Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Vore det inte rimligt att skriva in en åldersgräns på 20 år i avtalet med NHL. På det sättet slipper junisar åka över och förlora sig själva när de inte platsar. Kommer tillbaka som stukade lirare som allt som oftast knappt håller shl klass. Undantag finns såklart. Låt spelarna byggas färdigt.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev: 2021-08-17 21:12:32 Vore det inte rimligt att skriva in en åldersgräns på 20 år i avtalet med NHL. På det sättet slipper junisar åka över och förlora sig själva när de inte platsar. Kommer tillbaka som stukade lirare som allt som oftast knappt håller shl klass. Undantag finns såklart. Låt spelarna byggas färdigt.
Dock de som åker över som är under 20 är oftast de största talangerna som klarar sig ändå. Jag tror inte Sharks plan är att spela sitt förstaval i AHL utan de vill se honom närmare på camperna.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/d ... ten-633392

Känns väl inte som att trovärdigheten på svenskafans är så stor, men enligt deras källor går vi hårt på att få in Sören
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-08-18 17:55:28 https://www.svenskafans.com/hockeyzon/d ... ten-633392

Känns väl inte som att trovärdigheten på svenskafans är så stor, men enligt deras källor går vi hårt på att få in Sören
Det är en rewrite på hockeynews artikel.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vi har två icke namngivna NHL-forwards som vi är ute efter men som Tobias tror kommer förlänga i NHL. En kan man väl iaf tänka sig är Sören. Vem är den andra? Dima?

Blir spännande sista veckor innan säsongen startar.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Verkar som de ändå jobbar hårt på det.
TP säger idag ar siktet inställt på 2 forwards, oavsett vad som händer med Eklund.
Och att BÅDA , alltså deras huvudspår, väntar på kontakt från NHL, och enl TP är så pass bra att de bör få det men inget verkar hända än så länge för dom där borta.
Får de inget kontrakt hävdar Tobias att DIF ligger bra till . Spännade!
Och kul att höra att de givetvis har andra alternativ men verkar vänta ut dessa två ettag.

Känns som DIF själva verkar riktigt sugna på att få presentera BÅDA spelarna 😁😁💪🏻💪🏻👋🏻👋🏻🇸🇪🇸🇪

Är de en bomb på G och en till som smäller riktigt högt !!??
Vinge

Inlägg av Vinge »

mb81 skrev: 2021-08-18 19:12:17 Vi har två icke namngivna NHL-forwards som vi är ute efter men som Tobias tror kommer förlänga i NHL. En kan man väl iaf tänka sig är Sören. Vem är den andra? Dima?

Du hann precis före tydligen.. men det verkar ju bli två BRA på gång, ingen utfyllnad 😁😁👋🏻👋🏻
Tror de väntar tills nästa V , då kan det gå snabbt . Verkar som DIF vill ha in dom helst igår..
mb81

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-08-18 19:25:10
mb81 skrev: 2021-08-18 19:12:17 Vi har två icke namngivna NHL-forwards som vi är ute efter men som Tobias tror kommer förlänga i NHL. En kan man väl iaf tänka sig är Sören. Vem är den andra? Dima?

Du hann precis före tydligen.. men det verkar ju bli två BRA på gång, ingen utfyllnad 😁😁👋🏻👋🏻
Tror de väntar tills nästa V , då kan det gå snabbt . Verkar som DIF vill ha in dom helst igår..
Säsongen börjar snart så tiden är rätt knapp så givet att man vill ha in spelarna så fort som möjligt. Sen tror jag inte båda är aktuella utan det är nog en av de som är aktuell men man måste lägga ut många krokar. Dock är situationen annorlunda nu än bara för nån dag sen med tanke på Ågrens skada. Har man möjlighet kanske man tar in båda ändå. Jag har dock svårt att se att ekonomin finns för det.
vincebrgstr

Inlägg av vincebrgstr »

Finns Fjällby fortfarande tillgänglig?

Han har fortfarande kontrakt med Capitals men en utlåning är väl inte helt fel. Påminner lite om Ågren, båda väldigt snabba.
mb81

Inlägg av mb81 »

vincebrgstr skrev: 2021-08-18 20:30:11 Finns Fjällby fortfarande tillgänglig?

Han har fortfarande kontrakt med Capitals men en utlåning är väl inte helt fel. Påminner lite om Ågren, båda väldigt snabba.
Förlängde i somras. Capitals lär spela honom i AHL.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Ja, får vi in både Sören och Dima kan vi ju kasta Eklund åt hajarna, höhö. Låt de slita honom i stycken for all I care. Dima är klass.
Säg den glädje som varar
mb81

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev: 2021-08-19 01:55:31 Ja, får vi in både Sören och Dima kan vi ju kasta Eklund åt hajarna, höhö. Låt de slita honom i stycken for all I care. Dima är klass.
Så Dima är välkommen tillbaka fast han bröt med oss och som jag förstår inte helt friktionsfritt? Men Wille, MacDavid med flera är persona non grata? Förstår jag rätt?
Donkels-2.0

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-08-19 09:07:15
DIF_Soldier skrev: 2021-08-19 01:55:31 Ja, får vi in både Sören och Dima kan vi ju kasta Eklund åt hajarna, höhö. Låt de slita honom i stycken for all I care. Dima är klass.
Så Dima är välkommen tillbaka fast han bröt med oss och som jag förstår inte helt friktionsfritt? Men Wille, Macdavid med flera är persona non grata? Förstår jag rätt?
MacDavid är inte välkommen för att han inte platsar, Wille är välkommen tillbaka jag vill dock inte vänta till mitten av november i avvaktan på vad han och San Jose beslutar sig för
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-08-19 09:16:08
mb81 skrev: 2021-08-19 09:07:15
Så Dima är välkommen tillbaka fast han bröt med oss och som jag förstår inte helt friktionsfritt? Men Wille, Macdavid med flera är persona non grata? Förstår jag rätt?
MacDavid är inte välkommen för att han inte platsar, Wille är välkommen tillbaka jag vill dock inte vänta till mitten av november i avvaktan på vad han och San Jose beslutar sig för
Nä MacDavid platsar inte men det var inte det det handlade om. Soldaten har en lista där visa spelare inte är välkomna tillbaka. MacDavid och Wille till exempel. Dima verkar på nåt konstigt sätt sluppit den listan.

Vi ska ha in två forwards innan säsongsstart. Wille kommer man nog vänta rätt länge på. Ekonomiskt har vi rätt svårt att få in nåt ens i närheten av Willes klass för hans lön. Sen tror jag vi vet tidigare än november hur det blir.

Tycker dessutom.det som har börjat hör inne att man ska gå hårt åt talangfulla juniorer som är stora Djurgårdare som Holtz och Wille är väldigt smaklöst.
Vinge

Inlägg av Vinge »

vincebrgstr skrev: 2021-08-18 20:30:11 Finns Fjällby fortfarande tillgänglig?

Tycker det är upplagt för Sören i TPs sätt att prata. Om hur skicklig Wille i vändningar, Speed, bryta mönster, och DET måste ersättas.. känns som de har något riktigt bra på G men kan inte gå ut med det..
Ågren var den spelare som jag trodde kunde få bäst utveckling/ överraska positivt i år av de spelare i 3-4 linorna. Har har bra ålder, rutin numera från shl, en jävla speed , bra spelförståelse.. väldigt synd att just han gick sönder.

Tror ändå att det blir en riktig klass spelare, och en skicklig fw till.
Dima och Fjällby skulle vara ok det oxå. Dock har ju fjällby sina styrkor i skridskoåkningen och modet att ofta vara där det gör ont som FW. Och där kan man göra en hel poäng i shl trotts kanske inte den bästa spelförståelsen. Så visst, gärna Fjällby och Sören ! 😁
Låst