Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
En intressat sak med Kempe är att han och hans tjej köpte lägenhet i Sthlm in November förra året. Det var därför jag tog upp det, att han hade en plan på att köra en säsong i KHL för att sedan vända hemåt och därför köpte han lägenheten i November.Kan vara långdraget men man vet aldrig.
Just det defensiva spelet är Engsunds styrka. Där är jag inte orolig. När sportbladet utsåg bästa defensiva forwards nämndes han(inte Tom). Sen är jag inte superkåt på Engsund men han kommer klara jobbet som fjärdecenter till en tredjedel mot vad vi betalade Wandell. Det tycker jag är vettigt iaf.Manijock skrev: ↑2021-05-05 20:03:32Jag vet att du tycker så. Men jag går inte på väntad kedjeplats utan snarare spelartyper, erfarenhet osv. Hade man gått på ren kvalite borde Wandell naturligtvis gått före Östman i hierarkin, men Wandell är mer en renodlad defensiv center. Där kommer såklart Engsund kliva in i hans roll som en klar försvagning, då han är betydligt mer lik Östman än Tom. Rensfeldt är mera en Stoa skulle jag säga. En spelartyp vi behöver men lägre ner i kedjorna. Väldigt bra! Men just Wandell kommer vi inte klara av att ersätta med det vi plockat in, och det är det som är min poäng.mb81 skrev: ↑2021-05-05 19:23:54Om man nu ska prata ersättare spelare för spelare så ersätter Rensfeldt Östman i en tredjekedja. Se mitt tidigare inlägg. Sen ersätter Engsund Wandell. Om man har Hagas lön också på centersidan i åtanke där man kan säga att Cederqvist(kan spela center) ersätter så tycker jag vi har fått in minst lika bra jämfört med denna säsong för ett klart lägre pris.Manijock skrev: ↑2021-05-05 18:25:44Devils är usla. Tar han inte plats där så tror jag nog att de kommer sätta honom i AHL. Kan inte påstå att det känns som ett jättetapp efter hans säsong hära.John Terry skrev: ↑2021-05-05 18:10:33Eklund kan nog räknas in till nästa säsong. Holtz är väldigt svårt att veta om man inte har bra koll på Devils organisation.ciirree skrev: ↑2021-05-05 17:26:05 Sådär ja då är alla väntade nyförvärv på plats plus Videll som inte alls var förväntad.
Man pratar om två renodlade spetskedjor. Videll, Josefson och Strandberg är väl de som går in i Topp-6. Räknar man med Holtz och Eklund också?
NY-Josefson-Videll
NY-Strandberg-NY
Bergfors-Rensfeldt-Ågren
Cederqvist-Engsund-Andersson
Junior
Junior
Om Holtz och Eklund räknas med så ska de nog in bland de två första kedjorna.
Sjukt med en back med nr 13 på ryggen? Kan inte minnas att jag någonsin sett det förut.
I övrigt är jag kluven. Ser Engsund som en direkt ersättare till Östman. Hårt arbetande helt utan tyngd och i övrigt ganska menlös i bägge riktningar. Inte dåliga, inte bra! Bytet Rensfeldt - Wandell är jag däremot osäker på. Ett stort steg bakåt defensivt och skridskomässigt. Håller Tom som en klass för sig i dessa kategorier. Å andra sidan är vi i skriande behov av tyngd och puckstyrka. Där är Ludvig naturligtvis ett oerhört steg i rätt rikting!
Lite status quo känner jag.
Sportbladet med Wennerholm och Ros i spetsen? Hej hörrni jag har aldrig någonsin varit i närheten av varken kö eller krita men tänkte skriva krönikor om biljard? Någon som är intresserad av att klicka in?mb81 skrev: ↑2021-05-05 20:18:43Just det defensiva spelet är Engsunds styrka. Där är jag inte orolig. När sportbladet utsåg bästa defensiva forwards nämndes han(inte Tom). Sen är jag inte superkåt på Engsund men han kommer klara jobbet som fjärdecenter till en tredjedel mot vad vi betalade Wandell. Det tycker jag är vettigt iaf.Manijock skrev: ↑2021-05-05 20:03:32Jag vet att du tycker så. Men jag går inte på väntad kedjeplats utan snarare spelartyper, erfarenhet osv. Hade man gått på ren kvalite borde Wandell naturligtvis gått före Östman i hierarkin, men Wandell är mer en renodlad defensiv center. Där kommer såklart Engsund kliva in i hans roll som en klar försvagning, då han är betydligt mer lik Östman än Tom. Rensfeldt är mera en Stoa skulle jag säga. En spelartyp vi behöver men lägre ner i kedjorna. Väldigt bra! Men just Wandell kommer vi inte klara av att ersätta med det vi plockat in, och det är det som är min poäng.mb81 skrev: ↑2021-05-05 19:23:54Om man nu ska prata ersättare spelare för spelare så ersätter Rensfeldt Östman i en tredjekedja. Se mitt tidigare inlägg. Sen ersätter Engsund Wandell. Om man har Hagas lön också på centersidan i åtanke där man kan säga att Cederqvist(kan spela center) ersätter så tycker jag vi har fått in minst lika bra jämfört med denna säsong för ett klart lägre pris.Manijock skrev: ↑2021-05-05 18:25:44Devils är usla. Tar han inte plats där så tror jag nog att de kommer sätta honom i AHL. Kan inte påstå att det känns som ett jättetapp efter hans säsong hära.John Terry skrev: ↑2021-05-05 18:10:33
Eklund kan nog räknas in till nästa säsong. Holtz är väldigt svårt att veta om man inte har bra koll på Devils organisation.
Sjukt med en back med nr 13 på ryggen? Kan inte minnas att jag någonsin sett det förut.
I övrigt är jag kluven. Ser Engsund som en direkt ersättare till Östman. Hårt arbetande helt utan tyngd och i övrigt ganska menlös i bägge riktningar. Inte dåliga, inte bra! Bytet Rensfeldt - Wandell är jag däremot osäker på. Ett stort steg bakåt defensivt och skridskomässigt. Håller Tom som en klass för sig i dessa kategorier. Å andra sidan är vi i skriande behov av tyngd och puckstyrka. Där är Ludvig naturligtvis ett oerhört steg i rätt rikting!
Lite status quo känner jag.

Lätt att underskatta rutin och erfarenhet när det gäller defensiva klippor. Lär väl bli varse om detta när säsongen drar igång. Inte helt lätt för "yngre" spelare att "nöja" sig med enkla lösningar match efter match. Det har vi sett förut.
Sen att mb81 inte är orolig är väl överlag tidernas understatement. Jockes beslut skall dyrkas och är som du säger, enbart vettiga. Och viktigast av allt, defensiv spets får INTE kosta. Vilket förklarar våran utveckling(inveckling?) senaste tiden ganska väl.
Jag drog inte jättestora växlar av att sportbladet nämnde honom som en av de bästa defensiva forwardsen. Men han är knappast dålig defensivt.Manijock skrev: ↑2021-05-05 20:30:02Sportbladet med Wennerholm och Ros i spetsen? Hej hörrni jag har aldrig någonsin varit i närheten av varken kö eller krita men tänkte skriva krönikor om biljard? Någon som är intresserad av att klicka in?mb81 skrev: ↑2021-05-05 20:18:43Just det defensiva spelet är Engsunds styrka. Där är jag inte orolig. När sportbladet utsåg bästa defensiva forwards nämndes han(inte Tom). Sen är jag inte superkåt på Engsund men han kommer klara jobbet som fjärdecenter till en tredjedel mot vad vi betalade Wandell. Det tycker jag är vettigt iaf.Manijock skrev: ↑2021-05-05 20:03:32Jag vet att du tycker så. Men jag går inte på väntad kedjeplats utan snarare spelartyper, erfarenhet osv. Hade man gått på ren kvalite borde Wandell naturligtvis gått före Östman i hierarkin, men Wandell är mer en renodlad defensiv center. Där kommer såklart Engsund kliva in i hans roll som en klar försvagning, då han är betydligt mer lik Östman än Tom. Rensfeldt är mera en Stoa skulle jag säga. En spelartyp vi behöver men lägre ner i kedjorna. Väldigt bra! Men just Wandell kommer vi inte klara av att ersätta med det vi plockat in, och det är det som är min poäng.mb81 skrev: ↑2021-05-05 19:23:54Om man nu ska prata ersättare spelare för spelare så ersätter Rensfeldt Östman i en tredjekedja. Se mitt tidigare inlägg. Sen ersätter Engsund Wandell. Om man har Hagas lön också på centersidan i åtanke där man kan säga att Cederqvist(kan spela center) ersätter så tycker jag vi har fått in minst lika bra jämfört med denna säsong för ett klart lägre pris.Manijock skrev: ↑2021-05-05 18:25:44
Devils är usla. Tar han inte plats där så tror jag nog att de kommer sätta honom i AHL. Kan inte påstå att det känns som ett jättetapp efter hans säsong hära.
Lite status quo känner jag.![]()
Lätt att underskatta rutin och erfarenhet när det gäller defensiva klippor. Lär väl bli varse om detta när säsongen drar igång. Inte helt lätt för "yngre" spelare att "nöja" sig med enkla lösningar match efter match. Det har vi sett förut.
Sen att mb81 inte är orolig är väl överlag tidernas understatement. Jockes beslut skall dyrkas och är som du säger, enbart vettiga. Och viktigast av allt, defensiv spets får INTE kosta. Vilket förklarar våran utveckling(inveckling?) senaste tiden ganska väl.
Givetvis ska vi inte lägga stora pengar på fjärdekedjeforwards. Då finns det inget krut att faktiskt lägga på spelare högre upp i hierarkin. Börjar vi överbetala spelare långt ned i kedjehierarkin kommer vi aldrig få in vettig spets.
-
Fan har spenderat kvällen med att titta på potentiella nyförvärv och om de har flyttat till Stockholm och tro det eller ej så har jag en till. Är lite skeptisk till att Olle kommer hem just på grund av att han spelade sina första Nhl minuter inatt. Då behöver vi alltså nån annan och där kommer vår nya man in. Philip Holm, förflutet i Dif som ni säkert vet. Jag gjorde samma sak som alltid sökte honom på Mrkoll och fick upp att han har köpt lägenhet i Stockholm, nära Hammarby Sjöstad där många av lagets spelare bor ( och även Pontus Åberg hehe). Han köpte lägenhet där den 1 Maj detta året, alltså för några dagar sedan så möjligheterna är väl enorma och enligt mig så är det en riktigt bra värvning.
Lägenhetsspåret är rätt dåligt om det gäller Stockholmare. De flesta vill ha nånstans att bo när de är hemma och det är en bra investering i de flesta fall.vincent1891 skrev: ↑2021-05-05 20:51:58 Fan har spenderat kvällen med att titta på potentiella nyförvärv och om de har flyttat till Stockholm och tro det eller ej så har jag en till. Är lite skeptisk till att Olle kommer hem just på grund av att han spelade sina första Nhl minuter inatt. Då behöver vi alltså nån annan och där kommer vår nya man in. Philip Holm, förflutet i Dif som ni säkert vet. Jag gjorde samma sak som alltid sökte honom på Mrkoll och fick upp att han har köpt lägenhet i Stockholm, nära Hammarby Sjöstad där många av lagets spelare bor ( och även Pontus Åberg hehe). Han köpte lägenhet där den 1 Maj detta året, alltså för några dagar sedan så möjligheterna är väl enorma och enligt mig så är det en riktigt bra värvning.
Philip Holm ryktas till Jokerit.
-
Var lite snabb att skriva, såg nu att han verkar ha kontrakt med Jokerit över den nästa säsongen så det går bort. Du har helt rätt, många köper lägenhet i tid, exempelvis när vi är i det spåret så såg jag att Sörensen köpte lägenhet i April tror jag. Han kommer såklart inte hem denna säsong. Men det är ändå intressant att spekulera.
Holm hade till och med skrivit på ett tvåårskontrakt med Jokerit. Missat det helt. Bara hört rykten om att han var på väg dit.vincent1891 skrev: ↑2021-05-05 20:57:46 Var lite snabb att skriva, såg nu att han verkar ha kontrakt med Jokerit över den nästa säsongen så det går bort. Du har helt rätt, många köper lägenhet i tid, exempelvis när vi är i det spåret så såg jag att Sörensen köpte lägenhet i April tror jag. Han kommer såklart inte hem denna säsong. Men det är ändå intressant att spekulera.
Ja det kan givetvis betyda nåt när nån köper eller säljer lägenhet. Men man ska inte dra så stora växlar på det. Men det är till vår fördel att de ändå vill bo i Sthlm.
Ska vi börja plocka de som blir Robbans leftovers nuBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-05-05 15:50:07Tycker han var den back som klarade av Rögles press sämst. Fattar om de släpper just honom.

Vad är det vi letar efter? Vore kul om Jocke kunde ge en insight i om det är spets eller bredd.
Kan ju vara så att vi väntar in Rakshani och Gragnani på artistkontrakt.
Kan ju vara så att vi väntar in Rakshani och Gragnani på artistkontrakt.
Är nog inte realistiskt då han lär vara dyr. Landslagsspelare med utlandsintresse som jag fattar det. Så glöm det jag skriv.Buford skrev: ↑2021-05-05 21:26:23Ska vi börja plocka de som blir Robbans leftovers nuBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2021-05-05 15:50:07Tycker han var den back som klarade av Rögles press sämst. Fattar om de släpper just honom.![]()
Jocke är alltid lite knepig med hans svar. Väldigt kryptisk. Men han har sagt att han vill ha två tydliga toppfemmor. Så det borde väl komma några spetsspelare till. Videll är väl den enda som tydligt går in under epitetet spetsspelare.
Skulle vara dumt tror jag att ta in flera på artistkontrakt. En ok men två skulle nog kännas tungt. Det är väl typ i november de brukar komma i så fall. Vi behöver vara med från start.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Med den logiken är du själv gammalt hockeyproffs alltså. Annars är det ju att skjuta dig i foten deluxe, och då är dina uttalanden om hockey därmed förverkade. Tack å hej.

Säg den glädje som varar
riktigt nice. gåshudsvarning på den:)
Senast redigerad av m0ng00se den 2021-05-06 09:11:05, redigerad totalt 1 gånger.
Äntligen börjar man bättra på kommunikationsgamet, snyggt! Lite komiskt när man jämför Tobias Ekbergs citat med övriga spelare. Kunde ingen ha petat lite på honom och bett honom att kläcka ur sig något aningen mer inspirerande? Alla behöver ju inte vara Tom Nilsson, Mantas eller Lill-Fimpen, men han kunde väl ha bjudit på något som inte lika gärna kunde ha sagts om en rulle silvertejp.
“Djurgården är tydliga med hur de vill använda mig”
-Tobias Ekberg