Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2021-05-17 13:13:17
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-05-16 15:46:54 Är lite skillnad om man är ett BRA lag och som vanligt behöver byta ut en del kännbara tapp mot att vara ett DÅLIGT lag med kännbara tapp.
Min poäng var (och är) att Saik kommer vara ett topplag, precis som FBK ser ut att kunna bli det.
Saik har hela sin grund kvar, plus att de spetsat backsidan ytterligare. Till det en av seriens bästa målvakter.
Vi däremot....tja, kan bli lite vad som helst. Ett havererat spelsystem, otroligt skadebenägen förstecenter, värvat ålderstigen spets som kanske inte klarar av SHL.
Så, kan vi utmana Saik till vintern blir jag positivt överraskad. Än en gång, ställer mitt hopp till att Robban raserar deras spel som varit imponerande senaste 10 åren. Kämpa Robban. :D
Hahahaaa... "Å så böjer vi oss framåt, det skall vara framåtlutat" :lol:
:D precis.

mb81:ja, jag gillar ju Robban som person, men inte lika mycket som jag ogillar Saik. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

https://hockeysverige.se/2021/05/17/upp ... djurgarden

Ny ass verkar vara klar. Någon som har koll på honom? Gammal back så ska vi gissa på att han är backtränaren?
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev: 2021-05-17 13:45:32 https://hockeysverige.se/2021/05/17/upp ... djurgarden

Ny ass verkar vara klar. Någon som har koll på honom? Gammal back så ska vi gissa på att han är backtränaren?
Kanske inte det man hoppades på, en random J20-tränare. Möjligt att det blir ett bra komplement till Barry, kanske Falken tar över ansvaret för forwards?
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-05-17 13:50:21
mb81 skrev: 2021-05-17 13:45:32 https://hockeysverige.se/2021/05/17/upp ... djurgarden

Kanske inte det man hoppades på, en random J20-tränare. Möjligt att det blir ett bra komplement till Barry, kanske Falken tar över ansvaret för forwards?
Det är ändå assisterande vi snackar om. Jag ser hellre någon med bra idéer än något stort namn. Sen skadar det inte om det är en Djurgårdare.

Men jag har ingen superkoll på honom. Varit ass i Karlskrona tidigare.
Grabben från Söder

mb81 skrev: 2021-05-17 13:55:53

Det är ändå assisterande vi snackar om. Jag ser hellre någon med bra idéer än något stort namn. Sen skadar det inte om det är en Djurgårdare.

Nej absolut! Men på pappret känns det inte som att han har bevisat något, så det är ju en chansning ändå. Falk tycker jag har gjort det bra i SSK i min mening.
mb81

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-05-17 15:48:36

Nej absolut! Men på pappret känns det inte som att han har bevisat något, så det är ju en chansning ändå. Falk tycker jag har gjort det bra i SSK i min mening.
Jämförde inte tränarna i sig. Jag har ingen koll på Aaro mer än han varit assisterande i SHL förut. Vi får väl se hur det artar sig. Det känns väl oftast som ett naturligt steg att gå från J20 till assisterande.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Märklig värvning då han varken haft någon som helst anknytning till varken DIF eller Sthlm, helt omöjligt att säga hur det blir. Khk hade dock ett fungerande försvarsspel stundtals vilket vi inte haft på ett tag nu.
mb81

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-05-17 16:06:07

Märklig värvning då han varken haft någon som helst anknytning till varken DIF eller Sthlm, helt omöjligt att säga hur det blir. Khk hade dock ett fungerande försvarsspel stundtals vilket vi inte haft på ett tag nu.
Jag tror man letar efter någon man tror ska bli bra långsiktigt. Inte att det nödvändigtvis måste ha en Djurgårdskoppling. Sen är det såklart bonus om det är en Djurgårdare.
Grabben från Söder

mb81 skrev: 2021-05-17 15:57:56
Grabben från Söder skrev: 2021-05-17 15:48:36

Jämförde inte tränarna i sig. Jag har ingen koll på Aaro mer än han varit assisterande i SHL förut. Vi får väl se hur det artar sig. Det känns väl oftast som ett naturligt steg att gå från J20 till assisterande.
Inte jag heller, menar att jag vill att Falk ska ta rollen som assisterande för anfallet. Känns då som en bra trio.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kan vi vara överens om att processen för att hämta in en assisterande tränare inte är som så att Jocke kollar i juniorserierna och bara tar första bästa som han tycker har ett bra mellannamn? Tror inte "random" är rätt beskrivning direkt, även om personen är helt okänd för de flesta.
Befriande skulle jag säga att det inte bara är någon gammal vapendragare som kommer in som hänger med tack vare kompisbandet med Barry.
Martboy78

Inlägg av Martboy78 »

Vi är överens
Alltid ------- Oavsett
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

crike skrev: 2021-05-18 08:39:45 Kan vi vara överens om att processen för att hämta in en assisterande tränare inte är som så att Jocke kollar i juniorserierna och bara tar första bästa som han tycker har ett bra mellannamn? Tror inte "random" är rätt beskrivning direkt, även om personen är helt okänd för de flesta.
Befriande skulle jag säga att det inte bara är någon gammal vapendragare som kommer in som hänger med tack vare kompisbandet med Barry.
Där håller jag med. Trodde ett tag att Jocke skulle göra det enkelt och ringa nån gammal polare "-öh, tjabba! Vill du ha ett kneg". Men han verkar vara väldigt noggrann (kanske på Barry's inrådan) med detta, annars brukar väl ass. Tränare bli klara rätt tidigt.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Funderat lite på den här eventuella bomben som togs upp i Sanny & Svensson. Nu skall man väl inte gå för mycket på vad de spekulerar i när det inte verkar finnas några vettiga belägg, men om vi spånar lite vilt och brett här... kan det finnas någon i Chicagos organisation som Barry kan tänkas plocka med sig? Hittar ingen lämplig kandidat. Kan Barry ha koppling till någon annan aktuell från NHL? Om det skall vara en "bomb" skall det ju inte vara en noname AHL-spelare är känslan. Eller så är det bara svammel från framförallt Sanny.

Annat nu. Jag minns den här assisterande tränaren Aaro från KHK, faktiskt, dock som person snarare än att jag har koll på hans hockeymässiga filosofi...
Puckey

Inlägg av Puckey »

-daniel- skrev: 2021-05-18 09:55:22 Funderat lite på den här eventuella bomben som togs upp i Sanny & Svensson. Nu skall man väl inte gå för mycket på vad de spekulerar i när det inte verkar finnas några vettiga belägg, men om vi spånar lite vilt och brett här... kan det finnas någon i Chicagos organisation som Barry kan tänkas plocka med sig? Hittar ingen lämplig kandidat. Kan Barry ha koppling till någon annan aktuell från NHL? Om det skall vara en "bomb" skall det ju inte vara en noname AHL-spelare är känslan. Eller så är det bara svammel från framförallt Sanny.

Annat nu. Jag minns den här assisterande tränaren Aaro från KHK, faktiskt, dock som person snarare än att jag har koll på hans hockeymässiga filosofi...
Skulle det vara en "bomb" på det spåret känns Brandon Pirri som en någorlunda tänkbar kandidat. Han förhandlade med klubbar i Europa inför föregående säsong innan han fick till ett avtal med Chicago. Har under många säsonger legat runt 0,5ppg i NHL, men har de tre senaste säsongerna fått skifta mellan AHL & NHL. Han har dock aldrig haft något riktigt saftigt NHL-kontrakt, så Schweiz ligger väl närmare till hands.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Puckey skrev: 2021-05-18 10:17:32
-daniel- skrev: 2021-05-18 09:55:22 Funderat lite på den här eventuella bomben som togs upp i Sanny & Svensson. Nu skall man väl inte gå för mycket på vad de spekulerar i när det inte verkar finnas några vettiga belägg, men om vi spånar lite vilt och brett här... kan det finnas någon i Chicagos organisation som Barry kan tänkas plocka med sig? Hittar ingen lämplig kandidat. Kan Barry ha koppling till någon annan aktuell från NHL? Om det skall vara en "bomb" skall det ju inte vara en noname AHL-spelare är känslan. Eller så är det bara svammel från framförallt Sanny.

Skulle det vara en "bomb" på det spåret känns Brandon Pirri som en någorlunda tänkbar kandidat. Han förhandlade med klubbar i Europa inför föregående säsong innan han fick till ett avtal med Chicago. Har under många säsonger legat runt 0,5ppg i NHL, men har de tre senaste säsongerna fått skifta mellan AHL & NHL. Han har dock aldrig haft något riktigt saftigt NHL-kontrakt, så Schweiz ligger väl närmare till hands.
Tack, ja det är en tänkbar kandidat men verkar knappt ha spelat något den här säsongen. Eller förresten, visst var det så att AHL säsongen ställdes in så det kanske inte är så konstigt.
Låst