Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
Trist med Åberg, men kändes inte så troligt när vi har en ganska full trupp. Han vill väl ha en topplön och ser inte att vi har dom pengarna att lägga på en spelare.
Varför inte båda ? Jocke betalar en, och vi följare och ett par dif-mångmiljonärer den andra ? 

Mitt tips är att Videll kommer göra 35+ poäng i SHL kommande säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker HockeyNews är hyfsat rätt på laget förutom på backsidan där det borde varit 2 stjärnor=Godkänd SHL klass (även om det är knappt). Forwardsidan kan ju vara bra SHL klass om Josefsson håller och om Strandberg kan spela utan Dick samt en massa fler om...
Saknar redan Hank och Dick.
Kan ocå hålla med om en del i HNs ranking, tex målvakterna, de behöver oxå i vinter stå på huvudet om vi ska ta hyfsat många poäng , om nu inte backarna chockar alla får till ett stabilt och starkt försvarsspel- inte bara kunna spela pucken på bladet alltså.... vilket de givetvis ska få chansen att visa men som minst sagt är TVEK till att de kan hantera, rent spelförståelse mässigt..BigJ skrev: ↑2021-07-31 22:43:38 Tycker HockeyNews är hyfsat rätt på laget förutom på backsidan där det borde varit 2 stjärnor=Godkänd SHL klass (även om det är knappt). Forwardsidan kan ju vara bra SHL klass om Josefsson håller och om Strandberg kan spela utan Dick samt en massa fler om...
Sen tycker jag att OM Josef och Basse är skadefria , Wille stannar och Om vi får in en riktigt SPETS som sista namn, och INTE en mellanmjölk (!!!) Så tycker jag forwarssidan ser BRA ut, vi har då TEX både Eklund OCH Bergfors som skulle kunna ta jobbet i en topp kedja ettag. Det tror jag är väldigt viktigt att ha alternativ, skador kommer var så säkra. Förhoppningsvis är det bara en bra i taget....
Ingen av Gragnani , Nilsson ( Och till viss del oxå Arnesson OM han får sitt viktiga försvarsspel att stämma ) får bara inte gå sönder, . Hoppas verkligen att ett par backarna Högström, Bengtsson och Ekberg lyfter sig jämfört med förra året, gärna alla! det kommer behövas !
- Lee Harvey Oswald
It’s a BÖMB!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fortfarande en stund kvar till seriestart men skulle vara skönt att få in den sista forwarden hyfsat snart. Åtminstone så vi har nåt att diskutera.
Rhett, Carey, Sören
Gragnani Nilsson
Är ju en rätt bra föstakedja
Gragnani Nilsson
Är ju en rätt bra föstakedja
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skönt att ambitionsnivån är en topp6 spelare, oavsett om det blir Sörensen eller inte. Tycker att det börjar se riktigt starkt ut på pappret.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säg den glädje som varar
Tror nog att Carey är tänkt som vinge. Men med Sörensen kommer vi bli riktigt vassa. Får man drömma(jag är glad om det blir en av de tre) lite och vi lånar både Holtz och Wille denna säsong och Sören kommer. Skulle vara vår bästa forwardsuppställning sen senaste guldet väl?
Wille-Josef-Holtz
Sören-Basse-Videll
Carey-Rensfeldt-Rhett
Ågren-Engsund-Bergfors
Linus/Cederqvist
- DIF_Soldier
Tror nog iofs att Carey är tänkt som RW, Rhett är också högerforward och Sören trivs väl bäst på vänsterkanten.
Så Sörensen med Josef eller Strandberg och Rhett eller Carey är nog isåfall att vänta. Inte illa det heller

Edit: Haha mb hann före

Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Fast Carey är nog LW och inte RW, men kan också gå som Center.
Om Sören kommer hem så tänker jag fira med en riktigt fin whiskey. Bästa som kunde hända. EDIT: inte whiskeyn då utan Sören.
Om Sören kommer hem så tänker jag fira med en riktigt fin whiskey. Bästa som kunde hända. EDIT: inte whiskeyn då utan Sören.