Det verkar som om spelarna där ute bara e nöjda med att undvika kvalserien. Skärpning grabbar! Det är inte nåt som Djurgården är eller nånsin ska bli vana vid. Otto har spelat bra på sen han kom tillbaks. Hoppas att Linkan kan hitta tillbaks till tidiga säsongens briljanta spel.
Kom igen Lassila. Spika igen. Vill gärna se ett fullsatt Globen i en Final mot Frölunda
Klart de inte ger upp slutspel, 26 matcher, 78 poäng kvar att spela om och det är 6 poäng upp till slutspelsplats. Men å andra sidan har ju de andra lagen lika många matcher kvar, men jag tror och framförallt hoppas på slutspel.
DIF är i dagsläget 2 pinnar före SSK, & om du tittar spelare för spelare tycker i alla fall jag att SSK:s trupp är vassare än DIF:s.
Det som troligen kommer att väga över till DIF:s fördel (att vi slipper kvalserien) är det otroooligt orättvisa derbygrupperna där SSK match efter match möter topplag.
Om läget hade varit det omvända, att DIF hade haft LCH,HV&VF i sin grupp hade nog DIF:s 4st 3 poängare på 24 spelade matcher varit ubytta mot en nolla.
Halva serien spelad & det som för en dryg vecka sedan såg ut som ett positivt trenbott har bytts ut mot ett FETT ?
Jag har hört att styrelsen satsar på Div.3 direkt. Det är inget att dra ut på, det blir ju bara en långdragen process dit ändå.
Vid Div.3 vaknar någon efterbliven Stockholmsprofil till som kom på att han var djurgårdssupporter, så han pungar ut de 500.000 kr som behövs för att köpa André Mattsson mormor.
Då fan.
Att ta sig till slutspel med elitseriens sämsta backar var en näst intill löjeväckande målsättning i vilket fall som helst. Av de återstående 78 poängen så måste man ta ungefär 40 av dem för att ha någon som helst möjlighet att ta den där slutspelsplatsen. Det kommer inte att hända..
Lee Harvey Oswald skrev:
DIF är i dagsläget 2 pinnar före SSK, & om du tittar spelare för spelare tycker i alla fall jag att SSK:s trupp är vassare än DIF:s.
Det som troligen kommer att väga över till DIF:s fördel (att vi slipper kvalserien) är det otroooligt orättvisa derbygrupperna där SSK match efter match möter topplag.
Tyvärr är det ju så att DIF inte har det lätt mot sina derbygruppslag.
Totalt 4 poäng, alla plockade mot seriens hittills sämsta lag. 0 poäng mot Färjestad var väntat men 0 poäng mot monstruöst (men grundlöst) nederlagstippade Mora var det nog inte många här inne som trodde på. Surt sa räven..
Ok, svårt att säga emot fakta.
Men jag tror nog (hoppas) att DIF har större chans än SSK att vända trenden i sina respektive derbygrupper.
Eller kan det gå så mycket sämre än vad det gjort hittills mot Mora & Leksand???!
Det är ju trots allt där DIF måste plocka sina 3poängare, 21p kvar att spela om mot dessa lag.
Om det här laget ska ha något i slutspelet att göra behövs:
1. nya backar. helst 6 st, men 3 skulle räcka långt. och bra backar då, inget bottenskrap.
2. nya forwards. vi ahr praktiskt taget 3 snubbar som producerar. Linkan, Thoresen och Rudslätt. I viss mån nu även Ottosson, men inte i den takt som skulle behövas. dessa herrar gör vad som kan begäras av dem. resten? vet inte om de redan har tagit semester, för DIF har nu en scoring line och 3 checking lines.
att snacka om slutspel är väl optimistiskt. den här truppen är till 50% av allsvensk kvalitet. Det som räddat oss under de senaste veckornas totala sammanbrott är att Leksand fortfarande inte vinner ofta nog och att SSK har en tuff derbygrupp och Buomedienne skadad samt att Brynäs spelat om möjligt ännu sämre hockey än vi. Efter Karjala kom tillfället att kunna komma med i slutspelsstriden på allvar, nu har jag svårt att se att vi ska klara kvalstrecket.
halva grundserien är spelad nu. vi har knappt 20 poäng. det är inte ens en tredjedel av vad vi slutade med förra grundserien. Skulle vi mot förmodan nå slutspel handlar det om 7-8 placering. Då seedas vi mot (förmodligen) Frölunda/HV71. Det är lag vi kan slå en sömnig eftermiddag, men som skulle förinta oss totalt i slutspel.
Med den publikuppslutning som varit kommer nästa års upplaga knappast att vara bättre. Vilka Bra spelare har vi kvar vid det laget? Thoresen.. kanske... Lassila, knappast.
vi kanske ska ge Huselius ett kontraktsförslag, han verkar inte få så mycket speltid Florida...vi kan ju alltid locka med 2 korvören och en halv kebabtallrik i månadslön;]...
fast på ett sätt ska Djurgården vara tacksamma att det finns ett kvalsystem och inte ett nedflyttningssystem som i fotboll. Då hade vi fått sett Djurgården - Arboga garanterat nästa säsong.