkar det inte vara några långa skador, mer småskavanker. Så man ska inte dra för stora växlar. Men det är mest tröttsamt när vi har inlett svajigt och är i behov av att våra bärande spelare är med och levererar. Denna match känns hopplöst svårt att vinna nu.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nej men oj. Vem hade kunnat ana? Skador? På enbart våra bra spelare? Nej men vi som har sådan bredd. Bjerselius i förstalinan. Andersson i andra. Och sen våran backsida. Faktiskt ganska bombis på att vårat lag knappast skulle komma topp 7 i HA.

Förlorargårdens IF med sin "otur".... Usch, jag som knappt var sugen på att gå innan dessa nyheter. Nu går jag bara för att fira återkomsten av supporterkultur.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Jisses... Orkar inte ens höja på ögonbrynen längre! Dessa jävla skador hela tiden, år ut och år in... Nåja, kul med fullsatt Hovet iaf, det blir väl den enda behållningen från morgondagen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Buford skrev: 2021-09-29 11:59:19 Jisses... Orkar inte ens höja på ögonbrynen längre! Dessa jävla skador hela tiden, år ut och år in... Nåja, kul med fullsatt Hovet iaf, det blir väl den enda behållningen från morgondagen.
Jaa kan vi inte bara skita i allt vad resultat och prestation heter? DIF Hockeys akilleshäl. Låt oss supportrar bara bjuda på en jävla fest för att hylla DIF. Då menar jag föreningen i stort.

Kommer dock bli svårt när vi säkerligen blir förnedrade med tennissiffror mot Bajen blå med knätofsar, men på förhand borde det vara våran inställning iallafall.

Älska Djurgården
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ett fulltsatt Hovet och så ser jag inte ens fram emot det. Fyfan.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar