SHL 21/22: Malmö - Djurgårdens IF 23/9
- Harmageddon
Vad tar jag med mig ikväll?
- DIF är etta efter 20 omgångar i Allsvenskan
- En lång väntan inför ångestmötet nästa torsdag inför ett fullsatt Hovet
- DIF är etta efter 20 omgångar i Allsvenskan
- En lång väntan inför ångestmötet nästa torsdag inför ett fullsatt Hovet
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Förstod jag Barry rätt under intervjun att han var ganska nöjd och tyckte det var en bra match?
Jag tror stenhårt på rutin och meriter och ålder är absolut inga problem men här blev jag tveksam....
Jag tror stenhårt på rutin och meriter och ålder är absolut inga problem men här blev jag tveksam....
-
Var det inte "JÄRNKAMIN" kulturen vi skulle tillbaks till !? Något vekare hockeyspelare än DIF's trupp 2021 är nog svårt att finna just nu...Sylvegård i spetsen förnedrar ju våra "tjejjer" fullständigt i kamp momentet och fysiska spelet efter avblåsning...att tillåta Westerholm att yxhugga Lorito i bakhasorna utan represalier sa allt om denna kväll....
Lorito är kanadick och de brukar kunna stå upp för sig själva om det är något mer än bara fjanterier i fråga. Jag tyckte att det var grinigt när det behövde vara det men det var verkligen inte DET som var problemet med DIFs spel igår.STINGRAY71 skrev: ↑2021-09-24 07:54:44 Var det inte "JÄRNKAMIN" kulturen vi skulle tillbaks till !? Något vekare hockeyspelare än DIF's trupp 2021 är nog svårt att finna just nu...Sylvegård i spetsen förnedrar ju våra "tjejjer" fullständigt i kamp momentet och fysiska spelet efter avblåsning...att tillåta Westerholm att yxhugga Lorito i bakhasorna utan represalier sa allt om denna kväll....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ser fortsatt inga ljusglimtar i spelet.
Ingen harmoni mellan gas och broms i forechecken. Vi åker bort oss gång på gång.
Mellanhand deluxe. Försvarsspelet är vad det är utifrån de spelare vi har värvat.
Oroväckande övertro på att spela så få träningsmatcher om man nu ska växla från ett offensivt tänk (Robban) till ett defensivt tänk (Barry).
När nu detta nya spel (?) har satt sig kan vi ligga riktigt dåligt till i tabellen. Och det gör knappast att spelet lossnar, tvärtom.
Just nu är det en del individuella soloprestationer från Sören, Videll, Högga och någon till som skapar lägen.
Inte en enda gång har jag sett en femma hoppa in och fullfölja det som femman innan presterade.
Detta kommer bli en jobbig, mörk och dyr säsong.
Jag spanar för fullt efter möjliga räddningsplankor. Oik? Tik? Möjligen Lhc.
Ingen harmoni mellan gas och broms i forechecken. Vi åker bort oss gång på gång.
Mellanhand deluxe. Försvarsspelet är vad det är utifrån de spelare vi har värvat.
Oroväckande övertro på att spela så få träningsmatcher om man nu ska växla från ett offensivt tänk (Robban) till ett defensivt tänk (Barry).
När nu detta nya spel (?) har satt sig kan vi ligga riktigt dåligt till i tabellen. Och det gör knappast att spelet lossnar, tvärtom.
Just nu är det en del individuella soloprestationer från Sören, Videll, Högga och någon till som skapar lägen.
Inte en enda gång har jag sett en femma hoppa in och fullfölja det som femman innan presterade.
Detta kommer bli en jobbig, mörk och dyr säsong.
Jag spanar för fullt efter möjliga räddningsplankor. Oik? Tik? Möjligen Lhc.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Man kan bara konstatera att Sanny har många rätt här:
https://www.expressen.se/sport/hockey/b ... kanna-oro/
Ja.-daniel- skrev: ↑2021-09-24 15:03:06 Man kan bara konstatera att Sanny har många rätt här:
Funderar också på om spelarna vågar gå till Barry och säga "fan, jag fattar inte vad du menar?". Jag hoppas verkligen de har den förmågan att ställa frågan och be honom upprepa. Annars vettefan hur detta ska sluta...
-
Detta är många oroväckande tendenser i början. Men sen kan det vara så att det tar lite tid för saker att falla på plats med ett nytt spelsystem och att det kommer vara produktivt i slutändan. Men hittils har det sett riktigt rörigt och lamt ut.Dusinator skrev: ↑2021-09-24 15:25:58Ja.-daniel- skrev: ↑2021-09-24 15:03:06 Man kan bara konstatera att Sanny har många rätt här:
Funderar också på om spelarna vågar gå till Barry och säga "fan, jag fattar inte vad du menar?". Jag hoppas verkligen de har den förmågan att ställa frågan och be honom upprepa. Annars vettefan hur detta ska sluta...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag är ofta överens med denne Djurgårdshatare-daniel- skrev: ↑2021-09-24 15:03:06 Man kan bara konstatera att Sanny har många rätt här:
Även denna gång träffar han helt rätt.
Vi kan pumpa in hur många dyra nyförvärv som helst, utan spel är vi rökta.
Jocke? Uttalande?
Vi riskerar åka ur....igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skriv inte åka ur snälla. Jag får panikångest av dom orden.
Avskaffa tre mot tre.