Åberg är den jag blev mest besviken på. Att gå till vår värsta rival(efter råttorna) var inte fint. Men tycker ändå man kan vara förlåtande. Jag kommer inte ha en lista där Åberg inte är välkommen på 10 år och räkna ned iaf.Donkels-2.0 skrev: ↑2021-08-20 08:17:49Generellt sett ska alla som tagit den förbjudna vägen nämligen att signa på för vidrigheternas vidrighetsförening Kaffe göra en ordentlig golgatavandring och avbön innan dom får återvända annars har jag inga synpunkter på återvändare mer än att dom ska tillföra laget någotmb81 skrev: ↑2021-08-20 08:03:1210 år på Davidsson? Det är mycket. Ge mig listan vad som gäller andra fd Djurgårdare då?DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-19 14:51:53Det jag sagt är att Wille (och andra som velar) bör spela i AHL och att Davidsson ska spela 10 år på annan ort (7 år kvar efter i år).mb81 skrev: ↑2021-08-19 13:01:32Precis och Wille är väl 18. Jag tycker båda är välkomna. Jag tyckte bara Soldatens inkonsekvent var konstig.Praetori skrev: ↑2021-08-19 12:16:39
Eh.. Dima var en snorunge när det begav sig.. vad var grabben? 17 år nåt sånt. Då är det ju vad hockeygymnasiet och klubbarna kan locka med som gäller.
Sen vad ett par stofiler på forumet säger och inte säger om personer är "välkomna" eller inte ger jag inte mycket för.
Har ingen åsikt om Dima och ingen är persona non grata.
Men man tar ett beslut och man står för vad man säger. That's it.
Hur länge är Wille bannlyst? Holtz? Åberg? Erik Gustafsson? Wennberg?
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Skrev ett inlägg nyss om saker som tyder på att Sören skriver på för oss , innan jag läste vad han uttalade i HN...
Är bara att glömma han nu. Förhoppningsvis får han inte något långt avtal så han fortfarande har lite fart under skridskorna om han kommer hem.. Utan den så försvinner en hel del av hans spets.
Är bara att glömma han nu. Förhoppningsvis får han inte något långt avtal så han fortfarande har lite fart under skridskorna om han kommer hem.. Utan den så försvinner en hel del av hans spets.
Äh, den artikeln förändrar inget. Alla vet att han hoppas på ett nytt NHL-kontrakt. Men han borde få det rätt snart om han inte ska snegla mot Europa. Sen verkar han ändå inte vilja ha vad som helst i NHL om man ändå ska läsa artikeln.Vinge skrev: ↑2021-08-20 09:53:31 Skrev ett inlägg nyss om saker som tyder på att Sören skriver på för oss , innan jag läste vad han uttalade i HN...
Så dra gärna dina teorier varför du tror Sören skriver på för oss!
Grymt frustrerande att vi har långt ifrån ett färdigt slagkraftigt lag. Denna säsong känns sjukt oroväckande. Eklund har redan visat upp sig i sharks enligt expressen. Nä fy fan 3 forwards sak ar alltså vi. Jisses laget nu är ju knappt allsvenskan klass. Örebro ikväll blir ju bara pinsamt.
Ta det lugnt. Vi har forwards på g in och säsongen har inte ens börjat. Två forwards saknas sen får vi se hur det blir med Wille. Men dumt att ha panik 3 veckor innan seriestart när man vet att det ska in spelare.gaspo skrev: ↑2021-08-20 11:58:43 Grymt frustrerande att vi har långt ifrån ett färdigt slagkraftigt lag. Denna säsong känns sjukt oroväckande. Eklund har redan visat upp sig i sharks enligt expressen. Nä fy fan 3 forwards sak ar alltså vi. Jisses laget nu är ju knappt allsvenskan klass. Örebro ikväll blir ju bara pinsamt.
Folk går bananer här inne över att Wille åker över till camperna vilket var givet att han skulle göra och att en tredje/fjärdekedjespelare(Manne) skadade sig. Ja vi har 11 forwards exakt just nu men säsongen startar först om 3 veckor och 2 forwards kommer innan säsongsstart och Wille/en till lär komma under säsong.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hur orkar du? På allvar alltså.gaspo skrev: ↑2021-08-20 11:58:43 Grymt frustrerande att vi har långt ifrån ett färdigt slagkraftigt lag. Denna säsong känns sjukt oroväckande. Eklund har redan visat upp sig i sharks enligt expressen. Nä fy fan 3 forwards sak ar alltså vi. Jisses laget nu är ju knappt allsvenskan klass. Örebro ikväll blir ju bara pinsamt.
Sen handlade det ju bara om ett mål + straffmål i ett prospect-scrimmage med mestadels jämnåriga där det gjordes 14 mål. Han har inte snurrat upp Brent Burns & co på läktaren utan Expressen ska ha sina klick.gaspo skrev: ↑2021-08-20 11:58:43 Grymt frustrerande att vi har långt ifrån ett färdigt slagkraftigt lag. Denna säsong känns sjukt oroväckande. Eklund har redan visat upp sig i sharks enligt expressen. Nä fy fan 3 forwards sak ar alltså vi. Jisses laget nu är ju knappt allsvenskan klass. Örebro ikväll blir ju bara pinsamt.
- DIF_Soldier
Ja, det är mycket. Men det var han själv som sa det, inte jag: https://www.difhockey.se/play/video/Mar ... utoplay=1mb81 skrev: ↑2021-08-20 08:03:1210 år på Davidsson? Det är mycket. Ge mig listan vad som gäller andra fd Djurgårdare då?DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-19 14:51:53Det jag sagt är att Wille (och andra som velar) bör spela i AHL och att Davidsson ska spela 10 år på annan ort (7 år kvar efter i år).mb81 skrev: ↑2021-08-19 13:01:32Precis och Wille är väl 18. Jag tycker båda är välkomna. Jag tyckte bara Soldatens inkonsekvent var konstig.Praetori skrev: ↑2021-08-19 12:16:39Eh.. Dima var en snorunge när det begav sig.. vad var grabben? 17 år nåt sånt. Då är det ju vad hockeygymnasiet och klubbarna kan locka med som gäller.
Sen vad ett par stofiler på forumet säger och inte säger om personer är "välkomna" eller inte ger jag inte mycket för.
Då kör vi 10.
Ingen är bannlyst, jag har aldrig sagt att nån är bannlyst. Igen: ta ett beslut, välj klubb att spela för, sluta vela, låt inte DIF vänta med mössan i hand och stå för vad du säger. Vad i det jag säger går inte in?
Nu är inte MacDavid aktuell och kanske inte blir det på 10 år men det är nåt han sa i förbifarten i en intervju då mycket ändå talade för att han skulle göra en till säsong i Sverige för att sen gå vidare till nordamerika. Frågar man honom tror jag inte ens han minns det. Dumt att ta allt så jävla bokstavligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-20 14:01:53Ja, det är mycket. Men det var han själv som sa det, inte jag: https://www.difhockey.se/play/video/Mar ... utoplay=1mb81 skrev: ↑2021-08-20 08:03:1210 år på Davidsson? Det är mycket. Ge mig listan vad som gäller andra fd Djurgårdare då?DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-19 14:51:53Det jag sagt är att Wille (och andra som velar) bör spela i AHL och att Davidsson ska spela 10 år på annan ort (7 år kvar efter i år).mb81 skrev: ↑2021-08-19 13:01:32Precis och Wille är väl 18. Jag tycker båda är välkomna. Jag tyckte bara Soldatens inkonsekvent var konstig.Praetori skrev: ↑2021-08-19 12:16:39
Eh.. Dima var en snorunge när det begav sig.. vad var grabben? 17 år nåt sånt. Då är det ju vad hockeygymnasiet och klubbarna kan locka med som gäller.
Då kör vi 10.
Ingen är bannlyst, jag har aldrig sagt att nån är bannlyst. Igen: ta ett beslut, välj klubb att spela för, sluta vela, låt inte DIF vänta med mössan i hand och stå för vad du säger. Vad i det jag säger går inte in?
Om man ska ta det här med Wille så händer sådant hela tiden med de största talangerna. De flesta klubbarna väntar in sina lovande talanger och har kommunikation på vägen precis som vi. Men skulle vi göra som du vill så är jag rätt säker på att många talangfulla spelare skulle strunta i DIF helt och hållet. Wille är nog dessutom den sista som vill sätta DIF i skiten.
Dessutom i just fallet MacDavid gjorde DIF det du vill i fallet Wille. Vi planerade inte för honom då det var osäkert om han skulle över till Nordamerika eller stanna i Sverige. Vi tar in Wandell, Haga och Östman och hade ingen vettig plats för honom. Jag är inte så jävla sugen på säga till Wille(dock har han kontrakt) i typ juni att antingen spelar du här nästa säsong eller så får du söka dig till en annan klubb om du inte kan bestämma dig.
- DIF_Soldier
Ja, mycket talade för att han var på väg upp. Men är man kaxig på vägen upp får man äta bajsmackan på vägen ned. Klart han minns vad fan han sa, hans plan var att flytta hemifrån och klara sig själv. Inget regelvidrigt i det, men sättet han tar DIF för givet står mig upp i halsen och det belyser ganska väi attityden de här "talangerna" har gentemot sina svenska klubbar.mb81 skrev: ↑2021-08-20 14:41:23Nu är inte MacDavid aktuell och kanske inte blir det på 10 år men det är nåt han sa i förbifarten i en intervju då mycket ändå talade för att han skulle göra en till säsong i Sverige för att sen gå vidare till nordamerika. Frågar man honom tror jag inte ens han minns det. Dumt att ta allt så jävla bokstavligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-20 14:01:53Ja, det är mycket. Men det var han själv som sa det, inte jag: https://www.difhockey.se/play/video/Mar ... utoplay=1mb81 skrev: ↑2021-08-20 08:03:1210 år på Davidsson? Det är mycket. Ge mig listan vad som gäller andra fd Djurgårdare då?DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-19 14:51:53Det jag sagt är att Wille (och andra som velar) bör spela i AHL och att Davidsson ska spela 10 år på annan ort (7 år kvar efter i år).
Då kör vi 10.
Om man ska ta det här med Wille så händer sådant hela tiden med de största talangerna. De flesta klubbarna väntar in sina lovande talanger och har kommunikation på vägen precis som vi. Men skulle vi göra som du vill så är jag rätt säker på att många talangfulla spelare skulle strunta i DIF helt och hållet. Wille är nog dessutom den sista som vill sätta DIF i skiten.
Finns inget som helst problem att ställa krav på talangerna. Det är det vi gör i DIF dagligen. Och att kräva besked var du ska spela är inte så jävla konstigt som du får det att låta.
Dessutom är jag inte säker på att taktiken att samla upp misslyckade talanger med stukat självförtroende är ett framgångsrecept till att börja med.
Och om Wille är "den sista som vill sätta DIF i skiten" har han ett jävla konstigt sätt att visa det, för det är precis vad han gör. Framförallt om han inte ens kan meddela tränaren att han drar.
Säg den glädje som varar
Ja det där med Wille och Barry måste blivit en miss i kommunikationen nånstans. Det kan lika vl ligga på Jocke. För Jocke och Wille verkar ändå haft koll på situationen. Såklart finns det dialog var de tänker de ska spela och det finns i Willes fall också. Men framförallt med dessa "supertalanger" så blir det extra svårt då de kanske kan ta plats i NHL redan deras draftår men vore otroligt dumt att säga att skriver du kontrakt i NHL kan du glömma DIF säsongen som kommer. Vi kommer få en spelare för en spottstyver som håller hög SHL-klass eller så får vi typ ta in en allsvensk spelare fö att bredda laget. de få gånger sådant händer så tycker iaf jag det kan vara värt väntan. Mycket större chans att vi faktiskt har ett lag som utmanar i slutändan då.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-20 15:08:47Ja, mycket talade för att han var på väg upp. Men är man kaxig på vägen upp får man äta bajsmackan på vägen ned. Klart han minns vad fan han sa, hans plan var att flytta hemifrån och klara sig själv. Inget regelvidrigt i det, men sättet han tar DIF för givet står mig upp i halsen och det belyser ganska väi attityden de här "talangerna" har gentemot sina svenska klubbar.mb81 skrev: ↑2021-08-20 14:41:23Nu är inte MacDavid aktuell och kanske inte blir det på 10 år men det är nåt han sa i förbifarten i en intervju då mycket ändå talade för att han skulle göra en till säsong i Sverige för att sen gå vidare till nordamerika. Frågar man honom tror jag inte ens han minns det. Dumt att ta allt så jävla bokstavligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-20 14:01:53Ja, det är mycket. Men det var han själv som sa det, inte jag: https://www.difhockey.se/play/video/Mar ... utoplay=1mb81 skrev: ↑2021-08-20 08:03:1210 år på Davidsson? Det är mycket. Ge mig listan vad som gäller andra fd Djurgårdare då?DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-19 14:51:53
Det jag sagt är att Wille (och andra som velar) bör spela i AHL och att Davidsson ska spela 10 år på annan ort (7 år kvar efter i år).
Då kör vi 10.
Finns inget som helst problem att ställa krav på talangerna. Det är det vi gör i DIF dagligen. Och att kräva besked var du ska spela är inte så jävla konstigt som du får det att låta.
Dessutom är jag inte säker på att taktiken att samla upp misslyckade talanger med stukat självförtroende är ett framgångsrecept till att börja med.
Och om Wille är "den sista som vill sätta DIF i skiten" har han ett jävla konstigt sätt att visa det, för det är precis vad han gör. Framförallt om han inte ens kan meddela tränaren att han drar.
Sen om det är rätt väg att ta in fd talanger som är stukade lex MacDavid vet jag inte. Jag är inte främmande att ge gamla Djurgårdare chansen igen till ett billigt pris och om mn ser någon uppsida. Men det ska såklart inte vara sådana spelare som ska bära laget.
Nu har vi nog förpestat den här diskussionen för resten av forumet i några dagar. Jag finns i PM eller på hovet om du vill fortsätta diskussionen.
Nu har ju Wille en fräsch match på stor is i kroppen under Barry nyligen och har kört en säsong med "vuxna" i SHL medan övriga junisar på planen är just juniorer. Med det sagt så måste jag säga att han såg ut att hantera det bättre än övriga.
Kollade dessutom på Teal Towns analys och de tyckte att Wille var "närmast" att vara NHL-ready även om de även sa att det bästa vore ett år till i SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
Håller med. Good talkmb81 skrev: ↑2021-08-20 15:18:53Ja det där med Wille och Barry måste blivit en miss i kommunikationen nånstans. Det kan lika vl ligga på Jocke. För Jocke och Wille verkar ändå haft koll på situationen. Såklart finns det dialog var de tänker de ska spela och det finns i Willes fall också. Men framförallt med dessa "supertalanger" så blir det extra svårt då de kanske kan ta plats i NHL redan deras draftår men vore otroligt dumt att säga att skriver du kontrakt i NHL kan du glömma DIF säsongen som kommer. Vi kommer få en spelare för en spottstyver som håller hög SHL-klass eller så får vi typ ta in en allsvensk spelare fö att bredda laget. de få gånger sådant händer så tycker iaf jag det kan vara värt väntan. Mycket större chans att vi faktiskt har ett lag som utmanar i slutändan då.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-20 15:08:47Ja, mycket talade för att han var på väg upp. Men är man kaxig på vägen upp får man äta bajsmackan på vägen ned. Klart han minns vad fan han sa, hans plan var att flytta hemifrån och klara sig själv. Inget regelvidrigt i det, men sättet han tar DIF för givet står mig upp i halsen och det belyser ganska väi attityden de här "talangerna" har gentemot sina svenska klubbar.mb81 skrev: ↑2021-08-20 14:41:23Nu är inte MacDavid aktuell och kanske inte blir det på 10 år men det är nåt han sa i förbifarten i en intervju då mycket ändå talade för att han skulle göra en till säsong i Sverige för att sen gå vidare till nordamerika. Frågar man honom tror jag inte ens han minns det. Dumt att ta allt så jävla bokstavligt.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-20 14:01:53Ja, det är mycket. Men det var han själv som sa det, inte jag: https://www.difhockey.se/play/video/Mar ... utoplay=1
Då kör vi 10.
Sen om det är rätt väg att ta in fd talanger som är stukade lex MacDavid vet jag inte. Jag är inte främmande att ge gamla Djurgårdare chansen igen till ett billigt pris och om mn ser någon uppsida. Men det ska såklart inte vara sådana spelare som ska bära laget.
Nu har vi nog förpestat den här diskussionen för resten av forumet i några dagar. Jag finns i PM eller på hovet om du vill fortsätta diskussionen.

Säg den glädje som varar
MB81..
De jag skulle säga talade för att Sören skriver på. ( även om jag nu är mest pessimistisk vad gäller den övergången) är följande.
1, Han VILL ha en offensiv roll, 2. och troligtvis kan han inte ges det då det handlar om de övre delarna av hierarkin i lagen i NHL. 3.Utifrån vad TP sagt att de vill ha in, just de egenskaperna.
4. Är de verkligen troligt att man tar in en relativt 'dyr" Sören får att göra jobb i boxplay och en förmodad 4e lina , kanske 3e... När det finns en hel del billigare, hungriga spelare som kan göra det jobbet.
Och är han isf värd de pengarna och kan han göra just det jobbet så fruktansvärt mycket bättre än billigare hungriga alternativ... ?
5, spricker NHL är det DIF som gäller.
Sen läste jag artikeln...
De jag skulle säga talade för att Sören skriver på. ( även om jag nu är mest pessimistisk vad gäller den övergången) är följande.
1, Han VILL ha en offensiv roll, 2. och troligtvis kan han inte ges det då det handlar om de övre delarna av hierarkin i lagen i NHL. 3.Utifrån vad TP sagt att de vill ha in, just de egenskaperna.
4. Är de verkligen troligt att man tar in en relativt 'dyr" Sören får att göra jobb i boxplay och en förmodad 4e lina , kanske 3e... När det finns en hel del billigare, hungriga spelare som kan göra det jobbet.
Och är han isf värd de pengarna och kan han göra just det jobbet så fruktansvärt mycket bättre än billigare hungriga alternativ... ?
Tror inte heller Sörensen får så bra betalt i NHL. Så ekonomiskt kanske inte ens en jätteskillnad. Sören är inte purung längre så klubbarna vill nog satsa på yngre spelare. Men han får nog nåt erbjudande men svårt att få det så högt upp i hierarkin som i tredjekedjan tror jag.Vinge skrev: ↑2021-08-20 17:58:08 MB81..
Vi lär veta inom någon vecka iaf. Man fattar ju iaf att han är den ena som TP snackar om. Den andra är inte lika självklar även fast det nog är Dima.