Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Som sagt tidigare tror jag sista forwarden som kommer in kommer vara en spelare för toppkedjorna. Sen om Wille försvinner kommer det väl förmodligen komma in en breddspelare alternativt att man kanske tar in en spelare på artistkontrakt senare. Wille(om han drar) frigör bara dryga 20K/månad i lönekostnad. Det får man ingen vass spelare för. Det får bli att spelare som Cederqvist och Linus Andersson får ta chansen.

Sen får vi iofs NHL-pengen på runt 2 mille men den visste man att man ska få men inte när. De pengarna går väl inte direkt in i spelarbudgeten utan är mer för att stärka ekonomin långsiktigt. Men en liten del kan man säkert ta för att spetsa truppen om man tycker det är nödvändigt. Får vi in en spetsforward och en bredd istället för Wille så känner jag mig ändå trygg med forwardssidan. Typ såhär i så fall?

Videll-Basse-Ny
Carey-Josef-Rhett
Cederqvist-Rensfeldt-Bergfors
Ågren-Engsund-Linus
Ny/Bjerselius/Jellvik(?)

Men jag tror man kommer vänta rätt länge och se hur det blir med Wille. En bit in på hösten faktiskt. Blir det någon skada kan det nog lösas med korttidslån.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jellvik vald i femte rundan av Bruins. Kul!
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Sharks chefsscout sade i deras egen sändning att William ska över på development camp, sen ska de planera deltagande på träningscampen så att det inte krockar med Djurgårdens. Och planen är sedan att han ska spela med oss nästa säsong, även fast de ännu inte hunnit prata med honom själv om det. Låter ju onekligen lovande för vår del.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Jimmy Peterson skrev: 2021-07-25 07:11:48 Sharks chefsscout sade i deras egen sändning att William ska över på development camp, sen ska de planera deltagande på träningscampen så att det inte krockar med Djurgårdens. Och planen är sedan att han ska spela med oss nästa säsong, även fast de ännu inte hunnit prata med honom själv om det. Låter ju onekligen lovande för vår del.
Ja, jävligt ljuv musik för mina öron om så är fallet. Missat att de gått ut med den planeringen, men säger du det så 👍🏻👍🏻💪🏻💪🏻👌🏻👌🏻💯
EspenK

Inlägg av EspenK »

Hallå är Jocke hemma?

Vi har en bomb som tickar.

Har tickat i ett par månader nu så det börjar bli dags.

Blir väl en kinapuff av allting.
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev: 2021-07-27 11:30:32 Hallå är Jocke hemma?

Sen ska man ha i åtanke att Jocke eller nån i organisationen inte har pratat om någon bomb. Så dumt att de ska få skit om det inte blir något.

Sen känns det fortfarande lite spännande med att Åberg fortfarande inte fått kontrakt i europa eller att Sörensen sitter utan kontrakt. Även Timashow är utan kontrakt. Jag tror dock på någon transatlantisk AHL-spelare till slut.

Sen har det varit semester både för spelare och stor del av organisation(Jocke lär dock jobbat en del) så en vettig spelarpresentation tror jag kommer när spelaren anländer(kan vara klart redan?).
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev: 2021-07-27 15:05:45 [quote=EspenK post_id=478584 time=<a href="tel:1627381832">1627381832</a> user_id=9108]
Hallå är Jocke hemma?

Sen ska man ha i åtanke att Jocke eller nån i organisationen inte har pratat om någon bomb. Så dumt att de ska få skit om det inte blir något.

Sen känns det fortfarande lite spännande med att Åberg fortfarande inte fått kontrakt i europa eller att Sörensen sitter utan kontrakt. Även Timashow är utan kontrakt. Jag tror dock på någon transatlantisk AHL-spelare till slut.

Sen har det varit semester både för spelare och stor del av organisation(Jocke lär dock jobbat en del) så en vettig spelarpresentation tror jag kommer när spelaren anländer(kan vara klart redan?).
[/quote]

Inget illa menat. Mest skoj att det blev en sån hajp kribg ”bomben”. Undrar vad Sanny hade för källa på den. Landeskog är en bomb. Sörensen en dynamitgubbe. Åberg en handgranat. Random Allsvensk spelare kinapuff.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Trodde det skulle skrivas friskt i forumet om att Gabbe förmodligen är förlorad för all framtid, men inte ett ord...
https://www.expressen.se/sport/hockey/n ... akontrakt/
mb81

Inlägg av mb81 »

Don66-2 skrev: 2021-07-29 07:41:57 Trodde det skulle skrivas friskt i forumet om att Gabbe förmodligen är förlorad för all framtid, men inte ett ord...
Antagligen för det ändå är rätt väntat att han skulle skriva ett långt kontrakt.

Det är numera rätt ovanligt att spelare av Gabbes klass avslutar i SHL. De är så pass bra att de spelar i NHL till 36-38 årsåldern typ. I den åldern är varken kropp och motivation på topp.

Det är spelare på nån hylla lägre ned som.man kan vänta sig spela I SHL nån säsong. Micke Samuelsson, Ante, Josefson och förhoppningsvis Sörensen. Spelare som Mika, Gabbe och Niklas Kronwall(innan han la av) är lite för bra.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Don66-2 skrev: 2021-07-29 07:41:57 Trodde det skulle skrivas friskt i forumet om att Gabbe förmodligen är förlorad för all framtid, men inte ett ord...
Kändes ju knappast realistiskt att han skulle vända hemåt. Han slutar ju med all säkerhet där borta.

Skulle satsa en slant på att både Zibbe och Bengan också gör det.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Var inte det där lite väntat? Säkert för att skydda honom ifrån att bli "tagen av Kraken" :lol:
Jag tror han hade fått muntligt på att det finns en jäkligt bra deal under bordet om han bara ligger lågt.

Visst kan man önsketänka men att ens fantasi-tro att typ Gabbe skulle ha spelat i SHL nästa säsong, nja dream on.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Måste ge oss alla ( främst en handfull av er ) cred för att i 200 sidor nu, orkat med att spekulera med stort S i detta inofficiella spekulations SM 😁👌🏻💪🏻💪🏻👍🏻👍🏻👍🏻😆😆🤣🤣🤣

Ge mig en spelare nu Jocke !!!!! Spelar mindre roll vem, men så man kan hylla,såga eller spekulera än mer...
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

Åberg kritar på ett tvåvägskontrakt på 1 år med Senators.
https://www.capfriendly.com/players/pon ... witter_img
mb81

Inlägg av mb81 »

Jitenu skrev: 2021-07-29 21:29:20 Åberg kritar på ett tvåvägskontrakt på 1 år med Senators.
https://www.capfriendly.com/players/pon ... witter_img
Det trodde jag inte efter en säsong i KHL som var halvdan. Sörensen och Timashow har fortfarande inte fått några kontrakt trots att free-transfermarknaden varit öppen i två dygn. Känns som de börjar snegla mot europa nu. Sörensen är såklart drömmen men Timashow skulle sitta fint också!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Timashow känns ju fullt rimligt då han var väldigt nära oss förra säsongen. Sörensen är en dröm.
Avskaffa tre mot tre.
Låst