Borde väl inte vara osannolikt att landa Rasmussen. Skrev inte garpenlöv på twitter för några år sedan att Rasmussen är Djurgårdare? Något som talar starkt emot är väl att det är fullt på centersidan, men en tydlig koppling till Barry Smith finns ju iaf.mb81 skrev: ↑2021-05-18 15:01:21Han satsar mot NHL och lär nog vara aktuell för KHL annars. Han har också väldigt svårt att se sig någon annanstans i Sverige än Växjö.Stavhoppet skrev: ↑2021-05-18 14:13:58Nej Vejdemo känns inte som en bomb då han ryktats i omgångar.Buford skrev: ↑2021-05-18 13:43:34Nä, Vejdemo är ju knappast en "bomb".m0ng00se skrev: ↑2021-05-18 12:29:29 Hoppas Barry utnyttjar sina kontakter "over there" och lockar över nån riktigt bra.![]()
Madhawk hör "bara" Vejdemo men Madhawks djungeltrumma lyckades ju inte snappa upp att det var Barry som var huvudtränare så i det här fallet så tror jag inte "bomben" är Vejdemo utan någon annan. Hoppas på det iaf. sen kan vi ta Vejdemo också:)
Däremot skulle det kunna finnas en bomb även om den kanske har lite svag koppling men Dennis Rasmussen skulle väl eventuellt kunna klassas som en bomb om han skulle landas av DIF?
En kille som är från Västerås, har dalat lite i poängproduktionen KHL, kontraktslös samt spelade i Chicagos organisation 2014-2017?
Dock så är han C och frågan är väl om vi har plats för ytterligare en naturlig center?
https://hockeysverige.se/2021/05/18/den ... ntervju-vm
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Kanske inte omöjligt men just denna säsong känns inte Rasmussen aktuell trots koppling till Barry. Framförallt inte när han i en intervju publicerad idag säger sig satsa mot NHL.wardo skrev: ↑2021-05-18 15:51:25Borde väl inte vara osannolikt att landa Rasmussen. Skrev inte garpenlöv på twitter för några år sedan att Rasmussen är Djurgårdare? Något som talar starkt emot är väl att det är fullt på centersidan, men en tydlig koppling till Barry Smith finns ju iaf.mb81 skrev: ↑2021-05-18 15:01:21Han satsar mot NHL och lär nog vara aktuell för KHL annars. Han har också väldigt svårt att se sig någon annanstans i Sverige än Växjö.Stavhoppet skrev: ↑2021-05-18 14:13:58Nej Vejdemo känns inte som en bomb då han ryktats i omgångar.Buford skrev: ↑2021-05-18 13:43:34Nä, Vejdemo är ju knappast en "bomb".m0ng00se skrev: ↑2021-05-18 12:29:29 Hoppas Barry utnyttjar sina kontakter "over there" och lockar över nån riktigt bra.![]()
Madhawk hör "bara" Vejdemo men Madhawks djungeltrumma lyckades ju inte snappa upp att det var Barry som var huvudtränare så i det här fallet så tror jag inte "bomben" är Vejdemo utan någon annan. Hoppas på det iaf. sen kan vi ta Vejdemo också:)
Däremot skulle det kunna finnas en bomb även om den kanske har lite svag koppling men Dennis Rasmussen skulle väl eventuellt kunna klassas som en bomb om han skulle landas av DIF?
En kille som är från Västerås, har dalat lite i poängproduktionen KHL, kontraktslös samt spelade i Chicagos organisation 2014-2017?
Dock så är han C och frågan är väl om vi har plats för ytterligare en naturlig center?
https://hockeysverige.se/2021/05/18/den ... ntervju-vm
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sssccccchhhhh......väck inte soldaten-daniel- skrev: ↑2021-05-18 14:38:26 Jag tror mer på en spelare som Lucas Bombardier i polska ligan. https://www.eliteprospects.com/player/2 ... bombardier
Han och Rakshani skulle nog passa rhett bra tillsammans. Tänk om Dominik Bokk fanns kvar och lirade i en lina med Bomben och Rakshani. Ser rubriken framför mig i Aftonbladet:
"Tack och Bokk för passningen, Rakshani bombade in den rhett i krysset!"
Dedikerat direkt till Soldaten.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mario är ledig. Är det "bomb" nog? Snälla tomten 

Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Nej för bövelen, rhettning i leden tack!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-05-18 16:03:54Sssccccchhhhh......väck inte soldaten-daniel- skrev: ↑2021-05-18 14:38:26 Jag tror mer på en spelare som Lucas Bombardier i polska ligan. https://www.eliteprospects.com/player/2 ... bombardier
Han och Rakshani skulle nog passa rhett bra tillsammans. Tänk om Dominik Bokk fanns kvar och lirade i en lina med Bomben och Rakshani. Ser rubriken framför mig i Aftonbladet:
![]()
- DIF_Soldier
Då är det bestämt: En spark rhett i skrevet blir för milt för er. Det blir avrhettning.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-05-18 16:03:54Sssccccchhhhh......väck inte soldaten-daniel- skrev: ↑2021-05-18 14:38:26 Jag tror mer på en spelare som Lucas Bombardier i polska ligan. https://www.eliteprospects.com/player/2 ... bombardier
![]()

On a serious note: Kan vi landa Mario? Vore ju helt fantastiskt.
Säg den glädje som varar
DIF_Soldier skrev: ↑2021-05-18 17:12:05Då är det bestämt: En spark rhett i skrevet blir för milt för er. Det blir avrhettning.

Shinnimin till Luleå är ju typ som om vi värvat in Forsberg från Luleå, förstår faktiskt inte alls hur dom tänker och/eller hur supportrarna kan säga ”bara han lever efter våra värderingar”. Vi vet ju alla hur värderingar efterlevs.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Jag har varit ganska bitter på årets silly. DIF säger sig sikta mot guld17. Ändå ser jag i bästa fall att vi går ” even Steven” mot senaste säsongens mediokra lag.DIF_Soldier skrev: ↑2021-05-18 17:12:05Då är det bestämt: En spark rhett i skrevet blir för milt för er. Det blir avrhettning.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-05-18 16:03:54Sssccccchhhhh......väck inte soldaten-daniel- skrev: ↑2021-05-18 14:38:26 Jag tror mer på en spelare som Lucas Bombardier i polska ligan. https://www.eliteprospects.com/player/2 ... bombardier
![]()
Det är fan dags att visa att vi menar allvar. In med Mario och Vejdemo, då skulle även jag börja se fram emot kommande säsong med någorlunda optimism.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Väldigt konstigt. Förutom att han minst sagt inte är omtyckt bland Luleås supportrar så verkar han inte vara i närheten av den spelaren han var de två första säsongerna i Växjö. Han har snittat en halv poäng per match i tyska ligan senaste säsongen. Måste finnas hur mnga spelare som helst som håller samma nivå som honom för samma peng.
Det beror väl lite på hur sista värvningarna blir vad vi ska förvänta oss. Det är små marginaler i SHL och topplagen tappar mer än vad mittenlag och bottenlag gör. Tian för ett år sen vann guld. Vilka blev tia detta år?BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-05-18 18:41:18Jag har varit ganska bitter på årets silly. DIF säger sig sikta mot guld17. Ändå ser jag i bästa fall att vi går ” even Steven” mot senaste säsongens mediokra lag.DIF_Soldier skrev: ↑2021-05-18 17:12:05Då är det bestämt: En spark rhett i skrevet blir för milt för er. Det blir avrhettning.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-05-18 16:03:54Sssccccchhhhh......väck inte soldaten-daniel- skrev: ↑2021-05-18 14:38:26 Jag tror mer på en spelare som Lucas Bombardier i polska ligan. https://www.eliteprospects.com/player/2 ... bombardier
![]()
Det är fan dags att visa att vi menar allvar. In med Mario och Vejdemo, då skulle även jag börja se fram emot kommande säsong med någorlunda optimism.
Det kan gå rätt snabbt åt båda håll i en så jämn serie som SHL är. Denna säsong om vi blir någorlunda skadefria, har Rhett från start och spelare som Linus Andersson, Cederqvist, Wille utvecklas ät rätt håll så kan det bli kul. Jag ser klart potentialen i dagens trupp redan även fast den behöver spetsas lite till. Men med skador på fel spelare samtidigt som nyckelspelare inte levererar som de gjort tidigare och unga spelare som inte får förväntad utveckling så kan det bli en till jobbig säsong.
Men man har lite hög svansföring när man startar en kampanjsida och kallar den mot17.se. DÅ förväntar sig den stora massan namn som backar upp det också. Jag tror det iaf kommer två vassa namn till.
- diftobbe89
Han kommer nog göra mer nytta än Filiph Engsund för att nämna någon av våra ”spännande” värvningar. Jag hade gärna haft Tyrväinen och Shinnimin i DIF. Ju grisigare en spelare är, desto mer intressant naturligtvis.mb81 skrev: ↑2021-05-18 18:45:02Väldigt konstigt. Förutom att han minst sagt inte är omtyckt bland Luleås supportrar så verkar han inte vara i närheten av den spelaren han var de två första säsongerna i Växjö. Han har snittat en halv poäng per match i tyska ligan senaste säsongen. Måste finnas hur mnga spelare som helst som håller samma nivå som honom för samma peng.
Spela fult
- diftobbe89
Varför tappade vi ytterligare en egen produkt i Albin Grewe till (Finland?) En hårt arbetande järnkamin och Djurgårdare, ville han inte tillbaka eller sa Jocke nej? Man kan väl anta att han var lite för fysisk för Jockes smak men det hade väl ändå varit en alldeles perfekt ''ersättare'' till Hank om man nu kan ersätta honom, på isen hade han ersatt bra sett till spelartyp åtminstone.
Istället tar vi in högst osäkra kort utifrån för att bredda laget trots det ständiga tjatet om att satsa på spelare med anknytning till Stockholm och DIF, det verkar ju snarare som han tävlar med sig själv i att ta in så lite av den varan som möjligt. Mycket snack.
Istället tar vi in högst osäkra kort utifrån för att bredda laget trots det ständiga tjatet om att satsa på spelare med anknytning till Stockholm och DIF, det verkar ju snarare som han tävlar med sig själv i att ta in så lite av den varan som möjligt. Mycket snack.
Spela fult
Jag gissar på att han inte vill komma tillbaka pga utebliven istid förra säsongen, kan förstå honom.diftobbe89 skrev: ↑2021-05-18 19:31:40 Varför tappade vi ytterligare en egen produkt i Albin Grewe till (Finland?) En hårt arbetande järnkamin och Djurgårdare, ville han inte tillbaka eller sa Jocke nej? Man kan väl anta att han var lite för fysisk för Jockes smak men det hade väl ändå varit en alldeles perfekt ''ersättare'' till Hank om man nu kan ersätta honom, på isen hade han ersatt bra sett till spelartyp åtminstone.