Jag har inget större problem med att vi roterar på försäsongen. Sen ju längre tid in vill jag att ett lag sätter sig. Sen det lilla jag sett tycker jag inte någon har utmärkt sig så mycket varken positivt eller negativt. Bengtsson var riktigt bra mot Leksand. Men de yngre måste nog visa mera för att verkligen få chansen när serien börjar(alltså "juniorgänget"). De äldre kan leva lite mera på gamla meriter. Tanken som jag fattat det är väl att några kommer bli utlånade när serien börjar om vi är skadefria. Räcker att ha 7, kanske 8 backar som är skadefria och kan spela. Idiotiskt att sätta 21-åringar på läktaren.Vinge skrev: ↑2021-08-25 12:50:08 Till att börja med ber jag om ursäkt för att jag kallade lerito, (!eller vad han nu heter) för det land som Sverige passerat med flest våldtäkter i värden. Inte shysst. Ber om ursäkt för det.
Förstår vad du menar MB81, och jag läste den artikeln bla.. Men här tänker jag annorlunda. Tror helt enkelt att det är bättre att spela ihop backparen. Låt de tilltänkta 5 bästa backarna testas i de första 2, och 4 för det sista backparet. Nu blir det en vild rotation som jag inte tror ger speciellt mycket.
Jag hör vad du säger. Men lite FÖR mycket rotation för min smak.. men du har ju uppenbarligen Berry med dig![]()
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Bengtssons två nya friska pinnar, Högström fick lite välbehövligt självförtroende, och Svedbergs nolla är ändå positiva saker mot ett änga-gäng från allsvenskan.
ja ser lite intressant ut med Bengtssons ass-produktion. Hoppas han kan axla Nardellas frånfälle. Nån som sett matcherna och kan ge en icke enögd resumé hur han sett ut i spelet förutom assisten?
Vilka har han spelat med? Powerplay? Boxplay? rörlighet/skridskoåkning? Defensiven? markeringsspel?
Vilka har han spelat med? Powerplay? Boxplay? rörlighet/skridskoåkning? Defensiven? markeringsspel?
Ser ut som en rund miljon över hela banan. Har spelat med alla men borde spela med Tom.m0ng00se skrev: ↑2021-08-26 08:54:39 ja ser lite intressant ut med Bengtssons ass-produktion. Hoppas han kan axla Nardellas frånfälle. Nån som sett matcherna och kan ge en icke enögd resumé hur han sett ut i spelet förutom assisten?
Alla borde spela med Tom... Då skulle försvarsspelet inte vara ett problem längre!DRC skrev: ↑2021-08-26 09:11:39Ser ut som en rund miljon över hela banan. Har spelat med alla men borde spela med Tom.m0ng00se skrev: ↑2021-08-26 08:54:39 ja ser lite intressant ut med Bengtssons ass-produktion. Hoppas han kan axla Nardellas frånfälle. Nån som sett matcherna och kan ge en icke enögd resumé hur han sett ut i spelet förutom assisten?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Just därför ska den back som Har Det Svårast spela med Tom. Just nu är det inte Bengtsson.Manijock skrev: ↑2021-08-26 09:28:44Alla borde spela med Tom... Då skulle försvarsspelet inte vara ett problem längre!DRC skrev: ↑2021-08-26 09:11:39Ser ut som en rund miljon över hela banan. Har spelat med alla men borde spela med Tom.m0ng00se skrev: ↑2021-08-26 08:54:39 ja ser lite intressant ut med Bengtssons ass-produktion. Hoppas han kan axla Nardellas frånfälle. Nån som sett matcherna och kan ge en icke enögd resumé hur han sett ut i spelet förutom assisten?
Kempe har utvecklats till en fullblodad clown. Enda anledningen att han innehar nån form av respekt hos mig är att han var den ende utöver Wesslau, Zibanejad och Norman som gjorde vad han kunde i Kvalserien året vi åkte ur.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-08-23 18:57:21Han gjorde bort sig ganska big time tidigare i somras genom att i intervju säga att enda anledningerna för att komma hem är för att "varva ner" eller för att vinna SM-guld.Grabben från Söder skrev: ↑2021-08-23 14:27:27 https://hockeynews.se/articles/21083/
Mario Kempe ska vara klar för Dinamo Minsk. Är väl ett riktigt skitlag i KHL, kanske att han börjar runda av karriären utomlands och kommer tillbaka till DIF inom en snar framtid.
Säg den glädje som varar
-
Absolut kan det sticka i ögonen när en spelare uttalar sig så. Men jag kan nästan mer uppskatta det än spelare som Bäckström, Zetterberg och Zibanejad som pratar om hur gärna dom vill avsluta karriären på hemmaplan när man vet så uppenbart att dom kommer tjäna miljoner i NHL in i det sista.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-26 18:03:43Just därför ska den back som Har Det Svårast spela med Tom. Just nu är det inte Bengtsson.Manijock skrev: ↑2021-08-26 09:28:44Alla borde spela med Tom... Då skulle försvarsspelet inte vara ett problem längre!DRC skrev: ↑2021-08-26 09:11:39Ser ut som en rund miljon över hela banan. Har spelat med alla men borde spela med Tom.m0ng00se skrev: ↑2021-08-26 08:54:39 ja ser lite intressant ut med Bengtssons ass-produktion. Hoppas han kan axla Nardellas frånfälle. Nån som sett matcherna och kan ge en icke enögd resumé hur han sett ut i spelet förutom assisten?
Kempe har utvecklats till en fullblodad clown. Enda anledningen att han innehar nån form av respekt hos mig är att han var den ende utöver Wesslau, Zibanejad och Norman som gjorde vad han kunde i Kvalserien året vi åkte ur.AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-08-23 18:57:21Han gjorde bort sig ganska big time tidigare i somras genom att i intervju säga att enda anledningerna för att komma hem är för att "varva ner" eller för att vinna SM-guld.Grabben från Söder skrev: ↑2021-08-23 14:27:27 https://hockeynews.se/articles/21083/
Mario Kempe ska vara klar för Dinamo Minsk. Är väl ett riktigt skitlag i KHL, kanske att han börjar runda av karriären utomlands och kommer tillbaka till DIF inom en snar framtid.
Ja Mika kommer inte spela med oss. Irma lär heller inte vilja bo i Stockholm.
New York är ju såååå häftigt och ballt att leva i

Finns så fina manliga taights där, och gula taxibilar som på film (wwaaooowww
) och många super trevliga restauranger 

Ekberg borde se och lära sig markerings spel av Tom. Han är en klippa , Tom.
New York är ju såååå häftigt och ballt att leva i
Finns så fina manliga taights där, och gula taxibilar som på film (wwaaooowww
Ekberg borde se och lära sig markerings spel av Tom. Han är en klippa , Tom.
Upp med nivån, tack.
1. Låt Mika göra sina val innan vi dömer ut honom? För att inte tala om att du dessutom passar på att klanka ner på Irma med sina 124 matcher i världens finaste dress.
2. Vi kan väl lämna de där undertonerna om "svunna mansideal" åt Brynäs? Där verkar det finnas gott om dem både i omklädningsrummet och på lokala häktet.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det som stör mig i fallet Kempe är det mest hur han skyllde Tre Kronors usla VM på att han inte fick spela med brorsan och således pissade på både kedjekamrater och ledareGrabben från Söder skrev: ↑2021-08-27 12:01:22Absolut kan det sticka i ögonen när en spelare uttalar sig så. Men jag kan nästan mer uppskatta det än spelare som Bäckström, Zetterberg och Zibanejad som pratar om hur gärna dom vill avsluta karriären på hemmaplan när man vet så uppenbart att dom kommer tjäna miljoner i NHL in i det sista.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-26 18:03:43Just därför ska den back som Har Det Svårast spela med Tom. Just nu är det inte Bengtsson.Manijock skrev: ↑2021-08-26 09:28:44Alla borde spela med Tom... Då skulle försvarsspelet inte vara ett problem längre!DRC skrev: ↑2021-08-26 09:11:39Ser ut som en rund miljon över hela banan. Har spelat med alla men borde spela med Tom.m0ng00se skrev: ↑2021-08-26 08:54:39 ja ser lite intressant ut med Bengtssons ass-produktion. Hoppas han kan axla Nardellas frånfälle. Nån som sett matcherna och kan ge en icke enögd resumé hur han sett ut i spelet förutom assisten?
Säg den glädje som varar
Kempe är ett vider som vi, om vi har den minsta självrespekt, enkom ska ge långfingret åt i alla väder. Precis som situationen med Staffan Kronwall. Plast-DIFare!DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-28 10:32:02Det som stör mig i fallet Kempe är det mest hur han skyllde Tre Kronors usla VM på att han inte fick spela med brorsan och således pissade på både kedjekamrater och ledareGrabben från Söder skrev: ↑2021-08-27 12:01:22Absolut kan det sticka i ögonen när en spelare uttalar sig så. Men jag kan nästan mer uppskatta det än spelare som Bäckström, Zetterberg och Zibanejad som pratar om hur gärna dom vill avsluta karriären på hemmaplan när man vet så uppenbart att dom kommer tjäna miljoner i NHL in i det sista.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-26 18:03:43Just därför ska den back som Har Det Svårast spela med Tom. Just nu är det inte Bengtsson.
Neej, inte så farligt va? Snarare du som verkar vara väldigt lätt triggad.. men det är klart , taights gillar väl alla. Glömde det. Och Det har absolut med tids andan att göra..Puckey skrev: ↑2021-08-27 22:36:03Upp med nivån, tack.
1. Låt Mika göra sina val innan vi dömer ut honom? För att inte tala om att du dessutom passar på att klanka ner på Irma med sina 124 matcher i världens finaste dress.
2. Vi kan väl lämna de där undertonerna om "svunna mansideal" åt Brynäs? Där verkar det finnas gott om dem både i omklädningsrummet och på lokala häktet.
Klart vi kan vänta och se men då jag tror chansen är nere i promille nivåer så får du ursäkta att jag är något pessimistisk vad gäller hans återkomst.
Är medveten om hennes strålande insatser för DIF. Nu vet jag inte på rak arm vilka titlar hon vunnit med DIF eller skark poäng spelare och så. Men det har inget att göra med om vad jag tror att hon föredrar att bo någonstans.
Det vi inte ska ha är ett debatt klimat( eller nivå) där "värderings" poliser sätter tonen, där man inte kan få tycka , kritisera ( inte för att jag gjort det !! Men ja, tom oxå kvinnor, tänka sig nått så hemskt...) och uttrycka sig djupt innanför "åsikskorridorens" gränser utan att någon ska bli kränkt.
Detta är tex INTE en politisk twitter tråd. Tror väldigt få här inne vill ha det klimatet.
Lite högt i tak MÅSTE det få vara. Utan att bli hatisk.
( Är det några andra klädesplagg man inte får skämta lite om ? Och några andra som man inte får gissa var de föredrar att bo? Förstår du nu, kan du se, hur smal din korridor är innan du ska tillrätta visa Folk. Försöker inte vara otrevlig nu, jag menar det)
Detta är tex INTE en politisk twitter tråd. Tror väldigt få här inne vill ha det klimatet.
Lite högt i tak MÅSTE det få vara. Utan att bli hatisk.
( Är det några andra klädesplagg man inte får skämta lite om ? Och några andra som man inte får gissa var de föredrar att bo? Förstår du nu, kan du se, hur smal din korridor är innan du ska tillrätta visa Folk. Försöker inte vara otrevlig nu, jag menar det)
- Harmageddon
Lite motsägelsefullt när du säger att du är medveten av hennes strålande insatser för DIF. Sen i nästa mening så har du inte koll på om hon tagit några titlar el. hur hon var som fotbollsspelare. Men jag kan ha missförstått vad du menatVinge skrev: ↑2021-08-28 20:21:50Neej, inte så farligt va? Snarare du som verkar vara väldigt lätt triggad.. men det är klart , taights gillar väl alla. Glömde det. Och Det har absolut med tids andan att göra..Puckey skrev: ↑2021-08-27 22:36:03Upp med nivån, tack.
Klart vi kan vänta och se men då jag tror chansen är nere i promille nivåer så får du ursäkta att jag är något pessimistisk vad gäller hans återkomst.
Är medveten om hennes strålande insatser för DIF. Nu vet jag inte på rak arm vilka titlar hon vunnit med DIF eller skark poäng spelare och så. Men det har inget att göra med om vad jag tror att hon föredrar att bo någonstans.
Med det sagt, lär väl inte Irma flytta från Sverige så länge hon är expertkommentator för Allsvenskan och Discovery.
Eller har jag missat något här och du vet som inte vi andra vet? Förutom något eget löjligt, påstående om klädsel och restaurang val … alltså va! :o
Hon förlängde ju kontraktet med Discovery i våras.
Citat ur artikeln:
– Skulle jag få jobba med det här i resten av mitt liv, då är jag väldigt glad, säger hon.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... r-kameran/
Vad gäller Mika så är han 28 år så han har flera år och försök att ro hem Stanley Cup titeln. Om Mika den dagen beslutar sig för att avsluta sin karriär i DIF så är det välkommet. Men jag har iaf inte hört/läst att Mika stängt portarna för DIF i framtiden. Tills dess är det bara lösa rykten såvida det inte kommer från huvudpersonen själv!
Likaså Gabbe och Bengan för att nämna några. Oavsett vad är det deras beslut som Puckey säger.
Edit.
Naturligtvis ska man ha rätt att utrycka sig med det där föll inte mig i smaken. Vi kan bättre än sådär och jag håller med Puckey
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Jahapp. Hittils har vi sett ut som skit på försäsongen .... och nu verkar Jacob skadad. Säsong 21/22 "Bomben som aldrig sprängdes".
Pp är bättre men i övrigt.... ser inga förbättringar i varken anfall eller försvar. Speciellt inte försvar. Gragnani kan kanske hjälpa upp när junisarna bänkas men som lag kommer vi inte räcka till om inte ett mirakel sker. Just nu är plats 12-14 bokad för oss.
Vi behöver en klassback eftersom Högström inte är den han varit. Och har inte varit de senaste åren.
Vi behöver en vinge/ alternativt en förstecenter om Jacob ska gå sönder var tredje match.
Pp är bättre men i övrigt.... ser inga förbättringar i varken anfall eller försvar. Speciellt inte försvar. Gragnani kan kanske hjälpa upp när junisarna bänkas men som lag kommer vi inte räcka till om inte ett mirakel sker. Just nu är plats 12-14 bokad för oss.
Vi behöver en klassback eftersom Högström inte är den han varit. Och har inte varit de senaste åren.
Vi behöver en vinge/ alternativt en förstecenter om Jacob ska gå sönder var tredje match.