Grabben från Söder skrev: ↑2021-06-01 07:29:34
Presenteras det ett nyförvärv från VM-truppen denna vecka?
Istället för ett fint Skyltfönster blev detta VM ett Hall of shame för Tre Kronor.
Endast Adam och några random Saik/Fisk-spelare stärkte sitt varumärke (Kempe-brothers blixtrar till ibland, men allt för sällan)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Grabben från Söder skrev: ↑2021-06-01 07:29:34
Presenteras det ett nyförvärv från VM-truppen denna vecka?
Istället för ett fint Skyltfönster blev detta VM ett Hall of shame för Tre Kronor.
Endast Adam och några random Saik/Fisk-spelare stärkte sitt varumärke (Kempe-brothers blixtrar till ibland, men allt för sällan)
Perfekt för oss, ökar ju chansen att vi kan signa Mario eller Sörensen
En undran bara hur har Färjestad lyckats bygga upp ett sådant jävla kapital? Dom e ju som Malmö i fotbollen mot andra shl lag. Men såvitt jag vet har Färjestad inte lirat Champions league?
gaspo skrev: ↑2021-06-01 14:24:02
En undran bara hur har Färjestad lyckats bygga upp ett sådant jävla kapital? Dom e ju som Malmö i fotbollen mot andra shl lag. Men såvitt jag vet har Färjestad inte lirat Champions league?
De äger sin egen arena och tajmade väl det rätt bra. Tjänar under normala år väldigt bra på drift av arena och restauranger och har även fastigheter.
gaspo skrev: ↑2021-06-01 14:24:02
Genom det kriminella nätverket "Hammarömaffian" - hallå Skatteverket!
AlltidoavsettDIF skrev: ↑2021-06-01 15:58:07
Reideborn fick två år av CSKA, hoppades han skulle komma hem nästa år...
Orealistiskt. Sådana stjärnor ute i Europa vänder inte hem om de inte har ett förflutet i välskötta skickliga klubbar såsom Färjestad, Frölunda, Skellefteå osv. Tuff verklighet men en sjysst kliande flatlus är intressantare än att spela för Djurgården för en sådan klasspelare. Han vänder säkert hem när han är trasig eller närmar sig 40.
Man riktigt längtar till matcherna i Karlstad i höst våra backar kommer nog aldrig ha käkat så mycket korv tidigare, kan redan se framför mig hur Bengtsson och Ingman blir uppsnurrade
Hatar att säga det, gillar inte att gnälla i onödan. Men den här truppen är fanimig den gråaste i modern tid (ja, inklusive 05/06)
Det som ska in måste andas 10/10, annars är det tyvärr ingen säsong jag kommer följa. Och den känslan har jag aldrig nånsin haft. (Som att nån bryr sig, men jag är bara jävligt besviken på hur det ser ut).
diftobbe89 skrev: ↑2021-06-01 19:44:51
Man riktigt längtar till matcherna i Karlstad i höst våra backar kommer nog aldrig ha käkat så mycket korv tidigare, kan redan se framför mig hur Bengtsson och Ingman blir uppsnurrade
Oerhört spännande vilka spelare som i sådana situationer kommer att kliva fram och skicka signaler till övriga? Vem kommer stå upp för Mantas? Vem kommer skicka in en kaffesump i sargen så det dånar? Vem kommer skicka snö i fejset på Sven-Invars-keepern och visa att vi inte är någon man promenerar över ostraffat? Engsund? Rensfeldt? Dicken kommer saknas något enormt på den här fronten.
Vi har noll profiler, och noll härförare. Vi har inte plockat bort all aggressivitet och elakhet i nedre kedjorna och ersatt med alibi-gnuggare.
Oerhört spännande vilka spelare som i sådana situationer kommer att kliva fram och skicka signaler till övriga? Vem kommer stå upp för Mantas? Vem kommer skicka in en kaffesump i sargen så det dånar? Vem kommer skicka snö i fejset på Sven-Invars-keepern och visa att vi inte är någon man promenerar över ostraffat? Engsund? Rensfeldt? Dicken kommer saknas något enormt på den här fronten.
Vi har noll profiler, och noll härförare. Vi har inte plockat bort all aggressivitet och elakhet i nedre kedjorna och ersatt med alibi-gnuggare.
Frågorna är många, jag är rent ut sagt chockad hur Jocke medvetet kan sätta ihop ett såhär tråkigt lag. Vi behöver inte vara det bästa laget i ligan men hur hittar han alla tråkiga spelartyper? Vart är järnkaminerna och mönsterbrytarna. Ju mer jag sitter och tittar på truppen desto mindre förstår jag och jag har nog aldrig varit såhär osugen på att se DIF. Det ska nästan bli mer intressant och se vad HV71 kan uträtta i allsvenskan, skrämmande.
Våra backar kommer att stå där med fyra korvar i varje näve och undra vad fan som hände...
Manijock skrev: ↑2021-06-01 20:02:31Oerhört spännande vilka spelare som i sådana situationer kommer att kliva fram och skicka signaler till övriga? Vem kommer stå upp för Mantas? Vem kommer skicka in en kaffesump i sargen så det dånar? Vem kommer skicka snö i fejset på Sven-Invars-keepern och visa att vi inte är någon man promenerar över ostraffat? Engsund? Rensfeldt? Dicken kommer saknas något enormt på den här fronten.
Det blir nog "Kramgoa Låtar 6" istället, vi har ingen som kommer att mangla. Det gamla "Ur spår bönder, här kommer DIF" får vi nog omvärdera!