Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

Ska vi vänta tills det krisar ordentligt denna säsong också innan man värvar? Fan in med en grym forward nu.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

gaspo skrev: 2021-08-13 14:09:40 Ska vi vänta tills det krisar ordentligt denna säsong också innan man värvar? Fan in med en grym forward nu.
Det ska väl vara på g. Lär vara på plats innan serien drar igång men man vill väl vara lite kall just för att få in så bra som möjligt. Skulle vi tagit in den i somras så missar vi NHL-rejectsen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-08-13 13:21:49 Tror oavsett vem som kommer in, bortsett Eklund som lär stanna , att DIF kommer bli ett bättre lag med Carey som Center.. att kunna ha Strandberg och tex Bergfors i en tredje. Samt rensfeldt i en fjärde kan verkligen göra skillnad på många poäng. Att ha de som smarta centrar i "0-0 kedjorna" kommer ge oss en tryggare defensiv ( vilket lär behövas ) .

Rhett , Carey , NY från AHL? (som ska vara spets)

Eklund ,Josefsson , Videll.

Bergefors, Strandberg , Ågren

Cederqvist Rensfeldt N.Andersson

= VM, SM och OS GULD

( Bjerselius J-20 Engsund ).
Ska vi alltså sätta Basse i nån sorts 0-0 kedja när han hade en produktion i paritet med femte, sjätte bästa center i serien ifjol och var en av våra bästa offensva spelare? Jag tror nog jag hellre hade valt Josef i så fall. Men ser hellre Careys speed på en vinge. Sen kommer vi få ihop tre producerande kedjor och en fjärdekedja som skulle kunna hota också?
Svårt hur man ska sätta ihop kedjorna. Jag vill egentligen ha upp Linus Andersson i en mer producerande kedja för att få användning av hans skott mer(men det får bli i PP) och så får han väl jobba sig upp. Det är trångt uppåt. Rensfeldt producerar också förhållandevis bra. I princip alla hans poäng ifjol var vid lika styrka. Det vill man ha användning av. Jag ser tre bra producerande rätt jämna kedjor och en fjärdekedja som kan hota.
Sen kommer väl någon floppa och någon överraska. Skulle jag få ställa upp så skulle det bli nåt i stil med detta(beroende vem den sista forwarden blir):

Videll-Basse-Rhett
Wille-Josef-Ny
Carey-Rensfeldt-Berget
Ågren-Engsund-Linus
Cederqvist
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Eklund åker över till NA på söndag och måste även skriva kontrakt då för att det ska gälla. Vore ju ett jävla antiklimax att tappa honom nu.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Ser inte bra ut med lill-fimpen nu. Vi kan nog glömma honom.
mb81

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-08-13 22:02:14 Eklund åker över till NA på söndag och måste även skriva kontrakt då för att det ska gälla. Vore ju ett jävla antiklimax att tappa honom nu.
Förändrar väl inget egentligen. Alla har vetat om att han ska skriva kontrakt. Sen om han spelar i Sharks eller hos oss nästa säsong får vi väl se.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev: 2021-08-13 22:58:04
AlltidoavsettDIF skrev: 2021-08-13 22:02:14 Eklund åker över till NA på söndag och måste även skriva kontrakt då för att det ska gälla. Vore ju ett jävla antiklimax att tappa honom nu.
Förändrar väl inget egentligen. Alla har vetat om att han ska skriva kontrakt. Sen om han spelar i Sharks eller hos oss nästa säsong får vi väl se.
Jag hyser stort hat för draften. Ska de ta spelare får de fan betala tio gånger så mycket de betalar nu. De får en runda, inte sju.

Var det inte typ Foppa och Mike Helber som representerade SHL senast ersättningen förhandlades? De största NHL-vurmarna i världshistorien och Foppa som inte betalt skatt i Sverige på två decennier ska helt plötsligt svara för svensk hockeys intresse. Skandal.
Säg den glädje som varar
gaspo

Inlägg av gaspo »

Eklund bara oj just det kanske bra att berätta för ledningen att jag sticker. Herregud stor fimpen och Lill fimpen va sysslar ni med. Ruskigt klantigt gjort. Sedan kan NHL och svenska ishockeyförbundet fara åt helvete.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Det är ju inga nyheter egentligen. Sharks har varit tydliga med att de vill ha över honom till camperna för utvärdering. Däremot är det ju skitdåligt om de inte kommunicerat med DIF först och ännu värre om de informerar spelaren så pass sent (i Torsdags verkade inget vara bestämt).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2021-08-14 07:34:52
Det är ju inga nyheter egentligen. Sharks har varit tydliga med att de vill ha över honom till camperna för utvärdering. Däremot är det ju skitdåligt om de inte kommunicerat med DIF först och ännu värre om de informerar spelaren så pass sent (i Torsdags verkade inget vara bestämt).
Lite orolig över svaret från Eklund i Sportbladet:
”– Ja, det stämmer. Jag får nog berätta det för Barry också. Blivit lite snabbt påkommet och jag åker på söndagsmorgonen och landar lunch i Kalifornien, säger supertalangen.”

Är det Williams ansvar(?), så är det helt horribelt att glömma att berätta för coachen. Direkt uselt från hans sida.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Efter en träningsmatch(liten sample size) så är försvararna fortsatt mitt stora orosmoln inför säsongen. Starkt av Bengtsson med ass men i mitt tycke saknas en back. Fw kan jag leva med OM Eklund stannar.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Blir så galet less på detta NHL. Nu måste ett nytt avtal skrivas med NHL. Förstår inte ivern att så fort locktonerna på anda sida pölen ljuder släpper man allt o kutar det fortaste man kan till första bästa flyg.
Ha för faan lite kyla o utvecklas innan man full av hybris flyr till andra sidan :evil: :evil: :evil:
Vinge

Inlägg av Vinge »

Här kommer en ansträngd post 😉👍🏻

Om Eklund drar, skulle jag vilja se helst en ny R skytt. Givetvis slår klass vinkeln på klubban men tror de skulle behövas. Eklund är så skicklig, rörlig , snabb i vändningar och sinne att det spelar något mindre roll att ha just han spelades med en lina med enbart L... ( Lite som Dick klarar den biten)

Sen var mitt resonemang kring Strandberg i en tredje mest för att ha spelskicklig och kloka centrar ständigt på isen för att hjälpa våra backar. Men han och övriga får gärna producera !

Kanske får köra Bofors gamla försvar ??
Enbart tung gym träning, bara kasta ut motståndare på utsidan, täcka skott, inte jaga i hörn då vi blir orörliga, bortvända och ökar risk för hönsgård försvar. tryck ut skiten bara 💪🏻💪🏻😁😁
viktigast är dock att vi hittar ett sätt som är anpassat för det material vi faktiskt har. Hög press är ju bara bra om man vinner matcher på det.

Frågor,
1 någon som såg matchen igår ???
Jävligt roligt och viktigt med Bengtssons produktion. Kul !!!
2, Var backarna var usla , Eller 3, berodde 5 insläppta mycket på att vi hade junior MV ??
4, Hur var jr Hedström, fick han istid ? Tror mycket på honom för framtiden
Vinge

Inlägg av Vinge »

Tror nog att Jocke vet exakt det som Wille vet. Och ordningen/ansvaret kring vilka spelare som är tillgängliga för bärry, bör ju vara så att Jocke ger bÄrry all info kring det.
Jocke har ju vetat om situationen kring honom, vilka datum som gäller och vad som kan hända. Det är hans ansvar att planera där efter.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2021-08-14 08:23:22
Praetori skrev: 2021-08-14 07:34:52
Lite orolig över svaret från Eklund i Sportbladet:
”– Ja, det stämmer. Jag får nog berätta det för Barry också. Blivit lite snabbt påkommet och jag åker på söndagsmorgonen och landar lunch i Kalifornien, säger supertalangen.”

Är det Williams ansvar(?), så är det helt horribelt att glömma att berätta för coachen. Direkt uselt från hans sida.
I torsdags var det ju inget klart. Jag lägger ansvaret på San Jose (eller agenturen). Nog borde man tagit upp det med Jocke och Barry först och sen pratat med spelaren.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst