Tack för att du erkänner att spelaren har ett val - det är nämligen det som är mitt argument. Det är väl fan att det satt så långt inne. Men sen så slirar du som ett rattfyllo igen i sista stycket och säger att NHL styr till 100% - du säger ju emot dig själv i samma andetag. Jag skiter i hur smickrande det är eller whatever - ta ett beslut, spela i AHL eller DIF. Detta har ingenting med min bitterhet att göra, det handlar bara om hur spelaren beter sig.-daniel- skrev: ↑2021-08-16 19:09:41Jag tror mycket väl du förstår vad jag menar, men du är bitter och rimligheten far åt alla håll & kanter i bitterhetens spår.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-16 16:39:59Hur ska du ha det nu då? Jag bara motsatte mig argumentet "NHL styr till 100%" och du svarar "Jamen spelaren har en dröm!"-daniel- skrev: ↑2021-08-16 16:29:09Ja men det var ju verkligen ett modernt exempel.DIF_Soldier skrev: ↑2021-08-16 14:51:05Snack och strunt och snack. Givetvis bestämmer man själv i slutändan. Frågan är om att ha ballar att göra det. Se Eric Lindros.-daniel- skrev: ↑2021-08-16 07:05:24 Jag tycker det är lika fascinerande varje gång att vissa verkar tro att spelarna själva bestämmer sina öden. Om man har som förmodad högsta önskan att spela i NHL gör man det som ens blivande klubb vill. Att tro att pappa-Fimp eller Wille själv skulle kunna påverka detta åt något håll är rätt så duktigt naivt (vilket jag och kanske någon till försökte påtala tidigare i somras).
NHL styr till 100%. Vare sig man vill det eller inte.
Om man som liten grabb längtat efter NHL hela sitt liv och sen skriver på ett kontrakt så är det tämligen stor sannolikhet att man åker över när ens framtidsdröm visar sig vara runt hörnet och klubben vill det. Lätt att sitta hemma och raljera om hur man borde agera.
Jag ger dig dock att det är förkastligt att NHL styr precis allt och alla andra bara måste anpassa sig.
Vem bestämmer, spelaren eller NHL?
Modernt eller inte - Lindros gjorde som han själv ville. Det är poängen. Han blev inte bannad från ligan eller arkebuserad på Quebec torg. Och när hans karriär var över hade han sopat hem 80 miljoner dollar.
Mitt argument är simpelt. Go for your dream, gör det! Men håll Djurgården utanför och spela i AHL om det skiter sig. Ta ett beslut. Behandla inte vår förening som ett kvart-i-tre-ragg.
Självfallet har spelaren ett val, men när drömmen är så fantastiskt nära är det förmodligen tämligen lätt att gå med på vad helst klubben i fråga önskar. Gissar på att det är smickrande att ens blivande arbetsgivare tror på en så pass mycket och övertalar spelaren att det absolut bästa är att komma över pronto - chansen finns här och nu det är bara komma och ta den! Den kanske aldrig kommer igen.
Menar du på allvar sen att man inte skulle vara välkommen tillbaka till den (förmodade) enda klubb utanför NHL man kan tänka sig att spela för om man inte anses tillräckligt bra att ta en plats direkt...?
Man kan absolut vara bitter men man måste också se nyktert på situationen. Återigen. NHL styr och ställer till 100% för dessa spelare som drömt om en medverkan i ligan från barnsben.
Och ja! JA, hallå! - Jag menar på allvar att man inte ska vara välkommen när man beter sig såhär och inte ger klara besked. Ingen spelare ska vara större än DIF och vill du nå NHL får du väl fan nöja dig med AHL. AHL för övrigt, det existerar - vilket innebär att DIF inte är "den enda klubb utanför NHL". DIF är ju tredjevalet.
Ett lag med ambition om SM-guld ska inte ha spelare som åker runt med tankarna på annat håll. Ta ett beslut, håll inte DIF på halster. Försök vinn med DIF eller inte. Vad är det du inte förstår?
I och med Mannes skada har Eklund och hans egoism satt DIF i skiten ordentligt. Hur akut är det? Söker vi en spelare, två spelare, TRE spelare? Det går ju inte planera! Och för varje dag som går blir laget mindre samspelt i och med ovissheten.
Det är det här jag menar. Säg en av två saker:
- Hej Jocke, räkna med mig!
eller
- Hej Jocke, räkna inte med mig. Lycka till.
Det är det enda jag begär. Det är inte svårt.